Petyin miehen synttärilahjasta
Sain siis keittiötarvikkeita. Uudet veitset ja muutaman keittiöpyyhkeen. Olisin odottanu jotain vähän henkilökohtasempaa ja romanttisempaa kun pyöreitä vuosia täytin. Mies on hyvä ja kiltti mutta ei kai oikein tiedä mistä mä tykkään. On niin paha mieli että vähän itkettää mutta en tahdo sille sitä näyttää, ettei pahoittaisi mieltään, varmaan ajatteli että oli hyvä idea ostaa tommosta käytännöllistä. Pitkiin en ole täällä käyny mutta nyt ajattelin että sanon tän tässä ettei mene koko päivä pilalle.
Kommentit (108)
Mulla oli just 15. hääpäivä. Olin pyytänyt jo kesällä miestä merkitsemään päivän kalenteriinsa ja valvonnassani sen laittoikin. Muistutin viikkoa aiemmin. Sitten ei muistanu kumminkaan. Ei muistanut edes sen jälkeenkään. Todella loukkaannuin. Sama juttu on synttärit ja nimpparit. Joulua se ei kehtaa olla muistamatta. Saattaa vetää lompakostaan jonkun rahan sitten lahjoja jaettaessa. Törkeä.
Meillä molemmat unohdimme viimeksi hääpäivän. Muistimme vasta parin päivän päästä kun anoppi mainitsi jotain hääpäivästämme... Sattumalta olimme käyneet juuri hääpäivänämme muuten vaan illallisella.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 19:38"]
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 19:37"]
meillä oli juuri hääpäivä. En saanut yhtään mitään.
tuntui tosi pahalta. Joka vuosi olen saanut kukkia,nyt vain sarkastisen muka-onnittelun. Sairastan masennusta ja ilmeisesti mies ajatteli etten ansaitse kukkia,kun oli huono kausi menossa.
[/quote]
No miltä se tuntuu? Petyitkö? Vai odotitko mitään? Mun on vaikea käsitellä tätä pettymyksen tunnetta. En haluis olla kiittämätön tai vaatia liikoja. Kyllä hääpäivää olis hyvä muistaa jotenkin. Edes sanallisesti.
ap
[/quote]
Oletko kertonyt miehellesi mistä tykkäät. Olen tehnyt miehelleni selväksi, että haluan ainoastaa jotain käytännöllistä. Olisin hyvin otettu uusista laadukkaista keittiöveitsistä. Ja mieheni on myös käytännöllinen eli tykkää ostaa käytännöllisiä lahjoja ja haluaa itselleen myös käytännöllisiä lahjoja. Eli ei lahjassa sinänsä ole mitään vikaa.
Tietääkö miehesi mistä tykkäät? Nyt olisi hyvä kertoa, että oli ihan kiva lahja, mutta haluaisit lahjaksi jotain henkilökohtaisempaa. Voisit kertoa vaikka esimerkkejä. Todella vaikeaa ostaa mieluista lahjaa toiselle, jos ei tiedä mistä toinen tykkää. Jos et nyt kerro, niin saat varmasti jatkossakin samanlaisia käytännöllisiä lahjoja, kun miehesi luulee niistä sinun pitävän. Minusta parisuhteessa pitää pystyä puhumaan ja kertomaan mitä haluaa. Ei se haittaa jos kerran petyt lahjasta jos saat jatkossa mieleisiä lahjoja. Jos et kerro tulet aina pettymään lahjoihin.
4, voi sanoa että "harrastan" ruuanlaittoa kun olen sitä kohta 20 vuotta tehnyt. Rohkaisua en tarvitse, pääasiassa laitan kaikki ruoat meillä. Kyllä mä olen sanonut silloin tällöin mistä tykkään. Kyllä mä ymmärrän ettei lahjan osto ole helppoa arjen pyörityksessä. Pikemminkin teki mieli vaan sanoa ääneen jollekin, että petyin. Minulle nää nelikymppiset on iso, iso juttu.
No. Elämä jatkuu. Pitää nielasta pettymys ja ostaa itse itselleen se lahja.
Mä olen oppinut kantapään kautta, että alan vihlailemaan mun synttäreistä ja jossain vaiheessa vihjaillen aika suoraan jostain mitä haluaisin. Suurin osa miehistä ostaa hyviä lahjoja, kunhan heille ensin vihjaa tai kertoo suoraan mitä halutaan.
Kohta vietetään hääpäivää ja mä olen siitä jo alkanut "varoittelemaan".
Eihän vielä ole myöhäistä ehdottaa että kävisitte vaikka yhdessä valitsemassa sinulle jonkun kaunii n korun tms. Kun selität miehelle nätisti, että haluaisit jonkun romanttisen jutun, joka muistuttaa sinua miehestä, noiden hyvien ja käytännöllisten lahjojen lisäksi, niin tuskin pahoittaa mieltään.
Sun PITÄÄ sanoa miehellesi, että toivoisit henkilökohtaisen lahjan. Ei miehet aina niin tajuu tuommosia.
Ymmärrän ettei ne (varsinkaan materiaaliset) lahjat ole todellakaan monivuotisessa liitossa se tärkein asia, mutta silti hieman hämmästelen miehiänne. Kyllä minusta kunnioittavaan ja rakastavaan suhteeseen kuuluu toisen merkkipäivien yms. muistaminen, edes sitten niska-/jalkahieronnan tms. muodossa, ellei sitten asiasta ole erikseen sovittu.
Aloittajan pettymyksen ymmärrän kyllä, mutta yritä muistaa, että miehille tuollaiset asiat ovat usein hankalia. Itse kun usein oikeasti aidosti innostuvat uudesta vasarasta, ruuveista yms. käytännöllisestä roinasta, mistä en itse voi käsittää että niin isot vibat voi saada. Miehille pitää usein aika selvästi vinkata/sanoa ihan suoraan, mitä toivoo. Varmasti miehesi tarkoitti vain hyvää.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 19:49"]Ymmärrän ettei ne (varsinkaan materiaaliset) lahjat ole todellakaan monivuotisessa liitossa se tärkein asia, mutta silti hieman hämmästelen miehiänne. Kyllä minusta kunnioittavaan ja rakastavaan suhteeseen kuuluu toisen merkkipäivien yms. muistaminen, edes sitten niska-/jalkahieronnan tms. muodossa, ellei sitten asiasta ole erikseen sovittu.
Aloittajan pettymyksen ymmärrän kyllä, mutta yritä muistaa, että miehille tuollaiset asiat ovat usein hankalia. Itse kun usein oikeasti aidosti innostuvat uudesta vasarasta, ruuveista yms. käytännöllisestä roinasta, mistä en itse voi käsittää että niin isot vibat voi saada. Miehille pitää usein aika selvästi vinkata/sanoa ihan suoraan, mitä toivoo. Varmasti miehesi tarkoitti vain hyvää.
[/quote]
Ja kaikki tuli sitten kännykällä kirjoittaessa yhteen putkeen. Pahoittelut.
Mies antoi ennen toisenlaisia lahjoja. Viime vuosina on alkanut tulemaan tuota pannulappua ja keittiöpyyhettä. Ehkä tässä tuntuu vähän siltä kuin olis joku kodinkone. Että sitä hän minussa arvostaa kun ruoka tulee pöytään. Mutta pitäs varmaan vihjailla paremmin. Oon ajatellut että se on jotenkin tylsää, että jos on toiselle läheinen, tietäisi mitä hankkia.
Kerron aina hyvissä ajoin lahjatoiveen ja sitten vielä lähempänä mahd.selkeästi mitä ostaa ja mistä, esim. lahjakortti sinne jalkahoitolaan. On toiminut. Älysi ostaa 40 sille mulle kyllä yllätyslahjan. Kerropa oikeasti nyt miehelle että lahja jäi kaivelemaan. Olisko vaikka yhteinen elokuva ja ravintolailta miehen tarjoamana kiva hyvitys? Aukaise suusi. Ei ne ukot älyä ajatella lahjoja naisen näkökulmasta.
Mun on vaikea ymmärtää miten se voi olla niin vaikeeta, kaiken mainonnan keskellä, että mitä naiselle pitää ostaa. Jos ei itse keksi voi vaikka Stockmannin myyjältä kysyä. Kyllä se on miehen välinpitämättömyydestä ja saituudesta kiinni.
Miksi et näytä avoimesti pettymystäsi? Minä sanoisin tuossa kohtaa, että älä osta mitään, jos meinaat antaa mulle kyökkikamaa lahjaksi. Sitten kertoisin haluavani vaikka korun tai kirjan tai mitä tahansa ihanaa "turhuutta", eikä käytännöllisiä taloustavaroita.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 20:02"]
Miksi et näytä avoimesti pettymystäsi? Minä sanoisin tuossa kohtaa, että älä osta mitään, jos meinaat antaa mulle kyökkikamaa lahjaksi. Sitten kertoisin haluavani vaikka korun tai kirjan tai mitä tahansa ihanaa "turhuutta", eikä käytännöllisiä taloustavaroita.
[/quote]
En voinu kun se antoi lahjan ruokapöydässä lasten nähden. Ja nyt kun olen jo asiaankuuluvasti kiitellyt ja ihastellut niitä olisi outoa palata asiaan että itseasiassa oli kyllä paska lahja.
Meillä saan välillä ihania ja kekseliäitä lahjoja, mutta kahdet vikat synttärit.. ei mitään. Oltiin reissussa (seikkailureissuja paikoissa joissa ei ollut kauppoja eikä ravintoloita) eikä ollut osannut ennakoida. Ja jouluna lähti viimeisellä hetkellä kauppaan.
Vaikka materian ei pitäisi olla tärkeää ja ihana mies on muuten niin kyllä minua harmittaa. Hänen perheessään ei lahjoja ole arvostettu eikä harrastettu.
No kyllä voit ihan hyvin palata asiaan ja sanoa, että petyit lahjaan. Mies sitten vetää tästä johtopäätöksensä, haluaako jatkossa tsempata enemmän vai pitäytyykö valitsemalla tiellään. Hän saattaa aidosti luulla ostaneensa kivan lahjan, joten palaute tarpeen!
Ja tärkein: ONNEA NELIKYMPPISELLE!
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 20:04"]
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 20:02"]
[/quote]
En voinu kun se antoi lahjan ruokapöydässä lasten nähden. Ja nyt kun olen jo asiaankuuluvasti kiitellyt ja ihastellut niitä olisi outoa palata asiaan että itseasiassa oli kyllä paska lahja.
[/quote]
Miten niin outoa? Jos et pysty noin vähäpätöistä asiaa ottamaan puheeksi, niin oi voi mihin vielä tosipaikan tullen joudutkaan...
Mikä vittu teitä akkoja vaivaa?! Pitää vaan niellä pettymys, ei kannata odottaa saavansa mitään, yhyy... Kai nyt helvetti puolisolle kehtaa sanoa mitä haluaisi! Oma vikas jos saat ens jouluna pölypusseja.
2. Miksi helvetissä olet miehen kanssa jota hyvinvoitisi tai tunteesi eivät kiinnosta paskan vertaa?? Onko ihme että olet masentunut..
Minä täytin pyöreitä, sain onnittelut, mutta en lahjaa. Elämä jatkuu :)