Millaista työsi on, insinööri?
Löytyisikö insinöörejä? Mitä teet, minkä alan insinööri olet? :) Pidätkö työstäsi vai onko se stressaavaa?
Miksi päädyit alalle?
Kommentit (12)
Istun toimistolla 9-17 ja olen 90% työajasta vauvapalstalla.
Energiatekniikan insinööri. Suunnitteluhommissa tällä hetkellä. Kasailen oikeastaan legopalikoita tietokoneella eli siis teen voimalaitoksien osista 3D malleja piirrustusten pohjalta ja siltä 3D:n pohjalta sitten rakennetaan niitä voimalaitoksia. Pitää olla hyvä avaruudellinen hahmotuskyky ja olla huolellinen, että kaikki mitat menevät oikein ja käytetään oikeita osia, jotka toimivat käytännössä siellä työmaallakin. Tosi rentoa puuhaa. Ei ole tullut stressiä. Aikaisemmin olin LNG-terminaalin työmaalla pari vuotta. Siinä oli stressiä.
Tuotantotalous on koulutuslinja. Etätöitä 95% ja ict kehittämisestä vastaan.
Pidän lankoja käsissä ja huolehdin, että tiimeillä on työn tekemisen edellytykset kunnossa. 5-7 tuntia päivästä istun palavereissa.
Olen rakennusinsinööri ja teen erilaisia rakentamiseen liittyviä tarkastuksia. Työ sinäänsä on mukavaa, mutta se saisi jakautua tasaisemmin. Nyt on välillä liian kiire ja välillä voi pitää rokulia. Palkka on todella hyvä verrattuna siihen, mitä aiemmin sain työnjohtajana.
Alunperin halusin puusepäksi, mutta opo sanoi, ettei niille ole töitä. Sitten halusin arkkitehdiksi, mutta olin lukiossa laiska, enkä ole taiteellisesti tarpeeksi lahjakas. Tämä oli sitten luontainen jatkumo noiden kahden vaihtoehdon jälkeen.
Rakennusalan DI tässä. Päädyin alalle, koska luonnontieteet kiinnosti, halusin opiskella jotain vähemmän ilmeistä kuin luma-opettajaksi ja lukiossa sattui olemaan rakennusalan opiskelija mainostamassa opintojaan. Silloisten haavekuvien siltojen suunnittelijaa minusta ei tullut, vaan tuotannon puolella projekti-insinöörinä, hyvä vaan, en olisi siihen puuhaan riittävän pikkutarkka kuitenkaan.
Työ on projektiluontoista ja meidän yksikössä projektit tulee normaalia lyhyemmässä syklissä, joten kiirettä riittää. Näin korjauspuolella asiakas- ja käyttäjäyhteistyö on tärkeää, lisäksi tulee toimittua suunnittelijoiden ja aliurakoitsijoidenkin kanssa. Viihdyn hyvin, monipuolinen toimenkuva ja riittävästi hommia ja vapausasteita.
Kiitos paljon vastauksista! Näitä on kiinnostava lukea, hyvä kuulla jo työelämässä olevilta :) Jes.
- ap
IT-alalla. Käyttöönottoa, testausta ja viankorjausta. Päivittäin yhteydenottoa laitevalmistajiin, sidosryhmiin jne. Aiheuttaa ajoittain stressiä, mutta pitää osata suhteuttaa asiat. Joitain kolleegoita on burnoutin takia lopullisesti sairaseläkkeellä tai vaihtanut alaa.
Automaatiosuunnittelua. Tilaaja valittaa, valvoja valittaa, urakoitsija valittaa, oman firman toimitusjohtaja haukkuu. Siinäpä työnkuva tiivistetysti.
Raksalla työnjohtaja, insinööri koulutus talouspuolelta. Rakennusalan työkokemusta 15v.
Hoidan paperihommat ja katselen perästä että ukoille on hommaa. Laskutan asiakasta ja vahdin että pysytään budjetissa.
Aika leppoisaa duunia, tätä nyt tekis koulutettu apinakin. Paljon olen vaan himassa, teen omia hommia ja joskus vastaan puhelimeen tai sähköpostiin.
Palkka riippuu tuotantobonuksista, 4-6ke/kk.
Ihan tyytyväinen olen, vaikka simppeli työ.
Elektroniikka-insinööri radiotekniikkaan erikoistunut. Muunmuassa antenneja suunnittelen. Mielenkiintoista työtä. Aika paljon ylitöitä. Toisaalta parilla firman vaihdolla saanut liksan ihan kohdilleen. Hyvää porukkaa kollegoina.
IT-ala.
Suunnittelen asiakaskäyntejä ja siellä tehtäviä hommia, jotka itse suoritan. Ihan ok työ ja aika paljon matkustelua. Toki rahaakin tulee reippaasti.
Istun kotona ja teen viikon työt tunnissa