Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (210)

Vierailija
81/210 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh. Kun avasin tästä sen Korea-ketjun, en tiennyt olevani näin ajan hermoilla.

Toivottavasti käytäntö yleistyy. Tuollaiset rauhalliset alueet lounasravintoloissa tulevat varmasti tarpeeseen.

Vierailija
82/210 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 18:39"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 18:35"][quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 18:18"] [quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 18:16"][quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 17:55"] [quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 17:15"][quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 16:43"] Nyt se on virallista, Suomi on lapsivihamielinen maa. [/quote]   Minä menen mielihyvin syömään tuonne. En halua syödessäni seurata lasten tappelua tai imettämistä. (Ja kolme lasta löytyy -se siitä vihamielisyydestä. Joskus vaan haluaa olla rauhassa) [/quote] Enkä minä halua katsoa sinun mässytystäsi ja kuunnella kälätystä - missä ero? [/quote] 1. En mässytä. 2. Olen mies joten termin "kälätys" käyttö ei oikein natsaa. Muuten meni oikein! [/quote] Eikä kaikki lapset käyttäydy huonosti. Missä ero? [/quote]   Yksi ravintola ottaa lapsivapaan alueen käyttöönsä? Sinä silti tuputat kakaroitasi joka väliin? Ota pää pois perseestäsi. [/quote] Ota sinä omasi. Ei ole kyse siitä mitä yksi ravintola (jonka asiakas en edes ole) tekee, vaan se että tällaista toimintaa perustellaan ja hyväksytään vaikkei sillä ole loogista perustelua.

[/quote]

MITÄ SINÄ AJAT TAKAA?

Suomessa jokaisella yrityksellä on oikeus valita asiakkaansa, poislukien poliisi, sairaanhoito  ja palokunta.

Haluat siis väkisin tunkea kakaroita myös semmoiseen paikkaan, mihin eivät ole tervetulleita?

Syrjiikö siis portsaritkin humalaisia?

Olet paskavaippaan pääsi haudannut "äityli". Herää, ja huomaa että muu maailma ei pyöri kakarasi ympärillä,

vaikka sinä niin teetkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/210 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommenttien saamat peukutukset kertovat, että enemmistö jutun lukijoista kannattaa ravintoloitsijan oikeutta rajata osa tiloista lapsettomiksi. Aivan mahtavaa. Pian asiakkaalla on oikeasti mahdollisuus valita, kuunteleeko ravintolassa naapuripöydän lasten kitinää, mankunaa ja parkunaa vai nauttiiko rauhallisesta keskustelusta ystävänsä kanssa. -29

Vierailija
84/210 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idioottivapaat ravintolat kiitos!

Vierailija
85/210 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 18:35"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 18:18"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 18:16"][quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 17:55"] [quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 17:15"][quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 16:43"] Nyt se on virallista, Suomi on lapsivihamielinen maa. [/quote]   Minä menen mielihyvin syömään tuonne. En halua syödessäni seurata lasten tappelua tai imettämistä. (Ja kolme lasta löytyy -se siitä vihamielisyydestä. Joskus vaan haluaa olla rauhassa) [/quote] Enkä minä halua katsoa sinun mässytystäsi ja kuunnella kälätystä - missä ero? [/quote] 1. En mässytä. 2. Olen mies joten termin "kälätys" käyttö ei oikein natsaa. Muuten meni oikein! [/quote] Eikä kaikki lapset käyttäydy huonosti. Missä ero?

[/quote]

Yksi ravintola ottaa lapsivapaan alueen käyttöönsä?

Sinä silti tuputat kakaroitasi joka väliin?

Ota pää pois perseestäsi.

[/quote]  No kun mää haluuuuuuuun juuri tuohon osaan vaunuineni

Nico-Petterin curling-mamma

Vierailija
86/210 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tämä topic ollut tässä. Olen yrittänyt keskustella, ymmärtää ja ymmärtää, mutta lopputulos on aina sama: näen vasta-argumentoijien perusteluissa puutteita, kysymykseni kierretään ja aina päädytään samaan "no se nyt vaan ärsyttää ja minä haluan", enkä lopulta ole sen vakuuttuneempi kuin keskustelun alussakaan.

Aion jatkossakin käydä lapseni kanssa ulkona vaikka se muita vituttaisikin, sillä tiedän hänen käyttäytyvän maltillisesti. Uskon myös että suosikkikahvilamme/ravintolamme ovat sen verran ammattitaitoisia ja asiakaskunta maalaisjärkistä, ettei ovelle koskaan tarvitse ilmestyä mitään ylimääräisiä kieltoja. Mäkkäriin tai muihin perheravintoloihin ei kenenkään tarvitse alentua muiden huviksi.

Vierailija
87/210 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 18:34"]

Miten se on rauhallisempaa? Ei ikäraja vie häiriköitä pois. Kielletään mieluummin häiriökäyttäytyminen ikään katsomatta. En ole väittänytkään köyhiksi kirkonrotiksi. Suomalainen perusperhe kuitenkin suosii ketjuravintoloita kuten ABC tai Amarillo, hintoja silmälläpitäen - se on suuntaa antavaa. Ei kaikki silti sellaisissa käy, eikä tarvitsekaan. Emme mekään.

[/quote]

Niin mikä on rauhallisempaa? Tuo aikaisempi valitti että hänkin haluaisi nauttia lapsensa kanssa rauhallisesta tilasta ja ihmetteli purnasi kun ei ole vauvoineen tervetullut noihin rauhallisiin tiloihin. Jos myös noihin tiloihin voisi ottaa lapsia mukaan, niin eihän ne silloin rauhallisia enää ole. Kuka tahansa lapsi voi koska tahansa puhjeta itkuun/huutoon jne. Ja häiriökäyttäytyminen on jo nyt ravintoloissa/kahviloissa kiellettyä: riehuva aikuinen voidaan sieltä poistaa, mutta miten tuon "häiriökäyttäytymisen" määrittellään vauvan kohdalla? Jos kiljaisee innosta aina välillä kun äiti syöttää pilttiä tai jotain ja sitten perään hyssytelee että täällä ollaan hiljaa. Äidin mielestä lapsi on varmasti ihna hiljaa, mutta saattaa häiritä joitain hiljaisuutta kaipaavia asiakkaita.

Vierailija
88/210 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä kylteillä saakin kätevästi spotattua ne ravintolan joihin ei kannata astua - edes meidän "veloje". Ulkomailla tiedetään ettei vähääkään itsekunnioitusta omaava ravintola tarvitse oville mitään säälittäviä lappuja, vaan löytävät asiakaskuntansa muutenkin. Kutsuva ravintola on kutsuva, luotaantyöntävä luotaantyöntävä.

Vierailija
89/210 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 19:01"]

Eiköhän tämä topic ollut tässä. Olen yrittänyt keskustella, ymmärtää ja ymmärtää, mutta lopputulos on aina sama: näen vasta-argumentoijien perusteluissa puutteita, kysymykseni kierretään ja aina päädytään samaan "no se nyt vaan ärsyttää ja minä haluan", enkä lopulta ole sen vakuuttuneempi kuin keskustelun alussakaan. Aion jatkossakin käydä lapseni kanssa ulkona vaikka se muita vituttaisikin, sillä tiedän hänen käyttäytyvän maltillisesti. Uskon myös että suosikkikahvilamme/ravintolamme ovat sen verran ammattitaitoisia ja asiakaskunta maalaisjärkistä, ettei ovelle koskaan tarvitse ilmestyä mitään ylimääräisiä kieltoja. Mäkkäriin tai muihin perheravintoloihin ei kenenkään tarvitse alentua muiden huviksi.

[/quote]

Ai mihin sinä olet täällä vastausta kaivannut? Vauva ei ole ikinä hiljaa, välillä ne huutaa, välillä ne kiljuu, nauraa äänekkäästi...en halua kuunnella tällaista kun olen vaikka ystävättäreni kanssa kahvilla. 

Vierailija
90/210 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammoille vaunuineen ja vauvoineen on ravintolassa 2/3 osaa. Miksi halutaan juuri siihen pieneen tilaan, mikä on kielletty vaunuilta ja lapsilta? Eikö se 2/3 riitä

Vierailija
91/210 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 19:06"]

Näillä kylteillä saakin kätevästi spotattua ne ravintolan joihin ei kannata astua - edes meidän "veloje". Ulkomailla tiedetään ettei vähääkään itsekunnioitusta omaava ravintola tarvitse oville mitään säälittäviä lappuja, vaan löytävät asiakaskuntansa muutenkin. Kutsuva ravintola on kutsuva, luotaantyöntävä luotaantyöntävä.

[/quote]

Aivan. Ulkomailla kun on muuten ravintoloissa myös henkilökuntaa, joka ohjaa asiakkaat pöytiin ja pyrkii mahdollisuuksien mukaan takaamaan kaikille mahdollisimman hyvän ruokailukokemuksen. Osaava hovimestari hoitaisi tämänkin asian paremmin kuin kyltti, mutta kun tarjoilijan ammattia ei oikein pidetä ammattina ollenkaan Suomessa, sellaisia on harvassa. 

Terveisin ulkomailla ravintolassa itse tarjoilijana työskennellyt. 

Vierailija
92/210 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 19:15"]

[/quote]

Aivan. Ulkomailla kun on muuten ravintoloissa myös henkilökuntaa, joka ohjaa asiakkaat pöytiin ja pyrkii mahdollisuuksien mukaan takaamaan kaikille mahdollisimman hyvän ruokailukokemuksen. Osaava hovimestari hoitaisi tämänkin asian paremmin kuin kyltti, mutta kun tarjoilijan ammattia ei oikein pidetä ammattina ollenkaan Suomessa, sellaisia on harvassa. 

[/quote]

Niinpä. Pöytiin ohjauksessa pyritään sijoittamaan bilejengit tiettyyn osaan, perheet toiseen jne. Suomessa tällaista hovimestarikulttuuria harvemmin näkee, eli sen takia näitä lappuja vaaditaan.

Vierailija
93/210 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut äityliinit näköjään loukkaantuivat kun niin kärkkäästi kommentoivat :)

Vierailija
94/210 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 18:34"]

Miten se on rauhallisempaa? Ei ikäraja vie häiriköitä pois. Kielletään mieluummin häiriökäyttäytyminen ikään katsomatta. En ole väittänytkään köyhiksi kirkonrotiksi. Suomalainen perusperhe kuitenkin suosii ketjuravintoloita kuten ABC tai Amarillo, hintoja silmälläpitäen - se on suuntaa antavaa. Ei kaikki silti sellaisissa käy, eikä tarvitsekaan. Emme mekään.

[/quote]

Niin mikä on rauhallisempaa? Tuo aikaisempi valitti että hänkin haluaisi nauttia lapsensa kanssa rauhallisesta tilasta ja ihmetteli purnasi kun ei ole vauvoineen tervetullut noihin rauhallisiin tiloihin. Jos myös noihin tiloihin voisi ottaa lapsia mukaan, niin eihän ne silloin rauhallisia enää ole. Kuka tahansa lapsi voi koska tahansa puhjeta itkuun/huutoon jne. Ja häiriökäyttäytyminen on jo nyt ravintoloissa/kahviloissa kiellettyä: riehuva aikuinen voidaan sieltä poistaa, mutta miten tuon "häiriökäyttäytymisen" määrittellään vauvan kohdalla? Jos kiljaisee innosta aina välillä kun äiti syöttää pilttiä tai jotain ja sitten perään hyssytelee että täällä ollaan hiljaa. Äidin mielestä lapsi on varmasti ihna hiljaa, mutta saattaa häiritä joitain hiljaisuutta kaipaavia asiakkaita.

[/quote]

Miksi "se nyt vaan ärsyttää ja minä haluan" ei ole sinun mielestäsi riittävä peruste? Minä maksavana asiakkaana saan valita minkälaisessa paikassa haluan istua kahvia ja jos joku tarjoaa minulle lapsivapaata kahvilaa, niin loistavaa! Nimenomaan halujen perusteellahan vapaa-ajanviettopaikat, kahvittelupaikat, ravintolat ym. valitaan, ei ne mikään perusoikeus ole. Et sinäkään varmaan teinivaltaiseen yökerhoonkaan mene, jos et halua kuunnella kamalaa jumputusmusaa ja nähdä tuhannenpäissään oksentavia ihmisiä joka puolella?

Vierailija
95/210 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavan kerran kun käytte ei-perheravintolassa, lopettakaa kaverille/puhelimeen kälätys ja hiljentykää hetkeksi katsomaan ympärillenne. Mitä muut ihmiset tekee ja aiheutuuko siitä melua? Onko paikalla lapsia, ja jos on niin onko heitä ongelmaksi asti? Pitävätkö he oikeasti sellaista melua mitä kuvittelisitte? Minä olin kauhean lapsivihamielinen nuorempana, mutta sittemmin olen ymmärtänyt ettei tämä ole taistelun arvoinen aihe.

Vierailija
96/210 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 19:01"]

Sorry, äsken tuli väärään viestiin tuo lainaus:

Eiköhän tämä topic ollut tässä. Olen yrittänyt keskustella, ymmärtää ja ymmärtää, mutta lopputulos on aina sama: näen vasta-argumentoijien perusteluissa puutteita, kysymykseni kierretään ja aina päädytään samaan "no se nyt vaan ärsyttää ja minä haluan", enkä lopulta ole sen vakuuttuneempi kuin keskustelun alussakaan. Aion jatkossakin käydä lapseni kanssa ulkona vaikka se muita vituttaisikin, sillä tiedän hänen käyttäytyvän maltillisesti. Uskon myös että suosikkikahvilamme/ravintolamme ovat sen verran ammattitaitoisia ja asiakaskunta maalaisjärkistä, ettei ovelle koskaan tarvitse ilmestyä mitään ylimääräisiä kieltoja. Mäkkäriin tai muihin perheravintoloihin ei kenenkään tarvitse alentua muiden huviksi.

[/quote]

Miksi "se nyt vaan ärsyttää ja minä haluan" ei ole sinun mielestäsi riittävä peruste? Minä maksavana asiakkaana saan valita minkälaisessa paikassa haluan istua kahvia ja jos joku tarjoaa minulle lapsivapaata kahvilaa, niin loistavaa! Nimenomaan halujen perusteellahan vapaa-ajanviettopaikat, kahvittelupaikat, ravintolat ym. valitaan, ei ne mikään perusoikeus ole. Et sinäkään varmaan teinivaltaiseen yökerhoonkaan mene, jos et halua kuunnella kamalaa jumputusmusaa ja nähdä tuhannenpäissään oksentavia ihmisiä joka puolella?

Vierailija
97/210 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan halua kuunnella lasten huutoa, jos ollaan aikuisporukalla syömässä. Samoin jos matkustetaan ilman lapsia, niin valitaan aina vain aikuisille hotelli. En halua kuunnella altaalla mitään kiljumisia.

Vierailija
98/210 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin ensin että kyse on siitä että jos on/ei ole paljon velkaa,ei kyseiseen ravintolaan ole asiaa :D

Vierailija
99/210 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 19:17"]

[/quote]

[/quote]

Niinpä. Pöytiin ohjauksessa pyritään sijoittamaan bilejengit tiettyyn osaan, perheet toiseen jne. Suomessa tällaista hovimestarikulttuuria harvemmin näkee, eli sen takia näitä lappuja vaaditaan.

[/quote]  Tuollaista jos olisi Suomessa, niin Suomimamma nostaisi metelin, kun hänet vauvoineen ohjataan syrjempään pöytään. Huutaisi syrjimistä ja sitä, ettei ikinä tule enää tähän ravintolaan. Hän haluaa vaunuineen ja lapsineen keskeisimmälle paikalle, missä on toisella puolella liikemiehiä lounaalla tai toisella puolella pariskunta syömässä.

Vierailija
100/210 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 19:25"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 19:17"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]  Tuollaista jos olisi Suomessa, niin Suomimamma nostaisi metelin, kun hänet vauvoineen ohjataan syrjempään pöytään. Huutaisi syrjimistä ja sitä, ettei ikinä tule enää tähän ravintolaan. Hän haluaa vaunuineen ja lapsineen keskeisimmälle paikalle, missä on toisella puolella liikemiehiä lounaalla tai toisella puolella pariskunta syömässä.

[/quote] Ja soitto iltasanomiin, että ei päässyt keskeiselle paikalle vetämään tissiä esiin ja levittelemään paskavaippaa pöydälle