Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (210)

Vierailija
61/210 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa.. Lukekaa juttu, ennen kuin alatte mesoamaan. Suurin osa ravintolasta on kaikkien käytössä, ja mitä ikäsyrjintään tulee, niin on täysin laillista, että ravintola päättää sisäänpääsyn kriteeriksi esim. tuon 22 vuotta. Ja luulen, että eniten näistä "lapsettomista" alueista nauttivat perheelliset, joista on välillä mukava olla lapsettomalla vyöhykkeellä ihan oman perhearjen vastapainoksi.

Vierailija
62/210 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 16:40"]

Jos tuossa kielletään vain vaunut, en ole mitään mieltä.

Jos lapset, sitten kyse on ikäsyrjinnästä ja se on laitonta.

[/quote]

Aha. Eli mielestäsi myös baarien 20 vuoden, 24 vuoden jne. ikärajat on laitonta ikäsyrjintää? Kuten tuossa jutussa on sanottu, ravintoloilla on oikeus myös valita asiakkaansa. Tuossakin ravintolassa vain osa tiloista on lapsivapaata aluetta, mikä on ihan hyvä juttu. Monien äitien tuntuu olevan vaikea ymmärtää, että kaikki eivät halua kuunnella lasten kitinää joka paikassa. Se mamman pikku Nico-Petteri kun ei todellakaan ole muille ihmisille se maailman tärkein asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/210 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, otsikon perusteella ajattelin, että ravintolaan ei pääse, jos on velkoja... :D

Vierailija
64/210 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että otsikossa viitattiin velkoihin. :D Pikavippivelkaisille myytäisiin pelkkää sumppia, miten ois? :D

Vierailija
65/210 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, hyvä, toivottavasti tulee käytännöksi useampaan paikkaan; ja tämä on ihan oikein teille, jotka ette ota muita huomioon, ettekä kasvata niitä lapsianne.

Vierailija
66/210 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 16:40"]

Jos tuossa kielletään vain vaunut, en ole mitään mieltä.

Jos lapset, sitten kyse on ikäsyrjinnästä ja se on laitonta.

[/quote]

Niinpä, joten kaikki alaikäiset pitäisi päästää myös baariin. -__-"

Vierailija
67/210 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 16:43"]

Nyt se on virallista, Suomi on lapsivihamielinen maa.

[/quote]

Minä menen mielihyvin syömään tuonne. En halua syödessäni seurata lasten tappelua tai imettämistä.

(Ja kolme lasta löytyy -se siitä vihamielisyydestä. Joskus vaan haluaa olla rauhassa)

Vierailija
68/210 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 16:43"]

[/quote]

ei niillä vauvoilla koko ravintolaan ole bannia, vain ainoastaan joihinkin tiloihin että lepo vaan siellä päässä.

Vierailija
69/210 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä teitä lapsiperheellisiä lapset taas kiinnosta ollenkaan niin paljon, kun pääsette/joudutte omasta elämäntilanteestanne eteen päin. Kohta kiinnostaa oma napa, kun lapset kasvaa ja se on kullinluikaus, kun niin käy.

Vierailija
70/210 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 13kk ikäinen poika, jolla on jokin marina-kausi meneillään. Ei tulisi mieleenkään viedä sitä mihinkään ravintolaan tai edes kahvilaan. Ehditään sitten myöhemminkin, kun sillä on niin paljon järkeä päässä, että uskoo mitä sanotaan ja osaa käyttäytyä. Niitä käytöstapoja harjoitellaan ensin kotona ja isovanhempien luona.

Usein ongelmana eivät ole lapset, vaan niiden täysin välinpitämättömät ja itsekkäät vanhemmat.

Vierailija
71/210 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ihan varma mitä mieltä tästä. Toisaalta se on ihan hyvä tai suorastaan loistavaa että osassa ravintolaa voidaan olla lapsivapaasti, kun osa ihmisistä niin kovasti häiriintyy lapsista. Toisaalta tämä alkaa olla jo menossa hieman riskialttiille alueelle. Annetaan luvan kanssa paheksua lapsia. Mikä onkaan seuraava askel vai onko sitä? Joku voi häiriintyä kehitysvammaisen läsnäolosta, mutta kukaan tuskin kehtaa väittää että olisi ok estää heiltä pääsy osaan ravintolasta? Toisaalta huutava aikuinenkin ohjataan ravintolasta todennäköisesti ulos, samoin kovassa humalassa oleva ja häiritsevästi käyttäytyvä.. No mutta olkoot, eipähän sitten tarvitse lapsen kanssa tuonne menevän katsella paheksuvaa katsetta viereisestä pöydästä, kun ne lapsivihamieliset on toisella puolen ravintolaa. Saisi kaikkiin ravintoloihin tulla, niin voisin uskaltaa itsekin lapsen kanssa ravintolaan. Kun ei tarvitse enää "pelätä" häiritsevänsä muita. ;)

Vierailija
72/210 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lukuisten asiakaspyyntöjen takia olemme rauhoittaneet tilan asiakkaille, jotka haluavat nauttia rauhallisesta ilmapiiristä."

Outoa, minä kun haluaisin nauttia rauhallisesta ilmapiiristä - lapsen kanssa. Jos pelkkä lasten olemassaolo ärsyttää joitakin, niin voisiko samalla perusteella rajata rumia, ärsyttäviä tai muuten häiritseviä aikuisia? Tai jokaiselle oma äänieristetty peililasikoppero?

Kannatan sitä että ravintolat ja kahvilat itse tyylillään (hintataso, tarjottavat, ilmapiiri jne.) määrittelevät asiakaskuntansa niin ei tarvitse liimailla noloja kieltokylttejä oveen.

Vierailija
73/210 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 17:15"][quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 16:43"]

[/quote]

Minä menen mielihyvin syömään tuonne. En halua syödessäni seurata lasten tappelua tai imettämistä.

(Ja kolme lasta löytyy -se siitä vihamielisyydestä. Joskus vaan haluaa olla rauhassa)
[/quote]

Enkä minä halua katsoa sinun mässytystäsi ja kuunnella kälätystä - missä ero?

Vierailija
74/210 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 17:51"]

"Lukuisten asiakaspyyntöjen takia olemme rauhoittaneet tilan asiakkaille, jotka haluavat nauttia rauhallisesta ilmapiiristä." Outoa, minä kun haluaisin nauttia rauhallisesta ilmapiiristä - lapsen kanssa. Jos pelkkä lasten olemassaolo ärsyttää joitakin, niin voisiko samalla perusteella rajata rumia, ärsyttäviä tai muuten häiritseviä aikuisia? Tai jokaiselle oma äänieristetty peililasikoppero? Kannatan sitä että ravintolat ja kahvilat itse tyylillään (hintataso, tarjottavat, ilmapiiri jne.) määrittelevät asiakaskuntansa niin ei tarvitse liimailla noloja kieltokylttejä oveen.

[/quote]

No tajuatko että ei siellä ravintolassa sitten enää kovin rauhallista ole jos siellä joku lapsi huutaa koko ajan. Eli ainoastaan sinäkö saisit tuonne ravintolaan tulla lapsesi kanssa - muut sitten eivät, koska eihän se tila silloin enää olisi rauhallinen. Kyllä on taas minäkeskeisin ajatus vähään aikaan. Ja tiedoksi että ei kaikki pienten lasten äidit ole niin rutiköyhiä kirkonrottia, ettei olisi varaa käydä sen lapsen kanssa vaikka hotelli Kämpissä brunssilla. Ei hinnoittelu siis automaattisesti siirrä lapsia muualle. 

Vierailija
75/210 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

vela ei automaattisesti ole mikään lastenvihaaja. T. eräs vela

Vierailija
76/210 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 17:55"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 17:15"][quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 16:43"] Nyt se on virallista, Suomi on lapsivihamielinen maa. [/quote]   Minä menen mielihyvin syömään tuonne. En halua syödessäni seurata lasten tappelua tai imettämistä. (Ja kolme lasta löytyy -se siitä vihamielisyydestä. Joskus vaan haluaa olla rauhassa) [/quote] Enkä minä halua katsoa sinun mässytystäsi ja kuunnella kälätystä - missä ero?

[/quote]

1. En mässytä.

2. Olen mies joten termin "kälätys" käyttö ei oikein natsaa.

Muuten meni oikein!

Vierailija
77/210 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 18:16"][quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 17:55"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 17:15"][quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 16:43"] Nyt se on virallista, Suomi on lapsivihamielinen maa. [/quote]   Minä menen mielihyvin syömään tuonne. En halua syödessäni seurata lasten tappelua tai imettämistä. (Ja kolme lasta löytyy -se siitä vihamielisyydestä. Joskus vaan haluaa olla rauhassa) [/quote] Enkä minä halua katsoa sinun mässytystäsi ja kuunnella kälätystä - missä ero?

[/quote]

1. En mässytä.

2. Olen mies joten termin "kälätys" käyttö ei oikein natsaa.

Muuten meni oikein!
[/quote]

Eikä kaikki lapset käyttäydy huonosti. Missä ero?

Vierailija
78/210 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 18:07"][quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 17:51"]

"Lukuisten asiakaspyyntöjen takia olemme rauhoittaneet tilan asiakkaille, jotka haluavat nauttia rauhallisesta ilmapiiristä." Outoa, minä kun haluaisin nauttia rauhallisesta ilmapiiristä - lapsen kanssa. Jos pelkkä lasten olemassaolo ärsyttää joitakin, niin voisiko samalla perusteella rajata rumia, ärsyttäviä tai muuten häiritseviä aikuisia? Tai jokaiselle oma äänieristetty peililasikoppero? Kannatan sitä että ravintolat ja kahvilat itse tyylillään (hintataso, tarjottavat, ilmapiiri jne.) määrittelevät asiakaskuntansa niin ei tarvitse liimailla noloja kieltokylttejä oveen.

[/quote]

No tajuatko että ei siellä ravintolassa sitten enää kovin rauhallista ole jos siellä joku lapsi huutaa koko ajan. Eli ainoastaan sinäkö saisit tuonne ravintolaan tulla lapsesi kanssa - muut sitten eivät, koska eihän se tila silloin enää olisi rauhallinen. Kyllä on taas minäkeskeisin ajatus vähään aikaan. Ja tiedoksi että ei kaikki pienten lasten äidit ole niin rutiköyhiä kirkonrottia, ettei olisi varaa käydä sen lapsen kanssa vaikka hotelli Kämpissä brunssilla. Ei hinnoittelu siis automaattisesti siirrä lapsia muualle. 
[/quote]

Miten se on rauhallisempaa? Ei ikäraja vie häiriköitä pois. Kielletään mieluummin häiriökäyttäytyminen ikään katsomatta.

En ole väittänytkään köyhiksi kirkonrotiksi. Suomalainen perusperhe kuitenkin suosii ketjuravintoloita kuten ABC tai Amarillo, hintoja silmälläpitäen - se on suuntaa antavaa. Ei kaikki silti sellaisissa käy, eikä tarvitsekaan. Emme mekään.

Vierailija
79/210 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 18:18"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 18:16"][quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 17:55"] [quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 17:15"][quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 16:43"] Nyt se on virallista, Suomi on lapsivihamielinen maa. [/quote]   Minä menen mielihyvin syömään tuonne. En halua syödessäni seurata lasten tappelua tai imettämistä. (Ja kolme lasta löytyy -se siitä vihamielisyydestä. Joskus vaan haluaa olla rauhassa) [/quote] Enkä minä halua katsoa sinun mässytystäsi ja kuunnella kälätystä - missä ero? [/quote] 1. En mässytä. 2. Olen mies joten termin "kälätys" käyttö ei oikein natsaa. Muuten meni oikein! [/quote] Eikä kaikki lapset käyttäydy huonosti. Missä ero?

[/quote]

Yksi ravintola ottaa lapsivapaan alueen käyttöönsä?

Sinä silti tuputat kakaroitasi joka väliin?

Ota pää pois perseestäsi.

Vierailija
80/210 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 18:35"][quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 18:18"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 18:16"][quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 17:55"] [quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 17:15"][quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 16:43"] Nyt se on virallista, Suomi on lapsivihamielinen maa. [/quote]   Minä menen mielihyvin syömään tuonne. En halua syödessäni seurata lasten tappelua tai imettämistä. (Ja kolme lasta löytyy -se siitä vihamielisyydestä. Joskus vaan haluaa olla rauhassa) [/quote] Enkä minä halua katsoa sinun mässytystäsi ja kuunnella kälätystä - missä ero? [/quote] 1. En mässytä. 2. Olen mies joten termin "kälätys" käyttö ei oikein natsaa. Muuten meni oikein! [/quote] Eikä kaikki lapset käyttäydy huonosti. Missä ero?

[/quote]

Yksi ravintola ottaa lapsivapaan alueen käyttöönsä?

Sinä silti tuputat kakaroitasi joka väliin?

Ota pää pois perseestäsi.
[/quote]

Ota sinä omasi. Ei ole kyse siitä mitä yksi ravintola (jonka asiakas en edes ole) tekee, vaan se että tällaista toimintaa perustellaan ja hyväksytään vaikkei sillä ole loogista perustelua.