Entinen kokoomuksen äänestäjä, miksi et nyt kannata sitä?
Minkä on ikäsi ja sukupuolesi ja miksi et kannata kokoomusta nyt, jos olet aiemmin kannattanut?
Kommentit (27)
Olin aiemmin yrittäjä, nyt työtön.
Vierailija kirjoitti:
Olin aiemmin hyväpalkkainen ja naimisissa varakkaan miehen kanssa. Nyt tilanteeni on muuttunut ja olen persuihin päin kallellaan.
Miten avioero teki sinusta persun? En siis vaan tajunnut, voitko selittää tyhmälle?
Suomessa hyvätuloinen oli pitkään pakotettu äänestämään Kokoomusta. Nykyään ääni voi yhtä hyvin mennä äärivasemmistolle, koska julkisesta sektorista on tullut palkkajohtaja jo 2000-luvun alusta. Kun tarkastellaan nykyisin puolueita aatteiden ja esitysten kautta, huomataan, että erot ovat marginaalisia. Kaikille eduskuntapuolueille on tärkeää väkimäärältään suuri julkinen sektori, vahva virkamiesvalta ja valtion keskeinen rooli ihmisen elämän ohjaamisessa.
Vierailija kirjoitti:
Olin aiemmin hyväpalkkainen ja naimisissa varakkaan miehen kanssa. Nyt tilanteeni on muuttunut ja olen persuihin päin kallellaan.
Et ollut, etkä ole.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa hyvätuloinen oli pitkään pakotettu äänestämään Kokoomusta. Nykyään ääni voi yhtä hyvin mennä äärivasemmistolle, koska julkisesta sektorista on tullut palkkajohtaja jo 2000-luvun alusta. Kun tarkastellaan nykyisin puolueita aatteiden ja esitysten kautta, huomataan, että erot ovat marginaalisia. Kaikille eduskuntapuolueille on tärkeää väkimäärältään suuri julkinen sektori, vahva virkamiesvalta ja valtion keskeinen rooli ihmisen elämän ohjaamisessa.
Kokoomusta äänestänyt ei kyllä siirry ikimaailmassa vasemmistoliiton änestäjäksi. Vihreiden tsi demareiden äänestäjä voi siirtyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten avioero teki sinusta persun? En siis vaan tajunnut, voitko selittää tyhmälle?
Erokokemuksen tuoma katkeruus ja tunne epäonnistumisesta on helpompi kanavoida ulkoiseen viholliseen, kuten eliittiin, jota hänen ex edustaa.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elintasoni on laskenut hurjasti avioeron ja pienipalkkaisen työn myötä.
Koen, että kokoomus ajaa eri ihmisryhmän asiaa.
Ja persut (tai Keskusta) siksi, koska en vaan voi vihervassareitakaan äänestää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokoomusta äänestänyt ei kyllä siirry ikimaailmassa vasemmistoliiton änestäjäksi. Vihreiden tsi demareiden äänestäjä voi siirtyä.
Äärivasemmisto ei ole = vasemmistoliitto
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erokokemuksen tuoma katkeruus ja tunne epäonnistumisesta on helpompi kanavoida ulkoiseen viholliseen, kuten eliittiin, jota hänen ex edustaa.
-eri
Ei kuulosta loogiselta, nyt on selvästi mies siellä sepustamassa höpöjä, eikä nainen. Mies vähän projisoi kommentissa tunteitaan naisiin.
Ero voi tehdä miehestä persun, jos se mies katkeroituu ja jänestä tulee naisvihaaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Demarit ovat äärivasemmistoa.
Lopetin Kokoomuksen äänestämisen kun Orpo sisäministerinä 2015 päästi Suomeen mitään kyselemättä Lähi-idästä ja Afrikasta varkaat, valehtelijat, murhaajat, loiset, parasiitit, vieraslajit jne. Oksettaa millaiseksi Suomi on mennyt, Suomesta tulee kehitysmaa tätä menoa, sitähän se on jo monin paikoin.
En halua Suomeen nkeereitä enkä lähi-idän hulluja ukkoja.
Nainen 56 vuotta
Haluavat liikaa Kelaperäistä maahanmuuttoa.
"Nykyään ääni voi yhtä hyvin mennä äärivasemmistolle, koska julkisesta sektorista on tullut palkkajohtaja jo 2000-luvun alusta. "
Höpön löpön. Julksen puolen palkat ovat edelleen nousseet hitaammin kuin yksityisen. Joitain lyhytaikaisia poikkeuksia on kuten hoitajien palkat parin viime vuoden aikana.
Vierailija kirjoitti:
Lopetin Kokoomuksen äänestämisen kun Orpo sisäministerinä 2015 päästi Suomeen mitään kyselemättä Lähi-idästä ja Afrikasta varkaat, valehtelijat, murhaajat, loiset, parasiitit, vieraslajit jne. Oksettaa millaiseksi Suomi on mennyt, Suomesta tulee kehitysmaa tätä menoa, sitähän se on jo monin paikoin.
En halua Suomeen nkeereitä enkä lähi-idän hulluja ukkoja.
Nainen 56 vuotta
Unohdin raiskaajat, nämähän raiskaavat täällä oikein urakalla lapsia ja nuoria naisia. Joka päivä saa lukea uutisista, että taas Adbi, Muhammetti, Mehmet on raiskannut 13-vuotiaan, 17-vuotiaan, 10-vuotiaan jne. Juottavat alkoholia ja raiskaavat yleisissä vessoissa.
Ihan vain Kokoomuksen "persuuntuminen" arvokysymyksissä ja kyvyttömyys pitää puoliaan kaikenlaista öyhötystä ja poliittista performanssia vastaan.
Olen vanhan liiton ns. sivistysporvari ja Kokoomuksen nykyistä alennustilaa on tuskallista katsella.
M.56
Me suomalaiset olemme pulassa koska vasemmisto ja Kokoomus yhdessätuumin tuovat maahan kielitaidottomia veronimijöitä, joiden matalista palkoista ei makseta yhdenkään suomalaisen eläkettä. Päinvastoin nämä veronimijät saavat takuueläkkeen muutaman vuoden maassaolon jälkeen eikä työhistoriaa edes tarvitse.
Kokoomus: työvoimapula!
SDP: kansainväliset sopimukset, olemme rikas maa!
Vasemmistoliitto: valkoinen mies on tuhottava, vaikka vaihtoehdot huonompia!
Vihreät: kehitysmaalaiset on rikkaus, ihmisoikeudet velvoittaa Kela gold
Vierailija kirjoitti:
Myös kokoomukselle ja suomalaiselle bisnesmaailmalle valtion budjetti on tärkeä. Sieltä ollaan aina hakemassa sosiaalitukea. Verotusta ei voi loputtomasti leikata, koska yritystuet silloin vaarantuvat.
Kokoomus ei saa ikinä anteeksi että äänesti oppositiossa vasemmistohallituksen kanssa persuja vastaan, tukirahojen lähettämisen puolesta, Italiaan ja Espanjaan.
Kokoomus hyväksyi ja mahdollisti 6 mrd (6000 milj) tukirahojen lähettämisen etelän vetelille. Ilman kokoomuksen hyväksyntää rahoja ei olisi lähetetty. Nyt me maksamme veroissamme nimissämme otettua 6 mrd velkaa.
Kokoomus haluaa esiintyä veroja vihaavana puolueena, mutta totuus paljastui onneksi. Kokoomus on irvikuva oikeistolaisesta puolueesta.