Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä Venäläiset säilyttävät ruokiaan kun heillä ei ole jääkaappeja?

Vierailija
08.09.2014 |

Vai syövätkö vain säilykkeitä?

Kommentit (120)

Vierailija
1/120 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka haetaan kaupasta ennen sen valmistamista.

Kaupoissa on kylmä kaappeja joissa ruoka säilyy.

siksi kauppoihin on aina niin pitkät jonot kun mitään ei voi ostaa valmiiksi kotiin.

Paitsi kuivatuotteet ja säilykkeet.

Vierailija
2/120 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siellä kerran on jääkaappeja niin miten ne toimii kun ei ole sähköä?

En vain tajua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/120 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 14:08"]Jos siellä kerran on jääkaappeja niin miten ne toimii kun ei ole sähköä?

En vain tajua.
[/quote]
Urpo

Vierailija
4/120 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maakellareissa. Pietarissakin monen kerrostalon pihalla on maakellari jossa säilytetään asukkaiden maitopulloja ja makkaraa.

Vierailija
5/120 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 14:24"]

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 14:08"]Jos siellä kerran on jääkaappeja niin miten ne toimii kun ei ole sähköä? En vain tajua. [/quote] Urpo

[/quote]

Afrikassa muuten sama juttu, hirveesti jääkaappeja mutta kun ei ole sähköä niin niitä voi käyttää vaatekaappeina.

Vierailija
6/120 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hapattavat kaikki ruoan?

Vierailija
7/120 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ne sitten väittävät etteivät syö kaalia?

Häpeääkö Venäläiset sitä.

Vierailija
8/120 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika. Itse olen käynyt muutamassa venäläisessä kodissa, ja ruokatarjoilut ovat olleet mahtavat. Kaikki kodinkoneet löytyy. Kyllä on ihmeellisiä käsityksiä porukalla täällä.  

Vierailija
9/120 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös venäläisissä kerrostaloissa ole tavallinen ruokakomero, jossa on reikä ulos  saakka. Näin venäläinen kansa voi syödä kylmää ruokaa, mutta vain talvella. Jääkappi lienee rikkaiden luksustuote, että jos se löytyy niin on varmasti miljuunia. 

Keskipalkka venäläisillä on 600 e, joten sillä paljon kaappeja ostella. 

Vierailija
10/120 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 14:44"]

Voi hyvänen aika. Itse olen käynyt muutamassa venäläisessä kodissa, ja ruokatarjoilut ovat olleet mahtavat. Kaikki kodinkoneet löytyy. Kyllä on ihmeellisiä käsityksiä porukalla täällä.  

[/quote]

Varmasti sinun miljonäärikavereilla. Entä ne tavallisen venäläiset, joilla ei ole hienoja suomalaisia ystävättäriä??

Vierailija
11/120 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on esimerkki venäläisten rikkaudesta. Meidä talossa asuu venäläinen perhe, joilla vastaavat autot ja palkkatulot kuin meillä. Artekissa käydään ja Ikeassa käydään ostoksilla joka kuukausi, eli kotiin meillä molemmilla on varaa panostaa.

Meillä korkea koulutus ja heillä matala koulutus, mutta hyvät palkat. Me tienaamme suunnilleen saman verran ja elämme saman tasoista elämää taloudellisessa mielessä. Kuitenkin me olemme keskiluokkaa ja he rikkaita. Repikää siitä..

Vierailija
12/120 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höps, kyllä kaupungeissa asuvilla venäläisillä on kaikilla jääkaapit. Eivät ne niin kalliita ole, ettei niihin olisi varaa. Maalla kyllä on vielä ihmisiä, joilla sitä jääkaappia ei ole, mutta siellä on sitten kellarit. Ihan samalla lailla kuin suomalaisillakin ennen sotia ja vielä 1950-luvullakin.

Vierailija
13/120 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 14:48"][quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 14:44"]

[/quote]

Varmasti sinun miljonäärikavereilla. Entä ne tavallisen venäläiset, joilla ei ole hienoja suomalaisia ystävättäriä??
[/quote]
Oot urpo.

Vierailija
14/120 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en ole niin säälittävä, että pitäisi säilyttää ruokaa ikkunalaudalla. 

Vierailija
15/120 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 14:44"]Voi hyvänen aika. Itse olen käynyt muutamassa venäläisessä kodissa, ja ruokatarjoilut ovat olleet mahtavat. Kaikki kodinkoneet löytyy. Kyllä on ihmeellisiä käsityksiä porukalla täällä.  
[/quote]

Jos olet käynyt muutamassa kodissa, et vielä tiedä kuin muutaman kodin tilanteen. Niitä jääkaappeja ei todellakaan ole kaikilla.

Vierailija
16/120 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin jokin aika sitten, että venäjällä kaupungeissakaan ei joka 10 asunnossaole juoksevaa vettä ja joka viidennestä ei löydy lämmintä vettä. Kävin vähän aikaa sitten ensimmäistä kertaa bensaa hakemassa svetogorskista. Asuinrakennukset olivat ulkoapäin niin järkyttävässä kunnossa, että pahaa teki. Neuvostoaikaisia betonielementtirakennelmia, joita ei oltu ikinä mitenkään kunnostettu. Hinnat eivät pääasiassa olleet paljoa suomen hintoja pienempiä.

Vierailija
17/120 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja silti ne leuhkivat täällä sukellusveneillään ja lentokoneillaan.

Ymmärrän kyllä että häpeävät kaalin syöntiä.

Vierailija
18/120 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä idea on hankkia jääkaappi jos ei ole sähköä?

Vierailija
19/120 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 22:20"]Onneksi en ole niin säälittävä, että pitäisi säilyttää ruokaa ikkunalaudalla. 
[/quote]
Sä varmaan kuolisit jos tulis pitempi sähkökatko.

Vierailija
20/120 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäläisillä on yleensä uudet hienot designkeittiöt, missä montaa jääkaappia , pakastinta ja kylmäkaappia. Niin on yleensä virolaisillakin jos ovat parempiosaisia. Suomalaiset ovat aina olleet aika vaatimattomia ja jopa nykykeittiöissä täällä on monesti vain yksi jääkaappi ja yksi pakastin ja joskus ovat jopa samassa kaapissakin jos on oikein vaatimaton ihminen kyseessä. Suomalaisilla ei ole myös yhtä paljon vaatekaappeja kuin naapurimaissa eikä tietenkään yhtä paljon vaatteita eikä yhtä kalliita vaatteita. Suomalainen koti on yleensäkin vaatimattomasti sisustettu, hyvin paljon pienemmällä budgetilla. Ehkä suomalainen satsaa rahat johonkin muuhun? En vaan keksi missä olisi laatutietoisempi tai vaativampi. Ehkä suomalainen laittaa rahat säästöön? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi