Prinssi George saa sisaruksen!
Kommentit (79)
Oho! Mennyt ihan ohi tää uutinen...?
Kappas, ehtivät ennen Victoriaa ja Danielia.
Toivottavasti tällä kertaa on tyttö.
Mulla on sellainen tunne, että Kate tekee kaiken oikein. Eikä ole mikään hermokimppu, vaan just oikea kuninkaalliseksi. Rento ja vähän viileä, joka ei varmaan kärsi siellä hovissa yhtään, vaan nauttii elämästään.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 12:34"]Olit nopeampi kuin daily mail :)
[/quote]
Miten nii?
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 12:33"]
Kappas, ehtivät ennen Victoriaa ja Danielia.
Toivottavasti tällä kertaa on tyttö.
[/quote]
On tullut vähän aavistus, että V&D eivät saa enempää lapsia, vaikka niitä varmasti kovasti toivovat. Sen verran vaikeaa taitaa Victorian raskautuminen olla, ja ikääkin alkaa olla jo lähemmäs 40v.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 12:35"]
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 12:34"]Olit nopeampi kuin daily mail :) [/quote] Miten nii?
[/quote]
Tämä ei ehtinyt edes DM:n sivuille siinä vaiheessa kun tämä uutinen oli jo av:lla (toki se nyt on siellä) :D ja ap peittosi myös molemmat kotimaiset iltapäivälehdet :)
"As with her first pregnancy, the duchess is suffering from acute morning sickness and is being treated by doctors at Kensington Palace." (BBC)
Osaako joku sanoa, millä lääketieteellisillä keinoilla raskauspahoinvointia voidaan helpottaa? Yleensähän ohjeeksi annetaan "hitaasti ylös" ja "keksiä ja tuoremehua" jne.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 12:33"]
Kappas, ehtivät ennen Victoriaa ja Danielia.
Toivottavasti tällä kertaa on tyttö.
Mikäs vika pikkuveljessä olisi?
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 12:45"]
"As with her first pregnancy, the duchess is suffering from acute morning sickness and is being treated by doctors at Kensington Palace." (BBC) Osaako joku sanoa, millä lääketieteellisillä keinoilla raskauspahoinvointia voidaan helpottaa? Yleensähän ohjeeksi annetaan "hitaasti ylös" ja "keksiä ja tuoremehua" jne.
[/quote]
Talidominilla?
bongasin uutisen bbc:n sivuilta "beaking news" bannerista ja riensin välittömästi kertomaan teille ilouutisen! palstan suurkuluttajana koin sen velvollisuudekseni kanssapalstaajiani kohtaan :) t. ap
Raskauspahoinvointia voidaan hoitaa antihistamiineilla ja pahoinvointilääkkeillä, sekä käyttää suonensisäistä nesteytystä, jos äiti meinaa kuivua.
Tästähän huhuttiin muutama viikko sitten. Joku Katen "kaveri" oli taas juorunnut raskaudesta. Sama kuvio oli Georgen kohdalla. Ihmettelen vaan, että miten tuollainen henkilö voi kuulua Katen ystäväpiiriin vai mikä juttu lie sitten oikeasti..
Mutta ihana uutinen! :)
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 12:45"]
"As with her first pregnancy, the duchess is suffering from acute morning sickness and is being treated by doctors at Kensington Palace." (BBC) Osaako joku sanoa, millä lääketieteellisillä keinoilla raskauspahoinvointia voidaan helpottaa? Yleensähän ohjeeksi annetaan "hitaasti ylös" ja "keksiä ja tuoremehua" jne.
[/quote]
Viimeksi ainakin mainittiin hänen saavan nesteytystä. Catherine on vielä niin kovin hoikka, että jos nesteet ei pysy sisällä niin nopeasti menee huonoon kuntoon.
"Vaikeasta raskauspahoinvoinnista käytetään nimitystä hyperemesis gravidarum eli hyperemeesi. Hyperemesis gravidarum on latinaa ja tarkoittaa sananmukaisesti raskauteen liittyvää (gravidarum) runsasta (hyper) oksentelua (emesis).
Noin prosentti raskaana olevista kärsii niin voimakkaasta pahoinvoinnista, että se diagnosoidaan hyperemeesiksi. Voimakaskaan oksentelu ei ole vaarallista sikiölle, mutta äidille se voi aiheuttaa komplikaatioita kuten elimistön kuivumista, painonlaskua, vitamiinipuutoksia, elektrolyytti- ja happoemästasapainon muutoksia, maksan toimintahäiriön, ruokatorven tulehduksen tai hampaiden kiillevaurioita.
Hyperemeesiä hoidetaan ensisijaisesti suonensisäisellä nesteytyksellä kuivumisen estämiseksi ja lääkkeillä pahoinvoinnin vähentämiseksi. Joskus hyperemeesi voi jatkua raskauden loppuun saakka ja vaatia useampia sairaalakäyntejä"
http://lopujo.fi/raskauspahoinvointi/hyperemesis-gravidarum/
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 12:45"]
"As with her first pregnancy, the duchess is suffering from acute morning sickness and is being treated by doctors at Kensington Palace." (BBC) Osaako joku sanoa, millä lääketieteellisillä keinoilla raskauspahoinvointia voidaan helpottaa? Yleensähän ohjeeksi annetaan "hitaasti ylös" ja "keksiä ja tuoremehua" jne.
[/quote]
Suonensisäisellä nesteytyksellä ainakin.
Aika pieni ikäero vauvoille. No onpahan heillä siellä hovissa hoitajia, eli eipä paljon vaivaa vanhempia nämä kuninkaalliset lapset.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 12:45"]"As with her first pregnancy, the duchess is suffering from acute morning sickness and is being treated by doctors at Kensington Palace." (BBC)
Osaako joku sanoa, millä lääketieteellisillä keinoilla raskauspahoinvointia voidaan helpottaa? Yleensähän ohjeeksi annetaan "hitaasti ylös" ja "keksiä ja tuoremehua" jne.
[/quote]
Lainaan itseäni. Kate kärsii näköjään harvinaisen vaikeasta raskauspahoinvoinnista, josta käytetään termiä hyperemesis gravidarum.
Lähde?