Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oudoimmat syyt, joiden vuoksi ihmiset varaavat ajan lääkärille

Vierailija
09.09.2014 |

Eräs ystäväni ystävä varasi lääkäriajan, koska oli ostanut vääränvärisen auton ja sen vuoksi paha mieli!

Kommentit (119)

Vierailija
101/119 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-mieheni sisko varasi ajan lääkärille, koska raskaustesti oli positiivinen.

Vierailija
102/119 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 16:20"]

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 16:11"]

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 16:01"]

Aika paljon ihmiset varaa lääkäriä perusflunssan vuoksi. Ei oo edes sitä lainmukaista kolmea päivää edes sairastaneet ja heti pitäisi saada joku saikkulappu käteen ja reseptiä antibioottiin, joka ei edes viruksiin auta.

[/quote]

Meillä vaaditaan saikkutodistus heti ekalle sairastamispäivälle, se on sitten mentävä hakemaan saikkua perusflunssankin takia jos tahtoo palkkaa...

[/quote] Niin, ja jotkut työt ovat todella fyysisiä, jolloin on ihan ymmärrettävää, että ei voi flunssassa rehkiä.

[/quote]

Joo ja vaikka työ ei olisi fyysisesti raskasta niin flunssassa ei tarvi tulla töihin muita tartuttamaan! Tätä ei moni tunnu ymmärtävän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/119 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 16:01"]

Aika paljon ihmiset varaa lääkäriä perusflunssan vuoksi. Ei oo edes sitä lainmukaista kolmea päivää edes sairastaneet ja heti pitäisi saada joku saikkulappu käteen ja reseptiä antibioottiin, joka ei edes viruksiin auta.

Samoin lasta roudataan lääkärille heti kun kuume vähän nousee. Ihan ylireagointia, jos on perusterve lapsi eikä mikään sylivauva enää. 

[/quote]

Mikä lainmukainen 3 päivää? Minun työantaja vaatii heti ekasta saikkupäivästä todistuksen, ja teoriassa sen pitäisi olla nimenomaan työterveyslääkärin kirjoittama.

Vierailija
104/119 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ms-tautisen flunssakaan parane antibiootilla..?

Vierailija
105/119 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 20:02"]

Vaadittiin ambulanssia paikalle kun teinipoika tuli ekaa kertaa kännissä kotiin ja sammui lattialle.

[/quote]

Mitä siinä sitten kuuluu tehdä? "Tajuttomuus, ”sammuminen”, on aina vaarallinen tila ja edellyttää samoin valvontaa." http://www.paihdelinkki.fi/pikatieto/?c=Alkoholi

Vierailija
106/119 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 16:58"]

Siskon kanssa työnnettiin lapsena jotain puuhelmiä pilluun, itse sain helmet omastani ulos, mutta siskolla jäi jumiin ja käytiin sitten terveyskeskuksessa nämä poistamassa..

[/quote]

Mitäs v***ua... :D Kaikesta kivasta sitä jäänykin paitsi, kun on vain veljiä!

Vierailija
107/119 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 21:05"]

Ei kai nyt kukaan ole flunssan vuoksi poissa töistä, ellei sitten ole töissä jossain syöpäosastolla?

[/quote]

Kaverini sai flunssan jälkitautina diabeteksen. Haiman saarrekkeet tuhoutui. olis vaan kannattanut jäädä kotiin lepäämään...

Vierailija
108/119 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 21:20"]

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 21:18"]

Onneksi mun lääkäri suhtautuu selkäkipuun asiallisesti. Miksi ihmisen selkäkipu olisi joku vitsi. Olen lukenut, että puolet ihmisistä kokee joskus elämässään kselkäkipua. 

[/quote]

Niin, eihän se lääkäri sille kivulle voi oikein muuta kuin kirjoittaa saikkua ja kehottaa syömään Buranaa.

[/quote]

Minä olen käynyt selkäkivun vuoksi lääkärillä, koska en saanut enää oikaistua selkääni. Tarvitsi semmoisia lihasrelaksantteja mitä ei reseptittä apteekista saa. Vielä ihmeteltävää? Urpoa, ettei jotkut tajua, että kipu voi olla niin kova, että pyörtyy ja siinä ei paljon buranat auta. 

Vierailija
109/119 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai nyt kukaan ole flunssan vuoksi poissa töistä, ellei sitten ole töissä jossain syöpäosastolla?

[/quote]

Trolloloo, mutta tule vaan mun kassalle, kun oon jossain nuhapaskataudissa. Onnea sen jälkeen koko perheellle. Tai ihan sama mikä työ, tosi kivaa kun työkaveri tartuttaa kaikki...

Vierailija
110/119 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 19:51"]

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 17:33"]

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 17:28"]

Olin ennen töissä ravintolassa, jossa tarjoilijat hakivat saikkua, jolleivat esim. saaneet vaihdettua vuoroa mieleisekseen. Jos olisi saanut olla omalla ilmoituksella pois, ei siellä olisi ollut ketään töissä. Vaatinalla heti lääkärintodistus kynnys sentään vähän kasvaa.

[/quote]

Meilläkin juuri aloittanut työntekijä ilmoitti ettei pääse töihin todella pahan migreenin vuoksi mutta kun ilmoitin että aina tarvitsee saikkutodistuksen, tapahtuikin ihmeparantuminen ja "enköhän mä pystykin tekemään sen huomisen vuoron".

[/quote]

Miksi tätä alapeukutetaan ?

[/quote]

Alapeukutin tätä, koska olen itse migreenipotilas. Meillä onneksi töissä saa olla pois omalla ilmoituksella muutaman päivän, mutta jos ei saisi, voisin hyvinkin tehdä noin kuin kuvattu henkilö, eli päättää että samalla sitten töihin tulen jos joka tapauksessa pitäisi lähteä kotoa johonkin lääkäriin migreenikohtaus päällä. Ei olisi taatusti järin tehokas päivä, mutta saattaisinpa käydä siellä konttorilla nuokkumassa ennen kuin näkisin vaivaa hakea saikusta todistusta.

Vierailija
111/119 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 22:24"]

[/quote]

Trolloloo, mutta tule vaan mun kassalle, kun oon jossain nuhapaskataudissa. Onnea sen jälkeen koko perheellle. Tai ihan sama mikä työ, tosi kivaa kun työkaveri tartuttaa kaikki...

[/quote]

Se tartuttaminen vaan on voimakkainta kun ei ole vielä edes oireita, joten ei tuota nyt tarvitse niin miettiä ellei tosiaan ole jossain sairaalassa duunissa missä on immuunivajeisia potilaita. Mutta asiakaspalvelutyössä tosiaan ei niistelevä ja köhivä asiakaspalvelija kovin hyvä juttu ole. Itse olen yksin tehtävissä konttoriduuneissa eikä tulisi mieleenkään olla räkätaudin takia pois töistä. Kuume- ja kipulääke, nenäsuihketta ja kurkkutabletteja, niin ihan kunnossa on tekemään istumatyöläisen päivän.

Vierailija
112/119 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 15:54"]
Tervettä, oireetonta lasta tuodaan ennen matkalle lähtöä päivystykseen, kun pitää tarkistaa ettei sillä ole korvatulehdusta. 
[/quote] käytin taaperoa juuri pari viikkoa sitten tuosta syystä lääkärillä. Tuloksena pahasti märkivä korva ja viikon antibiootti ja kipulääkkeet ja mahalääkkeet. Kiva reissu lentokoneella olisi ollut ilman lääkkeitä. Mutta oisi varmaan pitänyt jättää käymättä lääkörillä kun olisi voinut olla turha käynti.

Vierailija
113/119 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän menin kerran työterveyslääkärille päänsäryn vuoksi. Kyseessä oli jonkinlaista tensiopäänsärkyä, mitä lääkärin toki ei olisi tarvinnut erikseen diagnosoida, koska koko yläkroppa tuntui olevan tuhannen jumissa ja solmussa, ja kipu tuntui kaikkialla päälaelta leukaan. Hävetti silti viedä töihin saikkutodistus, jossa diagnoosina lyhyesti ja ytimekkäästi "Päänsärky".

Vierailija
114/119 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 21:50"]

[/quote]

Kaverini sai flunssan jälkitautina diabeteksen. Haiman saarrekkeet tuhoutui. olis vaan kannattanut jäädä kotiin lepäämään...

[/quote]

Ja minä sydänlihastulehduksen, kun en halunnut/voinut kaataa omia hommia kenenkään niskaan ja rehellisesti pelkäsin näyttäväni saikuttajalta. Pitkä pakkoleposaikku pätkähti ja onneksi ei sydän vaurioutunut.

Vierailija
115/119 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 20:55"]

Olen lääkäri ja päivää aina piristää, kun joku tulee flunssan tai selkäkivun vuoksi. Voi sanoa, että niistä tai hae Buranaa apteekista. Vaikeampia ovat asiakkaat, joiden vaivoille pitäisi oikeasti osata tehdäkin jotain. Ja niitä riittää.

[/quote]

Onhan se kiva, että töissä on välillä lystiäkin. Itsekin olen hauskuuttanut terveyskeskuslääkäreitä selkäkivuillani. Erään mielestä, kun osoitin kysyvän katseeni naureskelua kohti "tää on vaan niin hilpeetä, kun ei yhtään ota vastaan" (nosti suoraa jalkaani ylös makuulta).

Voisiko ajatella, että potilasta informoisi ihan asiallisesti esimerkiksi siitä, että röntgenkuvassa ei välttämättä mahdolliset ongelmat käy ilmi? Neuvoisi, että halutessaan potilas voi hakeutua esim. ortopedin yksityisvastaanotolle ja hänen lähetteestään mahdollisesti magneettikuvaukseen? Tavallinen tallaaja kun voi olla ihan ulalla miten ongelmaansa lähtisi hoitamaan. Onko ihan mahdotonta sanoa rehellisesti, että täysin varmaa diagnoosia ei monissa tapauksissa (jos ollenkaan) voi tehdä ilman magneettikuvausta ja että itse ei voi määrärahojen puutteen vuoksi lähetettä kirjoittaa?

Pistää kyllä miettimään, missä määrin määrärahojen puute julkisella puolella vaikuttaa diagnoosiin. Avoimella keskustelulla menetettyä luottamusta voisi kenties hivenen kohentaa ja helpottaa paitsi potilaan, myös lääkärin asemaa vallalla olevassa tilanteessa.

PS. Ortopedin työpäivää eivät selkävaivani huvittaneet ensinkään, ei liioin terveyskeskuslääkäreiden tekemät diagnoosit. Ja kyllä, magneettikuvaus paljasti, että selässä oli ihan oikeasti vikaa, joka ei jumpalla/buranalla parane.

Vierailija
116/119 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihhh

Vierailija
117/119 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri se flunssa tai joku tauti joka menee itsestään ohi ja antibioottikuuri lyhentää sen kestoa ehkä kahdella päivällä... Tämmöiset ihmiset ruuhkauttavat terveydenhuoltoa ja eivät yhtään ajattele mitä seurauksia antibioottien liikakäytöllä voi olla. Ja lääkäri ei sitä antibiottia suostu määräämään (turhaan) niin ruikuttavat kuinka huono lääkäri ja menevät toiselle lääkärille. Jostain syystä näitä ihmisiä tuntuu olevan joka toinen.

Vierailija
118/119 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 16:20"]

Ei saa nukuttu ja haluaa siihen lääkettä.

Jos jo on monta viikkoa valvonut niin eikö se uni sieltä jossain vaiheessa tule!

Ehdotin päivystykseen soittajalle Buranaa, kun oikeitakin asioita pitää terveyskeskuksessa ehtiä hoitamaan. Oli todella sekava ja ärtynyt, yhtään ei osannut olla asiallinen!

Unettomuus on oikeasti vakava asia jos jatkuu pitkään eikä se uni vaan tule vaikka väsyttää! Itsellä on valitettavaa kokemusta, jo 10 vuotta vaikeaa unettomuutta takana, ja nykyisin en nuku ollenkaan ilman lääkkeitä. Jos yritän, niin ei käy niin että joku ilta nukahtaisin normaalisti sänkyyn illalla ja nukkuisin monta tuntia, vaan yöt valvon, ja päivisin olen sekava ja ns. mikronukahtelen vaikka ratissa tai töissä. Mikronukahtelun avulla pysyy hengissä eikä kuole unettomuuteen ainakaan kovin äkkiä, mutta ihan sekava sillon on, unen ja valveen raja häilyy eikä mistään tule mitään.Lain mukaan et saa ajaa, kun et ole ajokunnossa jos nukahtelet rattiin. Onko uniapnea tutkittu?

Vierailija
119/119 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten päivystyksessä todistin seuraavaa:

Hysteerinen äiti selitti, että tyttöä olisi ehkä purrut käärme jalkaan, koska mökkinaapuri oli nähnyt käärmeen metsässä (ja kouluikäinen lapsi oli ollut leikkimässä metsässä myös). Jalassa ei ollut mitään jälkiä, turvotusta, eikä de tuntunut mitenkään kipeältä tai muutenkaan normaalista poikkeavalta. Aikansa hoitajat ihmettelivät sitä siinä ilmoittautumispisteellä ja lähettivät perheen sitten kotiin.

Kun me päästiin heidän jäljiltä ilmoittautumaan, niin kiltisti odottanut lapsi lähtikin samantien toimenpidehuoneeseen kanyylin laittoon. Diagnoosi: ruusu. Tulehdusarvot taivaissa ja kuume 40.3c. Jäätiin osastolle antibioottitippaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä