Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäinen olet kun lapsesi täyttää 18v?

Vierailija
18.08.2021 |

Ja miltä se ajatus tuntuu?

Itse olen 41v kun esikoinen täyttää 18, ja 43v kun kuopus täyttää.

Esikoinen on nyt 9v, eli tavallaan puolivälissä ollaan ja kai siksi minulla alkanut pyörimään mielessä se että nämä oikeasti muuttaa jossain kohtaa pois tästä (toki ei välttämättä vielä 18-vuotiaana). Välillä se ajatus kauhistuttaa ja haluan vain koittaa nauttia kaikesta. Välillä taas oikein unelmoin mitä kaikkea sit teen kun olen vastuussa vain itsestäni ja asun yksin (ellei sit joku mies tartu matkaan jossain kohtaa).

Kommentit (245)

Vierailija
241/245 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäpäs meni oudoksi keskusteluksi. On totta, että tutkimustenkin mukaan 30-vuotiaana vanhemmaksi tulleella on paremmat eväät elämään. Sen ääneen sanominen nyt tuntuu olevan jonkun mielestä loukkaus kaikkia nuorempana äidiksi tulleita kohtaan. Räkyttäminen sit kertoo ehkä juuri siitä että ehkä tutkimukset ovat oikeassa.

tänne on jaettu nyt useita tutkimuksia. Jo 35v äiti on ns.geriatrinen äiti ja ongelmat sekä riskit moninkertaisia mitä enemmän ensisynnyttäjillä ikää.

Biologialle nyt vaan ei voi mitään. Se suosii sitä että parempi aloittaa ajoissa.

Ne ovat tosiasioita. Vanhempana ensimmäisenä saanut myös antaa sille lapselleen riskin sairauksiin ja mm masennukseen. Lue tutkimuksia.

Moni on nykyään vaan tottunut itsekkääseen menoon eikä jaksa ajatusta pienen lapsen hoidosta. Heräävät vasta kun on "pakko" koska raskautuminen alkaa olla vaikeaa.

Vierailija
242/245 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

39v olin kun esikoinen täytti 18v täytin 40 sinä vuonna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/245 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä tutkimuksia ihmiset alkoivat postittamaan kun joku vanhempi äiti syyttä hyökkäsi täällä 22 vuotiaana esikoisensa saaneen kimppuun ja väitti että vasta 40v voisi siinä tapauksessa opiskella. Höpötti oheen tutkimukset sitä ja tätä

Vaikkaa tuokin 20+ oli aivan normaalisti ehtinyt ammattinsa ja opintonsa työstää.

Vanhemmat äidit helposti aukomassa ensin päätään joka kertoo siitä että ovat joutuneet altavastaajiksi, saavat neuvolassa kuulla olevansa iäkkäitä äitejä riskeineen ja joutuneet selittelemään monille miksi ei "vielä" lasta.

Vierailija
244/245 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

48v

Vierailija
245/245 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

37v, 39v ja 41v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme