Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oudoimmat syyt, joiden vuoksi ihmiset varaavat ajan lääkärille

Vierailija
09.09.2014 |

Eräs ystäväni ystävä varasi lääkäriajan, koska oli ostanut vääränvärisen auton ja sen vuoksi paha mieli!

Kommentit (119)

Vierailija
61/119 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 18:39"]

Kaverillani on MS-tauti ja siksi "vinkuu heti jokaisesta flunssasta antibioottikuuria". Siinä taudissa kun ei saisi yhtään tuollaisia sairastella...mutta kuten näemme taas, peruslähärit ym. hoitsut kyllä tietää paremmin. Eipä kaverikaan saa koskaan kuuria kuin lääkärin kautta, kun hoitsut eivät edes perusjuttuja osaa. :/

[/quote]

Sä et sitten ymmärrä sitä, etti antibiootit auta esim. virusperäisiin flunssiin ?

Mä luulen, että monien olisi syytä lukea kirjallisuutta turhista antibioottikuureista, itse en voi käsittää, miksi joku vaatii jostain köhästä( pienestä ) nuhasta lääkekuureja.

Vierailija
62/119 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 19:02"]Ummetus on vaivannut ja kakka katkeaa kakkiessa, loppupätkä jää peräsuoleen jumiin ---> ystäväni varasi ajan lääkärille
[/quote]

Kannattaakin varata, kyseessä voi olla kohdunlaskeuma joka painaa peräsuolta ja aiheuttaa juurikin tuollaiset vaivat. Näitä korjataan päivittäin leikkausyksiköissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/119 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi oksentaa kerran . Hyvin tavallinen syy käyttää päivystyksessä. Ja kyseessä lapset, joilla ei perussairauksia tai ulkomaan matkoja takana.

Vierailija
64/119 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaadittiin ambulanssia paikalle kun teinipoika tuli ekaa kertaa kännissä kotiin ja sammui lattialle.

Vierailija
65/119 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolotti soitella terveyskeskukseen pitkittyneen nuhakuumeen ja epämääräisen huonon olon takia. Olikin sitten keuhkoveritulppa ja sydämen vajaatoiminta ja päädyin makailemaan keskussairaalan sydänosastolla kaksi viikkoa. Että joskus näinkin päin...

Vierailija
66/119 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni päiväkotikaverin äiti oli varannut ajan terkkarin päivystykseen, kun viikko sitten oli tullut haava peukaloon, joka oli jo melkein kasvanut umpeen. Lääkäri oli sanonut, että voi voi.

Vierailija
67/119 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuon ms-tautisen kaverille: hoitsut ei voi kirjoittaa antibiootteja vaan kyllä se on aina se lääkäri joka ne kirjoittaa, jos SE ON TARPEELLISTA!

Vierailija
68/119 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 19:51"][quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 17:33"]

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 17:28"]

Olin ennen töissä ravintolassa, jossa tarjoilijat hakivat saikkua, jolleivat esim. saaneet vaihdettua vuoroa mieleisekseen. Jos olisi saanut olla omalla ilmoituksella pois, ei siellä olisi ollut ketään töissä. Vaatinalla heti lääkärintodistus kynnys sentään vähän kasvaa.

[/quote]

Meilläkin juuri aloittanut työntekijä ilmoitti ettei pääse töihin todella pahan migreenin vuoksi mutta kun ilmoitin että aina tarvitsee saikkutodistuksen, tapahtuikin ihmeparantuminen ja "enköhän mä pystykin tekemään sen huomisen vuoron".

[/quote]

Miksi tätä alapeukutetaan ?
[/quote]
Täällä ilmeisesti halutaan puolustaa työntekijän oikeutta pitää ylimääräisiä vapaapäiviä sairasloman varjolla.

Vierailija
69/119 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi vuotta oli vatsatauti kerran viikossa ja pelkäson sen tarttuvan lapsiin tai muihin tuttaviin. Tuon parin vuoden jälkeen kävin lääkärillä >labrat> tähystykset. Ohutsuolesta puuttui "nukka" tyystin ja mikään ruoka ei imeytynyt. Ihmeteltiin, että elän.

Eli ei me kaikki yhdestä mahataudista mennä lekuriin.

Vierailija
70/119 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania juttuja,varsinkin toi laastarijuttu ,ei voi kuin nauraa:D

Vierailija
71/119 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 16:01"]

Aika paljon ihmiset varaa lääkäriä perusflunssan vuoksi. Ei oo edes sitä lainmukaista kolmea päivää edes sairastaneet ja heti pitäisi saada joku saikkulappu käteen ja reseptiä antibioottiin, joka ei edes viruksiin auta.

Samoin lasta roudataan lääkärille heti kun kuume vähän nousee. Ihan ylireagointia, jos on perusterve lapsi eikä mikään sylivauva enää. 

[/quote]

Mitä lainmukaista? Meillä pitää olla saikkulappu ihan ekasta päivästä alkaen! Antibiootista samaa mieltä, käytetään vasta tarvittaessa ja flunssaan ja muihin viruksiin kun se ei auta.

Vierailija
72/119 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä outoja syitä,mutta paljon vääristellään,suurennellaan oireita,että saataisiin aika

Vierailija
73/119 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli lääkärin mielestä vaan migreeniä,kun olikin aivokalvontulehdus :/

Vierailija
74/119 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverillani on MS-tauti ja siksi "vinkuu heti jokaisesta flunssasta antibioottikuuria". Siinä taudissa kun ei saisi yhtään tuollaisia sairastella...mutta kuten näemme taas, peruslähärit ym. hoitsut kyllä tietää paremmin. Eipä kaverikaan saa koskaan kuuria kuin lääkärin kautta, kun hoitsut eivät edes perusjuttuja osaa. :/

[/quote]

Mutta ei se antibiootti auta flunssaan ms-tautisellakaan! Ei niitä "pihistellä" ja kiusata ihmisiä flunssalla, vaan se antibiootti ei auta! Ei vaikka sen kirjoittaisi kuka vaan.

Vierailija
75/119 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lääkäri ja mulle sopii hyvin, että kaikenlaisten (ja joskus hölmönkin tuntuisten) huolien vuoksi tullaan vastaanotolle. Mun työni on selvittää, onko lääketieteellistä huolenaihetta ja jos ei, rauhoitella potilasta. Ei ole minun oikeuteni/asiani kritisoida ihmisiä siitä, että he hakeutuvat lääkäriin. Ammattietiikka vaatii hoitamaan jokaista yhtä hyvin. Toinen kysymys on, miksi läheisverkostot ovat monella niin heikot, että niistä ei voida hakea turvallisuudentunnetta eri tilanteissa...

Vierailija
76/119 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 16:01"]

Aika paljon ihmiset varaa lääkäriä perusflunssan vuoksi. Ei oo edes sitä lainmukaista kolmea päivää edes sairastaneet ja heti pitäisi saada joku saikkulappu käteen ja reseptiä antibioottiin, joka ei edes viruksiin auta.

Samoin lasta roudataan lääkärille heti kun kuume vähän nousee. Ihan ylireagointia, jos on perusterve lapsi eikä mikään sylivauva enää. 

[/quote]

Mikä lainmukainen kolme päivää? Mun työnantajani vaatii sairauslomatodistuksen ensimmäisestä sairauspäivästä lähtien. Jotkut työnantajat saattavat vaatia nimenomaan lääkärin kirjoittaman todistuksen, vaikka terkkarikin sen voisi tehdä.

Vierailija
77/119 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 20:39"]

[/quote]

Mutta ei se antibiootti auta flunssaan ms-tautisellakaan! Ei niitä "pihistellä" ja kiusata ihmisiä flunssalla, vaan se antibiootti ei auta! Ei vaikka sen kirjoittaisi kuka vaan.

[/quote]

Voi, sano mitä sanot, mulla menee aina poskionteloihin heti ja vaatii antibiootin. Pari kertaa pitänyt illalla sairaalan päivystykseen mennä vaivan vuoksi, kun terkkarista ei antibioottia irronnut ja saan sen nykyään helposti koska nuo käynnit ovat paljon kalliimpia kunnalle kuin perus terkka käynnit!

Vierailija
78/119 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän ohi ketjun, mutta kun menin pahan närästyksen vuoksi terveyskeskukseen pyytämään vahvempaalääkettä, nuori naislääkäri piti kyselyn jolla oli tarkoitus sulkea pois sydänoireet.. positiivinen yllätys, vaikka mitään sydänvikaa en ollutkaa edes epäillyt ! mukava kuitenkin, että lääkäri halusi varmistaa .)

Vierailija
79/119 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 20:14"]

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 19:51"][quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 17:33"] [quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 17:28"] Olin ennen töissä ravintolassa, jossa tarjoilijat hakivat saikkua, jolleivat esim. saaneet vaihdettua vuoroa mieleisekseen. Jos olisi saanut olla omalla ilmoituksella pois, ei siellä olisi ollut ketään töissä. Vaatinalla heti lääkärintodistus kynnys sentään vähän kasvaa. [/quote] Meilläkin juuri aloittanut työntekijä ilmoitti ettei pääse töihin todella pahan migreenin vuoksi mutta kun ilmoitin että aina tarvitsee saikkutodistuksen, tapahtuikin ihmeparantuminen ja "enköhän mä pystykin tekemään sen huomisen vuoron". [/quote]   Miksi tätä alapeukutetaan ? [/quote] Täällä ilmeisesti halutaan puolustaa työntekijän oikeutta pitää ylimääräisiä vapaapäiviä sairasloman varjolla.

[/quote]

Käsittämätöntä mutta näköjään kun katsoo sunkin viestin alapeukkujen määrää...

Vierailija
80/119 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 20:40"]

Olen lääkäri ja mulle sopii hyvin, että kaikenlaisten (ja joskus hölmönkin tuntuisten) huolien vuoksi tullaan vastaanotolle. Mun työni on selvittää, onko lääketieteellistä huolenaihetta ja jos ei, rauhoitella potilasta. Ei ole minun oikeuteni/asiani kritisoida ihmisiä siitä, että he hakeutuvat lääkäriin. Ammattietiikka vaatii hoitamaan jokaista yhtä hyvin. Toinen kysymys on, miksi läheisverkostot ovat monella niin heikot, että niistä ei voida hakea turvallisuudentunnetta eri tilanteissa...

[/quote]

Olisitkin mun lääkäri... Nykyinen omalääkäri nauraa aina mun sairauksille, eikä viitsi selvittää mistä OIKEASTI on kyse (lähden aina vastaanotolta nolattuna ja hämilläni). Kävin viime viikolla, nauro ja selitti kuinka olen lukenut liikaa netistä juttuja (kerroin, että olen vaivaani yrittänyt etsiä ratkaisua ja vähän onnistunutkin, mutta tyrmäsi kaiken). Lopulta suostui muutamaan verikokeeseen. Sain tulokset eikä hyvältä näytä, mutta lääkäristä ei kuulu mitään. Noh, kun yksityiselle ei ole varaa mennä, niin kait sit kärsin vaivani kanssa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi