Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tapailemani mies hakee joka päivä töiden jälkeen ruokaa äidiltään

Vierailija
17.08.2021 |

Siis aikuinen n. 30 v. mies ajaa töiden jälkeen vanhempiensa luokse ja äiti antaa aina ruokaa mukaan. Miehen ei tarvitse itse kokata. Turn off?

Kommentit (404)

Vierailija
181/404 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sairasta jos joka päivä käy tuolla rutiinilla. Mihin väliin sopii parisuhde? Ei mihinkään. Hänelle on selvästi lapsuudenperhe ja elämän "helppous" ykkösinä, eikä edes tavoittele itsenäisyyttä. Siis kolmikymppisenä!

Vierailija
182/404 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole minulle ainakaan mikään turn off.

Minusta on kiva, että miehellä on hyvät ja lämpimät välit äitiinsä. Ei tuossa tarvitse olla mikään napanuora/mammanpoika kuvio vaan siitä on tullut mukava tapa ja äitinsä tekee hyvää ruokaa. Tilanne varmastikin muuttuu kun mies vakiintuu ja löytyy kokkailu/syönti kaveri omasta takaa.

Kyllä meidänkin äiti kiikutti minulle silloin tällöin kokkailujaan/leipomuksiaan kun olin jo 20-30 ja kiikuttaa vieläkin jos sattuu tekemään liian paljon jotakin hyvää. Minusta se on mukavaa ja tiedän, että varmasti, että  kiikutan tyttärelleni (pyydän hakemaan) ruokaa kun sitä aikanaan reilusti teen. (nyt tytär asuu vielä kotona)

Et erota, mitä on "silloin tällöin" ja "joka päivä"?

Tuskin se ap:n mainitsema mies ihan joka päivä äidillään käy!

Ihmisillä on tapana liioitella!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/404 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hannaah kirjoitti:

Riippuu kuinka hyvä kokki äiti on! Meillä miehen äiti kokkaa oikeesti joka viikko ihan järkyttävät määrät ruokaa ja antaa sitä usein sunnuntaisin, kun käydään siellä syömässä mukaan niin, että siitä riittää etätyölounaita ja lapsillekin jos ei huvita kokata. Noh ne onkin italialaisia et kuuluu kai kulttuuriin ja ton miehenki sain houkuteltua muuttamaan yhteen vasta kun oltiin 24v :D

Hyi, mulle ei kelpaisi mieslapsonen, jota pitää houkutella muuttamaan pois äidin luota.

Vierailija
184/404 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen yksin elävä eläkeläinen, äiti. Minusta on aina mukavaa , kun lapseni tulee käymään, syömme yhdessä ja pakkaan hänelle seuraavaksi päiväksi ruokaa mukaan. Huomaan, että on mukavampi kokata, kun tekee myös toiselle. Ehkäpä apn miesystävän äiti tuntee jotenkin samoin, ja tekee ruokaa ihan vapaaehtoisesti myös pojalleen. Minusta ei siis ole huono juttu tuo ruokien noutaminen.

Mukava sinulle, mutta älä sitten ihmettele, jos poikasi joskus löytää puolison, niin nainen eroaa puolisostasi, koska mies ei osallistu.

Itse naisena voi käsittää miksi joku passaa poikansa avuttomaksi. Minulla on eräs kaveri, joka aina valittaa, kun miehensä ei osallistu. Samaan aikaan passaa jo pitkästi alakouluikäisen poikansa. Ilta-ja aamupalat nenän eteen, kuorii perunat, pilkkoo lihat lautasella. Pojan ei tarvitse viedä tiskejä, ei siivota yms. Jos se oman miehen toiminta vituttaa, niin miksi, oi miksi kasvattaa samanlainen? Kostoksi jollekin toiselle?

Vierailija
185/404 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole huoletta. Kohta se olet sinä joka saa vastata hänen ruokahuollosta.

Vierailija
186/404 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi luontevampaa,jos vanhuksesta huolehdittaisiin,vanhempaa kutsuttaisiin syömään,hänelle vietäisiin ruokaa ja mentäisiin yhdessä vaikka joskus ravintolaan syömään.Tai edes vuorotellen ettei kaikki mene vanhemman piikkiin.

Missä hiton maassa asut? Ainakin meillä Suomessa vanhukset vaan masentuvat, jos eivät saa tehdä kaikkea itse.

Vierailija
187/404 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

.[/quote]kuorii perunat [/quote]

Huono homma toi perunoiden kuoriminen, perunathan on syytä valmistaa ja syödä kuorineen.

Vierailija
188/404 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi luontevampaa,jos vanhuksesta huolehdittaisiin,vanhempaa kutsuttaisiin syömään,hänelle vietäisiin ruokaa ja mentäisiin yhdessä vaikka joskus ravintolaan syömään.Tai edes vuorotellen ettei kaikki mene vanhemman piikkiin.

Missä hiton maassa asut? Ainakin meillä Suomessa vanhukset vaan masentuvat, jos eivät saa tehdä kaikkea itse.

Mihin perustat väitteesi? Olen kohta kuusikymppinen ja olen aina tykännyt käydä välillä ulkona syömässä. En usko, että eläkeläisenä jätän tuon ja alan kokkaamaan koko suvulle arkipäivisin. Kaikki eläkeläiset eivät myöskään ompele itselleen vaatteita, minulta sujuu sekin.

Vierailija
189/404 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

.

kuorii perunat

Huono homma toi perunoiden kuoriminen, perunathan on syytä valmistaa ja syödä kuorineen.

Perunasta saa vaikka mitä hyvää niiden iänikuisten kuoriperunoiden sijaan, mutta perunat pitää silloin kuoria.

Vierailija
190/404 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä? Mä ja sisarukseni sekä meidän isä kävivät aikoinaan isovanhemmilla (miehen vanhemmat) syömässä koska asuivat siinä ihan lähellä. Mitä pahaa siinä on? Ei kaikki miehet kokkaa

Uskon, että vanhemmille se tuottaa iloa, kun voivat samalla tavata lapsiaan. Voivat samalla tuntea, että ovat avuksi näiden taloudenpidossa.  - Nämä ovat niitä asioita, jotka perheet ratkaisevat omassa piirissään. Toisilla ei pitäisi siihen olla mitään sanomista.

Vierailija
191/404 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi asia, mitä minä odotin lasten muutettua oli se, että ruuanlaitto muuttuu pakosta vapaaehtoiseksi. En tykkää, jos ruuan pitää olla aina tiettyyn kellonaikaan valmiina, nyt teen sen silloin, kun huvittaa tai jätän tekemättä. Kokkaaminen on välillä ihan kivaa, kellon kyttääminen ei ole sitä. Aloituksen tapaukseen voi liittyä jotain vaihtokauppaa töiden osalta, joten olisi kiva kuulla, mitä mies tekee äitinsä hyväksi.

Vierailija
192/404 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se hakee ruuan äidiltään vaikka olisitte naimisissa, koska äiti tekee niin paljon parempaa kastiketta.

Suomalainen nuori nainen tekee ruuasta valtataistelukysymyksen?

Onneksi aikuisella pojallani on keskieurooppalainen morsian. He osaavat kumpikin kokata ja leipoa yms.

Heillä on myös vaativat ja kiireiset työt. Olemme kaikki samaa perhettä, kyllä vain, vaikka asummekin erillämme. Minulla on aikaa ja harrastan ruuanlaittoa. Syömme usein yhdessä ja rasiat lähtevät mukaan. Joskus palaavat toisinpäinkin. Mitä ihmeen väliä sillä on kuka tekee ruuat? Pitääkö kaikkeen epäolennaiseen keskittyä? Sitten valitetaan kuinka uupuneita ollaan...

Vierailija
193/404 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En itsekään ole koskaan kokannut ruoaa. Muutin äidin luota naisystävän kanssa yhteen. Jokaisen miehen pitäisi mielestäni tähdätä tähän.

Mies

Ei vaan jokaisen miehen tulisi tähdätä siihen, että osaa asua myös yksin ja tehdä ruokaa, siivota yms. Ei naiset ole mitään miesten orjia. Itse en huolisi miestä joka ei tee mitään vaan olettaa naisten palvelevan.

Sanottinko jossain että tämä mies ei osaa noita asioita?

Vierailija
194/404 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sairasta jos joka päivä käy tuolla rutiinilla. Mihin väliin sopii parisuhde? Ei mihinkään. Hänelle on selvästi lapsuudenperhe ja elämän "helppous" ykkösinä, eikä edes tavoittele itsenäisyyttä. Siis kolmikymppisenä!

Samaa mieltä, omakohtaista kokemusta löytyy. Sellainen mies haluaa vain tapailla, mutta ei halua vakavampaa. Todella pihi, kun tuli kysymykseen yhteiset kokkailut, mitäpä sitä suotta, kun säännölliset ruuat aina äidillä.

Vierailija
195/404 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helvetti, omassa suvussani on kaksi tuollaista 40-v aikamiespoikaa, jotka käyvät äideillään (jotka muuten ovat sisaruksia) syömässä JOKA PÄIVÄ. Sen lisäksi mamma pesee pyykitkin. Toinen heistä on asunut omillaan jo 20 vuotta eikä vieläkään ole saanut aikaiseksi hankkia pyykinpesukonetta. Niin ja tietysti mamma käy siivoamassakin pojan luona kun ei poika osaa. Ei noilla äideilläkään ole kaikki kotona, kun eivät osaa päästää pojistaan irti. Toinen heistä siis oma äitini. Ei siellä vaan minulle ole koskaan ruokaa valmiina odottamassa kun menen käymään, ja itse olen saanut aina pyykkini pestä ja kämppäni siivota, varmaan siksi koska olen naispuolinen. Sairasta, sanon minä. Ap, pysy kaukana tuollaisesta.

Vierailija
196/404 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äiti oikeasti tykkää kokkauksesta ja asuu lähellä niin en näe tuota ongelmana. Samallahan sitä kokkaa isommankin satsin, joten tavallaan ihan järkevää. Säästyyhän siinä aikaa eikä tarvitse työpäivän jälkeen alkaa kokkaileen. Jos mies kuitenkin osaa kokata ja esim. viikonloppuisin kokkaa mielellään niin en näe tuota ongelmana. Se, että ei mitään osaa kokata ja luottaa pelkästään äidin kokkailuun olisi kyllä turn off.

Vierailija
197/404 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka hakee ruokaa äidiltään, voi silti osata kokata. Vaikka käy siellä päivittäin, voi äiti-poika suhde olla ihan terve.

Kaikki riippuu siitä tyylistä millä se tehdään.

Tämä saattaa olla heille optimiratkaisu tässä elämäntilanteessa, mutta voivat silti olla avoimia esim. parisuhteen tuomille muutoksille.

Mikään ei ole täysin mustavalkoista.

Vierailija
198/404 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdoton turn off! Paitsi jos unelmoit miehestä, joka ei osaa kokata ja elämästä, jossa sinä valmistat 100% teidän perheen ruoista.

Vierailija
199/404 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tapailin vähän aikaa yli 50 v miestä, josta kesälomalla havaitsin seuraavaa; soittaa joka päivä äitille/isille, lähettää matkakuvia kokoajan äitille/isille, mökkeillee äitin/isin kanssa, ja viettä joulut_kuulemma aina_äitin ja isin kanssa.  Ette varmaan ihmettele, miksi en enää tapaile häntä

Vierailija
200/404 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani hakee usein ruokaa kotoaan ja välillä myös miniäkokelas.  Tykkään kokata isoja annoksia ja he tykkäävät laittamastani ruoasta ja leipomuksista.

Välillä toisinpäin ja saan nauttia heidän valmistamasta lounaasta/illallisesta.

Olemme perhettä ja myös miniänkokelaan perhe kutsuu lounaalle tai grillaamaan.

Onneksi miniä on hyvin samantapaisesta kodista kotoisin niin ei nillitä turhasta.