Petyin miehen synttärilahjasta
Sain siis keittiötarvikkeita. Uudet veitset ja muutaman keittiöpyyhkeen. Olisin odottanu jotain vähän henkilökohtasempaa ja romanttisempaa kun pyöreitä vuosia täytin. Mies on hyvä ja kiltti mutta ei kai oikein tiedä mistä mä tykkään. On niin paha mieli että vähän itkettää mutta en tahdo sille sitä näyttää, ettei pahoittaisi mieltään, varmaan ajatteli että oli hyvä idea ostaa tommosta käytännöllistä. Pitkiin en ole täällä käyny mutta nyt ajattelin että sanon tän tässä ettei mene koko päivä pilalle.
Kommentit (108)
[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 06:53"]
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 21:47"]Mä en jotenkin ymmärrä aina tätä lahjoista valittamista naisilla, tai siis mun mielestä ne lahjat ei kerro mitään siitä, kuinka paljon toinen rakastaa. Se pysyykö uskollisena,auttaa pienissä arjen askareissa, ja antaa hyvänyön suukon on esimerkiksi semmosia arjen pieniä juttuja, jotka on ainakin itselleni niin paljon tärkeämpiä kun upeat lahjat. Miehet on käytännönläheisempiä kun naiset, ne ajattelee ns"tarpeellisia" lahjoja, mille on oikeasti käyttöä.Se, ettei osaa ostaa täydellisiä lahjoja ei tarkoita ettei mies rakasta/on epäromanttinen. Se romanttisuus näkyy ihan muissakin jutuissa,miehet ei ole ajatustenlukijoita, kuten ei kyllä naisetkaan.Tai toki saa olla pettynyt mutta en tiedä, itselleni ne lahjat vaan ei oikein niin paljon merkkaa, vaan miehen sanat ja varsinkin teot :) [/quote] Miksi sen täytyy olla joko tai? Miksi ei voisi saada molempia?
[/quote]
"Merkkipäivä" on päivä muiden joukossa. Kasva aikuiseksi ja lopeta tuollainen valitus.
No, mä sain 40v lahjaksi kalenterimuistion. 6,50e, Hintalappu oli takakannessa vielä kiinni. Että oisin tuosta sun lahjasta ollu ihan onnellinen, noille keittiövermeille ois sentään ollut käyttöä.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 07:46"]
Mä sain joululahjaksi Glitteristä ostetun 5€ korun ja synttärilahjaksi liput Sweden Rockiin kattoon Black Sabbathia ja lentoliput ruotsiin + hotelliyöt. Mies tuli ensin jouluna anteeksi pyytelevän nälöisenä sen paketin kanssa, että hällä ei ollut varaa ostaa mitään hienoa. Jouluna antoi sit noi liput, että jos tää korvais kehnon yrityksen synttärilahjaksi. :D Mähän olin jo siihen koruun tyytyväinen, koska se on oikeesti hieno. Lippujen kohdalla lensin perseelleni, että mulla on paras mies ikinä.
[/quote]
Jos vaimoni haluaisi tuollaisia lahjoja niin vaimo lähtisi vaihtoon.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 22:45"]
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 22:29"]
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 22:24"]
Lahjat ovat aina olleet tärkeitä historiassakin. Ne kertovat siitä, että kahden ihmisen tai ihmisryhmän välillä on keskinäistä arvostusta.
[/quote]
Bullshit. Sen jälkeen kun lahjoista tulee kulttuurissa tapa itsessään tuo lakkaa olemasta voimassa. Sen jälkeen täytyy vain tuntea tapakulttuuri.
[/quote]
Se että jokin asia on "tapa" tarkoittaa juuri sitä että sen tavan noudattamatta jättäminen osoittaa arvostuksen puutetta.
[/quote]
Mutta ei sataprosenttisesti, koska aina on mahdollisuus, että toinen ei tunne tapakulttuuria tai vaikka tuntisikin, ei arvosta SITÄ, vaan edelleen ihmisiä, mutta ei halua osoittaa sitä lahjojen kautta.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 10:33"]
En myöskään ymmärrä tätä; minkälaisi amiehia olette saaneet/valinneet, jos mies ei älyä ostaa mitään henkilökohtaista lahjaksi???
Nythän ei ole kyse siitä, että sen pitäisi olla jotain kallista, jokainen toimii budjettinsa mukaan, mutta että ostetaan jotain keittiöön esim tarkoittaa sitä että mies näkee sinut "keittiöorjana" - ELLET ole toivonut jotain keittiöön. Kyllä pitää olla aika urpo ihminen (mies) jossei tajua ostaa kukkia/suklaata/kirjaa/naistenlehtiä/hierontaa/jalkahoitoa/hajuvettä/illallista ravintolassa jne jne. Tässä nyt vaan niitä edullisia esimerkkejä!
[/quote]
Kukat ovat hyödyttömiä. Ellet tarkoita ruukkukukkia. Mutta ne eivät taida olla romanttisia???? Suklaata ostetaan silloin kun sitä tehdään mieli. Kirja ostetaan kun tehdään mieli lukea. Naistenlehdet ovat vielä surkeampia lehtiä kuin seiska. Jos hajuvttä rupeaa käyttämään niin saa pysyä minusta kaukana. Ravintolaan mennnään kun on nälkä.
Vaimo käy jos nyt hieronnoissa. Noi sinun lahjaideasi ovat täyttä roskaa. Tavaraa ostetaan tarpeeseen EI mihinkään muuhun.
Minusta käyttötavarat lahjoina sinänsä ovat ihan ok. En haluaisi mitään turhaa krääsää. Tämä ei niinkään ap:lle, vaan sille yhdelle joka selitti lahjan oltavan jokin muu kuin sellainen, mitä ostaisi itsekin kauppareissulla. Minusta vain se, että mies ajatteli jonkun lahjan ostaa riittää, kyllä mä itse itselleni hankin mitä mä tarvitsen. Miksi miehen pitäisi mun toive lahjaksi ostaa ja sitten molemmat leikimme, että se on rakkaudenosoitus häneltä minulle?
[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 10:39"]
Mä sain joululahjaksi Glitteristä ostetun 5€ korun ja synttärilahjaksi liput Sweden Rockiin kattoon Black Sabbathia ja lentoliput ruotsiin + hotelliyöt. Mies tuli ensin jouluna anteeksi pyytelevän nälöisenä sen paketin kanssa, että hällä ei ollut varaa ostaa mitään hienoa. Jouluna antoi sit noi liput, että jos tää korvais kehnon yrityksen synttärilahjaksi. :D Mähän olin jo siihen koruun tyytyväinen, koska se on oikeesti hieno. Lippujen kohdalla lensin perseelleni, että mulla on paras mies ikinä.
[/quote]
[/quote]
No ehkäpä siksi onkin valinnut itselleen sopivamman miehen...
[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 10:47"]
[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 10:39"]
[/quote]
[/quote]
No ehkäpä siksi onkin valinnut itselleen sopivamman miehen...
[/quote]
Miten niin sopivamman? Sopivan, eikä sopivamman.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 06:21"]
Naiset haluaa huomiota ja arvostusta, ja ennenkaikkea rakkautta. Ja että mies jollain tapaa näyttää sen. Ihan väränlainenlahja taas jertoo, eteei mies joko tunne vaimoaan tai sit ei välitä. Kalastava mies ei varman ilahdu,jos saa lahjaksi golf-hanskan, tai hipsteri mies ei ilahdu siitä suomiriipuksesta.
[/quote]
Elikä naiset ovat huomionkipeitä materialisteja? Ei anna kauhean hyvää kuvaa naisista
Mä oon sanonut miehelleni suoraan, että kodinkoneet ym. ostetaan ihan muuten vaan ja lahjat on eri juttu. En edes tykkää erityisemmin ruuanlaitosta tai siivouksesta, joten niihin liittyvät lahjat olis tosi epäonnistuneita ja voisin vaikka suuttua moisesta ajattelemattomuudesta. No, mies ei ole mitenkään hyvällä mielikuvituksella varustettu, joten saan sit vuorontellen hajuvettä tai koruja.
Oikeasti?
Ei ole ahneutta haluta tuntea, että toinen välittää. Kyllähän ne lahjat, jotka on valittu oikeasti hartaudella, kielivät siitä, että antaja haluaa ilahduttaa. Minulle antoi lapseni pussillisen auringonkukan siemeniä yhtenä syntymäpäivänäni. Siihen lahjaan kiteytyi ihan älyttömän paljon. Lapsi oli kuunnellut minua, hän oli miettinyt, mikä minua ilahduttaisi. Hän tiesi, että pidän auringosta ja valosta, keltaisista kukista, ja että olin innostunut puutarhahommista edellisenä kesänä. Hänen mielestään auringonkukat muistuttivat aurinkoa, se on keltainen kukka ja puutarhanhommaa. Lisäksi hän muisteli, miten olimme olleet edellisenä kesänä automatkalla ja olin huokaissut erään kauniin pihan kohdalla, miten ihana piha se onkaan. Siellä oli kasvanut auringonkukkia.
Kaiken tämän lapsi muisti talvella puoli vuotta myöhemmin. Sille nyt mitään ei voi, että ne auringonkukan siemenet oli niitä salaattiin tarkoitettuja ;) Saimme uuden hauskan lisän elämäämme. Lapsi muistelee vieläkin miten ilon kyyneleet valuivat silmistäni.
Halu ilahduttaa on se tärkein juttu. Toivon että pojastani kasvaa aikuinen mies, joka haluaa läheisiään ilahduttaa ja muistaa heidän tärkeinä päivinään. Elämässä on ihana, kun on vähän juhlaakin.
Minä petyn joka vuosi uudelleen ja uudelleen, koska mieheni ei muista koskaan syntymäpäivääni millään tavalla. Sisarukset ja ystävät onnittelevat aina. Olisit tyytyväinen, että edes muistaa. Sehän se pääasia on.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 11:25"]
Oikeasti?
Ei ole ahneutta haluta tuntea, että toinen välittää. Kyllähän ne lahjat, jotka on valittu oikeasti hartaudella, kielivät siitä, että antaja haluaa ilahduttaa. Minulle antoi lapseni pussillisen auringonkukan siemeniä yhtenä syntymäpäivänäni. Siihen lahjaan kiteytyi ihan älyttömän paljon. Lapsi oli kuunnellut minua, hän oli miettinyt, mikä minua ilahduttaisi. Hän tiesi, että pidän auringosta ja valosta, keltaisista kukista, ja että olin innostunut puutarhahommista edellisenä kesänä. Hänen mielestään auringonkukat muistuttivat aurinkoa, se on keltainen kukka ja puutarhanhommaa. Lisäksi hän muisteli, miten olimme olleet edellisenä kesänä automatkalla ja olin huokaissut erään kauniin pihan kohdalla, miten ihana piha se onkaan. Siellä oli kasvanut auringonkukkia.
Kaiken tämän lapsi muisti talvella puoli vuotta myöhemmin. Sille nyt mitään ei voi, että ne auringonkukan siemenet oli niitä salaattiin tarkoitettuja ;) Saimme uuden hauskan lisän elämäämme. Lapsi muistelee vieläkin miten ilon kyyneleet valuivat silmistäni.
Halu ilahduttaa on se tärkein juttu. Toivon että pojastani kasvaa aikuinen mies, joka haluaa läheisiään ilahduttaa ja muistaa heidän tärkeinä päivinään. Elämässä on ihana, kun on vähän juhlaakin.
[/quote]
Hänestä kasvaa ihana mies aikanaan. :)
Mun on jotenkin vaikea ymmärtää että oletteko aikuiset ihmiset todella noin lahjojen perään? Ja sitten kun jotain saa, niin se onkin ihan paskaa, sitten itketään ja rutistaan. Oikeesti?
Minä ostan itse mitä haluan ja mistä pidän, enkä oletakaan että putkiaivoinen rakkaani osaa sen antaa mulle lahjaksi, ja jopa vielä niin että toiveita ei olisi hänelle edes kerrottu..
Mission imbossible.
meillä oli juuri hääpäivä. En saanut yhtään mitään.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 19:37"]
meillä oli juuri hääpäivä. En saanut yhtään mitään.
[/quote]
No miltä se tuntuu? Petyitkö? Vai odotitko mitään? Mun on vaikea käsitellä tätä pettymyksen tunnetta. En haluis olla kiittämätön tai vaatia liikoja. Kyllä hääpäivää olis hyvä muistaa jotenkin. Edes sanallisesti.
ap
Oletko vinkannut mitään ennen synttäreitä ? Vau olisipa tuo kirja kiva, hennoisipa mennä pitkästä aikaa hierontaan tyyliin.
Kieltämättä lahja on hieman persoonaton. Harrastatko ruuanlaittoa ? Tai haluaisiko mies kannustaa sinua ruuanlaittoon ?
Mieheni unohti kokonaan viimeiset synttärini. Hieman kirpaisi mutta vain hetken kun tajusin että mies hoitaa osansa perheen töistä. Ja hemmottelee minua pitkin vuotta esim. tarjoaa ravintolassa illallisen, tuo kaupasta minulle lempikarkkejani kun sairastan jne. Mietin hetken ja totesin että paljon mielummin tuollainen jatkuva hemmottelu kuin yhtenä päivänä hieno lahja.
Tsemppiä ja ONNEA!
Olisit aukaissut suusi ja sanonut etukäteen, mitä haluat. Turha itkeä ja valittaa, ettei toinen ole mikään ajatustenlukija!
Synttärit, uhohtui. Joulu, ei oikein keksinyt mitään. Hääpäivä, yliarvostettua.
Tässä esimerkit.
Kun ei odota, ei voi pettyä.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 06:28"]
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 21:29"]
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 20:40"]
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 20:34"]
Mitä olette ostaneet miehillenne lahjaksi, ostatteko koskaan kukkia, suklaata tms?
[/quote]
Miesten kosmetiikkaa, vöitä, kravatteja, laadukkaita sukkia, kaulahuivin, laadukkaan kynän, nahkaisen luottokorttikotelon jne. Jos ostaisin kukkia tai suklaata, olisi varmaan enemmän omaksi hyödykseni...
[/quote]
Niin eli ihan käyttötavaraa... poikkeaa ap:n saamasta lahjasta miten?
[/quote]
No eiköhän silläkin ole jotain eroa että olisiko apn mies ostanut aplle laadukkaan alusvaatesetin tai korun kuin keittiötavaroita. Jos ei tuossa nää eroa niin ei siinä sitten kai mitään.
[/quote]
Mitä hemmettiä korut hyödyttävät? Ovat rumia ja täysin hyödyttömiä.
Alusvaatteet eivät edes näy niin niihin ei kannata edes kauheasti panostaa.
Kyllä tuollainen roska on pelkkää rahan ja ajan tuhlaamista