Rakas vaimoni ei millään ymmärrä ettei meillä ole varaa luksuslukaaliin
Saan pian perintöä, mutta vaikka rahaa tulee niin meillä ei ole varaa ostaa yhdessä niin hienoa ja kallista taloa mitä vaimo haaveilee. Olemme katselleet ja puhuneet talon ostamisesta ja perintö on sekoittanut vaimoni. Olen sanonut ettemme voi ostaa ilman pankin myöntävää lainaa miljoonalukaalia mistä vaimo on haaveillut jo vuosia. Pyysin vaimoa nätisti ettei hehkuttaisi sukulaisille ja muille että kohta talo on meidän kun niin ei tule käymään ellen yhtäkkiä voita Eurojackpottia. Vaikka raataisimme ja eläisimme minillä niin ei sekään auta ja haluan nauttia elämästä enkä kärsiä vain että meillä on hieno talo. Omassa mielessään vaimo on jo "käyttänyt" perintöni taloon ja sen sisustamiseen ja kun sanoin että perintö on minun eikä yksin vaimon niin vaimo veti herneen nenään. Olen kuulemma pihi ja huono aviomies kun en halua meidän ostavan yhteistä kotia, vaan kun asia ei ole niin yksinkertainen.. Asumme nyt vuokralla kolmiossa ja lapsia ei ole.
Kommentit (229)
Koulussa voisi jättää pari tavallista matematiikan kurssia pois ja opettaa taloutta ja matematiikkaa sekä siviilioikeuden peruskurssi, jotta miehet osaavat pitää rahoistaan parempaa huolta. Avioehto suojaa myös puolison talouskatastrofeilta kuten konkursseilta tms. Eikä anna köyhälle ja laiskalle puolisolle omaisuutta, jota hän ei ole itse hankkinut tai perinyt. Avoliitossa omaisuus on erillistä aina, mutta jako voi olla hankala. Juristien painajainen.
Vierailija kirjoitti:
Aloittajan vaimo on kuin Salkkareiden Isabella Holm.
Monilla naisilla on suuremmat haaveet siitä millainen kodin pitäisi olla kuin keskipalkkaisella pariskunnalla on edes yhdessä vara kustantaa. Lueskellaan somevaikuttajien kodeista, joita näytetään rempattavan ja sisustettavan ilman pienintäkään huolta kustannuksista. Kyllähän ne sistuslehtienkin jutut ovat aika övereitä.
Olen vanha nainen enkä millään voi ymmärtää, että omaisuusasiat avioliitossa ovat niin tabu, että niistä ei voi suoraan keskustella ennen yhteiseen asuntoon muuttamista ja avioliittoa.
Vierailija kirjoitti:
Koulussa voisi jättää pari tavallista matematiikan kurssia pois ja opettaa taloutta ja matematiikkaa sekä siviilioikeuden peruskurssi, jotta miehet osaavat pitää rahoistaan parempaa huolta. Avioehto suojaa myös puolison talouskatastrofeilta kuten konkursseilta tms. Eikä anna köyhälle ja laiskalle puolisolle omaisuutta, jota hän ei ole itse hankkinut tai perinyt. Avoliitossa omaisuus on erillistä aina, mutta jako voi olla hankala. Juristien painajainen.
Miksi ihan hyvä kommentti piti pilata miesöyhötyksellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihan hyvä kommentti piti pilata miesöyhötyksellä?
Niinpä. Tai ehkä sitten samassa koulutuksessa pitäisi tytöille opettaa paljonko lastenhoito maksaa/tunti, mitä maksetaan työajan ylittävistä tunneista ja tietysti yötyölisät. Että osaavat sitten laskuttaa puolisoitaan oikein lastenhoidosta, ettei ällöt uratykkiäijät pääse kuppaamaan naisen työpanosta ilman korvausta.
jokuvain kirjoitti:
Onko vaimosi näitä naisia, jolla on ns. matemaattisia hahmotusvaikeuksia?
Tarkoitat dyskalkuliaa. Maailmalla hyvin tunnistettu, vasta viimevuosina Suomessa alettu heräämään siihen.
Se, jolla on dyskalkulia osaa etsiä esim. Oikotieltä talon/asunnon, johon rahat riittää ja verrata sitä omaan haavekuvaansa. Dyskalkulia ei tee kenestäkään tyhmää, numerot eivät vain järjesty päässä samalla tavalla kuin muilla.
Terveisin dyskalkuliasta "kärsivä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidä pintasi! Miksi kirjoitat että ”perintö ei ole yksin vaimon”. Eihän se ole lainkaan hänen vaan yksin sinun. Laita rahat jemmaan ja mieti miten haluat perintöaineksen käyttää. Ja vaimo kiertoon. Itsekäs bitch.
Mikäli ap:lla ja vaimolla ei ole avioehtoa ja perinnönantaja ei ole testementissa rajannut ap:n puolisoa pois, niin perintö on avio-oikeuden alaista omaisuutta. Ap ei voi vaan laittaa rahoja jemmaan, vaikka vaimonsa olisi itsekäs bitch.
Kyllä AP voi perintörahansa käyttää ihan niin kuin haluaa, sillä ne ovat hänen omaisuuttaan vaikka avioehtoa ei olisikaan. Ositustilanteessa eli eron tullessa AP toki joutuu maksamaan tasinkoa, mutta tällä hetkellä vaimolla ei ole mitään oikeutta määrätä rahojen käytöstä.
Meillä mies on ollut työttömänä jo tovin ja olemme eläneet minun palkalla. Kun hänellä oli perintöä tiedossa, lupaili hän minulle jos jotakin asiaa. Mitä meille ostaa, vähentää autolainaa (auto on työmatkojen vuoksi oltava) tai kuinka vähentää minun opintolainaa. Perinnön tultua osti itselleen auton ja pleikkarin sekä loput sijoitti. Mitään lupaamistaan ei toteuttanut, vaan 100% meni itseensä. Vitutti tosi paljon, kun olen vuosia maksanut kaiken, mutta hänen on perintönsä. Nyt toki osallistuu jotenkin edes kk kuluihin.
Paljon tuli vastineita sinänsä kökköön provoon.
Ihmettelen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Villi veikkaus, että olet ostanut vaimolle jo merkkilaukun, tissit ja pepun. Nyt on vuorossa talo, siis sellanen missä saa otettua hulppeita selfieitä ja belfieitä someen. Onnea valitsemallesi tielle.
Haha. Saanko nauraa sillä villistä veikkauksesta vain 1/10 meni oikein. Vaimo on täysin naturelli ja molemmat emme pidä kauneuskirurgiasta ja mitä tulee someen niin ei ole tilejä kummallakaan. Selfieistä ei tykätä ja en koskaan ostaisi kenellekään tissejä saati pepaa. Talo ostetaan yhdessä mutta ei sitä mistä vaimo haaveilee.
Onko vaimo edes kauppakorkean käynyt? Villi veikkaus että on.
Pieneltä ja Tamperetta pohjoisemmasta ja idemmästä suomea ei ole viisasta ostaa kallista asuntoa. Hinnat tulevat jatkuvasti alaspäin ja jos tulee työttömyys, asunnon myynti vie aikaa vuoden, tai jää myymättä.
Ei luksustalo tai uusi auto aina ole kuin hetken ihanuus, kun tajuaa että tässä pitäisi elää ja saada remppakulut yms.
Osaisko vaimo edes sisustaa luksuskotia , pitää tyylikkäänä ja siistinoloisena.
Vuokralla oleminen on monessa mielessä hyvä. Kerrostaloissa meilläkin 120 neliötä ja suuri yhtiö on tullut useampia yli 10 000 e laskuja ja 5000 laskuja joka toinen vuosi.
Piharemppa on tehty 3 kertaa 44 v asumisen aikana, juuri tehtiin, maksoi 4800e.
Julkisivut tehtiin kolmannen kerran, 1 taloon kerrallaan vuodessa, maksoi 4 kertaa 11 000 e.
Moni on joutunut muuttamaan pois ja pienempään.
Meillä 4 lasta mailmalla ja heidän lapsensa. Kun tulevat eivät mahdu kaksioon, pakko pitää isompaa.
Näkymätön käsi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jokuvain kirjoitti:
Onko vaimosi näitä naisia, jolla on ns. matemaattisia hahmotusvaikeuksia?
Ei. Vaimo on kasvanut rikkinäisessä kodissa ja on minun kanssa ns. tottunut parempaan.
Tottunut mihin parempaan? Vuokrakolmioon?
Eikö voi vaan ostaa sitten oman kolmion tai vaikka puolen miljoonan talon? Mihin te kahdestaan mitään luksuslukaalia tarvitsette jos sinä et ole formulakuski?
Elämäntyyliin ja kaikkeen parempaan yleensäkin. Asumme vuokralla arvoalueella ja vuokra ei todellakaan ole halpa. On sanomattakin selvää että haluamme yhteisen kodin.
Ja millä osuudella vaimo osallistuu vuokraan? Tai ylipäätään sen "paremman" elämäntyylin kustantamiseen?
Molemmat käymme töissä, minä maksan vuokran mutta vaimo maksaa osan laskuista ja ruokakauppamenoista. Rahallinen osuus on vaimon kohdalla pienempi koska tienaa vähemmän kuin minä. Joka tapauksessa vaimo vastaa suuremmalla panoksella kodinhoidosta ym.
Niin. Eli sinä maksat vuokran, suurimman osan laskuista ja suurimman osan elämisestä. Eli sinä maksat käytännössä noin 90% teidän koko elämästä.
Tällä huoltosuhteella minä miehenä edellyttäisin, että nainen on jatkuvasti timmissä kunnossa ja seksuaalisesti halukas minua kohtaan, eikä esitä minkäänlaisia vaatimuksia mistään miljoonataloista tai edes pienestä omistusasunnosta, koska hänellä ei selvästi ole sellaiseen varaa.
No, oikeasti minä lähtisin tuollaisesta suhteesta viimeistään sen vuoksi, että elätettävä alkaa vinkumaan minulle tulevaa perintöä. Se kertoo ihmisestä paljon, eikä se siitä vuosien mittaan mihinkään muutu.
Jos haluat helpolla päästä, niin sano että hankitaan vaan miljoonatalo, ostetaan se puoliksi, hän maksaa oman puoliskonsa ja sinä maksat oman. Lähetä se vaikka pankkiin tekemään 500 000 lainahakemusta omilla tuloillaan niin ehkä ne realiteetit alkaa valkenemaan.
Aika tossu kyllä olet, jos annat tollasen jatkua.
No nyt on roisia. Mies pitää siis vaimoaan ihan maksullisena? Hyi saatana!
Vierailija kirjoitti:
Korkeintaan ostatte sellaisen asunnon mihin kummallakin on varaa sijoittaa 50%. Loput pistät bitcoineihin jotta ne on turvassa kun naisesi päättää siirtyä 'uuteen vaiheeseen elämässä'. Itse asiassa minä eroaisin jo nyt, ansaitset parempaa.
Hauskoja nämä kommentit ” ansaitset parempaa” tietämättä millainen ihminen ap oikeasti edes on! Tässä on vain ap:n tarinan puolikas ja vaimo on jo lytätty kaivost alas:D
Noheh heh provorölli porista eiku porvoosta.
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies on ollut työttömänä jo tovin ja olemme eläneet minun palkalla. Kun hänellä oli perintöä tiedossa, lupaili hän minulle jos jotakin asiaa. Mitä meille ostaa, vähentää autolainaa (auto on työmatkojen vuoksi oltava) tai kuinka vähentää minun opintolainaa. Perinnön tultua osti itselleen auton ja pleikkarin sekä loput sijoitti. Mitään lupaamistaan ei toteuttanut, vaan 100% meni itseensä. Vitutti tosi paljon, kun olen vuosia maksanut kaiken, mutta hänen on perintönsä. Nyt toki osallistuu jotenkin edes kk kuluihin.
Ne on justnää kököt prkleelliset pirupuolisot jotka kylcää pelkkää riitaa ja pskaa koko suvun ja perheen täyteen. Kuo lkoot ahneuteensa ja ikäväänsä.
Meillä on kaikki yhteisomistuksessa, vaikka puoliso on pääosin työtuloillaan kaiken maksanut. Olemme kumpikin olleet köyhiä kuin kirkon rotat, mutta sinnikkäällä säästämisellä ja yhteispelillä on saatu jotakin omaisuutta kasaan, ja kaikki on yhteistä ja laillisesti yhteisomistuksessa. Tähään samaan pottiin kuuluu myös saamani perinnöt, ja nekin ovat yhteisomistuksessa. Ei ole koskaan tarvinnut rahoista tai omaisuuksista riidellä, koska yhteiseen pottiin on kaikki kerätty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidä pintasi! Miksi kirjoitat että ”perintö ei ole yksin vaimon”. Eihän se ole lainkaan hänen vaan yksin sinun. Laita rahat jemmaan ja mieti miten haluat perintöaineksen käyttää. Ja vaimo kiertoon. Itsekäs bitch.
Mikäli ap:lla ja vaimolla ei ole avioehtoa ja perinnönantaja ei ole testementissa rajannut ap:n puolisoa pois, niin perintö on avio-oikeuden alaista omaisuutta. Ap ei voi vaan laittaa rahoja jemmaan, vaikka vaimonsa olisi itsekäs bitch.
Kyllä AP voi perintörahansa käyttää ihan niin kuin haluaa, sillä ne ovat hänen omaisuuttaan vaikka avioehtoa ei olisikaan. Ositustilanteessa eli eron tullessa AP toki joutuu maksamaan tasinkoa, mutta tällä hetkellä vaimolla ei ole mitään oikeutta määrätä rahojen käytöstä.
mikäli rahat on kulutettu viiniin, lauluun ja naisiin ennen eroa, ei ap joudu maksamaan kuluttamistaan varoista tasinkoa vaimolleen. vink vink
No, paljonko vaimolla itsellään on säästöjä tai sijoituksia???
Kai hän tarjoutui maksamaan puolet siitä luksuslukaalista.
Kyllähän sen eteen pitää raataa, mikäli tahtoo jotakin saada!!