Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä vihasit koulunkäynnissä?

Vierailija
17.08.2021 |

Minä vihasin oikeastaan kaikkea. Etenkin opettajien päätäntävaltaa. Olisin itse halunnut päättää kaikesta. Siksi kävinkin vain peruskoulun.

Kommentit (94)

Vierailija
41/94 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vihannut mitään, mutta koulussa oli ahdistavia asioita, kuten liikuntatunnit.

Vierailija
42/94 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vihannut, mutta en koskaan ymmärtänyt miksi minun olisi pitänyt viitata enemmän, sain aina moitteita siitä. Tein kuitenkin aina tehtävät ja olin tunneilla, mutta en vain ole sen luonteinen, että olisin ison porukan keskellä äänessä. En aikuisenakaan tykkää olla äänessä, jos ihmisiä on paljon.

Olen aina ollut enemmän tarkkailija, ja tätä ei vielä 90-luvulla ymmärretty. Onneksi nykyään oppilaat otetaan paremmin yksilöinä huomioon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/94 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alakoulua vihasin kiusaamisen takia. Tykkäsin opiskelusta ja opettajista. Yläasteesta tykkäsin. Oli hyvät kaverit ja hyvät opettajat. Kaikki oli hauskaa paitsi matikka!

Vierailija
44/94 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin koulusta, mutta ärsytti mm. häiriköt, paljon helpommalla oltaisiin päästy jos tunneilla olisi ollut rauha.

Liikunnassa yleisurheilun tulokset, joita verrattiin edellisvuosiin! Miten pituushyppytulos voi vuodessa parantua, kun sitä ei kertaakaan harjoiteltu!!? Kukaan ei koskaan antanut vinkkiä miten sitä kannattaisi treenata. Ei hypätty vauhditonta pituutta, ei käyty tekniikkaa läpi. Sama juttu kaikessa koululiikunnassa

Vierailija
45/94 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhmätöitä. Yksin tehden olin valmis puolet nopeammin.563

Vierailija
46/94 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä, että piti mennä istumaan sinne kun olisin voinut lukea ja oppia kaiken kirjoista kotona. Jep, rakastan etätöitä.

Vierailija
47/94 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menestyin huonosti kuolussa ja oli monenlaista ongelmaa.Kyllä se oli kamalaa aikaa.

Vierailija
48/94 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läksyjä. Kotitehtävät oli koko peruskoulu- ja opiskeluajan pelkkää pakkopullaa. Koulussa keskityin ja syvennyin tehtäviin mielelläni, mutta miksi ihmeessä niitä piti vielä illalla kotona vääntää? Jäin välillä jälki-istuntoon kun läksyt oli toistuvasti tekemättä ja tämä oli muille ihmetyksen aihe kun olin muuten kiltti, tunnollinen ja fiksu oppilas.

Vierailija
49/94 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajia, jotka olivat puolueellisia. Heillä oli omat suosikkioppilaansa. Eivät puuttuneet kiusaamiseen.

Vierailija
50/94 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

turhaa hyppelyä kirjoitti:

URHEILUA joku koulun hömppä hyppely ei todella kiinnostanut maatilan poikaa.10v heittelin 25kg heinä paaleja 13v sain oman moottori sahan ja  hakkasin halkoja tienasin mopon pensa rahat itse. ei mitään pakko pullaa VAAN KIVAA. lintsattiin urheilu mouhon opettajan tunnit rassattiin moja tupakit hampaissa. anto opettaja armosta 6 urheilusta. armeijassa kuitenkin meidän porukka juoksi coopperin 3200-3800. sekin kevyesti.

Selvästi lintsasit myös äidinkielen tunnit! Ne yhdyssanat, poju! Ja edes osan välimerkeistä voisit käyttää oikein!

Vierailija
51/94 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikuntatunnit: ne lajit, joista pidin ja joissa olin hyvä, oli niitä kerran tai maksimissaan kaksi kertaa vuodessa tunteja. Kaikki muut liikuntatunnit tuotti vaan pettymyksiä ja häpeää. Ne hetket pukuhuoneessa ennen ja jälkeen liikuntatunnit myös puistattavat. 

Geometria: en vaan osaa. Harppiin ja kulmaviivaimeen en halua törmätä enää ikinä.

Ryhmätyöt: jos ryhmäsi on perseestä, nämä vituttavat ihan hemmetisti. 

Opettajat, joiden tunneilla ei viitata opettajan kysymyksiin, vaan opettaja pakottaa oppilaita vastaamaan oman mielen mukaan: vaikka tämä saattaisi olla ihan hyvä menetelmä pitää jotain kuria, itse olin ihan normi rauhallinen, mutta sosiaalisista tilanteista ja keskipisteenä olemisesta ahdistunut oppilas, niin näiden opettajien tunnit olivat helvettiä. Kaikki energia meni stressaamiseen, että kohta mä möhlin ja kaikki nauraa.

Yläastelaiset: käytökseltään ihan hirveitä, on kiusaamista, tunneilla häiritsemistä, jatkuvaa uhoilua, harva oppitunti oli oikeasti mukava, kun luokka oli niin perseestä. 

Vierailija
52/94 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten teitä kaikkia on kiusattu? Itseä ei ole kiusattu koskaan, enkä ole kiusannut ketään. En edes muista koulusta ketään jota olisi kiusattu, paitsi ehkä yhtä lihavaa poikaa jotkut joskus piikitteli. Mutta muuten kaikki tuli toimeen. Oudolta tuntuu lukea näitä.

Niin, sinun kokemuksesi ei ole universaali. Ikävä kyllä monia on kiusattu ja varsin yleistä.

Vierailija
53/94 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin inhosin kotiläksyjä. En koskaan oppinut ymmärtämään, miksi niitä piti vielä koulun jälkeen pakertaa. Eihän töitäkään (yleensä) tuoda kotiin! Muuten olin kyllä kiltisti oppitunneilla, se näkyi käyttäytymisen arvosanassakin, joka oli aina 10. Mutta sitten se huolellisuus. Hyvin usein alkoi lukukausitodistus peruskoulussa seuraavasti: käyttäytyminen 10, huolellisuus 7. Laiskanläksyjä olin tekemässä opettajan valvovien silmien alla lukuisia kertoja (useimmiten matematiikasta ja historiasta).

Vierailija
54/94 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matikkaa oppimisvaikeuden takia, onneksi lopulta pääsin läpi

Vierailija
55/94 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikuntatunteja. Joukkueet valittiin niin että 2 tyyppiä valitsivat vuorotellen jäseniä ja olin aina viimeinen valittu. Vapaa-ajalla kilpaurheilua harrastavat eivät tykänneet minusta joukkueessaan, koska olin niin huono liikunnassa.

Vierailija
56/94 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntiaktiivisuus ja viittaaminen. Inhosin joutua huomion kohteeksi. Koitin vältellä. En koskaan juuri viitannut.

Vierailija
57/94 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuussa oli ahdistavaa kun koulu taas alkoi. Kirkosta muistan sen aloitusvirren "Kun koulutyöni alkaa taas". Satoi ja kirkossa oli hämärää ja kosteaa. Tuntui, että kesän jälkeen elämä loppui siihen paikkaan.

Vierailija
58/94 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välitunteja ala-asteella. Minulla ei ollut kavereita luokallani ja tuntui että muut tytöt ottivat minut porukkaan velvollisuudesta (tiedän sen sillä, kuulin kerran vahingossa kun opettaja käski ottamaan myös minut porukoihin). Välillä onneksi olin pikkusiskoni porukassa, mutta toisinaan siskon luokka pääsi koulusta ennen meidän luokkaa jolloin oli ulkopuolinen olo.

Vierailija
59/94 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-asteella vihasin välitunteja, koska olin lähes aina yksin, ja jos en ollut niin sitten kiusattiin.

Liikuntatunneilla uinti ja muutama muu tietty laji. Uinti aiheutti suurta ahdistusta, onnistuin onneksi skippaamaan suurimman osan tunneista.

Ryhmätyöt olivat myös kamalia, kun mua ei koskaan huolittu mihinkään ryhmään. Ope sitten aina päätti, ketkä joutivat mut ryhmäänsä ottamaan, mikä tuntui tosi nöyryyttävältä.

Vierailija
60/94 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen onnellinen että olen aikuinen, eikä tarvitse enää olla koulussa. Huonot muistot, yök.