Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saatan sohaista muurahaispesään mutta

Vierailija
09.09.2014 |

mä en oikeasti ymmärrä miten joku pitää lähihoitajan opintoja haastavina. Siis ihan aikuisten oikeasti, en ymmärrä millä tavalla ovat haastavia, älyllistä haastetta niistä ei ainakaan saa. En sano tätä pahalla, arvostan lähihoitajan koulutusta ja työtä, mutta haasteellisena en sitä näe.

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 20:22"][quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 16:51"]

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 15:24"]

Joo onneksi sentäs joku ymmärtää ja ennen kaikkea tietää.

t. Minä joka hyökkäsin akateemisen ja tieteellisen taidonnäytteen kimppuun.

(tähän piti siis kirjoittaa)

P.s En ole akateemikko, sillä vaan ettei heidän maine mene.

[/quote]

Et sitten kuitenkaan tiedä, että akateeminen ja akateemikko ovat eri asioita?

[/quote]

Tietenkin tiedän.
[/quote]

Äskeisessä kommentissa sekoittelit ne kuitenkin iloisesti keskenään.

Vierailija
2/65 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tämä on siinä mielessä turha keskustelu, että tietenkään mikään amistutkinto ei ole erityisen vaativa. Niiden tarkoitus on antaa perustiedot jostakin ammatista. Ensisijaisesti ne ovat vielä teini-ikäisille suunnattuja, joten ei kai kukaan kuvittele niiden vastaavan jotain tieteellistä tasoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 12:40"]

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 12:37"]

Sama täällä! Jos sairaanhoitajan opinnot olivat oikeesti piis of keik, niin mitähän lähihoitajan opinnot sitten on? :()

[/quote]

Itse olen käynyt nuo molemmat, ensin siis lähihoitajaksi, sitten saikkariksi ja nyt lopulta maisteriksi.

[/quote]

Maisteri... et sitten tuottavampaa koulutusta keksinyt?

Vierailija
4/65 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 12:10"]

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 20:22"][quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 16:51"] [quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 15:24"] Joo onneksi sentäs joku ymmärtää ja ennen kaikkea tietää. t. Minä joka hyökkäsin akateemisen ja tieteellisen taidonnäytteen kimppuun. (tähän piti siis kirjoittaa) P.s En ole akateemikko, sillä vaan ettei heidän maine mene. [/quote] Et sitten kuitenkaan tiedä, että akateeminen ja akateemikko ovat eri asioita? [/quote] Tietenkin tiedän. [/quote] Äskeisessä kommentissa sekoittelit ne kuitenkin iloisesti keskenään.

[/quote]

En tajua mitä oikein haet tällä! Halusin vain tuoda esille etten ole akateemikko (pitkälle edennyt tutkija). Kyllä kai jokainen tajuaa milloin puhutaan asioista "eka kohta" ja milloin ihmisistä "en ole akateemikko".

Olen FM, tohtorikoulutettava, YKT yo.

Vierailija
5/65 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on toisten työ ja koulutus arvossaan. Joskus tuntuu ettei joillain korkeammin koulutetuilla ole tunneälyä.

Vierailija
6/65 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No millonkas sinä valmistuit lähihoitajaksi?

Vierailija
7/65 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmäkään näe lääkärin työtä haastavana, senkus googlettaa oireita! Pitää vaan hallita hyvät googletustaidot

Vierailija
8/65 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään pidä sitä älyllisesti haasteellisena, mutta fyysisesti ja psyykkisesti kylläkin. Siis työtä, koulutus nyt ei toki niitäkään.

Vierailija
9/65 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 12:34"]

No millonkas sinä valmistuit lähihoitajaksi?

[/quote]

Itse valmistuin 2003.

Vierailija
10/65 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne palstalle ilmestyy vähän väliä ketjuja, joissa joku pyytää apua lähihoitajatutkintonsa lopputyöhön koska ei ymmärrä sen ohjeita. Silloin mulle tulee kyllä tunne että mitä ne ylipäätänsä siellä opiskelee tai millaista porukkaa on oppilaina ...

Vierailija
11/65 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä niihin opintoihin kuuluu?

Vierailija
12/65 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä! Jos sairaanhoitajan opinnot olivat oikeesti piis of keik, niin mitähän lähihoitajan opinnot sitten on? :()

Vierailija
13/65 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ap itse valmistunut 2003.

Vierailija
14/65 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä minä pidin niitä haasteellisina, otin kai ne niin kamalan tosissani ja tein aivan liikaa töitä koulutuksen eteen. Vähemmälläkin olisi saanut kiitettävän.

Tein pari vuotta töitä ja nyt olen lisäkoulutuksessa toiseen koulutusohjelmaan. Kun näki mitä se työ oikeasti on osaa ottaa koulunkin paljon lunkimmin.

Vierailija
15/65 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 12:37"]

[/quote]

Itse olen käynyt nuo molemmat, ensin siis lähihoitajaksi, sitten saikkariksi ja nyt lopulta maisteriksi.

Vierailija
16/65 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajan työn haasteet eivät ole luonteeltaan älyllisiä vaan sosiaalisia ja psyykkisiä. Minä en pystyisi siihen, en edes opiskeluihin, vaikka olen suorittanut tohtorintutkinnon "kovaa älyä" vaativalla alalla. Tulisin hulluksi, jos minulta vaadittaisiin sitä mitä lähihoitajilta.

Vierailija
17/65 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kaikki ole ruudinkeksijöitä eikä kuulu ollakaan. Kukas sitten hoitaisi vanhukset, lapset, vammaiset, sairaat?

Vierailija
18/65 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen lukenut lukoissa pitäkän matikan ja fyysikan ja opiskellut yliopistossa matematiikkaa 15 ov (pakollinen sivuaine), mutta en meinannut tajuta lääkelaskuista yhtään mitään, kun lähihoitajaksi opiskeleva tyttöni niistä kysyi. 

No, toki olisin ne tajunnut jos olisin vähän paneutunut asiaan, mutta niin olisi tyttönikin, sitäkään ne ei vaan kiinnostaneet (ja oli ollut kipeänä silloin, kun ne koulussa käytiin läpi).

Eli se, ettei jotain asiaa tajua ja siitä kyselee, ei aina johdu älystä, usein se kertoo vaan motivaation puutteesta, ja ymmärrän hyvin ettei lääkelaskut tunnu 16 vuotiaasta nuoresta tytöstä kovin mielenkiintoisilta. Mieli saattaa kyllä muuttua myöhemmin, jos niitä oikeasti jossain työssään tulee tarvitsemaan.

Vierailija
19/65 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorimmat lähihoitajan työn aloittavat ovat 16-vuotiaita, ja on aivan normaalia että asiat jotka sinusta, aikuisesta, tuntuvat helpolta voivatkin olla heille haastavampia. En sitten kommentoi näiden aikuisopiskelijoiden tilannetta.

Vierailija
20/65 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä toimiva yhteiskunta tarvitsee myös ihmisiä tekemään vähemmän vaativia tehtäviä. Ainakin omassa luokassa heikoimmin menestyneet koulussa meni lähihoitajaksi, mutta pääasia, että ovat löytäneet paikkansa, ei kaikkien pidä olla korkeasti koulutettuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan