Oudoimmat syyt, joiden vuoksi ihmiset varaavat ajan lääkärille
Eräs ystäväni ystävä varasi lääkäriajan, koska oli ostanut vääränvärisen auton ja sen vuoksi paha mieli!
Kommentit (119)
Ei saa nukuttu ja haluaa siihen lääkettä.
Jos jo on monta viikkoa valvonut niin eikö se uni sieltä jossain vaiheessa tule!
Ehdotin päivystykseen soittajalle Buranaa, kun oikeitakin asioita pitää terveyskeskuksessa ehtiä hoitamaan. Oli todella sekava ja ärtynyt, yhtään ei osannut olla asiallinen!
Mitkä lainmukaiset "kolme päivää"???
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 16:20"]
Ei saa nukuttu ja haluaa siihen lääkettä.
Jos jo on monta viikkoa valvonut niin eikö se uni sieltä jossain vaiheessa tule!
Ehdotin päivystykseen soittajalle Buranaa, kun oikeitakin asioita pitää terveyskeskuksessa ehtiä hoitamaan. Oli todella sekava ja ärtynyt, yhtään ei osannut olla asiallinen!
[/quote]
Unettomuus on oikeasti vakava asia jos jatkuu pitkään eikä se uni vaan tule vaikka väsyttää! Itsellä on valitettavaa kokemusta, jo 10 vuotta vaikeaa unettomuutta takana, ja nykyisin en nuku ollenkaan ilman lääkkeitä. Jos yritän, niin ei käy niin että joku ilta nukahtaisin normaalisti sänkyyn illalla ja nukkuisin monta tuntia, vaan yöt valvon, ja päivisin olen sekava ja ns. mikronukahtelen vaikka ratissa tai töissä. Mikronukahtelun avulla pysyy hengissä eikä kuole unettomuuteen ainakaan kovin äkkiä, mutta ihan sekava sillon on, unen ja valveen raja häilyy eikä mistään tule mitään.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 16:23"]
[/quote]
Niinpä. Ei sellaisia ole. Monella työnantajalla on käytäntö, että saa olla 3 päivää saikulla omalla ilmoituksella -meilläkin on- mutta mikään laki tämä ei ole, ja on työnantajia jotka vaativat todistuksen yhdestäkin sairaspäivästä. Tämä on valitettavaa että vaativat, koska on ihan turhaa kuluttaa terveyskeskusten resursseja noilla räkätaudistaan todistuksia hakevilla jotka eivät oikeasti tarvitse hoitoa mihinkään.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 16:20"]Ei saa nukuttu ja haluaa siihen lääkettä.
[/quote]
Älä vaan sano että olet päivuäystyksessä töissä? Noin tietämätön ihminen!
Mun työkaveri varasi työterveyslääkäriltä ajan, kun huomasi yhden sormenkyntensä olevan pinnalta epätasainen.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 16:41"]Mun työkaveri varasi työterveyslääkäriltä ajan, kun huomasi yhden sormenkyntensä olevan pinnalta epätasainen.
[/quote]
Se voi kieliä psoriaksesta ja reumasta, en muista oliko vielä muita.
Kun kikkeli ei tunnu miltään. Tälläkin palstalla on ohjeistettu menemään lääkäriin.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 16:11"]Tiedän erään ihmisen, joka varasi ajan lääkärille, koska hänellä ei ollut varaa kenkiin.
[/quote]Oletkohan ymmärtänyt oikein, että tavallisiin kenkiin? Mm. tukikenkiä korvataan lääkinnällisenä kuntoutuksena ja siihen tarvitaan lääkärin tai fysioterapeutin lausunto.
Vanhempi mies varasi ajan selkäoireiden takia, ja hällä oli jo diagnoosikin valmiina ettei vielä opiskelevan kesälääkärin tarvitse vaivautua. Miestä vaivasi kuulemma hiirilavantauti.
Ampiainen pistää lasta, äiti soittaa hysteerisenä lääkäriaikaa. Lapsella ei siis mitään allergiareaktioita. Tää on aika yleinen :D
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 16:03"]
Olen kanssa kuullut aikamoisia juttuja. Eniten siinä harmittaa, että nämä ammattivalittajat tukkivat terveydenhuoltoa turhaan. Miksi lapsi pitää viedä joka nuhatipasta lääkäriin? Miksi sormessa oleva tikku pitää lääkärin poistaa, kun sen saa itsekin pois? Sitten oma lukunsa on nämä vanhukset, jotka ovat käyneet jo omavastuukerrat, joten viihdyttävät itseään käymällä lääkärin kanssa juttelemassa. Tullaan lääkäriin ja kerrotaan, että on ollut flunssaa... So? Lepäämällä se lähtee. Ja kun oikeasti noita mummeleita/paapperoita on, jotka käy joka viikko parikin kertaa juttelemassa lääkärille tylsistymistään.
[/quote]
Jotkut vanhukset ovat todella yksinäisiä. Heille pitäisikin järjestää keskustelupalveluita. Tuskin ne nyt sinne terveyskeskukseen vain itseään viihdyttämään tulevat. Hämmästyttävää,miten jotkut suhtautuvat vanhuksiin niin ikävällä tavalla.
Siskon kanssa työnnettiin lapsena jotain puuhelmiä pilluun, itse sain helmet omastani ulos, mutta siskolla jäi jumiin ja käytiin sitten terveyskeskuksessa nämä poistamassa..
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 16:25"]
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 16:23"]
[/quote]
Niinpä. Ei sellaisia ole. Monella työnantajalla on käytäntö, että saa olla 3 päivää saikulla omalla ilmoituksella -meilläkin on- mutta mikään laki tämä ei ole, ja on työnantajia jotka vaativat todistuksen yhdestäkin sairaspäivästä. Tämä on valitettavaa että vaativat, koska on ihan turhaa kuluttaa terveyskeskusten resursseja noilla räkätaudistaan todistuksia hakevilla jotka eivät oikeasti tarvitse hoitoa mihinkään.
[/quote]
Olin ennen töissä ravintolassa, jossa tarjoilijat hakivat saikkua, jolleivat esim. saaneet vaihdettua vuoroa mieleisekseen. Jos olisi saanut olla omalla ilmoituksella pois, ei siellä olisi ollut ketään töissä. Vaatinalla heti lääkärintodistus kynnys sentään vähän kasvaa.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 17:28"]
Olin ennen töissä ravintolassa, jossa tarjoilijat hakivat saikkua, jolleivat esim. saaneet vaihdettua vuoroa mieleisekseen. Jos olisi saanut olla omalla ilmoituksella pois, ei siellä olisi ollut ketään töissä. Vaatinalla heti lääkärintodistus kynnys sentään vähän kasvaa.
[/quote]
Meilläkin juuri aloittanut työntekijä ilmoitti ettei pääse töihin todella pahan migreenin vuoksi mutta kun ilmoitin että aina tarvitsee saikkutodistuksen, tapahtuikin ihmeparantuminen ja "enköhän mä pystykin tekemään sen huomisen vuoron".
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 15:50"]
Eräs ystäväni ystävä varasi lääkäriajan, koska oli ostanut vääränvärisen auton ja sen vuoksi paha mieli!
[/quote]
Tulee kyllä mieleen, että ehkä tuo autoasia nyt vaan on ollut se viimeinen pisara siinä kärsimysten maljassa, joka sitten alkoi vuotaa yli. Muutakin luultavasti on. Jos ei vaikka ole yhtään ihan oikeaa ystävää?
Isäpuoleni lähti itku kurkussa ensiapuun kun leikkasi veitsellä peukaloonsa... Eikä siis mitenkään pahasti, pieni pala lähti.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 16:58"]Siskon kanssa työnnettiin lapsena jotain puuhelmiä pilluun, itse sain helmet omastani ulos, mutta siskolla jäi jumiin ja käytiin sitten terveyskeskuksessa nämä poistamassa..
[/quote] "nähtiin äidin yöpöydän laatikossa geishakuulat ja siitä se ajatus sitten lähti." ???
"[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 16:58"]Siskon kanssa työnnettiin lapsena jotain puuhelmiä pilluun, itse sain helmet omastani ulos, mutta siskolla jäi jumiin ja käytiin sitten terveyskeskuksessa nämä poistamassa..
[/quote]"nähtiin äidin yöpöydän laatikossa geishakuulat ja siitä se ajatus sitten lähti."
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 16:11"]
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 16:01"]
Aika paljon ihmiset varaa lääkäriä perusflunssan vuoksi. Ei oo edes sitä lainmukaista kolmea päivää edes sairastaneet ja heti pitäisi saada joku saikkulappu käteen ja reseptiä antibioottiin, joka ei edes viruksiin auta.
[/quote]
Meillä vaaditaan saikkutodistus heti ekalle sairastamispäivälle, se on sitten mentävä hakemaan saikkua perusflunssankin takia jos tahtoo palkkaa...
[/quote] Niin, ja jotkut työt ovat todella fyysisiä, jolloin on ihan ymmärrettävää, että ei voi flunssassa rehkiä.