Petyin miehen synttärilahjasta
Sain siis keittiötarvikkeita. Uudet veitset ja muutaman keittiöpyyhkeen. Olisin odottanu jotain vähän henkilökohtasempaa ja romanttisempaa kun pyöreitä vuosia täytin. Mies on hyvä ja kiltti mutta ei kai oikein tiedä mistä mä tykkään. On niin paha mieli että vähän itkettää mutta en tahdo sille sitä näyttää, ettei pahoittaisi mieltään, varmaan ajatteli että oli hyvä idea ostaa tommosta käytännöllistä. Pitkiin en ole täällä käyny mutta nyt ajattelin että sanon tän tässä ettei mene koko päivä pilalle.
Kommentit (108)
Että mua vituttaa lukea näitä juttuja. Miten paljon noita miehiä oikein on, jotka vaan kulkee maailman läpi takki auki reuhottaen eikä muka muista koskaan mitään? Ei syntymäpäiviä, hääpäiviä, jouluja, valmistujaisia ei **ttu mitään. Lyön seuraavaa päin näköä, jokohan oppii. Sori teille muille täällä.
Mulle ainakin miehessä on ihan muut asiat tärkeitä kuin muistaako hän merkkipäivääni ja miten. Onneksi. Onpahan yksi harmituksen aihe vähemmän. Minusta lahjoja ei ole oikein pyytää, ja minusta on ihan ok, ettemme muista toisiamme merkkipäivinä, vaan silloin kun siltä tuntuu. Kun täytin 40 järjestin itse sellaiset syntymäpäivät kuin halusin ja se, että perhe tuli mukaan oli paras lahja minulle. Eli kävimme syömässä kivassa ravintolassa perheen kanssa. Mies ei välitä sellaisista menoista joten se lahja tosiaan oli se, että hän tälläytyi paikalle. Oli kivaa.
Mutta ei kaikki ole tietenkään samanlaisia kuin minä... En kyllä sinuna pidättelisi asiaa sisälläni, ap, tosin miehelle puhuen siitä saattaa kehkeytyä vain riitaa, mutta ehkä sekin puhdistaisi sitten ilmaa? Tai jos ei niin jotain on liitossanne ehkä korjaamisen arvoista..?
Minusta tätä pitää verrata siihen, millaisia lahjoja mies muille ostaa. Joillekin ihmisille se osuvan lahjan keksiminen on nähtävästi vaan tosi vaikeaa, eikä indikoi ollenkaan sitä, kuinka paljon tykkää tai ei (ellei nämä sosiopaatit sitten vähät välitä kaikista ihmisistä ympärillä, mitä epäilen vahvasti).
Antaako mies sukulaisilleen tai lapsillenne (heille on kyllä aina paljon helpompi kenen tahansa keksiä kaikkea, joten en tiedä voiko verrata) hienoja, harkittuja ja hulppeita lahjoja, vai onko kaikki valitsemansa lahjat vähän sinne päin? Entä mitä hän antoi viimeksi lahjaksi, siis ennen tätä päivää? Jos on yleensä ostanut hienoja ja onnistuneita lahjoja, niin katsoisin tämän yhden tapauksen pienenä tilastovirheenä muiden hyvien lahjojen joukossa.
Ei kannata olla pettynyt, se on vaan yksi lahja yhtenä vuotena.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 20:17"]
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 20:04"]
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 20:02"]
Miksi et näytä avoimesti pettymystäsi? Minä sanoisin tuossa kohtaa, että älä osta mitään, jos meinaat antaa mulle kyökkikamaa lahjaksi. Sitten kertoisin haluavani vaikka korun tai kirjan tai mitä tahansa ihanaa "turhuutta", eikä käytännöllisiä taloustavaroita.
[/quote]
En voinu kun se antoi lahjan ruokapöydässä lasten nähden. Ja nyt kun olen jo asiaankuuluvasti kiitellyt ja ihastellut niitä olisi outoa palata asiaan että itseasiassa oli kyllä paska lahja.
[/quote] Kannattais varmaan erota jos ei pysty tuostakaan keskustelemaan.
[/quote]
Miksi aina pitää erota??????? Eikö nuo kohdat ole juuri niitä kasvun paikkoja? Pitää oppia elämästä ja tilanteista eikä aina erota tai jumittaa oppimattomana vanhassa loppuelämää. Voi elämä.
Mä en jotenkin ymmärrä aina tätä lahjoista valittamista naisilla, tai siis mun mielestä ne lahjat ei kerro mitään siitä, kuinka paljon toinen rakastaa. Se pysyykö uskollisena,auttaa pienissä arjen askareissa, ja antaa hyvänyön suukon on esimerkiksi semmosia arjen pieniä juttuja, jotka on ainakin itselleni niin paljon tärkeämpiä kun upeat lahjat. Miehet on käytännönläheisempiä kun naiset, ne ajattelee ns"tarpeellisia" lahjoja, mille on oikeasti käyttöä.Se, ettei osaa ostaa täydellisiä lahjoja ei tarkoita ettei mies rakasta/on epäromanttinen. Se romanttisuus näkyy ihan muissakin jutuissa,miehet ei ole ajatustenlukijoita, kuten ei kyllä naisetkaan.Tai toki saa olla pettynyt mutta en tiedä, itselleni ne lahjat vaan ei oikein niin paljon merkkaa, vaan miehen sanat ja varsinkin teot :)
Tuollainen lahja vihjaa, että olet töissä keittiössä...
Kyllä loukkaantuisin, jos saisin lahjaksi keittiötarvikkeita. Keittiö on HUONE.
Minä ostan omat lahjani miehen kortilla, hän maksaa. En pety koskaan!