Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (210)

Vierailija
201/210 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella hieno juttu. Vaikka lapsia rakastankin niin en haluaisi niitä ympärille häsläämään kun esimerkiksi menen ystävien kanssa rauhassa syömään. Todella järkevä ratkaisu. Nyt on mahdollista saada syödä ihan rauhassa.

Toivottavasti yleistyy.

Vierailija
202/210 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 10:52"]Laivoilla on nyt sattunut huomaamaan mm a la carte-ravintoloissa että ruotsalaisperheiden lapset istuu siististi ja jutustelee vanhempiensa kanssa korottamatta ääntään, lapsi ottaa selvästi aikuisista mallia että miten syödään ja miten ruokailuvälineitä pidetään, miten rapuja kuoritaan jne. Minulla on paljon ruotsalaisia tuttuja ja tiedän että Ruotsissa lapset otetaan ensin mukaan harjoittelemaan pöytätapoja sukujuhlissa, perheillallisilla ja vastaavissa, ennenkuin heidät viedään vieraiden ihmisten eteen ravintolaan. Tuollaiset lapset ehdottomasti tervetulleita ravintoloihin!

Tämäkin kuvio niin moneen kertaan nähty että myötähäpeä painaa: suomalainen saman ikäinen lapsi kyllästyy odottamaan ruokaa ensimmäisen minuutin jälkeen ja näyttää sen kitisemällä että miks äiti se ruoka ei jo tuu, sitten se a la carten ruoka ei kelpaa kun on pahaa ja mennään lattialle makaamaan ja heitetään haaarukka lattialle (veistä ei ole vielä oppinut käyttämään), äiti kaivaa laukusta värityskirjaa lapselle ja lapsi saa kamalan hysteerisen huutoraivarin kun värittää vahingossa viivan väärälle puolelle. Vanhemmat eivät komenna lastaan kertaakaan. Muut lapset alkavat kysellä että mikä tuolla lapsella on vikana kun se pitää tuollaista kauheaa ääntä että onko se sairas tai tuleeko se vihaiseksi kaikille ihmisille ja lyö kohta, selitä sitten niille että sillä on vain kasvatustaidottomat huonot vanhemmat joka eivät välitä opettaa perustapoja koska kokevat ne turhaksi hienosteluksi!
[/quote]

Jes! Eli vaihdetaan tuokin kieltolappu sellaiseen jossa on lastenkärry suomen väreissä. Viereen vaikka sitten ruotsin väreissä ja ok-leima.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/210 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten varmaan käytä lähijunia. Niissä ei edes aina meinaa kulla omaa ääntään. Murkkuikästen kiroileminen ja mekastaminen on ihan mahdotonta. Siihen kun vielä lisätään kaikki päihtyneet ja heidän mekastamisensa. Ja mausteeksi päälle vielä aikuiset jotka kailottaa kännykkään sen minkä kurkusta lähtee. Niin jopa on sitten rentouttavaa.

Nykyisin kuljen mieluummin lina-autolla. Seillä on ihan hiljaista. Jos joku vastaa kännykkään niin tekee senkin kuiskaten. Eli pääkaupunkiseudun asukkaat jakaantuu kahteen kastiin. Mekastajat kulkee junalla ja hiljaisuudesta nauttivat linja-autolla. Näin olen sen tulkinnut.

Vierailija
204/210 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitätkö, että ravintolan omaistaja antaa tuoda koiran ruokaravintolaan. En usko. Jos näin on, niin onko kyseessä opaskoira. Jos ei, niin olisi hyvä tehdä ilmoitus terveysviranomaisille.

Vierailija
205/210 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitätkö, että ravintolan omaistaja antaa tuoda koiran ruokaravintolaan. En usko. Jos näin on, niin onko kyseessä opaskoira. Jos ei, niin olisi hyvä tehdä ilmoitus terveysviranomaisille.

Vierailija
206/210 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama kk sitten olimme mieheni kanssa ravintolassa syömässä kahden ja naapuri pöydässä huuti ja kilju lapsi.. Kyllä minä haluan syödä ruokani ravintolassa rauhassa jos olen sinne sitä varten mennyt laatu aikaa viettämään.. Niin ja yhteensä meillä on 5lasta joten en ole lapsi vihaaja

Vierailija
207/210 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 11:08"]

[/quote]

http://yle.fi/uutiset/koirien_porttikielto_kumottiin/5056745

Vierailija
208/210 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kyllä häiritsee esim. sellainen tilanne, missä olimme heinäkuussa. Eli menimme miehen kanssa syömään, ihan lounasaikaan kylläkin. Toki paljoa emme voineet vaatia, koska kyseessä oli ns. lounasaika. Mutta viereiseen pöytään oli tullut kolme äitiä vauvoineen ja taaperoineen. 

Vauva huusi nälkäänsä ja äiti kaivoi rintansa esille. Asia ok, koska kohta, kun oli paljastanut rinnan, otti harson eteen. Mutta vauva oli niin väsynyt ja häiriintynyt hälystä, ettei suostunut syömään. Itki ja kirkui väsymystään. Taaperot hälisivät ja totta kai se on hyvä tilaisuus opettaa tapoja. Kielletään ja lapsi huutaa enemmän, kielletään ja lapsi hyppää lattialle. Äiti ottaa holdingotteeseen ja lapsi huutaa ja rimpuilee jo kasvot punaisina.

Jos siinä vaiheessa olisi ollut mahdollisuus valita jollekin pienemmälle puolelle, missä olisi ollut lapseton puoli, olisimme heti siirtyneet annoksiemme kanssa sinne.

Totta kai lapsien kanssa saa ja pitääkin kulkea. Mutta se vauvan sydäntäsärkevä itku ja taaperon uhmakohtaus ja kasvattamistilaisuus vei kyllä kaiken huomion ruokailijoilta. Liekö itse äiditkään nauttineet ruokailustaan

Ja kyllä, meillä on myös lapsia. Emme mene hulina-aikaan ruokailemaan lasten kanssa.

Vierailija
209/210 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 20:08"]Naurettava keskustelu, niin kuin monet keskustelut täällä AV:lla. Jos nyt jokainen vela ja lapsia vapaa-ajallaan inhoava ottaisi laput pois silmiltään ja ihan oikeasti miettisi, milloin ja kuinka usein on ollut itse ravintolassa syömässä niin että jonkun toisen lapset ovat häirinneet omaa ruokailua? Tuskin kovin montaa kertaa.

Mulla on neljä lasta, ja syömässä käydää ravintoloissa laidasta laitaan (mäkistä Brondaan) lasten kanssa ja ilman lapsia. Viimeksi oltiin ilman jälkikasvua lauantai-iltana syömässä Murussa, paikalla oli kaksi lapsiperhettä joiden lapset joko söivät tai pelasivat tabletilla odotteluajan. Mitään meteliä niistä ei tullut. Meteliä sen sijaan tuli viereisestä pöytäseurueesta, jossa oli 5 naisihmistä tullut iltaa istumaan - huudahduksia, kiljahduksia, naurun remakoita. Kaikkea sitä ääntä mitä lapset eivät saa ravintolassa päästää.

Koskaan en ole ollut ravintolassa niin,että joku lapsi olisi saanut itkupotkuraivarin tai muuten vaan olisi juossut ympäri ravintolasalia. En tiedä missä nämä tällaiset paikat ovat, kun tässäkin ketjussa tuntuu muiden kokemukset olevan pelkkää lasten mekastusta, juoksemista, paskavaippaa ja maitotissiä. Vastaavaan en itse ole törmännyt.

Elämä olisi kaikin puolin mukavampaa, jos ei kaikkeen ympärillä olevaan tarvitsisi suhtautua niin negatiivisesti. Tietenkin jos on pinna koko ajan kireällä, parisuhde vetelee viimeisiään, seksiä ei ole ollut aikoihin ja työttömyys uhkaa, voi olla että silloin ei kestä mitään ylimääräisiä ääniä. Silloin antaisin vinkiksi pysyä kotona, sillä mitenkään muuten et voi välttää elämisen ääniä ympäriltäsi.
[/quote]

Älä nyt viitsi. Olen 60 vuotias ja tähän mennessä on ollut ilo olla sadoissa tilanteissa, joissa lapset ovat riehakoituneet mahdottomiksi. Mitä pahaa siinä on jos on joku nurkjaus johon lapset eivät pääse. Kaikki eivät lapsista välitä, ja heillä on oikeus olla välittämättä.

Vierailija
210/210 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 21:22"][quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 21:00"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 20:46"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 20:26"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 20:08"]

Naurettava keskustelu, niin kuin monet keskustelut täällä AV:lla. Jos nyt jokainen vela ja lapsia vapaa-ajallaan inhoava ottaisi laput pois silmiltään ja ihan oikeasti miettisi, milloin ja kuinka usein on ollut itse ravintolassa syömässä niin että jonkun toisen lapset ovat häirinneet omaa ruokailua? Tuskin kovin montaa kertaa.

Mulla on neljä lasta, ja syömässä käydää ravintoloissa laidasta laitaan (mäkistä Brondaan) lasten kanssa ja ilman lapsia. Viimeksi oltiin ilman jälkikasvua lauantai-iltana syömässä Murussa, paikalla oli kaksi lapsiperhettä joiden lapset joko söivät tai pelasivat tabletilla odotteluajan. Mitään meteliä niistä ei tullut. Meteliä sen sijaan tuli viereisestä pöytäseurueesta, jossa oli 5 naisihmistä tullut iltaa istumaan - huudahduksia, kiljahduksia, naurun remakoita. Kaikkea sitä ääntä mitä lapset eivät saa ravintolassa päästää.

Koskaan en ole ollut ravintolassa niin,että joku lapsi olisi saanut itkupotkuraivarin tai muuten vaan olisi juossut ympäri ravintolasalia. En tiedä missä nämä tällaiset paikat ovat, kun tässäkin ketjussa tuntuu muiden kokemukset olevan pelkkää lasten mekastusta, juoksemista, paskavaippaa ja maitotissiä. Vastaavaan en itse ole törmännyt.

Elämä olisi kaikin puolin mukavampaa, jos ei kaikkeen ympärillä olevaan tarvitsisi suhtautua niin negatiivisesti. Tietenkin jos on pinna koko ajan kireällä, parisuhde vetelee viimeisiään, seksiä ei ole ollut aikoihin ja työttömyys uhkaa, voi olla että silloin ei kestä mitään ylimääräisiä ääniä. Silloin antaisin vinkiksi pysyä kotona, sillä mitenkään muuten et voi välttää elämisen ääniä ympäriltäsi.

[/quote]

Noita tabletilla pelaavia lapsia tuskin on tarvinnut vaunuilla työntää sisään. Yleensä tuon ikäiset osaavatkin jo käyttäyä ja ymmärtävät, jos pyydetään olemaan hiljempaa. Kyse on niin pienistä lapsista/vauvoissa, jotka voivat saada itkukohtauksen tai hermostua kovaäänisesti, jos eivät saa jotain haluamaansa asiaa.

Oma lapseni on tuossa iässä ja hamuaa pöydältä mielenkiintoisia tuikkukippoja ja mitä siellä nyt sattuu olemaan. Ei auta, vaikka selittäisi 1-vuotiaalle ettei niihin voi koskea koska ei se vielä ymmärrä sitä. Seurauksena on usein aika äänekäs vaatiminen, joskus jopa itkut, jota en edes itse haluaisi kuunnella ravintolassa. Sen takia, kun käyn ravintolassa, käyn siellä kaksin mieheni kanssa nauttimassa aikuisten kesken. Kyllä hermot kiristyisivät, jos sielläkin joutuisi kuuntelemaan samaa kitinää kuin kotona ja vielä kalliin aterian ajan.

[/quote]

pointti olikin se, että oletko joskus joutunut kuuntelemaan 1v:n huutoa ja kitinää silloin kun olet ollut kaksin miehesi kanssa syömässä?

[/quote]

En onneksi, mutta joidenkin mielestä se on ihan normaali osa elämää antaa sen ikäistä kitistä ravintolassa kuin ravintolassa. Ihme etteivät samat tyypit vaadi lapsia päästettäväksi yökerhoihin.

[/quote]

Joo mäkin olen kuullut, että jotkut antavat lastensa tehdä ihan mitä tahansa ja esittävät kaikenlaisia vaatimuksia niiden suhteen. Ikinä en ole itse todistanut, mutta kuullut olen, joten sen täytyy olla niin.

Ihan samaa mieltä 58:n kanssa. Koen myös että tollaisilla kielloilla aliarvioidaan mun käytöstapojani vanhempana ts. osaan ja ymmärrän kyllä viedä lapseni pois, mikäli huomaan että kiljuu/rääkyy muita häiritsevästi. Mutta ilmeisesti kaikki ei osaa tai joku on ainakin kuullut niin.

Ja sille Fransmannissa asioineelle - miksi ihmeessä te ette sanoneet niille lapsille, että menkääs nyt siitä tuijottelemasta, kun me tässä yritetään syödä?! Jos ei omat vanhemmat osaa kasvattaa niin onko se muilta kiellettyä?
[/quote]

Nykyajan äitylit ovat mahdottomia jankkaajia. Kerran vielä: Jos alue on lapsivapaa, sinä et sinne pentujesi kanssa pääse. Koita nyt ymmärtää!