Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hoitiko oma mummosi sinua silloin kun olit lapsi?

Vierailija
08.09.2014 |

Nykyään isovanhemmat osallistuvat todella paljon lastenlastensa hoitamiseen. Mutta miten oli 30v taaksepäin. Hoitiko sinun mummosi ja pappasi miten paljon sinua, kun olit lapsi? Mulla ei hirveesti hoitanut. Välillä kyllä kävin koulun jälkeen mummolassa nukkumassa, mutta suurimmaksi osaksi ihan omat vanhemmat hoitivat meidän perheen lapset.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hoitanut. Enkä muista, että kukaan kavereistanikaan olisi ollut tilanteessa, jossa isoäiti/isoisä oli hoitajana. Siihen aikaan mummolassa käytiin koko perheenä kylässä eikä niin, että vain lapset oli mummolassa.

Vierailija
22/46 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kertaakaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuollut, kuollut, kuoli kun olin 3, kuoli kun olin 6 ja sitä ennen oli jo muutaman vuoden dementoitunut. Eli ei, eipä ollut hoitamassa.

Kotikadullani asui kyllä mummo jolla ei ollut omia lapsia eikä mitään sukua minulle, hänen luona tuli käytyä juomassa mehua ja syömässä keksiä <3

Vierailija
24/46 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pappani hoiti, hän asui meillä.

Vierailija
25/46 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei ole kyllä hoitaneet. Toinen mummoni asui meillä, ja on auttanut lastenhoidossa isompien sisarusten ollessa pieniä. Mutta ei nyt niin paljon, oli itse jo pian hoidettava. 

Toinen mummo ja pappa kävivät kylässä, ja me heillä. Mutta se oli kyläilyä ja seurustelua. Eivät he hoitaneet, vaan sen hoiti kyllä vanhemmat. Mutta usein kyllä näimme. 

Vierailija
26/46 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietin kaikki lomat ja viikonloput mummolassa.

Vierailija
27/46 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoisivat. Kaikki isovanhemmat.

Vierailija
28/46 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin siskon ja serkkujen kanssa kaikki kesät ja viikonloput mummolassa.

Vierailija
29/46 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietimme mummolassa tosi paljon aikaa. Melkein koko kesälomatkin. Asuin myös hänen luonaan välillä kun koulumatka olisi ollut liian pitkä. On yleistävää sanoa että nyt isovanhemmat hoitaisivat erityisen paljon.

Vierailija
30/46 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Lomat ja kesät meni mummolassa.

Vierailija
31/46 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoiti, asuin koko ikäni mummolla serkkuni kanssa. Oma äitini hoiti minua vain kaksi kuukautta.

Vierailija
32/46 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kertaakaan.

Vierailija
33/46 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin mummolassa aika paljon.. tai siis Vaari hoiti kun oli eläkkeellä ja mummi kävi töissä.. Kun sairastuin tms. olin aina Vaarin kanssa. Toisen puolen isovanhemmista ei ollut kuin ukki elossa ja häntä tapasin aika harvoin. 

Ikävä on suuri, mummista ja vaarista aika jätti viime vuonna. 

Vierailija
34/46 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoiti, asuttiin samassa talossa, joten mummo hoiti mua käytännössä joka päivä. Pääsi töistä aiemmin kun mun oma äiti...

Vierailija
35/46 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen mummo oli jo kuollut, kun synnyin ja toinen oli alkoholisti, joten eivät hoitaneet. Molemmat papat kyllä hoiti lapsenlapsia silloin tällöin. 

Vierailija
36/46 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset isovanhemmat kuolivat kun olin melko nuori, mutta olen ehkä ymmärtänyt, että tämä mummo vietti meillä melko paljon aikaa silloin kun vanhempi siskoni oli pieni. Joten varmaan myös hoiti häntä sitten.

Toiset isovanhemmat asuivat aika kaukana, mutta muistan kyllä, että useinkin kesäisin saatettiin olla siellä pelkkien sisarusten kanssa hoidossa/kyläilemässä. Usein toki myös vanhempien kanssa yhdessä.

Vierailija
37/46 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummot asuivat 350 kilometrin päässä, joten aika harvoin hoitivat. Joskus (kerran?) saattoi jompi kumpi mummo tulla vanhempien lomareissun ajaksi kotimieheksi.

Vierailija
38/46 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei ole ollut mummoa. Yksi Ukki, ei hoitanut, mutta oltiin paljon viikonloppuja hänen luonaan auttamassa. Mun vanhemmat eivät olleet varmaan koskaan kahdestaan missään.

Vierailija
39/46 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hoitaneet. Toinen mummoista oli kuollut vuosikymmeniä ennen kuin synnyin ja hänen miehensä, ukkini, kuoli, kun olin 3-vuotias. Toisen mummolan porukka taas kuoli, kun olin 6-8-vuotias. Tämä mummola sijaitsi noin sadan kilometrin päässä ja heillä ei ollut autoa. Me käytiin siellä toisinaan päiväseltään kylässä.

Minulla ei siis koskaan ollut läheisiä suhteita omiin mummoihini. Eipä meidänkään lapsia ole paljoa mummot hoitaneet. Olemme lähimmilläänkin asuneet 400 km päässä, eikä meidän mummot ole liikkuvaista sorttia vaan meidän täytyy huolehtia kylässä käynneistä. Tänä kesänä olimme ensimmäistä kertaa kaksi yötä mieheni kanssa pienellä reissulla niin, että mummot hoitivat lapset. Lapset on siis jo kouluikäiset.

Vierailija
40/46 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoiti. Sairaana ollessa tuli meille hoitamaan, kun vanhemmat ei voineet olla pois töistä. Viikonloppuja oltiin mummolassa ja kesälomasta suurin osa. Kummallakin mummolla. Asuivat naapurikunnissa, ei siis ihan lähellä. Varsinkin toisesta mummolasta on olemassa aika ihania ja riehakkaita kesälomamuistoja, oltiin kuuden serkun porukka siellä mummon ja papan kanssa touhuamassa :D