Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

" Ketään ei voi pakotta leikkimään kenenkään kanssa"

Vierailija
29.08.2006 |

Mitä teidän päässänne oikein liikkuu naiset kun tyttärenne lapsenne tuon ideologian mukaan. Kasvatatte syrjijiä ja koulukiusaajia. Olette itse sellaisia.

Tämä tuli taas esiin tuossa ketjussa, jossa äiti kyselee mitä tehdä, kun tyttärellä ei ole yhtään ystävää koulussa.

Jos luokalla on lapsi, joka aina jätetään yksin on kyse kiusaamisesta. Lapsia voi opettaa jo pienestä pitäen huomioimaan yksijääneet, pitämään huolta toisistaan ja tulemaan toimeen kaikenlaisten ihmisten kanssa. tais sitten voi opettaa, että osa ihmisistä on idiootteja ja niistä ei tarvitse välittää, koska vika on niissä ja minä itse olen fiksu ja kiva ja osaan arvioida asian.

Kaikkien kanssa kemiat eivät tietenkään osu kohdalleen, mutta ihan varmaa on, että jokaisessa lapsessa on jotain sellaista arvokasta ja mielenkiintoista, että sen kanssa voi tulla toimeen jokapäiväisellä leikkien tasolla.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä on tultava toimeen kaikkien kanssa, vapaa-ajalla saa valita kenet tapaa. Sama juttu koulussa ja päiväkodissa.

Vierailija
22/24 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mikäli vanhemmat/opettajat vaan näkevät että joku aina jää ulkopuolelle, on huolehdittava ettei niin käy. Ihan kaikkea ei aina nää, mutta silloin jos tulee ilmi on selvitettävä tilanne.

Ihan turhaan annetaan lasten (erityisesti tyttöjen, muistan kyllä kun itsekin olen ollut tyttö) muodostaa poissulkevia klikkejä. Minusta on ihan huono sellainen periaate, että antaa lasten selvittää asiat keskenään, kun eivät he sitä välttämättä osaa.

Aikuisten olisi tärkeä auttaa ja opastaa ja kertoa että ystävällisesti pitää käyttäytyä muita kohtaan ja kaikki ketä on samaanaikaan pihalla tms. voivat tulla samaan leikkiin. Kotiin ei tietenkään kaikkia tarvitse kerralla kutsua, mutta senkin voi hoitaa niin ettei ketään tarvitse syrjiä.

Samat ihmiset jotka ovat lapsena oppineet että toisista ei tarvi välittää ja että kaveria voi vaihtaa lennossa, pelaavat näitä ihme ihmissuhdepelejä sitten aikuisina työ- ja harrastuspaikoilla. Miettikääpäs vaikka itse. Minä ainakin myönnän, ja se kieltämättä hävettää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

2, ööh, tottakai! Onko sinulla mitään käsitystä miten esim. työelämässä toimitaan?

Töissä on tultava toimeen kaikkien kanssa, vapaa-ajalla saa valita kenet tapaa. Sama juttu koulussa ja päiväkodissa.

Minusta lasten leikki ja aikuisten työssäkäynti eivät ole vertailukelpoisia keskenään.

Vierailija
24/24 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

2, ööh, tottakai! Onko sinulla mitään käsitystä miten esim. työelämässä toimitaan?

Minusta lasten leikki ja aikuisten työssäkäynti eivät ole vertailukelpoisia keskenään.

Leikki, siis nimenomaan päiväkodissa, on sitä sosiaalisen elämän harjoittelua. Jos sen jo päiväkodissa oppii niin, että toisia saa kiusata ja syrjiä eikä kukaan puutu asiaan, niin samahan jatkuu sitten läpi elämän.