Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (210)

Vierailija
121/210 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

JES!

Vierailija
122/210 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 18:16"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 17:55"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 17:15"][quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 16:43"] Nyt se on virallista, Suomi on lapsivihamielinen maa. [/quote]   Minä menen mielihyvin syömään tuonne. En halua syödessäni seurata lasten tappelua tai imettämistä. (Ja kolme lasta löytyy -se siitä vihamielisyydestä. Joskus vaan haluaa olla rauhassa) [/quote] Enkä minä halua katsoa sinun mässytystäsi ja kuunnella kälätystä - missä ero?

[/quote]

1. En mässytä.

2. Olen mies joten termin "kälätys" käyttö ei oikein natsaa.

Muuten meni oikein!

[/quote]

Kälätys natsaa oikein hyvin miehille. Yleensä kälätetään kaikkien kuullen kännykässä omia ja toisten asioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/210 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 19:27"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 19:25"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 19:17"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 19:15"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 19:06"]

Näillä kylteillä saakin kätevästi spotattua ne ravintolan joihin ei kannata astua - edes meidän "veloje". Ulkomailla tiedetään ettei vähääkään itsekunnioitusta omaava ravintola tarvitse oville mitään säälittäviä lappuja, vaan löytävät asiakaskuntansa muutenkin. Kutsuva ravintola on kutsuva, luotaantyöntävä luotaantyöntävä.

[/quote]

Aivan. Ulkomailla kun on muuten ravintoloissa myös henkilökuntaa, joka ohjaa asiakkaat pöytiin ja pyrkii mahdollisuuksien mukaan takaamaan kaikille mahdollisimman hyvän ruokailukokemuksen. Osaava hovimestari hoitaisi tämänkin asian paremmin kuin kyltti, mutta kun tarjoilijan ammattia ei oikein pidetä ammattina ollenkaan Suomessa, sellaisia on harvassa. 

Terveisin ulkomailla ravintolassa itse tarjoilijana työskennellyt. 

[/quote]

Niinpä. Pöytiin ohjauksessa pyritään sijoittamaan bilejengit tiettyyn osaan, perheet toiseen jne. Suomessa tällaista hovimestarikulttuuria harvemmin näkee, eli sen takia näitä lappuja vaaditaan.

[/quote]  Tuollaista jos olisi Suomessa, niin Suomimamma nostaisi metelin, kun hänet vauvoineen ohjataan syrjempään pöytään. Huutaisi syrjimistä ja sitä, ettei ikinä tule enää tähän ravintolaan. Hän haluaa vaunuineen ja lapsineen keskeisimmälle paikalle, missä on toisella puolella liikemiehiä lounaalla tai toisella puolella pariskunta syömässä.

[/quote] Ja soitto iltasanomiin, että ei päässyt keskeiselle paikalle vetämään tissiä esiin ja levittelemään paskavaippaa pöydälle

[/quote]

Oih, miten asiallista ja ennenkaikkea aikuismaista argumentointia.

Vierailija
124/210 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 20:08"]

Joo mäkin olen kuullut, että jotkut antavat lastensa tehdä ihan mitä tahansa ja esittävät kaikenlaisia vaatimuksia niiden suhteen. Ikinä en ole itse todistanut, mutta kuullut olen, joten sen täytyy olla niin.

Ihan samaa mieltä 58:n kanssa. Koen myös että tollaisilla kielloilla aliarvioidaan mun käytöstapojani vanhempana ts. osaan ja ymmärrän kyllä viedä lapseni pois, mikäli huomaan että kiljuu/rääkyy muita häiritsevästi. Mutta ilmeisesti kaikki ei osaa tai joku on ainakin kuullut niin.

Ja sille Fransmannissa asioineelle - miksi ihmeessä te ette sanoneet niille lapsille, että menkääs nyt siitä tuijottelemasta, kun me tässä yritetään syödä?! Jos ei omat vanhemmat osaa kasvattaa niin onko se muilta kiellettyä?

[/quote]

Se että sinä osaat kasvattaa lapsesi hyvin ja viet hänet pois, jos alkaa kuiljumaan, ei tarkoita sitä, että kaikki muutkin automaattisesti osaisi sen. Sinä osaat sen, ja se on hyvä, mutta kaikki eivät osaa tai halua sitä.

Vierailija
125/210 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 13:20"]

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 10:35"]

Minä aion mennä ihan tahallani tuohon ravintolaan ja isken sen paskavaipan pöydälle, vaikka muuten ei tulisi mieleenikään kuivittaa vauvaa ravintolassa. Haluan nähdä, heittävätkö he minut ulos. Siitäpä mainio poliisijuttu, jos vauvalle sattuisi jotain, kun portsarit repisivät meitä ravintolasta pois. 

[/quote]

Ai oikeinko sinusta olisi vallan mainiota, jos vauvalle sattuisi jotain??? Oletkohan ihan oikeasti miettinyt tämän jutun loppuun asti. No onneksi kuitenkin ne portsarit ovat ammattitaitoista väkeä, ei heidän tarvitse vauvaasi satuttaa, jos haluavat sinut ulos heittää.

[/quote]

Niinpä. Tulee vaan väkisinkin mieleen millaisia sekopäämammoja täällä liikkuu jos ovat noin valmiita uhraamaan VAUVANSA turvallisuuden, jonkin typerän periaatteen vuoksi joka lähinnä heidän omien korviensa välissä!

Vierailija
126/210 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 12:01"]

Ja tokko siellä ulkomailla lapsilta kysellään kaupassa "mitä me syödään tänään" ja muutenkaan ne ole mitään perheen johtajia, jotka vie vanhempiaan kuin litran mittaa, koska eihän lasten mieltä vaan saa pahoittaa, ei niille saa tuottaa yhtään pettymystä ja ties mikä trauma sille tulee jos se joutuu syömään makaronia eikä muusia. Niinpä on vaikka kuinka paljon lapsia, jotka häiriköi kodin ulkopuolella ja voi läimä käydä jos ei tahtoaan saa läpi kun sen kotona on aina saanut. Onhan se tietenkin käsittämätöntä kun nicopetteri ei olekaan koko ekaluokan keskipiste ja opettajien lellikki vaan siellä huomioidaan muitakin.

[/quote]

Enkä ole kertaakaan kuullut että ulkomailla lapselta olisi kysytty mitä syödään. Korkeintaan lapsen syntymäpäivänä jos silloinkaan, ja siinäkin tapauksessa otetaan lapsi mukaan tekemään sitä ruokaa. Jompi kumpi vanhemmista käy kaupassa tai torilla ostamassa ruuat, ei sinne koko helvetin perhettä tarvitse raahata mukaan kun kyse vain ruuan ja raaka-aineiden valinnasta, eikä ole mikään koko perheen päiväretki kuten Suomessa!

Vierailija
127/210 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se nyt oikeesti niin että kyseessä on Helsingin keskustassa sijaitseva lounasravintola. Jossa oletetaan käyvän myös liikelounaalla olevia asiakkaita.
Ainakin itse arvostaisin kovasti sitä mahdollisuutta jossa voin jatkaa rauhassa työasioita toisen osapuolen kanssa rauhassa, ilman että viereisessä pöydässä huutaa ensin nicopetteri ja sen jälkeen siihen yhtyy vielä peppilotta myötätunnosta. Kaiken kruunaa se että MonaMinna-the tähti äippä pullauttaa tissin pöytään, kun imettäminen on hei suomessa niin luonnollista ja  toisesta häveliäämmästä/tiukemmasta kulttuurista tulevan liikekumppanin pasmat menevät sekaisin. Ah mikä onnistunut liikelounas!

Ja en vihaa lapsia, mutta arvostan perheitä jotka kasvattavat lapsensa niin että on ilo olla samassa ravintolassa heidän kanssaa, ilman että tarvitsee kuunnella suoraa huutoa/ väistellä jaloissa sinkoavia lapsia tai tuntea tuijotusta jokaiselta suupalalta.

Vierailija
128/210 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 16:43"]

Nyt se on virallista, Suomi on lapsivihamielinen maa.

[/quote]

Miten päättelet sen tunteen olevan vihaa? Tuleeko oudot velat kadulla vastaan ja hakkaavat kaikkien lapsia koska vihaavat niitä??! Pahin vihollinen lapselle on useimmiten sen lapsen oma isä tai äiti!!!!!

Vierailija
129/210 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, nyt voin mennä edes jonnekin ilman että tarvitsee pelätä että migreenikohtaus iskee jonkun kirkuvan lapsen (uusavuttoman vellihousuvanhemman kasvatustaitojen puutteen) takia!

Vierailija
130/210 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tuo paikka tulee olemaan niin kallis ettei noilla yksinhuoltaja-valittajilla olisi edes varaa käydä siellä! :-)))

Vierailija
131/210 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en tajua, miten juttu veloihin liittyy. Onko tuosa joku lisäkyltti, jossa sanotaan, että vain velat saavat tulla tjsp vai onko niin, ettei kaikki velat voi sietää vauvoja. On kyllä tullut aika paljon sellaisia veloja vastaan, joiden mielestä kaikki velat inhoavat lapsia, mutta eihän se niin ole. 

Vierailija
132/210 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluan esim. nauttia lasin viiniä ruokaillessani ja keskustella rauhallisessa ympäristössä esim. liiketapaamisella asiakkaiden kanssa, on tuo hyvä paikka siihen. Jos menen syömään lasten kanssa, menen sellaiseen paikkaan, jossa lapsiperheet ruokailevat. Näin meillä :) Ihan hyvä, että joka tilanteeseen on sopivaa palvelua.

Vierailija
133/210 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedän nyt vähän off topic tällasen jutun, että olisin kyllä ihan valmis maksamaan junassakin ylimääräistä "lapsettomasta vaunusta", myös lentokoneessa. Se nyt vain on taivaan tosi että jossain vaiheessa se piltti alkaa sen järjettömän mesoamisen. Miksi minun sitä pitäisi kuunnella? Ei mun mielestä pidä. Piste. Ja kun usein on vielä sellaisia huoltajia jotka ei tee mitään sen asian korjaamiseksi.. Kait se olis sitten lapsen omaavillekkin helpompaa ettei tarvis vaikka niitä lapsettomia kännisiä kuunnella pitkällä matkalla... Tieten se hytti junassa, mutta tosi monen oon nähny menevän ihan pikkusten kans istumapaikoilla lapista Helsinkiin... -.- Huoooh... Ja tupakkavaunutkin veivät... Auta luoja seuraava matkaa.... 

Vierailija
134/210 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkin haluaisin lapsettomia lentokoneita. Vasta käytiin lomilla ja sekä meno-, että paluumatkalla seuraavasta  penkistä roikku selkänojalla joku helvetin kakara tuijottamassa koko ajan. Ei lopettanut vaikka sanottiin ihan selvästi, että mene pois ja älä tuijota ja sama englanniksi. Vanhemmat kyllä puhuivat suomea, mutta eivät vaan välittäneet kun sillä penikalla kului matka kivasti vieraita tuijotellen.

Vierailija
135/210 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 19:01"]Eiköhän tämä topic ollut tässä. Olen yrittänyt keskustella, ymmärtää ja ymmärtää, mutta lopputulos on aina sama: näen vasta-argumentoijien perusteluissa puutteita, kysymykseni kierretään ja aina päädytään samaan "no se nyt vaan ärsyttää ja minä haluan", enkä lopulta ole sen vakuuttuneempi kuin keskustelun alussakaan.

Aion jatkossakin käydä lapseni kanssa ulkona vaikka se muita vituttaisikin, sillä tiedän hänen käyttäytyvän maltillisesti. Uskon myös että suosikkikahvilamme/ravintolamme ovat sen verran ammattitaitoisia ja asiakaskunta maalaisjärkistä, ettei ovelle koskaan tarvitse ilmestyä mitään ylimääräisiä kieltoja. Mäkkäriin tai muihin perheravintoloihin ei kenenkään tarvitse alentua muiden huviksi.
[/quote]

Mutta edelleenkään sinua lapsinesi EI huolita lapsivapaalle alueelle. Mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää? Sinä menet minne pääset, kun ravintolasta on kysymys.

Vierailija
136/210 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kai liian nuori (alle 30), kun lapset eivät ole vielä kerenneet ärsyttämään. Sen sijaan voisin valita ravintolan, jossa haisevat, maiskuttavat ja epäkohteliaasti käyttäytyvät ihmiset pyydettäisiin poistumaan välittömästi. Tosin toiveeni ei taida toteutua - kuka nyt maksavan asiakkaan potkaisisi pihalle? Oli miten oli, minulla on isompiakin valituksen aiheita, en jaksa sydämistyä tällaisesta.

Vierailija
137/210 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai kaikki vanhemmat oman Pertti-Maijan valitukseen tottuu.. Me muut emme. Ja auta armias jos jotain sinne suuntaan sanot... Huoh..

Vierailija
138/210 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 19:00"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 18:35"]

Yksi ravintola ottaa lapsivapaan alueen käyttöönsä?

Sinä silti tuputat kakaroitasi joka väliin?

Ota pää pois perseestäsi.

[/quote]  No kun mää haluuuuuuuun juuri tuohon osaan vaunuineni

Nico-Petterin curling-mamma

[/quote]

Anteeksi repesin! :D Voin kuvitella miten Nico-Petteri kiljuu ja hakkaa päätään vaunuissa samalla kun tämä äippä tärisee siinä supielet alhaalla hiki otsalla mielipahasta, ja määkii hovimesterille että kun minä ja minun lapsi halutaan samaa mitä muutkin saa...

Vierailija
139/210 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että joissain tapauksissa kun naiset ovat täyttäneet tämän evoluution/luonnon heille asettamansa virstapylvään: LISÄÄNNY. Heidän mielestään heitä ja niitä mukuloita tulisi kohdella kuin viimeisiä maanpäällä. :D Onko tämä jotain hormoonihommaa vai miksi aika usea tuttunikin näin ajattelee...?

Vierailija
140/210 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori kirjoitusvirheet mutta vaikea kirjoittaa tekstiä samalla kun hytkyy naurusta ja yrittää samalla purra huuleen ja rajoittaa totaalista huutonaurua ettei naapurit herää :D

t: 85

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi