Missä iässä teinityttärenne ovat olleet k-päisimmässä iässä?
Meillä nyt menossa lukion ekalle ja pahin vaihe toistaiseksi meneillään.
Kommentit (21)
Ei vielä ainakaan ole ollut kpää, vaikka murrosikä ollut käynnissä jo pari vuotta. On nyt 14v.
Itselläni oli aikoinaan murrosikä pahimmillaan 15-17v.
Lapset kehittyvät eri tahtia, joillakin murrosikä alkaa varhain ja toisilla myöhemmin, jotkut ovat luonteeltaan rauhallisempia kuin toiset. Älä murehdi, ohi se menee kuitenkin.
Alkaa siinä 13 v ,siitä sitten pahenee ja 18 v kun lähenee niin huomaa että hei, tästähän kehkeytyy ihan normaali fiksu ihminen
14-15 alkoi ja meno jatkuu edelleen 18 vuotiaana. Näin ne ihmiset muuttuvat.
19-20 vuotiaana kun muutti omilleen
Vierailija kirjoitti:
19-20 vuotiaana kun muutti omilleen
Pääsi siis vapauteen.
Ei ole vielä tullut, 24v ja 36v ikään.
Vierailija kirjoitti:
Lapset kehittyvät eri tahtia, joillakin murrosikä alkaa varhain ja toisilla myöhemmin, jotkut ovat luonteeltaan rauhallisempia kuin toiset. Älä murehdi, ohi se menee kuitenkin.
Joo ja perhekin vaikuttaa. Joillain on selkeämmät murrosiän merkit kuin toisilla, mutta joidenkin vanhemmat eivät osaa yhtään kasvattaa murrosikäisiä ja pahentavat asiat sellaisiin mittasuhteisiin, ettei sama lapsi olisi toisessa perheessä ollenkaan ongelma.
Jotkut vanhemmat a) pitävät ongelmana asioita joita toiset vanhemmat eivät pidä ja b) lietsovat lapsia käyttäytymään typerästi.
Meillä oli kutosluokkalainen tulta ja tappuraa, nyt seiskalla oli paljon joustavampi ja inhimillisempi meininki. Kasiluokkaa odotellessa.
Itse olin mulkuimmillani seiskalla.
Mun lapsi oli hankalin ehkä 11-vuotiaana. Oli helpoo murrosikä, vaikka onkin kivasti itsenäinen ja itsepäinen luonteeltaan. Olisin odottanut isompiakin konflikteja, joita ei sitten tullutkaan. Nyt jo kohta 21, ja kohta ollut kolmisen vuotta omillaan.
14 v. Oli vaikea edes tuntea omaksi lapseksi. Muuttui niin totaalisesti
Sama kuin ap:llä eli 16v. Kiva tyyppi, mutta ai vitsi miten raskas. Kaikki on hänen mielestään koko ajan huonosti ja kertoo sen myös. Kunnon neganuppi.
Pahin kusip.oli ehdottomasti siinä 18-21 vuotiaana. Tyttäreni on aina ollut melko epäkypsä. On nyt 24 ja edelleen melkoinen draamailija on. Ehkä kestänyt häntä siksi, että vihdoin tajusi muuttaa omilleen..no asuu tällä hetkellä mummonsa nurkissa, mutta onpahan pois meidän niskasta.
13-14 meilläkin. Se oli yhtä niskojen nakkelua, huokailua, silmien pyörittelyä ja näsäviisastelua.
Minulla 13+, lohdullista kuulla jos tämä voisi olla se pahin hetki. Kyllä se aika pahana onkin.
Ei ole teininä ollut erityisen ärsyttävä. Nyt 18 v. Tai ehkä lukion ekalla stressasi ja karjui erityisen paljon.
Hankalimmillaan kuitenkin oli uhmaiässä 2,5-3-vuotiaana. Oli ihan kamalan raskas uhmis. Tosissaan harjoitteli omaa tahtoa.
7-8. luokilla