Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tapailemani mies hakee joka päivä töiden jälkeen ruokaa äidiltään

Vierailija
17.08.2021 |

Siis aikuinen n. 30 v. mies ajaa töiden jälkeen vanhempiensa luokse ja äiti antaa aina ruokaa mukaan. Miehen ei tarvitse itse kokata. Turn off?

Kommentit (404)

Vierailija
101/404 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iso osa äideistä vaan haluaa tehdä tuollaista, onko se sitten jälkikasvun vika?

Jos kolmekymppinen nainen tekisi noin, niin yksikään mies ei katsoisi häneen päinkään.

Vierailija
102/404 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistisairas ja liikuntakyvytön hoivakodissa asuva äitini harmittelee vieläkin jokaisella käyntikerralla että ei nyt tiennyt laittaa meille ruokaa. Hänelle kokkailu oli kotona asuessaan tärkeä asia, jolla osoitti kiitollisuuttaan talon ylläpidossa auttamisessa. Jos me teimme ruokaa, hän pahoitti mielensä ettei kelpaa siihenkään.

Kyllä minä antaisin noin nuoren miehen käydä äidillä syömässä, kunhan joskus syö sinunkin kanssasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/404 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olette omituisia. Keneltä teistä se on pois, jos joku käy äitinsä tai mumminsa luona syömässä päivittäin jos asuu tai on töissä siinä lähellä? Yhdelle ihmiselle ruoan laittaminen on usein sellaista, että jää aina yli ja moni eläkeläinen ei edes itselleen viitsi kunnon ruokaa laittaa jos on jatkuvasti yksin. Siinähän on kummallekin, äidille ja aikuiselle pojalle, huomattavasti terveellisempi ratkaisu syödä yhdessä kunnon ruokaa kerran päivässä. Mistä tiedätte, ettei poika käy äitinsä kanssa kaupassa ja maksaa ruoat? Mitä ihmettä se kenellekään kuuluu, missä, miten ja kenen kanssa päivittäin syö? Harmittaako teitä sekin, että kolme toisiaan lähellä asuvaa eläkeläistä syövät joka päivä yhdessä? Kaksi heistä on miehiä ja kolmas on topakka rouva, joka oli keittäjäkokki työelämässään. Onhan se taloudellisempaakin kun yksi taitaja tekee mielellään ruokia ja kulut jaetaan. Miksi ihmeessä tästäkin on saatu negatiivinen ketju? Joku jopa tiesi miten "muualla maailmassa" mammat nääntyvät taakkojensa alle, vaikka ei ole koskaan "muualla maailmassa" edes käynyt.  

Ei ole minulta mitenkään pois, vaikka joku random mies asuisi äitinsä kanssa. Minä en haluaisi seurustella enkä tapailla sellaisen miehen kanssa, ja sitähän aloituksessa kysyttiin. Minä vastasin aloituksessa esitettyyn kysymykseen, että kyllä tuollainen mies olisi minulle turn off. Onko se jotenkin sinulta pois, että aloituksessa esitettyyn kysymykseen vastaavat muutkin kuin sinun tavallasi ajattelevat ihmiset?

Vierailija
104/404 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hyvänen aika. Tuon ikäisen pitää osata jo itse laittaa ruokansa. Eri juttu, jos käy vanhemmillaan jotain tekemässä, mutta ei sittenkään joka päivä. Ei jatkoon.

Mikä vika tuossa mukamas.

Äh.

Aapee ota itse selvää, joa mies kiinnostaa.

Aika pinnallista, jos tuollainen on se asia, joka on =EI.

Minä ottaisin selvää, jos tyyppi on kiinnostava.

Et tiedä tilanteen taustoja.

Olen noin kolmekymppisen miesten äiti. En keksi kuin muutaman poikkeustilanteen, miksi tekisin joka päivä aikuisille, terveille miehille ruokaa joka päivä. He osaavat kokkailla itsekin.

Aloittaja voi tarkistaa senkin, lähteekö mies äitinsä luo likapyykkipussi kainalossa ja myöhemmin mukanaan puhtaat pyykit.

Entä jos pesee vanhempiensa pyykit? Tuli sitä tehtyä, kun vanhemmilla ei ollut tilaa pesukoneelle.

Sitten hän varmaan toisi kotiinsa likapyykkiä ja lähtisi vanhemmilleen puhtaiden pyykkien kanssa. Ja pesisi ne itse eikä nakittaisi hommaa nsisystävälleen.

Vierailija
105/404 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen yksin elävä eläkeläinen, äiti. Minusta on aina mukavaa , kun lapseni tulee käymään, syömme yhdessä ja pakkaan hänelle seuraavaksi päiväksi ruokaa mukaan. Huomaan, että on mukavampi kokata, kun tekee myös toiselle. Ehkäpä apn miesystävän äiti tuntee jotenkin samoin, ja tekee ruokaa ihan vapaaehtoisesti myös pojalleen. Minusta ei siis ole huono juttu tuo ruokien noutaminen.

Mitä mieltä olet siitä että kun poikasi pariutuu, niin hän lopettaa ruuan roudaamisen luotasi? tämähän se on se kysymys oikeasti, eikä se että on kiva tehdä ruokaa jollekin ja kiva kun joku sitä hakee. 

Eli kyse ei ole ruuasta,eikä sen roudaamisesta, eikä muusta sellaisesta, vaan ihan muista asioista jotka tuollaiseen suhteeseen kytkeytyy.

Vierailija
106/404 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miespuolinen kaverini säästi pitkät pennit, kun äiti syötti häntä vielä nelikymppisenä. Aina ihmetteli kun muilla ei ollut ylimääräistä rahaa, ja kertoi miten hänellä menee ruokaan vain 20€/kk. Jätti kertomatta kuitenkin että hakee ruuat valmiina äidiltä aamupulaleivät valmiiksi tehtynä mukaan lukien.

Vierailija
107/404 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän keski-ikäisen miehen joka säännöllisesti käy syömässä vanhemmillaan, tuppereilla kantaa ruokaa kotiinsa, sama toistuu myös viikkonloppuna. Ei tuohon oikeastaan voi mitään suhdetta alkaa virittelmään, liekassa on niin rasialounaisiin. Viikot pyöriin tuon ruokahärdellin ympärillä liikaa. Helpollahan se on, kun mies saa mahansa täyteen seisovasta plöydästä, mutta tahtooko joku tuollaisen miehen kanssa suhteeseen.

Vierailija
108/404 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iso osa äideistä vaan haluaa tehdä tuollaista, onko se sitten jälkikasvun vika?

Haluaa niin. Ja kysymys kuuluu, millä motiiveilla. Ne eivät aina ole yhtä puhtaat kuin pojalle pesty pyykki. On aika paljon äitejä, jotka eivät halua jakaa poikaansa. Jos naisilla on ikävä tapa kokea toinen nainen kilpailijana, kyllähän se äitikin on nainen. Ei voi käyttää tätä perusteluna vain yhteen suuntaan. 

Vierailija
109/404 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hyvänen aika. Tuon ikäisen pitää osata jo itse laittaa ruokansa. Eri juttu, jos käy vanhemmillaan jotain tekemässä, mutta ei sittenkään joka päivä. Ei jatkoon.

Äh.

Olen noin kolmekymppisen miesten äiti. En keksi kuin muutaman poikkeustilanteen, miksi tekisin joka päivä aikuisille, terveille miehille ruokaa joka päivä. He osaavat kokkailla itsekin.

Aloittaja voi tarkistaa senkin, lähteekö mies äitinsä luo likapyykkipussi kainalossa ja myöhemmin mukanaan puhtaat pyykit.

Entä jos pesee vanhempiensa pyykit? Tuli sitä tehtyä, kun vanhemmilla ei ollut tilaa pesukoneelle.

Sitten hän varmaan toisi kotiinsa likapyykkiä ja lähtisi vanhemmilleen puhtaiden pyykkien kanssa. Ja pesisi ne itse eikä nakittaisi hommaa nsisystävälleen.

Tulipa katkeraa tekstiä aivan syyttä. Siis onko hyvä vai huono asia, jos näin tekee?

Vierailija
110/404 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turn off!! Useinhan nämä on niitä poikamiehiä, joilta oma parisuhde tai perhe jäänyt. Tietyllä tavalla helppo tie, kun ei tarvitse itse huolehtia perustarpeistaan.

Eli vanhaa äitiä ei saisi tavata?

Tottakai saa. Mutta tämä jokapäiväinen lounasetu ei ole mistään kotoisin, eikä aina kovin iäkkäistä vanhemmista ole edes kyse. Rasiat kainalossa mies ei ole kovin kiinnostava. Noi miehet eivät opi itse laittamaan ruokaa, sitten siirtyvät eineksiin kun porukat ei jaksa.

MISTÄ SÄ SEN TIEDÄT!

Mun nuori on hyvä kokki,mutta olemme tehneet ruokajutut jo kauan näin!

Perustuu myös vastavioroisuuteen,hän tekee semmoisia juttuja joita mä en osaa,korjaa ja laittaa.

Ei aina ole kyse siitä,ettei "osaa" "viitsi tms.

Mä voisin aivan hyvin tehdä sitä ruokaa kolmellekin,se ei ois problem!

Muualla maailmassa koko suku syö mummun laittamaa ruokaa,vie loput kotiin,ei ole ihmeellistä.

Täällä kenopää siideriruusut...huoh taas suututtaa

Ota viinaa.

Höpinäsi on kuin käsikirjasta "Näin kasvatat sarjamurhaajan". Jos olet jonkun äiti, kiintymyksesi on luokkaa SAIRAS.

Vierailija
111/404 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äh.

Tulipa katkeraa tekstiä aivan syyttä. Siis onko hyvä vai huono asia, jos näin tekee?

Saahan mies omassa asunnossaan tehdä mitä lystää. Pääasia, että tekee itse.

Vierailija
112/404 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se hakee ruuan äidiltään vaikka olisitte naimisissa, koska äiti tekee niin paljon parempaa kastiketta.

ottaahan se koville teille nykynaisille, kun ainoa mitä osaatte on einesten lämmittäminen 

Sinun ei varmaan kannata muiden osaamisista sanoa mitään ennenkuin opettelet itse muutakin kuin naisvihaspämmiä, poju. Hanki vaikka koulutus, työ ja asunto.

Vierailija
113/404 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siinä pitäisi tarkkaan kyylätä että maksaako mies niitä ruokia. Ja mieshän voisi kokata joka toinen päivä sille äidilleen, mutta yleensä näin ei ole.

Itselläkin on kokemusta näistä peräkammarinpojista/äidin hoitamista vaikka näennäisesti oma asunto jo olisikin.

Äiti pistää pojan eroamaan, ja edelleenkään ei laita ruokaa esim. lapsilleen, ei edes osaa kun on aina helpolla päässyt.

Mies voi myös olla innokkaana muuttamaan asuntoosi siinä vaiheessa kun vanha äiti alkaa tarvita oikeasti apua. Ja tietenkään hänelle ei kuulu maksettavaksi kuin omat ruokansa. Itse syöt makaronia jotta saat laskut maksettua ja mies lastaa leipänsä päälle 5 senttiä päällisiä, itse katsot ettei tässä talossa ennen ole laitettu kuin 1 siivu yhtä lajia. Etkä itse laita vastaisuudessakaan.

Vierailija
114/404 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on jotenkin niin yksioikoista kommentointia. Useimpien mielestä on väärin, jos aikuinen lapsi näkee vanhempiaan päivittäin päivällisen merkeissä. Heidän mielestään olisi parempi, että aikuinen yksineläjä nököttäisi yksiössään yksin pöydän ääressä ja söisi yksin laittamaansa ruokaa. Tärkein pointti on just tuo yksinoleminen ja yksintekeminen. Se on niin turnonnia.

Kukaan täällä ei aloituksen keissistä tiedä oikein mitään. Mies saattaa hyvinkin osallistua rahallisesti ja/tai muuten syömisiin yms. Hieno järjestely kerta kaikkiaan, ihmiset saavat seuraa toisistaan.

Ruoanlaitto on niin helppoa hommaa, että kun siihen joutuu, niin sen sitten kohta taitaa.

Tässä ketjussahan puhutaan tuollaisesta miehestä seurustelukumppanina eikä jonain random miehenä, jonka kanssa itsellä ei ole mitään tekemistä. Ja eikö oma viestisi muka ole yhtään yksioikoinen? Vai mistä olet saanut päähäsi, kritisoijien mukaan aikuisen yksineläjän pitäisi vain nököttää päivät pitkät yksin yksiössään yksin laittamaansa ruokaa syöden? Onko oma ajattelusi niin yksioikoista, ettet osaa edes kuvitella, että aikuisen yksineläjän kanssa seurustellessa voisi olla kiva vaikka laittaa ruokaa yhdessä tai käydä ulkona syömässä? Ilman kummankaan äitiä?

Ylipäätään minusta on outoa, jos suhteessa oleva mies on muka niin seuranpuutteessa päivittäin, että sen takia pitää joka päivä käydä äidiltä hakemassa safkat. Eikö mies osaa olla yhtään yksin, jos ne hetket kun ei seurustelukumppaniaan tapaa, pitää viettää mamman helmoissa?

Vierailija
115/404 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karhunpalvelushan se oikeasti on lapselle tuokin. Usea vaan kasvaa lellipennuksi joka olettaa jonkun naisen hoitavan saman homman myöhemmin, helpommalla ja yhtä halvalla. Eli siis ilmaiseksi.

Vierailija
116/404 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisilla on tiukat säännöt kuinka mies saa olla. Todellista rakkautta ilmassa. Se on hyvä että miehellä on hyvä suhde äitiinsä. Tietenkin tämä ottaa naisten egolle.

Aikuisella menee parisuhde tärkeydessä ohi äiteestä ja iskästä. Huom, AIKUISELLA.

Lapsella asia on toinen.

Vierailija
117/404 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naikoon mies äitiään jos kerran on tämän kanssa niin läheinen. Ei siihen silloin minua tarvita.

Ihan ilmeisesti ketjussa on joku hyvin epäkypsä, joka ei tajua, mikä ero on rakkaudella ja hyväksikäytöllä, tai äidillä ja naisystävällä!

Vierailija
118/404 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se hakee ruuan äidiltään vaikka olisitte naimisissa, koska äiti tekee niin paljon parempaa kastiketta.

No siinähän pääsee miniä helpolla kun anoppi tekee perheen ruuat. Kullä minulle ainekin anopin pöperöt kelpaa.

Ja mikä rahansäästö! Monta sataa kuukaudessa.

Mistä ihmeestä tuon tiedät? Tiedätkö varmasti, ettei poika osta elintarvikkeita? Täh??

Ja mitä sitten vaikkei ostaisikaan? Ymmärrän kyllä että päivittäinen mammalla syöminen saattaa nostaa naisystävän niskakarvat pystyyn, vaikka itse en leskenä pahakseni pistäisikään jos lapset kotona syömässä kävisivät. Sitä sen sijaan en ymmärrä että miksi se on niin kovin tärkeää kuka ne ruuat maksaa. Itsekin maksan kolmen aikuisen lapsen viikon ostokset joka viikko, se on ennakoivaa verosuunnittelua sitä varten kun minusta aikanaan aika jättää. Voisin pistää samat rahat sijoituksiin ja jättää perinnöksi, mutta siitä veisi verottaja ison siivun välistä. Nyt kun maksan juoksevia kuluja ja lapsille jää enemmän rahaa sijoittaa itse, jää verottaja nuolemaan näppejään. Toisakseen sillä muutamallakin satasella on paljon isompi merkitys nuoren aikuisen alkutaipaleella kun joskus eläkeiän kynnyksellä saadulla isollakaan perinnöllä.

Vierailija
119/404 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äh.

Onko teidän suvussa yleisemminkin tapana päättää toisen tunteiden aiheellisuudesta niiden kokijaa kuulematta? Mistä ensinnäkin tiedät hänen tunnetilansa ja pyydän, kerro toki mistä tiedät ettei hänellä ole mahdolliseen katkeruuteensa mitään syytä? 

Minä arvelisin täältä sivulta, että vastaus kysymykseesi riippuu hyvin paljon siitä, minkälainen asetelma tuossa vanhemmille pyykkäämisessä on. Että meneekö se muun elämän edelle vai onko se vain yksi järkevä osa sitä. Jos pyykit on ehdottomasti palautettava viimeistään pesua seuraavana päivänä ja tultava syömään samalla niin ettei siihen muuta ohjelmaa voi väliin tulla, niin kyllä siinä on vanhemmat pojan ykkösharrastus. Millä ajalla pojan on tarkoitus omaa elämäänsä elää, sitä jossa hän vakuuttaa omanikäisensä naisen siitä, että hän on tämän sitoutumisen arvoinen? 

Vierailija
120/404 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siinähän pääsee miniä helpolla kun anoppi tekee perheen ruuat. Kullä minulle ainekin anopin pöperöt kelpaa.

Ja mikä rahansäästö! Monta sataa kuukaudessa.

Mistä ihmeestä tuon tiedät? Tiedätkö varmasti, ettei poika osta elintarvikkeita? Täh??

Ja mitä sitten vaikkei ostaisikaan? Ymmärrän kyllä että päivittäinen mammalla syöminen saattaa nostaa naisystävän niskakarvat pystyyn, vaikka itse en leskenä pahakseni pistäisikään jos lapset kotona syömässä kävisivät. Sitä sen sijaan en ymmärrä että miksi se on niin kovin tärkeää kuka ne ruuat maksaa. Itsekin maksan kolmen aikuisen lapsen viikon ostokset joka viikko, se on ennakoivaa verosuunnittelua sitä varten kun minusta aikanaan aika jättää. Voisin pistää samat rahat sijoituksiin ja jättää perinnöksi, mutta siitä veisi verottaja ison siivun välistä. Nyt kun maksan juoksevia kuluja ja lapsille jää enemmän rahaa sijoittaa itse, jää verottaja nuolemaan näppejään. Toisakseen sillä muutamallakin satasella on paljon isompi merkitys nuoren aikuisen alkutaipaleella kun joskus eläkeiän kynnyksellä saadulla isollakaan perinnöllä.

Mahtaako kaikki aikuiset lapset tietää vanhempiensa taloudellista tilannetta? Sinä vaikutat hyvin varakkaalta, tuollaista ei tonnin nettoeläkkeellä tehdä.