Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lontooseen viikonlopuksi

Vierailija
02.09.2014 |

Olen lähdössä marraskuussa Lontooseen miehen kanssa viikonlopuksi. Mitä siellä kannattaisi käydä katsomassa?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Westfield ostoskeskukseen menisin käymään. Myös sohossa ja covent gardenissa poikkeisin. Lontoo on kiva kaupunki : )

Vierailija
22/27 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä suosittelisin Windsoria(20£+ kulkeminen), Brittish Museumia (ilmainen), london eye:ta (20£), jos tosiaankin olette vain viikonlopun. Sitten menette johonkin pubiin syömään ja oleskelemaan, kävelette pitkin Oxford Street:iä, Hyde Park:ia jne. Jos yhtään kiinnostaa, niin futispeliin kannataa mennä, koska siellä sitä tunnelmaa vasta onkin :)

Ajelette metrolla ja busseilla paikasta toiseen. Kannattaa ostaa vasta paikanpäältä travelcard, jolla saa liikkua niin paljon kuin sielu sietää. Kun sen ostaa vasta lontoosta esim. metron lipunmyyntipisteestä (on esim Heathrown lentokentällä), se travelcard ladataan oyster cardille, mikä on kätevämpi kuin se pahvinen perinteinen travelcard, jonka saa netistä tilaamalla. Kannattaa tutkia mille zoneille sitä tarvitsee. Oyster card itsessään on sellainen, että sille ladataan arvoa esim 50£ ja sitten aina matkan pituuden ja kellonajan perusteela sieltä veloitetaan, esim. ruuhka-ajat on kalliimpia matkustaa kuin keskellä päivää.

Tower (n. 20£) on myös ihan hyvä kohde historiasta ja kruunun jalokivistä kiinnostuneelle mutta Windsorissa on enemmän kuninkaallista tunnelmaa. Madame Tussaud's (n. 20£) on vähän siinä ja tossa onko se sen arvoinen.

Omalla listalla seuraavalle Lontoon reissulle on Hampton court ja London Royal Walk.

London Pass on kätevä, jos meinaa käydä useammassa niissä sen tarjoamissa kohteissa mutta kannattaa laskea tarkkaan kannataako se oikeasti. Mulla oli ekalla kerralla tää ja silloin oli kätevä, sen jälkeen ei ole ollut kannattavaa hankkia.

Shoppailussa kannataa mun mielestä pysyä oxford streetillä ja välttää just esim Harrods:ia. Oxford Streetiltä löytyy kyllä jo vaikka mitä. Primark (myös oxford streetillä) on sellainen selviytymiskokemus että oksat pois ja miehiä sinne ei kannata raahata :D

ja marraskuussa siellä sataa aina :D pukeutumisessa on parasta kerrokset, joita voi lisätä ja vähentää sitä mukaa missä liikkuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin harrastan bussimatkoja mutta vkl on lyhyt aika ja itse kävin hop-on hop-off bussimatkalla ja kyllä kannatti

Vierailija
24/27 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Comedy clubilla on mahtavaa stand upia!

Vierailija
25/27 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä vinkkejä, mutta vahakabinetin jättäisin väliin. Se oli aika pettymys.

Vierailija
26/27 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lontoossa on hyvä bussiverkosto, ja bussit kulkee omilla kaistoillaan yllättävän nopeasti. Travelcardilla saa kierrellä niin paljon kun lystää, ja näkee muutakin kuin turisteille suunnattuja kohteita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/27 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalkapalloa ja musikaaleja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme