Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oudoimmat syyt, joiden vuoksi ihmiset varaavat ajan lääkärille

Vierailija
09.09.2014 |

Eräs ystäväni ystävä varasi lääkäriajan, koska oli ostanut vääränvärisen auton ja sen vuoksi paha mieli!

Kommentit (119)

Vierailija
81/119 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yks kaveri nykäs kymmenen kilsan hiihtolenkin talven alkajaisiksi, ja tuli tosi huonosti voivaksi. Ei jaksanut puoleen tuntiin liikahtaakaan, ja kuulemma tajuntakin oli vähän heikko. No, ei kun työterveyslääkärille ihmettelemään. Ja kohta magneettikuviin. Kalliit tutkimukset, eikä mitään löytynyt.

Kaveri ei kuitenkaan maininnut lääkärille olevansa karppaaja. Ei ollut syönyt oikeastaan mitään hiilihydraatteja, joita olisi tarvittu urheillessa. Itse veikkaan, että "kohtaus" tuli puhtaasti siitä, että aivot ja lihakset eivät jaksaneet ilman polttoainetta.

Vierailija
82/119 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 20:43"]

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 20:39"]

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 18:39"]

Kaverillani on MS-tauti ja siksi "vinkuu heti jokaisesta flunssasta antibioottikuuria". Siinä taudissa kun ei saisi yhtään tuollaisia sairastella...mutta kuten näemme taas, peruslähärit ym. hoitsut kyllä tietää paremmin. Eipä kaverikaan saa koskaan kuuria kuin lääkärin kautta, kun hoitsut eivät edes perusjuttuja osaa. :/

[/quote]

Mutta ei se antibiootti auta flunssaan ms-tautisellakaan! Ei niitä "pihistellä" ja kiusata ihmisiä flunssalla, vaan se antibiootti ei auta! Ei vaikka sen kirjoittaisi kuka vaan.

[/quote]

Voi, sano mitä sanot, mulla menee aina poskionteloihin heti ja vaatii antibiootin. Pari kertaa pitänyt illalla sairaalan päivystykseen mennä vaivan vuoksi, kun terkkarista ei antibioottia irronnut ja saan sen nykyään helposti koska nuo käynnit ovat paljon kalliimpia kunnalle kuin perus terkka käynnit!

[/quote]

Eipä sinuiittiinkaan nykyään antibioottia kuulu määrätä "heti" ja vaikka se flunnas sinne poskionteloihin menisi, niin virus sielläkin voi olla. Vai luuletko, että siellä on joku bakteeri odottamassa koska sinulle tulee flunssa? Ja miksi se antibiootti pitää hakea illalla / yöllä? Ei se ensimmäinen annos niitä oireita poista, eihän se ehdi edes vaikuttamaan? Ja bakteeriperäinen sinuiitti on melko vahvasti tupakoitsijan tauti, tupakoitko? Lisäksi monet lääkärit kirjoittavat näille "kylähulluille" antibiootin vain että pääsevät potilaasta eroon. Oikeasti ammattitaitoiset eivät kuitenkaan kirjoita "heti poskionteloihin menevään sinuiittiin antibioottia yöaikaan". 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/119 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lääkäri ja päivää aina piristää, kun joku tulee flunssan tai selkäkivun vuoksi. Voi sanoa, että niistä tai hae Buranaa apteekista. Vaikeampia ovat asiakkaat, joiden vaivoille pitäisi oikeasti osata tehdäkin jotain. Ja niitä riittää.

Vierailija
84/119 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 16:01"]

Aika paljon ihmiset varaa lääkäriä perusflunssan vuoksi. Ei oo edes sitä lainmukaista kolmea päivää edes sairastaneet ja heti pitäisi saada joku saikkulappu käteen ja reseptiä antibioottiin, joka ei edes viruksiin auta.

Samoin lasta roudataan lääkärille heti kun kuume vähän nousee. Ihan ylireagointia, jos on perusterve lapsi eikä mikään sylivauva enää. 

[/quote]

Jollain työpaikoilla vaaditaan saikkulappu heti.

Vierailija
85/119 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai nyt kukaan ole flunssan vuoksi poissa töistä, ellei sitten ole töissä jossain syöpäosastolla?

Vierailija
86/119 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 20:40"]

Olen lääkäri ja mulle sopii hyvin, että kaikenlaisten (ja joskus hölmönkin tuntuisten) huolien vuoksi tullaan vastaanotolle. Mun työni on selvittää, onko lääketieteellistä huolenaihetta ja jos ei, rauhoitella potilasta. Ei ole minun oikeuteni/asiani kritisoida ihmisiä siitä, että he hakeutuvat lääkäriin. Ammattietiikka vaatii hoitamaan jokaista yhtä hyvin. Toinen kysymys on, miksi läheisverkostot ovat monella niin heikot, että niistä ei voida hakea turvallisuudentunnetta eri tilanteissa...

[/quote]

Olet ihana! Toivottavasti oma lääkärini ajattelee samoin.

Vierailija
87/119 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menin mun työpaikkalääkärille, jotta se voisi todistaa että mä olen se, joka sanon olevani. Ja kirjottaisin nimenä mun  valokuvan taa.

Vierailija
88/119 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 20:55"]

Olen lääkäri ja päivää aina piristää, kun joku tulee flunssan tai selkäkivun vuoksi. Voi sanoa, että niistä tai hae Buranaa apteekista. Vaikeampia ovat asiakkaat, joiden vaivoille pitäisi oikeasti osata tehdäkin jotain. Ja niitä riittää.

[/quote]

Alapeukku ihan siksi, koska et voi tietää mikä sen selkäkivun oikea tila on, miksi särkee. Siellä voi olla jotain ihan kunnon ongelmia, eikä buranalla ohi menevää, pitäis ainakin tutkia. Vai miksi tuollainen kanta selkäkipuihin?? Ei mun selkävaivoihin burana auta tippaakaan, siksi pyydettävä vahvempaa. Mut mulla nyt onkin nuoruudesta asti ollut vikaa selässä...

Vierailija
89/119 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkäkipu. Nyyh!

Vierailija
90/119 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle naurettiin kun menin lääkäriin hikan takia, mutta itseäni ei naurattanut liki 2 kuukauden hikkailun jälkeen. Tuli paljon jännitystä niskaan/hartioihin, lopulta olin saikulla ja ramppasin hieronnoissa.

Vierailija
91/119 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 16:12"]masennus, migreeni, työuupumus ym. höpöhöpö
[/quote]

Veikkaanpa ettei sulla ole ollut noista yhtäkään.

Vierailija
92/119 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 20:55"]

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 20:43"]

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 20:39"]

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 18:39"]

Kaverillani on MS-tauti ja siksi "vinkuu heti jokaisesta flunssasta antibioottikuuria". Siinä taudissa kun ei saisi yhtään tuollaisia sairastella...mutta kuten näemme taas, peruslähärit ym. hoitsut kyllä tietää paremmin. Eipä kaverikaan saa koskaan kuuria kuin lääkärin kautta, kun hoitsut eivät edes perusjuttuja osaa. :/

[/quote]

Mutta ei se antibiootti auta flunssaan ms-tautisellakaan! Ei niitä "pihistellä" ja kiusata ihmisiä flunssalla, vaan se antibiootti ei auta! Ei vaikka sen kirjoittaisi kuka vaan.

[/quote]

Voi, sano mitä sanot, mulla menee aina poskionteloihin heti ja vaatii antibiootin. Pari kertaa pitänyt illalla sairaalan päivystykseen mennä vaivan vuoksi, kun terkkarista ei antibioottia irronnut ja saan sen nykyään helposti koska nuo käynnit ovat paljon kalliimpia kunnalle kuin perus terkka käynnit!

[/quote]

Eipä sinuiittiinkaan nykyään antibioottia kuulu määrätä "heti" ja vaikka se flunnas sinne poskionteloihin menisi, niin virus sielläkin voi olla. Vai luuletko, että siellä on joku bakteeri odottamassa koska sinulle tulee flunssa? Ja miksi se antibiootti pitää hakea illalla / yöllä? Ei se ensimmäinen annos niitä oireita poista, eihän se ehdi edes vaikuttamaan? Ja bakteeriperäinen sinuiitti on melko vahvasti tupakoitsijan tauti, tupakoitko? Lisäksi monet lääkärit kirjoittavat näille "kylähulluille" antibiootin vain että pääsevät potilaasta eroon. Oikeasti ammattitaitoiset eivät kuitenkaan kirjoita "heti poskionteloihin menevään sinuiittiin antibioottia yöaikaan". 

[/quote]

Menee vähän off-topic, mutta itselläni kehittyy aika nopeasti poskiontelon tulehdus jos tulee pahempi nuha. Tosin hyvin usein auttaa kuuriluontoisesti otettu Duact-lääke, ja mulla onkin kotona hyvä varasto tuota odottelemassa. Jos Duact ei auta, se on lähes poikkeuksetta antibioottikuuri edessä, mutta nykyään olen jo oppinut käyttämään Duactia vähän pidempään ensin. Onneksi mulle on sattunut kohdalle niin hyviä lääkäreitä että uskovat mun jo kokeilleen Duactia ja tietäväni mistä puhun koska minähän sitä tautia olen kärsinyt jo monet kerrat. 
Alkuvaiheessa lääkäri saattoi otattaa kaikenlaisia limanäytteitä, mutta oikeastaan poikkeuksetta kyseessä bakteeritulehdus ja siihen auttoi ab-kuuri.

Suosittelisin kokeilemaan sitä Duactia ensiavuksi tollekin kuurin hakijalle, se voi auttaa.

Vierailija
93/119 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni joutui menenään terveyskeskuksen lääkärille hakemaan antibiootin "poskiontelontulehdukseen", koska hän tarvitsi antibiootin koiralleen (ei ollut varaa eläinlääkäriin).

Vierailija
94/119 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 16:53"]Ampiainen pistää lasta, äiti soittaa hysteerisenä lääkäriaikaa. Lapsella ei siis mitään allergiareaktioita. Tää on aika yleinen :D
[/quote]

Jos ampiainen pistää lasta kasvojen tai kaulan alueelle, on mentävä lääkäriin näytille. Tämä on ihan yleisohje, kun ne oireet eivät välttämättä ilmene ihan hetkessä. Jos nyt johonkin käsivarteen pistää, niin sitten on kyllä hötkyilyä lähteä lääkäriin.

Vierailija
95/119 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mun lääkäri suhtautuu selkäkipuun asiallisesti. Miksi ihmisen selkäkipu olisi joku vitsi. Olen lukenut, että puolet ihmisistä kokee joskus elämässään kselkäkipua. 

Vierailija
96/119 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 21:18"]

Onneksi mun lääkäri suhtautuu selkäkipuun asiallisesti. Miksi ihmisen selkäkipu olisi joku vitsi. Olen lukenut, että puolet ihmisistä kokee joskus elämässään kselkäkipua. 

[/quote]

Niin, eihän se lääkäri sille kivulle voi oikein muuta kuin kirjoittaa saikkua ja kehottaa syömään Buranaa.

Vierailija
97/119 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 15:52"]

Tavallisen flunssan takia, pitäisi saada antibioottikuuri! Yhyy!

[/quote]

Ilmankos ne antibiootit ei enää toimi :D

Vierailija
98/119 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lääkäri määräsi minulle useitakin kipulääkkeitä. Ja kolme päivää sairauslomaa. Koska se ei auttanut, niin kävin sit röntgenissä. Minulla todettiin spondylolyysi ja loisteessa, eli lannerangassa nikama paskana. Sain myös vahvaa hermolääkettä.  Vastoin lääkärini mielipidettä en ole ottanut sairauslomaa, vaan kipulääkkeet avulla käynyt töissä. Pomoni luvalla saatoin pahimpina hetkinä käyttää taksia työmatkoilla firman piikkiin. Nyt käyn fysioterapiassa , siis fyssarin kanssa kuntosalilla.

Vierailija
99/119 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loisteessa = olisteesi

Vierailija
100/119 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 21:05"]Ei kai nyt kukaan ole flunssan vuoksi poissa töistä, ellei sitten ole töissä jossain syöpäosastolla?
[/quote]

Mietippä vähän..oisko kaikki ruuan kanssa työtä tekevät? Haluisitko syödä ravintolassa, jos tarjoilija tai kokki aivastelee ja niiskuttaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi