Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä vihasit koulunkäynnissä?

Vierailija
17.08.2021 |

Minä vihasin oikeastaan kaikkea. Etenkin opettajien päätäntävaltaa. Olisin itse halunnut päättää kaikesta. Siksi kävinkin vain peruskoulun.

Kommentit (94)

Vierailija
21/94 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea siinä. Koulunkäynnissä ei ollut mitään mielekästä. . Peruskoulussa ja koulusysteemissä nyt vaan on pielessä kaikki. Lukiotakaan en olisi saanut varmasti käytyä, mutta onnekseni se muuttui luokattomaksi ja tuli itsenäisen opiskelun ja tenttimisen sekä raporttien kirjoittamisen mahdollisuus. Kun opettaja saa minulle opetettua kutosen arvosanan edestä niin itseopiskellen sain 9-10 numeroksi.  Aikamoista vahinkoa opinnoille tekevät opettajat ja ajankäytöllisesti oppitunnit on yksi turha musta aukko joka vie aikaa varsinaiselta oppimiselta.

Vierailija
22/94 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En suorastaan vihannut mitään, mutta välitunnit olivat vahvasti poissa mukavuusalueeltani.

Peruskoulussa tykkäsin eniten niistä tunneista, jolloin oli kokeet, koska silloin sain olla rauhassa. Kokeen palautus oli sitten kokonaan toinen juttu.

Täh? Välitunnithan olivat parasta koulussa. No, liikuntatunnit myös.

Välitunneilla tapahtuu suurin osa kiusaamisesta.

Yksinäisyys näkyy nimenomaan välitunneilla. Tuntien aikana se ei tunnu niinkään pahalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/94 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En suorastaan vihannut mitään, mutta välitunnit olivat vahvasti poissa mukavuusalueeltani.

Peruskoulussa tykkäsin eniten niistä tunneista, jolloin oli kokeet, koska silloin sain olla rauhassa. Kokeen palautus oli sitten kokonaan toinen juttu.

Kokeen palautus? Mitä tarkoitat? Eihän siinä pitänyt kun viedä se koe opettajalle ja pääsi luokasta pois. 

Ei, vaan se, kun opettaja oli tarkistanut kokeet, ja palautti ne arvosteltuina takaisin oppilaille. Siinähän sen näki, oliko osannut vai ei. Joskus olin, joskus en.

Vierailija
24/94 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea siinä. Koulunkäynnissä ei ollut mitään mielekästä. . Peruskoulussa ja koulusysteemissä nyt vaan on pielessä kaikki. Lukiotakaan en olisi saanut varmasti käytyä, mutta onnekseni se muuttui luokattomaksi ja tuli itsenäisen opiskelun ja tenttimisen sekä raporttien kirjoittamisen mahdollisuus. Kun opettaja saa minulle opetettua kutosen arvosanan edestä niin itseopiskellen sain 9-10 numeroksi.  Aikamoista vahinkoa opinnoille tekevät opettajat ja ajankäytöllisesti oppitunnit on yksi turha musta aukko joka vie aikaa varsinaiselta oppimiselta.

No onneksi sinä, suurlahjakkuus, sait sitten oman mahdollisuutesi. Arvatenkin olet nyt jossakin todella korkeassa asemassa..

Vierailija
25/94 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääneen lukemista.

t. lukihäiriöinen

Vierailija
26/94 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuppikuntia. Heti muodostui lasten välille nokkimisjärjestys: kerma, tavikset, luuserit jne.

Tämä, vihasin muita lapsia ja juuri näitä kuppikuntia. Typerää juoruilua ja pahantahtoisuutta, ilkeyttä, kiusaamista ja väkivaltaa.

Vierailija
27/94 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan niitä muita oppilaita. Kaupunkien vuokraslummeista olevia kusipäitä joilla oli kutosen keskiarvo ja jatko amikseen

No jos oma asenteesi on tuollainen, niin taisit saada ansiosi mukaan.. 

Vierailija
28/94 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaamista, joka oli jo täyttä kidutusta. Yhdeksän pitkää vuotta. Se helpotuksen tuoma itku, joka salaa purkautui ysin kevätjuhlan jälkeen, on muistissa edelleen. Ja sen jälkeen tullut eka oikea kesä. Ilman pelkoa syksystä. Silloin tiesin, että jos toisella paikkakunnalla alkavassa koulussa kiusattaisiin, pääsisin laillisesti pois.

Satutettu

Vierailija
29/94 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teitä kaikkia on kiusattu? Itseä ei ole kiusattu koskaan, enkä ole kiusannut ketään. En edes muista koulusta ketään jota olisi kiusattu, paitsi ehkä yhtä lihavaa poikaa jotkut joskus piikitteli. Mutta muuten kaikki tuli toimeen. Oudolta tuntuu lukea näitä.

Vierailija
30/94 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuppikuntia. Heti muodostui lasten välille nokkimisjärjestys: kerma, tavikset, luuserit jne.

Tämä, vihasin muita lapsia ja juuri näitä kuppikuntia. Typerää juoruilua ja pahantahtoisuutta, ilkeyttä, kiusaamista ja väkivaltaa.

Tämä kusipäisyys ei valitettavasti lopu kouluun vaan jatkuu kehdosta hautaan. Koulukiusaajista kasvaa oikein "hyvä" työpaikkakiusaajia, joiden ura jatkuu kiusaten vielä vanhainkodissakin. Kerran kiusaaja, aina kiusaaja. Ei armoa!

Vierailija
31/94 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä tyttöjä, jotka siellä minua kiusasivat. Äänekkäitä, itsevarmoja, ilkeitä.

Ja joku vielä kehtaa väittää, että kaikki lapset ovat viattomia ja puhtoisia. Eivät ole.

Vierailija
32/94 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin piti vaan sopeutua. Pakkopullaa.

En todellakaan käsitä miten jotkut viettää vapaa-aikaa koulun pihalla! Itse jopa käänsin pääni poispäin kun autolla ajettiin koulun ohi.

Vierailija
33/94 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, matematiikka oli mielestäni tylsää ja mekaanista. Sitä oli koko ajan ja liikaa, jotenkin kuollutta. Ei, kyse ei ole siitä, että en ymmärtäisi matematiikan olevan tärkeää. En ollut siinä myöskään huono. 

Liikunnassa se hevospuomi pienen lapsen edessä oli sadistinen. Märässä metsässä suunnistaminen aina vaan oli aika ankeaa. En kyllä voi sanoa sitä vihanneeni, mutta oli kurja olo. 

Toki kiusaaminen oli kamalaa. Halit kaikille, joita on kiusattu!

Tää on niin hauska maailma jos oikein ajattelee. Musta hauskinta koko peruskouluaikana oli suunnistaa märässä metsässä, kun oli kaikki vaihtovaatteet mukana. Ihana liikuntatunti, yleensä en niistä niin paljon tykännyt. Olin laiska lenkkeilemään mutta maastossa juokseminen oli ihan eri juttu, saati sitten kartan kanssa. 

Tosin rakastin myös kanaviillokkia ja tillilihaa, että ehkä vika on minussa. 

Matematiikasta ja hevospuomista samaa mieltä kyllä. Muksun matikka vaikuttaa jo hauskemmalta kuin oma. Ja kyllähän silloin jo matikkaan välillä innostui ja lähti laskemaan sivuja eteenpäin. Sitten joutui kumittamaan, ja se kyllä vähän pänni. 

Aapeelle taas sanoisin, että minua ahdisti ehkä enemmän se, että opettajilla ei ollut tarpeeksi valtaa edes 80-luvulla järjestää luokkaan työrauhaa. Ne muutama kaheli opettaja olivat silti ongelmia vähemminkin valtuuksin, mutta ne vielä kesti. Epäpätevyys oli se mikä enemmän jurppi, kun näki ettei opettaja itse ymmärrä asiaa jota on opettamassa. 

Vierailija
34/94 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvitti kun kaverini oli aivan kauhuissaan kun hyvin koulussa pärjäävät lapsensa joutuivat olemaan pari viikkoa etäopetuksessa. Koulussa on kuulemma ”nykyään kivaa”, ja lapsista on kamalaa kun eivät pääse sinne.

Itse olisin ollut onnellinen, jos ei olisi tarvinnut mennä kouluun vaan olisi saanut opiskella kotona.

Vierailija
35/94 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

URHEILUA joku koulun hömppä hyppely ei todella kiinnostanut maatilan poikaa.10v heittelin 25kg heinä paaleja 13v sain oman moottori sahan ja  hakkasin halkoja tienasin mopon pensa rahat itse. ei mitään pakko pullaa VAAN KIVAA. lintsattiin urheilu mouhon opettajan tunnit rassattiin moja tupakit hampaissa. anto opettaja armosta 6 urheilusta. armeijassa kuitenkin meidän porukka juoksi coopperin 3200-3800. sekin kevyesti.

Vierailija
36/94 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakkoruotsia.

Peukku tälle. Myös pakkouskontoa.

Vierailija
37/94 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikuntatuntien joukkuejakoa. Sadistiset maikat katselivat tyytyväisinä, kun luokan suosituimmat tytöt valkkasivat kavareitaan joukkueisiin. Minä jäin aina joko viimeiseksi tai toiseksi viimeiseksi erään toisen luuserioppilaan kanssa. Miksi tuollainen kiusaaminen sallittiin?

Vierailija
38/94 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkoruotsi oli kamalaa. Opettaja hehkutti kyseistä kieltä kuin olisi jonkun suuremmankin aatteen vallassa.

Vierailija
39/94 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matikkaa, ruotsia, liikuntaa, biologiaa, maantietoa, fysiikkaa, kemiaa, terveystietoa, uskontoa, musiikkia, käsityötä, kotitaloutta, luokkatovereita ja opettajia.

Vierailija
40/94 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikuntaa ja etenkin kaikille oppilaille pakollisia, joka vuosi järjestettäviä hiihtokilpailuja.