Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä akateemista ammattia pidätte vähiten vaativana?

Vierailija
14.08.2021 |

Itse pidän vähiten vaativana luokanopettaja ja varhaiskasvatuksen opettajia. Siellä ei mitään korkeampaa matematiikkaa vaadita.

Kommentit (140)

Vierailija
1/140 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä! Luokanopettaja ja varhaiskasvatuksen opettaja ovat näennäisen akateemisia ammatteja.

Vierailija
2/140 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppakorkea, hallintoalat, laki.

Suoritetaan muiden ideoita, pyöritetään muiden keksimiä rahoja, ei keksitä itse oikein mitään uutta ja siitä vielä maksetaan hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/140 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan niitä ammatteja, joita voi tehdä myös amk-koulutuksella. Vai kysytkö mikä akateeminen koulutus on vähiten vaativa? 

Vierailija
4/140 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evankelisluterilaisen kirkon palkkapappi.

Vierailija
5/140 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri. Siihen työhön oppii nopeasti ja helppo turvautua googleen jos ei heti jotain hoksaa. Väitetään että lääkärin työ olisi muka vaikeaa. Totuus on: ei ole.

Vierailija
6/140 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjastonhoitaja.

Vierailija
7/140 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön. Niitä koulutetaan paljon.

Vierailija
8/140 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

KTM Hankenista.

Vierailija
9/140 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenmaailman höpöhöpö asiantuntijat jotka käyvät televisiossa vakavalla naamalla kommentoimassa asioita jotka ovat itsestään selviä jo alakoululaisille.

Vierailija
10/140 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri. Siihen työhön oppii nopeasti ja helppo turvautua googleen jos ei heti jotain hoksaa. Väitetään että lääkärin työ olisi muka vaikeaa. Totuus on: ei ole.

kyllä muillakin aloilla käytetään Googlea. itse olen lakimies ja käytän googlea päivittäin

Vierailija
11/140 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvauskeskus lääkäri

Vierailija
12/140 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kamala....suosittelen, että nämä arvostelijat käyvät itse kokeilemassa ko. ammatteja.

En itse ole varhaiskasvatuksen opettaja, mutta ymmärtääkö aloittaja, että pohjimmiltaan olet vastuussa vieraiden ihmisten lasten terveydestä, turvallisuudesta, hyvinvoinnista ja hengestä? Et.

Vierailija
13/140 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muusikko. Omalla tavallaan. Pitää se oma instrumentti hallita, mutta ei siinä älyä tarvitse.

Vierailija
14/140 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farmaseutti (käytännössä vain myyjä apteekissa), informaatikko, luokanopettaja, tietojenkäsittelytieteilijä (koodata voi ihan ilman tutkintojakin tai AMK-taustalla) ja ekonomi nyt ainakin. 

Vierailija
15/140 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki, mihin on varma (valtion, kunnan) työpaikka luvassa. Muilla aloilla saa jo opiskeluaikoina lisää painetta selviytymisestä tulevaisuudessa, mutta ilman näitä alojakaan ei yhteiskunta pärjäisi.

Vierailija
16/140 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Evankelisluterilaisen kirkon palkkapappi.

Miksi yleensäkään papit koulutetaan yliopistoissa? Raamattukoulu/ tai opisto olisivat riittävät. Paras "koulutus" tehtävään olisi luonnollisesti pyhän hengen kaste, tätä kastetta vaan ei yhdelläkään palkkapapilla taida olla.

Vierailija
17/140 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Farmaseutti (käytännössä vain myyjä apteekissa), informaatikko, luokanopettaja, tietojenkäsittelytieteilijä (koodata voi ihan ilman tutkintojakin tai AMK-taustalla) ja ekonomi nyt ainakin. 

Suotta miinustelette, kolme noista pätevyyksistä löytyy (kohta kenties neljä) ja jos minunkaltaiseni ääliö pystyy noihin hommiin ja tutkintoihin, niin pystyy ihan kuka tahansa muukin :D 

Vierailija
18/140 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä., koska en ole tehnyt kaikkia akateemista koulutusta vaativia ammatteja. Ei kukaan ole, joten mutu-tuntumalla on tyhmää vertailla, mikä ammatti on vaativin. Kaikissa varmasti vaaditaan oman alan asiantuntijuutta. Mikä olet ammatiltasi ap?

Vierailija
19/140 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtökohtaisesti ihan jokainen akateeminen ammatti on vaativampi kuin alemmin koulutettujen ammatit. Ihan taatusti sosiaalityöntekijä on kovemmissa paikoissa kuin sosionomi tai lääkärilla kiperämmät pulmat kuin hoitajilla. Vaikeampi pala sillä papillakin on vetää vaikkapa lapsen hautajaisia läpi kuin sen kirkon kanttorilla tai diakonissalla.

Vierailija
20/140 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän vähiten vaativana luokanopettaja ja varhaiskasvatuksen opettajia. Siellä ei mitään korkeampaa matematiikkaa vaadita.

Ei monessa muussakaan tärkeässä työssä vaadita "korkeampaa matematiikkaa", mutta kyllä mä haluan, että mun lapsia opettavat ihmiset, joilla on ymmärrystä lasten kehityksestä, psykologiasta ja erilaisista oppimistavoista sekä kyky käyttää näitä tietoja ja taitoja opetustyössään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän