Tapailemani mies hakee joka päivä töiden jälkeen ruokaa äidiltään
Siis aikuinen n. 30 v. mies ajaa töiden jälkeen vanhempiensa luokse ja äiti antaa aina ruokaa mukaan. Miehen ei tarvitse itse kokata. Turn off?
Kommentit (404)
Naisilla on tiukat säännöt kuinka mies saa olla. Todellista rakkautta ilmassa. Se on hyvä että miehellä on hyvä suhde äitiinsä. Tietenkin tämä ottaa naisten egolle.
Olette omituisia. Keneltä teistä se on pois, jos joku käy äitinsä tai mumminsa luona syömässä päivittäin jos asuu tai on töissä siinä lähellä? Yhdelle ihmiselle ruoan laittaminen on usein sellaista, että jää aina yli ja moni eläkeläinen ei edes itselleen viitsi kunnon ruokaa laittaa jos on jatkuvasti yksin. Siinähän on kummallekin, äidille ja aikuiselle pojalle, huomattavasti terveellisempi ratkaisu syödä yhdessä kunnon ruokaa kerran päivässä. Mistä tiedätte, ettei poika käy äitinsä kanssa kaupassa ja maksaa ruoat? Mitä ihmettä se kenellekään kuuluu, missä, miten ja kenen kanssa päivittäin syö? Harmittaako teitä sekin, että kolme toisiaan lähellä asuvaa eläkeläistä syövät joka päivä yhdessä? Kaksi heistä on miehiä ja kolmas on topakka rouva, joka oli keittäjäkokki työelämässään. Onhan se taloudellisempaakin kun yksi taitaja tekee mielellään ruokia ja kulut jaetaan. Miksi ihmeessä tästäkin on saatu negatiivinen ketju? Joku jopa tiesi miten "muualla maailmassa" mammat nääntyvät taakkojensa alle, vaikka ei ole koskaan "muualla maailmassa" edes käynyt.
Miten tuo aloituksen tilanne poikkeaa niistä niin ihailluista etelä euroopan ihailluista miehistä, jotka oikeita mammanpoikia ovatkin
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä? Mä ja sisarukseni sekä meidän isä kävivät aikoinaan isovanhemmilla (miehen vanhemmat) syömässä koska asuivat siinä ihan lähellä. Mitä pahaa siinä on? Ei kaikki miehet kokkaa
Järkyttävää mitä loisia! Koko perhe!?!?!
Miltähän mahtaisi itsestäsi tuntua vanhuksena, kun lapsesi ja lapsenlapsesi kaikki laukkaavat jatkuvasti sun kattilalla...
Ei se taatusti isovanhemmillesi ollut idyllistä, vaikka itsellesi jäi ilmeisesti mukavat muistot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se hakee ruuan äidiltään vaikka olisitte naimisissa, koska äiti tekee niin paljon parempaa kastiketta.
No siinähän pääsee miniä helpolla kun anoppi tekee perheen ruuat. Kullä minulle ainekin anopin pöperöt kelpaa.
Ja mikä rahansäästö! Monta sataa kuukaudessa.
Mistä ihmeestä tuon tiedät? Tiedätkö varmasti, ettei poika osta elintarvikkeita? Täh??
Vierailija kirjoitti:
Naisilla on tiukat säännöt kuinka mies saa olla. Todellista rakkautta ilmassa. Se on hyvä että miehellä on hyvä suhde äitiinsä. Tietenkin tämä ottaa naisten egolle.
No ei sellaista kyllä mieheksi voi sanoa, jos äidillään käy syömässä joka päivä. Ressukka se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä? Mä ja sisarukseni sekä meidän isä kävivät aikoinaan isovanhemmilla (miehen vanhemmat) syömässä koska asuivat siinä ihan lähellä. Mitä pahaa siinä on? Ei kaikki miehet kokkaa
Järkyttävää mitä loisia! Koko perhe!?!?!
Miltähän mahtaisi itsestäsi tuntua vanhuksena, kun lapsesi ja lapsenlapsesi kaikki laukkaavat jatkuvasti sun kattilalla...
Ei se taatusti isovanhemmillesi ollut idyllistä, vaikka itsellesi jäi ilmeisesti mukavat muistot.
Loisia? Mistä päättelet, etteivät he auttaneet kaikenlaisissa töissä isovanhempiaan tai tuoneet mukanaan elintarvikkeita? Siitähän ei mainittu.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen yksin elävä eläkeläinen, äiti. Minusta on aina mukavaa , kun lapseni tulee käymään, syömme yhdessä ja pakkaan hänelle seuraavaksi päiväksi ruokaa mukaan. Huomaan, että on mukavampi kokata, kun tekee myös toiselle. Ehkäpä apn miesystävän äiti tuntee jotenkin samoin, ja tekee ruokaa ihan vapaaehtoisesti myös pojalleen. Minusta ei siis ole huono juttu tuo ruokien noutaminen.
Itse mietin juuri tuota samaa. Jos äiti on yksinäinen? Poika ei halua muuten tai koronan takia kyläillä joka päivä, niin kohteliaasti hakee kuitenkin ruuan. Äiti saa puuhaa ja näkee poikaansa.
Voihan äiti olla myös sairas. Haluaa viimeiset hyvät ajat osoittaa rakkautta tuollakin tavalla. Itse ainakin hemmottelen miestä ja lapsia ruualla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Satuhan tämä on, mutta miksi mammojen oletus on, että mies on avuton eikä osaa ruokkia itseään? Eiköhän jokainen normaaliälyinen osaa. Täällä on hirveän ahtaat vaatimukset siitä, miten ihmisten pitäisi elää. No, onneksi kenenkään ei tarvitse välittää tuon taivaallista mammojen paheksunnasta.
Onhan äiti voinut sopia poikansa kanssa, että poika saa päivittäin ruuan, mutta vastineeksi poika tekee kaikki ulkotyöt kuten ruohonleikkuun ja lumityöt. Kesälomallaan pojalla on aikaa sitten tehdä isompia remontteja kuten talon maalaus ja kattoremppa.
No ihan yhtä suuri turn off jos tuollaisen pojun kanssa pitäisi seurustella. Saati perhettä perustaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen yksin elävä eläkeläinen, äiti. Minusta on aina mukavaa , kun lapseni tulee käymään, syömme yhdessä ja pakkaan hänelle seuraavaksi päiväksi ruokaa mukaan. Huomaan, että on mukavampi kokata, kun tekee myös toiselle. Ehkäpä apn miesystävän äiti tuntee jotenkin samoin, ja tekee ruokaa ihan vapaaehtoisesti myös pojalleen. Minusta ei siis ole huono juttu tuo ruokien noutaminen.
Joka päivä?
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo aloituksen tilanne poikkeaa niistä niin ihailluista etelä euroopan ihailluista miehistä, jotka oikeita mammanpoikia ovatkin
Älä höpötä kun et tunne edes eteläisen Euroopan elämää.
Olen aavistuksen kateellinen tästä järjestelystä. Liikaa aikaa menee kokkamiseen & tiskaamiseen joka päivä.
M29
Itse asiassa teen itsekin tota samaa vaikka oon lähes nelikymppinen nainen. MUTTA, en joka päivä! Ja osaan kyllä itsekin tehdä ruokaa. Äiti vaan tykkää aina laittaa mulle ruokaa ja tunkee sitä mukaankin aina kun käyn siellä. Hän saa siitä ilonsa, joten en ota sitä iloa häneltä pois. Ja vien kyllä itsekin hänelle esimerkiksi keräämiäni mustikoita ja sieniä, kasvattamiani yrttejä ja chilejä. Meillä rakkautta osoitetaan ruoalla.
Mutta joka päivä on jo liikaa, koska se kertoo ettei osaa tai viitsi tehdä itse ollenkaan ruokaa. Ja siinä menee jo liian paljon äidillä rahaakin siihen aikuisen lapsen ruokkimiseen.
Vierailija kirjoitti:
No niin minäkin tekisin, jos äiti olisi vaan elossa. Kunhan tytär tuosta pari vuotta vanhenee, niin alan käymään siellä syömässä.
T. M51
Mä nauroin tälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se hakee ruuan äidiltään vaikka olisitte naimisissa, koska äiti tekee niin paljon parempaa kastiketta.
No siinähän pääsee miniä helpolla kun anoppi tekee perheen ruuat. Kullä minulle ainekin anopin pöperöt kelpaa.
Ja mikä rahansäästö! Monta sataa kuukaudessa.
Mistä ihmeestä tuon tiedät? Tiedätkö varmasti, ettei poika osta elintarvikkeita? Täh??
No, joka tapauksessa naisen rahat säästyvät, kun mies ostaa äidilleen elintarvikkeet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Satuhan tämä on, mutta miksi mammojen oletus on, että mies on avuton eikä osaa ruokkia itseään? Eiköhän jokainen normaaliälyinen osaa. Täällä on hirveän ahtaat vaatimukset siitä, miten ihmisten pitäisi elää. No, onneksi kenenkään ei tarvitse välittää tuon taivaallista mammojen paheksunnasta.
Onhan äiti voinut sopia poikansa kanssa, että poika saa päivittäin ruuan, mutta vastineeksi poika tekee kaikki ulkotyöt kuten ruohonleikkuun ja lumityöt. Kesälomallaan pojalla on aikaa sitten tehdä isompia remontteja kuten talon maalaus ja kattoremppa.
No ihan yhtä suuri turn off jos tuollaisen pojun kanssa pitäisi seurustella. Saati perhettä perustaa.
Eipähän miehen tarvitse suunnitella mitään kesälomaksi, kun se menee äidin luona hommia tehden. Nainen saa mennä lomalle minne haluaa ja missä seurassa haluaa, kun mies ei ehdi.
Vierailija kirjoitti:
Aivan oikein,Ei mitään pahaa asiassa.Monille täysin normi käytäntö,olivat yksin tai perhelisiä jos mahdolisuus se käytetään.
tiedän yhden pm:n joka tarjosi ilmaiset aamiaiset sukulaisilleen- verorahoilla.
Täällä on jotenkin niin yksioikoista kommentointia. Useimpien mielestä on väärin, jos aikuinen lapsi näkee vanhempiaan päivittäin päivällisen merkeissä. Heidän mielestään olisi parempi, että aikuinen yksineläjä nököttäisi yksiössään yksin pöydän ääressä ja söisi yksin laittamaansa ruokaa. Tärkein pointti on just tuo yksinoleminen ja yksintekeminen. Se on niin turnonnia.
Kukaan täällä ei aloituksen keissistä tiedä oikein mitään. Mies saattaa hyvinkin osallistua rahallisesti ja/tai muuten syömisiin yms. Hieno järjestely kerta kaikkiaan, ihmiset saavat seuraa toisistaan.
Ruoanlaitto on niin helppoa hommaa, että kun siihen joutuu, niin sen sitten kohta taitaa.
Tuolle järjestelylle ei ole mitään sellaista selitystä, joka tekisi tästä hyvän asian. Todellakin turn off.