Kuinka yleistä, että konditoria laskuttaa etukäteen?
Kuinka yleistä on, että leipomo laskuttaa sähköpostin kautta tehdyn leipomotilauksen viikko etukäteen ennen juhlia?
Minusta on outoa, että missään ei kerrota laskutusehdoista etukäteen, mutta kun tilasin yli 300e tilauksen, lasku lähetettiin seuraavana päivänä ja maksuaikaa 1vk. Siitä vielä viikko juhliin.
Minua häiritsee siis ajatus, että he saavat rahat etukäteen ja voivat valmistaa, mitä/miten valmistaa. Ajattelen, että maksaisin, kun saan tuotteet. Ja monissa tilausravintoloissakin/cateringissä lasku saattaa tulla vasta tilaisuuden jälkeen, kun se on kunnialla ensin vedetty maaliin.
Tulee sellainen olo, että rahat vain ensin pois. Ei tämä homma tähän kadu, mut kuhan särähti, kun ei edes etukäteen kerrottu.
Kommentit (73)
Mitä väliä kun joka tapauksessa se on maksettava?
Liian moni jättää noutamatta tuotteen, hupitilaajia on liikaa. Tuo 300 euron tilaus on jo sen verran hintava, että sen jääminen noutamatta aiheuttaa isoja tappioita.
Tehdessäsi tilauksen olen määrittänyt myös sen, mitä tilataan ja jos noutaessasi huomaat, että tilaus ja tuote eivät vastaa toisiaan, voit reklamoida.
Joskus käy niinkin, että tilaat 5 kakkua, saat vain 3, mutta laskutus on 5:stä ja vedotaan siihen, että 5x30 sijaan tehtiin 3x50 hengen kakkuja. Minä olen ilmoittanut, että tilasin 5 kakkua, en kolmea, en ota tilausta vastaan ja haluan rahat takaisin.
Normaalia. Ilmaisia tuotteita ei ole olemassakaan, ellei itse tee suvun kanssa ja riski huijaukseen on olemassa ettei joku maksakaan. Tai jos tulee muu este maksuun.
Ei tuo ole mikään uusi asia, varmaan on entisestään yleistynyt nykyään kun asiakkaat jättävät hakematta tilaamiaan tuotteita.
Jo 2 000 alkupuoliskolla oli niin että tilaus piti maksaa etukäteen tai ainakin puolet maksusta. Siis esim. just tuollaiset isot ja arvokkaat tilaukset. Meillä oli nääs isot sukujuhlat ja tehtiin hinta-arvioita eri konditorioiden välillä, lähes kaikissa maksu piti suorittaa etukäteen, osassa puolet hinnasta etukäteen. Tuotteet oli just sitä mitä pitikin.
Mieti siltä kannalta jos itse olisit kondiittori ja osa asiakkaista eivät edes hakisi tilaamiaan tuotteita. Tai jos laskutus olisi jälkikäteen niin asiakkaalle kyllä kelpaa tuotteet mutta ei viitsitä maksaa niitä. Kauanko sinun kannattaisi tehdä ilmaista työtä?
Vierailija kirjoitti:
Liian moni jättää noutamatta tuotteen, hupitilaajia on liikaa. Tuo 300 euron tilaus on jo sen verran hintava, että sen jääminen noutamatta aiheuttaa isoja tappioita.
Tehdessäsi tilauksen olen määrittänyt myös sen, mitä tilataan ja jos noutaessasi huomaat, että tilaus ja tuote eivät vastaa toisiaan, voit reklamoida.
Joskus käy niinkin, että tilaat 5 kakkua, saat vain 3, mutta laskutus on 5:stä ja vedotaan siihen, että 5x30 sijaan tehtiin 3x50 hengen kakkuja. Minä olen ilmoittanut, että tilasin 5 kakkua, en kolmea, en ota tilausta vastaan ja haluan rahat takaisin.
Ihanko totta!?!
Ei ikinä ole omalle kohdalle sattunut moista. Aina on saatu sitä mitä on tilattu. No, me olemmekin käyttäneet tuttuja ja tunnettuja konditorioita, ei mitään vasta-alkajia tai muitakaan jotka antavat huomattavan halvempia hinta-arvioita kuin muut.
Meillä on 20% ennakkomaksu. Osa jättää tuotteet noutamatta tai laskut maksamatta.
Voit reklamoida ja saada hyvitystä.
Ihan yleinen ilmiö kun ihmiset tekee ohareita ja jättävät laskujaan maksamatta.
Vierailija kirjoitti:
Ihan yleinen ilmiö kun ihmiset tekee ohareita ja jättävät laskujaan maksamatta.
Niin. Joku osa, miksi. Ei ihan kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on 20% ennakkomaksu. Osa jättää tuotteet noutamatta tai laskut maksamatta.
Miksi suostut tällaiseen?
Jotkut ottaa varausmaksun tai laskuttaa kokonaan etukäteen. Syynä että tilaukset peruttu viime hetkellä, jätetty noutamatta ja lasku maksamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan yleinen ilmiö kun ihmiset tekee ohareita ja jättävät laskujaan maksamatta.
Niin. Joku osa, miksi. Ei ihan kaikki.
Se opittiin jo peruskoulussa, että yksi mätäomena pilaa koko säkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on 20% ennakkomaksu. Osa jättää tuotteet noutamatta tai laskut maksamatta.
Miksi suostut tällaiseen?
Millaiseen? Siihen, että ihmiset jättää makskamatta? Ei multa paljoa lupaa kysytä saako jättää maksamatta tai tuotteet noutamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan yleinen ilmiö kun ihmiset tekee ohareita ja jättävät laskujaan maksamatta.
Niin. Joku osa, miksi. Ei ihan kaikki.
Se opittiin jo peruskoulussa, että yksi mätäomena pilaa koko säkin.
Juuri näin. Aina on joukossa yksi demari joka jättää maksamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on 20% ennakkomaksu. Osa jättää tuotteet noutamatta tai laskut maksamatta.
Miksi suostut tällaiseen?
Olen eri, mutta vastaan silti. Ymmärrän täysin, että tälläiselle on tarvetta. Ihmistä on tullut itsekäitä.
Yritä edes asettua sen yrittäjän asemaan.
Toivottavasti kukaan ei tule juhliisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on 20% ennakkomaksu. Osa jättää tuotteet noutamatta tai laskut maksamatta.
Miksi suostut tällaiseen?
Millaiseen? Siihen, että ihmiset jättää makskamatta? Ei multa paljoa lupaa kysytä saako jättää maksamatta tai tuotteet noutamatta.
Varmaan tarkoitettiin, että tuo 20% on aika vähän. Monihan ottaa jo aluksi täyden maksun kun noita ohareita on niin paljon.
Usein olen maksanut etukäteen! varsinkin jos sit noutopäivänä ei itse ehdikään hakee vaan esim joku hakee jolla ei välttämättä ole sitä 300 € laittaa siinä kohden.
Ei se poista reklamointioikeutta jos on etukäteen maksanut. Vähän vaikuttaa ettei ap meinannut ylipäätään maksaa
On varmaan jäänyt maksuja saamatta tai tullut peruutuksia toimituspäivänä.