Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen ihan paska kaveri :(

Vierailija
16.09.2014 |

Ystäväni sai tietää, ettei vauvansa tule elämään synnytyksen jälkeen kuin korkeintaan vähän aikaa, tunteja, muutamia päiviä max. Ystävä tiennyt jo tämän jonkin aikaa ja kertoi haluavansa synnyttää siltikin, mutta MINUN ongelmat olleet pinnalla, avioeroa yms. paskaa ettei ole halunnut kertoa asiasta minulle. Tuntuu niin huonolta ja olen niin surullinen, että en ole voinut olla ystäväni tukena vaan hän on enemmänkin tukenut minua. Miksi en ole huomannut mitään?

Mutta nyt. Miten voin tukea ystävääni? Haluan hänen tukenaan, koska tiedän, että edessä on todella vaikeat ajat :(. Jotenkin, en osaa kuvitella miltä se tuntuu synnyttää ja ehkä menettää se vauva. Ystäväni haluaa loppuun asti uskoa, että lääkärit ovat väärässä ja syntyykin terve lapsi. Miten voisin auttaa parhaiten? Kävin lukemassa tuon sairauden vaikutukset ja lapsi ei tule elämään edes viikkoa.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ja halaa häntä.Ole tukena. Älä rasita häntä kamalasti omilla ongelmilla. Elät päivä kerrallaan hänen rinnalla arkea. Älä luo pilvilinnoja mut älä tuomitse. Kuuntele ja ole läsnä.

Vierailija
2/5 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Tällä hetkellä minua vain itkettää enemmän varmasti kuin ystävääni, olen niin pahoillani kaikesta. Vauvasta joka ei tule elämään ehkä (ja haluan sanoa ehkä, koska ystäväni haluaa uskoa lapsen olevan terve), omasta käytöksestäni ongelmineen jotka eivät tätä luokkaa olleet, kaikesta. Tuntuu, että en osaisi olla huutomärsäämästä tässä asiassa. Tuntuu niin pahalta ystävän, syntymättömän vauvan ja oman avuttomuuteni takia.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole vain mukana ystävän elämässä, kuuntelijana, vie hänelle asioita mistä tiedät hänen tykkäävän (esimerkiksi jotain hyvää herkkua) kun vauva on syntynyt ja sen jälkeenkin, kysele usein kuulumisia mutta muista kertoa myös omiasi. Älä ainakaan ota ystävääsi etäisyyttä. Pahinta itsekin (ihan toisenlaisen) kriisin kokeneena on se, että hetkeksi monet ihmiset kaikkoavat läheltä, kun eivät tiedä mitä sanoa. Aina ei tarvitse vaan sanoa mitään. Riittää kun siinä lähellä on ihminen. Ilossa ja surussa. Kaikkea hyvää vauvalle toivoen!

Vierailija
4/5 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 17:23"]Mene ja halaa häntä.Ole tukena. Älä rasita häntä kamalasti omilla ongelmilla. Elät päivä kerrallaan hänen rinnalla arkea. Älä luo pilvilinnoja mut älä tuomitse. Kuuntele ja ole läsnä.
[/quote] No mitenkäs ap olisi voinut tietää ettei ystävällä ole kaikki hyvin kun tämä ei mitän sanonut. Ap luuli hänellä itsellään olwvan ne suurimmat ongelmat ennenkuin sai tietää ystävänsä murheista.

Ap:lle sanoisin, että älä turhaan syyttele itseäsi. "Ystäväsi" luultavasti halusikin sinulle syyllisyydentunteen, jotta itse saisi huomiota.

Vierailija
5/5 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 17:59"][quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 17:23"]Mene ja halaa häntä.Ole tukena. Älä rasita häntä kamalasti omilla ongelmilla. Elät päivä kerrallaan hänen rinnalla arkea. Älä luo pilvilinnoja mut älä tuomitse. Kuuntele ja ole läsnä.
[/quote] No mitenkäs ap olisi voinut tietää ettei ystävällä ole kaikki hyvin kun tämä ei mitän sanonut. Ap luuli hänellä itsellään olwvan ne suurimmat ongelmat ennenkuin sai tietää ystävänsä murheista.

Ap:lle sanoisin, että älä turhaan syyttele itseäsi. "Ystäväsi" luultavasti halusikin sinulle syyllisyydentunteen, jotta itse saisi huomiota.
[/quote]En tarkoittanutkaan että pitäisi syyllistyä. Mut voihan halata kuitenkin:)