Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suojaudut syksyn flunssilta?

Vierailija
04.11.2025 |

Itse en esimerkiksi koske oven kahvoihin kädellä ja vaihdan paikkaa jos joku yskii vieressä. Kerran jätin kahvin juomatta kun joku yskäisi läheltä kohti kuppia. Mites teillä suojaudutaan?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan rokotteet. En tee muita muutoksia.

Vierailija
2/25 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsihygieniaa pitää virkistää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ikinä ollut flunssaa kun juo tarpeeksi.

Vierailija
4/25 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotteet otan, mutta en mitenkään ihmeemmin muuten yritä suojautua. Aika vähän olen muutenkin ihmisten kanssa tekemisissä.

Vierailija
5/25 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ikinä ollut flunssaa kun juo tarpeeksi.

Alkoholia?

Vierailija
6/25 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn julkisessa vessassa siten, että en koske paljaalla kädellä mihinkään.

Vierailija
7/25 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas jätin molemmat rokotteet nyt ottamatta. Toivon, että koronan ja influenssat sairastaneena monet piikit ottaneensa  minulla on jonkinlainen immuniteetti. 

Vierailija
8/25 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön reilusti D-vitamiinia, pesen kädet aina kotiin tullessa ja ennen syömistä, vältän turhaa suun ja nenän koskettelua. Nukun riittävästi.

Vierailija
9/25 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas jätin molemmat rokotteet nyt ottamatta. Toivon, että koronan ja influenssat sairastaneena monet piikit ottaneensa  minulla on jonkinlainen immuniteetti. 

Eipä ne vanhat sairastelut paljoa auta kun virukset muuntuvat. Juuri sairastin kolmannen koronan.

Vierailija
10/25 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään erityisesti. Luotan vastustuskykyyni. Kolme vuotta sitten sairastin koronan. Sitä ennen olin flunssassa vuonna 2004.

Syön vitamiineja/hivenaineita, noudatan suolistoa hellivää ruokavaliota ja pesen normaalisti käsiä.

Vierailija
11/25 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan niin kuin aina ennenkin. En kaiva sormilla nenää tai koske niillä suuhun. Pesen kädet aina kun se sitä vaatii. Flunssaa ollut viimeksi 5 vuotta sitten.

Vierailija
12/25 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan rokotteet ja lisäksi pesen aina kädet kun tulen kotiin. Vältän myös koskettelemasta esim. liukuportaiden hihnaa, hissin nappuloita yms. paljailla käsillä ja sen lisäksi en julkisilla paikoilla koskettele kasvojani (nenää, silmiä, suuta) käsilläni, vaan pesen kädet, kun tulen esim. kotiin tai työpaikalle ja sitten vasta koskettelen kasvojani, jos vaikka nenää kutittaa. Tiedän, että olen aika tarkka tässä touhussa, mutta sairastan flunssaa myös tosi harvoin, joskus menee parikin vuotta, ettei tule minkäälaista pientäkään nuhaa. Viimeksi oli jonkun tyyppinen flunssa joulun jälkeen, kun olin viettämässä joulua sukulaisten kanssa ja siellähän sitten riitti nuhaisia ihmisiä ja arvasin, että tästähän sitten tarttuu tuo vaikka mitä tekisit ja tarttuihan se. Ja sitä edeltävän flunssan reilu vuosi sitten sain lentokoneesta, kun istuin 12 tunnin lennolla ja koneessa oli yksi tosi flunssainen ihminen, joka pärski ja yski koko tuon 12 tuntia, lopputuloksena, että omasta matkaseurueestani oli jokainen tuon jälkeen flunssassa..... hyvin tarttuu siis jos olet samassa tilassa sairaan kanssa ja sitä ei aina voi välttää. 

Vierailija
13/25 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokottaudun ja sairastan koska se antaa kuulemma hyvän suojan!

Vierailija
14/25 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuun tarttuu herkästi taudit, vaikka kuinka suojaudun. D-vitamiinistä ei ole mitään hyötyä minulle, eikä muistakaan vitamiineistä.

Vierailija
15/25 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyn erossa lapsista. Eipä lähipiirissä olekaan pahemmin pieniä lapsia. 

Vierailija
16/25 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ne vanhat sairastelut paljoa auta kun virukset muuntuvat. Juuri sairastin kolmannen koronan.

Ja, olet siis ottanut rokotteet?

Vierailija
17/25 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalio, liikunta ja lepo, eli elintavoilla ympärivuoden.

Vierailija
18/25 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Influenssarokotteen otan, mutta en varsinaisesti muuten. Olen töissä paikassa, jossa paljon ihmisiä, myös eri kulttuureista. Kädet pesen silloin kun kuuluukin eli esim.vessassa käydessä. En pelkää tai vältä ovenripoja yms.

Viimeksi olen ollut pienessä flunssassa noin 5v sitten. Olisikohan 2x ollut flunssaa 10v aikana, jolloin olen ollut nykyisellä työnantajalla.

Vierailija
19/25 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukonhattu-uute

Vierailija
20/25 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyn kotona ja kaukana etenkin lapsiperheistä. Se on paras suojautumiskeino, koska päiväkodeissa ja kouluissa flunssat ym. taudit kiertävät tähän aikaan vuodesta kaikkein voimakkaimmin. 

Syön myös c-vitamiinia ns. liikaa.

Pesen kädet kaupassakäynnin ym. jälkeen. Muutenkin tietysti, mutta tämä tapa jäi korona-ajalta.

Olen välttynyt isommilta flunssilta useamman viime vuoden näin tekemällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi