Vierailija

Minulle ollaan asentamassa hormonikierukkaa ensi viikolla. Pelottaa. Pelkään sivuvaikutuksia ja kipua ja sitä että se ei sovi minulle. Nyt kaikki kokemukset kehiin, pliis.

Ollaan lisäksi lähdössä parin viikon päästä asennuksesta viikonlopun kaupunkilomalle, onkohan vaara että menee reissu pilalle?

kääk :O

• ylös 3
  • alas 5

Sivut

Kommentit (79)

hyvin pelaa, menkat tulee ehkä 2-3kk välein tihrustamalla. ennen kauheat kivut ja runsas vuoto.

• ylös 13
  • alas 2
Sisältö jatkuu mainoksen alla

nosto
kertokaa mielellään vähän tarkemmin jos teille tullut kipuja/sivuvaikutuksia. Siis oikeastiko tulee jotain kramppeja vaikka parin viikon ajan? Sairaslomalleko siitä joutuu sitten muka asennuksen jälkeen, ei kai se nyt niin voi mennä??? ap

• ylös 5
  • alas 14

kiinnostaa myös migreenipotilaat, joille laitettu Mirena, miten päänne reagoi? entä muut sivuvaikutukset, käsittääkseni yleisiä mm lihominen, mielialamuutokset, akne jne

Mulla nyt toinen mirena menossa ja hyvin toimii. Alussa on kyllä mulla ollut tiputtelua monta viikkoa. Mutta siitä kun on selvinnyt, niin sen jälkeen ei ole mitään huonoa sanottavaa. Ei sivuvaikutuksia ainakaan pahemmin.

Mirena ollut nyt aika lailla vuoden ja olen äärimmäisen tyytyväinen! Menkkoja ei ole ollut sen koommin, eikä tiputteluvuotoja (näitä saattaa joillekin tulla). Kierukan laitto oli kyllä aika inhottavan tuntuista, tämäkin varmaan riippuu lääkäristä.. Minulla sattui kyllä aika lailla vaikka olin ottanut ohjeen mukaan särkylääkettä alle. Samana iltana oli hieman menkkakipuja voimakkaampia kipuja, kohtu supisteli. Mutta sen jälkeen ei mitään ihmeempää! Alussa ehkä naama kukki normaalia enemmän, mutta sitten sekin on loppunut. 

Mulle laitettiin mirena heinäkuun lopussa ekaa kertaa.
Muutaman viikon tiputteli että joutui käyttämään pikkuhousunsuojaa. Välillä tuli niinkin paljon että laitoin tampoonin työvuoron ajaksi.
Nyt ei ole pariin viikkon tiputellut mitään. Toivottavasti menee kuten monella muullakin että menkat joko jää kokonaan pois taikka ovat tosi niukat.

no mulla oli kuukautiskipujen tapaista alavatsakipua samana iltana. Asetus vähän nipisti. Tiputtelua oli jokunen kuukausi. Alussa langat hankasivat miestä, mutta pehmenivät parissa viikossa. Olen ollut tyytyväinen. Pillereiden kanssa oli mielialanvaihteluita ja haluttomuutta, tämän kanssa ei, ainakaan huomattavasti. 

Asennuksesta nyt 9kk. Vuodan edelleen päivittäin. Iho joka oli ennen kuin lapsella, on nykyään rasvainen ja finnejä tulee. Hiki haisee. Seksiä ei tee mieli. Seksi sattuu. Vatsaan koskee päivittäin. Pään särkyä. Huimausta. Painoa ei ole vielä tullut (painan 46kg) sitä odotellessa. Vittu mikä vehe, ei ikinä enää.

• ylös 21
  • alas 8

kiitos! Lisää kokemuksia, onko kellään asetus sattunut ihan kamalasti tai tullut pahoja sivuvaikutuksia?

Minulla on ollut Mirena jo usean vuoden ajan. Pari viikkoa kierukan laiton jälkeen oli tiputtelu vuotoa ja iho minullakin kukki tosi kivasti. Oireet laantuivat noin kuukauden sisällä ja sen jälkeen ei ongelmia.

Kuukautisia eikä edes juuri tiputtelu vuotoakaan ole ollut. Tosi ihanaa, ei ole kuukautisia todellakaan ikävä.

Asennuksesta sen verran että se ei ollut kovinkaan mukavaa, mutta kipu kesti vain hetken. Samana iltana mahassa tuntui vähän epämiellyttävältä (ei sattunut, mutta tuntui vain oudolta). Seuraavana päivänä kaikki oli ihan ok. Ei todellakaan tarvinnut olla töistä pois.

Toimi tosi hyvin siihen asti, että tulin raskaaksi.

Laittaminen ei sattunut hirveästi, mutta laittamisen jälkeen oli pientä kramppailua ja vuotoa ehkä kuukauden verran. Menkat jäi käytännössä kokonaan pois kierukan myötä, vuotoa tuli ehkä kaksi, kolme kertaa vuodessa. Olin tosi tyytyväinen kierukaan. Kunnes sitten tosiaan tulin raskaaksi.

Nyt on uudelleen kierukka ja olen edelleen tyytyväinen. Varuiksi tosin teen raskaustestejä toisinaan, kun ne menkat tulee niin harvoin ja niukkoina.

+ menkat jäi muutaman kuukauden jälkeen kokonaan pois
- akne: hirveitä ontelofinnejä joka kuukausi kasvoihin ja selkään
=> poistatin mirenan 1,5 vuoden jälkeen ja siirryin takaisin pillereihin. Menkat on taas mutta iho parempi, tosin aknesta jäi arpia. Voisi varmaan hoidattaa arvet pois jossain klinikalla.

Mulla pari Mirenaa, eka oli jopa 10v ja sitten vaihdettiin uusi. ei koskaan tiputteluja, sinä asennuspvnä kippasen kipuja, ne meni sitten ohi.

MEnkkoja ei ole, muutama tippa tulee joskus, kai se on sitten siinä. Olisko menny 3 kk asennuksen jälkeen.

Migreeniä on mulla ollut aina ja ihan yhtä pahana tai huonona Mirenan kanssa.

En voi kun kehua, entiset kamalat menkat katosivat.

Mulla ei ole kummallakaan kerralla asennus tuntunut yhtään. Ekaa en edes "huomannut" kun jo oli paikallaan. Tokiassa tunsin pikkasen, mutta helpotti kun gyne käski yskästä ihan samaan aikaan kun sen laittoi, kai se rentoutti mun alapään, Varmaan eroja asentajissa, toivottavasti sulle ap. osuu pätevä.

Otin 4 Buranaa tuntia ennen asennusta ja illalla pari lisää.

Vierailija

+ menkat jäi muutaman kuukauden jälkeen kokonaan pois - akne: hirveitä ontelofinnejä joka kuukausi kasvoihin ja selkään => poistatin mirenan 1,5 vuoden jälkeen ja siirryin takaisin pillereihin. Menkat on taas mutta iho parempi, tosin aknesta jäi arpia. Voisi varmaan hoidattaa arvet pois jossain klinikalla.

No sulle saattoi tull anuo finnit sen takia kun LOPETIT pillerit, ei johdu Mirenasta....sulle saattaisi tulla ne karmeat finnit jos nyt lopettaisit pillerit, ilman Mirenaa.

Tiputteluvuoto kesti pari kuukautta. Iho rasvoittui ja finnejä tuli, mutta se tasoittui puolen vuoden kuluessa ja finnit hävisivät. Toisen kierukan kanssa ei ollut enää tätä ihovaivaa. Kuukautiset niukkenivat ja loppuivat lopulta kokonaan. En vaihtaisi pois. Ekaa kierukkaa pidin 6 vuotta ennen kuin vaihdoin uuteen. Gynen mukaan olisin voinut pitää sen seitsemännenkin vuoden.

Ei kuukautisia ja niiden tuomia rajoitteita mutta ei myöskään seksihaluja enää minkäänlaisia. Olen kuin mikäkin sukupuoleton mölli. Ensi viikolla menossa essureen (päästäkseni kierukasta) mikä pelottaa sekin.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.