Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lontooseen viikonlopuksi

Vierailija
02.09.2014 |

Olen lähdössä marraskuussa Lontooseen miehen kanssa viikonlopuksi. Mitä siellä kannattaisi käydä katsomassa?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin hintaan saitte lentoliput ja majoituksen, jos saa kysyä? Asutteko hotelllissa vai jossain muussa ratkaisussa? Itseäkin kiinnostaisi tuollainen reissu.

Vierailija
2/27 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

teatterit, vahanukkekabinetti, london eye yöllä!!, paikallisia ja paikallisten suosimia kahviloita ja ruokapaikkoja eikä mitään fish&chips mestoja ja starbuckseja ellette ole tosi wt.......

shoppailut oxfordilla ja hmm, mitäs muuta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Primark!

Törkeen halpa ja valtava vaatekauppa.

Vierailija
4/27 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnonhistoriallisessa museossa kannattaa käydä jo pelkästään rakennuksen takia, Towerissa ihailemassa kruununjalokiviä ja Toweria itseään. Pubeissa juomassa ja syömässä. Ja mahdollisimman paljon ainakin minä liikkuisin kävellen, vaikka metrot siellä ovat todella toimivat ja verkosto hyvä, jää paljon näkemättä sen takia. 
Ja ehkä joku käyskentely kauniissa puistossa.

Vierailija
5/27 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse käynyt, mutta kuulemma törkeen kallista paitsi joku kauppakeskus (kauppa?). Olikohan just tuo primark:D

Vierailija
6/27 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kerran tehnyt sen hop on hop off bussireissun, kannatti, siinä näkee kaikki must kohteet. Sen jälkeisillä reissulla olenkin mennyt vain minne nenä näyttää ilman suunnitelmia. Minusta tuollainen päämäärätön vaeltelu on Lontoossa ihan parasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/27 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen fish and chips paikka nyt olisi perienglantilaista, jos sellaisen sattuisi löytämään. Viimeksi löysin 3o vuotta sitten, sanomalehteen käärittynä.

Vierailija
8/27 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

The Lion King oli huikea esitys Lyceum Theatressa. Myös Jamie's Italian Covent Gardenissa tarjosi maistuvaa ruokaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/27 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Victoria& Albert museossa on hääpukunäyttely, hääpukuja 300v. ajalta. Suosittelen! Museo on muutoin ilmainen, mutta nämä erikoisemmat  exhibitionsit maksavat 12-15 £.

Kew Garden

Westminster Abbey

Towerin skippaisin ja menisin samalla rahalla esim. Hampton Courtiin/ Windsoriin, Windsor kalliimpi, mutta London Passilla pääsee kaikkiin näihin.

Harrods ja Hamleys

National Gallery on ilmainen ja jäi positiivisella tavalla mieleen

Sherlock Holmes museum

British Museumin aarteet: Portland Vase, Cat Mummy, Ram in a Thicket, Rosettan kivi

Musikaalit, esim. Sam Mendesin Charlie and the Chocolate factory

 

Vierailija
10/27 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fish and chips jossain tunnelmallisessa brittipubissa on juuri hieno kokemus, wt-väki syö tyyliin jossain mäkissä, starbuckissa tai subwayssa :0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/27 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 19:12"]Primark!

Törkeen halpa ja valtava vaatekauppa.
[/quote]

En todellakaan suosittele miehen kanssa varattua viikonloppua käytettäväksi shoppailuun!

Vierailija
12/27 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

China Town kannattaa kokea. Löytyy läheltä Leicester Squaren metroasemaa. Pääkatu on Gerrard Street. Suosittelen menemään vasta illalla, jolloin se todella elää. Käykää kaupoissa ja tietenkin syömässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/27 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vaan mieleen kun sanotaan että Thaimaahan niin miksi sanotaan Lontooseen eikä Lontoohon?

Vierailija
14/27 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brick Lane market! Sunnuntaisin East endissä, hyviä intialaisia ruokapaikkoja samalla. Whitechapel Gallery menee siinä sivussa. Sohossa oli joku tosi hyvä libanonilainen ravintola, mutten saa sen nimeä päähäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/27 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko jotain hyviä kirppiksiä suositella?

Vierailija
16/27 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon jo em.juttuja mutta jos vaan viikonloppu aikaa: musikaali ehdottomasti (netistä saa lippuja), kiertoajelu Hop on bussilla, kävely Piccadilly, Covent garden ja Trafalqar Square alueilla, pubilounas, jalkapalloa perhaps ja jos ehtii London Eye pyörä tai Towerin linna (kruununjalokivet mm. siellä).

Vierailija
17/27 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 19:29"]

Fish and chips jossain tunnelmallisessa brittipubissa on juuri hieno kokemus, wt-väki syö tyyliin jossain mäkissä, starbuckissa tai subwayssa :0)

[/quote]

Fish and chips liittyy enemmän pohjoiseen Englantiin ja Skotlantiin. Lontoo on kulttuurien sulatusuuni, joten tietenkin englantilainenkin kulttuuri sopii sinne, mutta sieltä löytyy mahtavia ranskalaisia, libanonilaisia, kiinalaisia, Intialaisia, pihviravintoloita jne. Usein kaupunginosan iltaväestöstä näkee vähän, minkä kulttuurin ravintola saattaa sillä seudulla olla paikallinen. Canary Wharfilla ne hienommat pihviravintolat kuuluvat alueeseen, Earls Courtissa ja sen lähistöllä etnisemmät jne.

Vierailija
18/27 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sinua kiinnostaa? Itse jättäisin Oxford Streetit, vahakabinetit ja musikaalit väliin, Sohostakaan en oikein välitä enää. Sen sijaan käyn taidenäyttelyissä ja teattereissa, kanaalinvarsikävely on myös mukava, jos on hieno ilma. Sieltä löytyy sympaattisia kahviloita ja baareja. 

Vierailija
19/27 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 19:34"]

Tuli vaan mieleen kun sanotaan että Thaimaahan niin miksi sanotaan Lontooseen eikä Lontoohon?

[/quote]

 

Maa on suomen kielen sana ja taipuu kuten 'maa', Too ei ole.

Vierailija
20/27 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 19:34"]

Tuli vaan mieleen kun sanotaan että Thaimaahan niin miksi sanotaan Lontooseen eikä Lontoohon?

[/quote]

Koska sana maa taipuu noin. Enemmän mua ihmetyttää se, että ei sanota "menen Thaimaalle", koska sanotaan että "menen Ahvenanmaalle" eikä "Ahvenanmaahan". Toisaalta, se ei ole oma maansa.

 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän