Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äidin kavereiden vaikutus lapsen sosiaalisuuteen.

Vierailija
08.08.2014 |

Teenkö kamalasti hallaa lapselle, kun en näe omia kavereita lapsen kanssa (1,5) tai jos nähdään, niin hyvin harvoin. Minulla ei ole kuin kourallinen Kavereita, eikä tunnu aikaakaan olevan.. Jotenkin suojelen yksityisyyttä niin paljon, että olen hyvin tarkka sen suhteen, ketä elämäämme "kutsun". Lapsen isä onneksi vie lasta vierailulle enemmän kuin minä. Pelottavaa, et aiheuta käytöksellään hallaa lapselle. Onko muilla samoja ongelmia?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lapsen luontainen temperamentti vaikuttaa eniten.

Vierailija
2/4 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä väitän, että lapsi myös oppii sosiaalisuutta kotoa. Kyläilyä ja kavereiden kanssa olemista on hyvä oppia ja saada siihen mallia. Lapsi toki vielä tosi pieni, mutta vuosi-pari eteenpäin, niin lapsikin alkaa jo tarvita niitä kaverikontakteja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat ei ikinä nähneet kavereita mun kanssa tai ilman.,ja sosiaalinen ihminen minusta tuli

Vierailija
4/4 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös sitä mieltä, että lapsen luonne vaikuttaa eniten. Pelkäsin aiemmin samaa, kun lapsi oli pieni. Olen itse samanlainen kuin sinä, en halua juuri tutustua ihmisiin tai näe kumpaakaan kaveriani usein, vain pari kertaa vuodessa. Kaupungilla kyllä käydään paljon ja reissaillaan. Lapsi eskari-ikäinen, ei ole ollut ikinä päiväkodissakaan, mutta on sosiaalinen, reipas ja puhelias, tulee hyvin toimeen kaiken ikäisten ihmisten kanssa. Älä huolehdi. Eri asia sitten, jos lapsesi on kovinkin ujo. Mutta luulen, ettet siihen itse voi juuri vaikuttaa, tai ainakaan tuolla omalla sosiaalisella elämälläsi.