Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puolison puhelimen tutkiminen

Vierailija
02.09.2014 |

Puoliso on liikkuvassa työssä, jossa tapaa jatkuvasti vastakkaisen sukupuolen edustajia. Nyt kesän aikana hänen käytöksensä on alkanut muuttua ja työpäivätkin ovat olleet hiukan pidempiä. Ja varsinkin puhelinkäyttäytyminen on erilaista. Tekstareita satelee tiuhaan ja niihin vastaillaan. Aikaisemmin yleensä aina hän kertoi kuka viestitteli ja mitä, esim. kaveri pyytelee kylään jne. mutta nyt viestittelystä ei mainita sanallakaan. En ole koskaan ollut utelias enkä mustasukkainen, mutta kun minuun on huomiota riittänyt viime aikoina vähemmän, on tullut mieleen että pitäisikö minun salaa tutkia hänen puhelimensa viestit? Tiedän, että jos vain kysyn asiasta häneltä suoraan ei hän vain vähättelisi asiaa.

Kommentit (286)

Vierailija
261/286 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en edes tiedä, onko mun mies tutkinut mun puhelinta. Itse en ole hänen puhelinta tutkinut. En kyllä tykkäisi, jos mun mies lukisi mun ja siskoni viestinvaihtoa kun on siskolle arkoja asioita. 

Miksi häntä kiinnostaisi sinun ja siskosi väliset viestittelyt? Kai hän siskosi tietää? Ehkä häntä kiinnostaa ne toiset miehet ennemmin.

Vierailija
262/286 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ku postinjakaja availis kirjeitä ja heittelis sen jälkeen luukkuihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/286 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama ku postinjakaja availis kirjeitä ja heittelis sen jälkeen luukkuihin.

No, eipä se nyt ihan sama juttu ole. Turha silti teidän yksityisyyshysteerikkojen kanssa on asioista vääntää...

Vierailija
264/286 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en tajua tuota urkkimishimoa. Jos en luottaisi puolisooni, niin silloin jo pelkkä luottamuksen puute olisi syy erota. Ihan sama onko pettänyt vai ei. Mielestäni jokaisen, jolle tulee edes mieleen urkkia puolison puhelinta, pitäisi erota sen puhelimen sisällöstä riippumatta, koska suhteesta puuttuu luottamus ja kunnioitus.

Ei muuta, jatkakaa ikuista vääntöänne.

Ei se ole niin mustavalkoista. Ei ole välttämättä kyse siitä, etteikö luottaisi, mutta joku asia on saanut aavistelemaan jotain... Joku ristiriitainen kertomus vaikka pikkujoulujen jälkeen saattaa yhtäkkiä herättää epäilyksiä eikä sieltä toiselta välttämättä tule mitään kunnollista vastausta, vaikka ihan suoraa kysyykin. Kuitenkin asia jää vaivaamaan ja jotenkin se pitää tarkistaa... Tämä voi tulla vaikka yli 10 vuoden suhteen jälkeen eikä ennen ole ollut mitään epäilyksiä tai mustasukkaisuutta. Yleensä ne pettämiset alkaakin ristiriitaisista kertomuksista eikä se toinen pysty myöntämään, vaan jatkaa kirkkain silmin valehtelua ja puhuu vielä lisää itseään pussiin... Vaikea se on ilman todisteita heittää pitkä suhde roskiin.

Tilanne on yleensä juurikin tämä. Luottamusta on ja yhteinen elämä. Kuitenkin jossain vaiheessa tulee epäily jostain, yleensä syynä on toisen muuttunut käytös. Omalla kohdalla aloin epäillä 15 vuoden jälkeen ja löytyipä puhelimesta flirttailuviestejä toisen naisen kanssa. Ilmeisesti ei ollut vielä mennyt pidemmälle se juttu, mutta jo pelkkä selän takana pelaaminen oli mielestäni todella epäkunnioittavaa ja rumaa. Emme eronneet, mutta se 100% luottamus, mikä aikaisemmin oli, on iäksi kadonnut. Tiedän, että mieheni on kykenevä minulle valehtelemaan päin naamaa ja jopa pelaamaa selän takana toisen naisen kanssa. En aio tämän takia perhettä rikkoa, mutta kyllä tällainen aina jälkensä jättää.  

En pystyisi elämään tuollaisessa suhteessa. Jos luottamus on mennyt eikä sitä ole edes halua uudestaan rakentaa, niin silloin on helpompi lopettaa. Ja ihan pitkällä elämänkokemuksella tämän kerron, olen itse aikoinani (jo ennen kuin kännykät yleistyivät) eronnut ja jäänyt pienen lapsen yh:ksi mieluummin kuin elänyt onnettomassa avioliitossa.

Minulle parisuhteen pitää olla voimia ja iloa tarjoava asia, ei niitä kuluttava eli sellainen, missä pitää pelätä, epäillä ja kytätä.

Niin, sellainen voimia ja iloa tarjoava asia se usein onkin jopa monia vuosia, kunnes sitten yhtäkkiä tapahtuu jotain... Vaikkakin kumppani muuttuu oudoksi ja poissaolevaksi, alkaa läpräämään luuria jatkuvalla syötöllä, kantaa puhelinta jopa vessaan ja suihkuun mukaan (mitä ei ole ennen tehnyt), kääntää näytön ainq alaspäin (ei ole ennen tehnyt), pitää koko ajan äänettömällä (ei ole ennen tehnyt) eli jatkuva puhelimen piilottelu. Kuitenkaan et saa mitään vastauksia kysymällä ja kaikki on ikään kuin hyvin, vaikkei kuitenkaan ole... Yleensä siellä puhelimessa sitten on jotain mitä salailee.

Vierailija
265/286 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin ja KADUN koska epäilin turhaan! En voi tunnustaa, mutta mitä nyt? Miten sovitan tekoni?

Vierailija
266/286 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en tajua tuota urkkimishimoa. Jos en luottaisi puolisooni, niin silloin jo pelkkä luottamuksen puute olisi syy erota. Ihan sama onko pettänyt vai ei. Mielestäni jokaisen, jolle tulee edes mieleen urkkia puolison puhelinta, pitäisi erota sen puhelimen sisällöstä riippumatta, koska suhteesta puuttuu luottamus ja kunnioitus.

Ei muuta, jatkakaa ikuista vääntöänne.

Ei se ole niin mustavalkoista. Ei ole välttämättä kyse siitä, etteikö luottaisi, mutta joku asia on saanut aavistelemaan jotain... Joku ristiriitainen kertomus vaikka pikkujoulujen jälkeen saattaa yhtäkkiä herättää epäilyksiä eikä sieltä toiselta välttämättä tule mitään kunnollista vastausta, vaikka ihan suoraa kysyykin. Kuitenkin asia jää vaivaamaan ja jotenkin se pitää tarkistaa... Tämä voi tulla vaikka yli 10 vuoden suhteen jälkeen eikä ennen ole ollut mitään epäilyksiä tai mustasukkaisuutta. Yleensä ne pettämiset alkaakin ristiriitaisista kertomuksista eikä se toinen pysty myöntämään, vaan jatkaa kirkkain silmin valehtelua ja puhuu vielä lisää itseään pussiin... Vaikea se on ilman todisteita heittää pitkä suhde roskiin.

Tilanne on yleensä juurikin tämä. Luottamusta on ja yhteinen elämä. Kuitenkin jossain vaiheessa tulee epäily jostain, yleensä syynä on toisen muuttunut käytös. Omalla kohdalla aloin epäillä 15 vuoden jälkeen ja löytyipä puhelimesta flirttailuviestejä toisen naisen kanssa. Ilmeisesti ei ollut vielä mennyt pidemmälle se juttu, mutta jo pelkkä selän takana pelaaminen oli mielestäni todella epäkunnioittavaa ja rumaa. Emme eronneet, mutta se 100% luottamus, mikä aikaisemmin oli, on iäksi kadonnut. Tiedän, että mieheni on kykenevä minulle valehtelemaan päin naamaa ja jopa pelaamaa selän takana toisen naisen kanssa. En aio tämän takia perhettä rikkoa, mutta kyllä tällainen aina jälkensä jättää.  

En pystyisi elämään tuollaisessa suhteessa. Jos luottamus on mennyt eikä sitä ole edes halua uudestaan rakentaa, niin silloin on helpompi lopettaa. Ja ihan pitkällä elämänkokemuksella tämän kerron, olen itse aikoinani (jo ennen kuin kännykät yleistyivät) eronnut ja jäänyt pienen lapsen yh:ksi mieluummin kuin elänyt onnettomassa avioliitossa.

Minulle parisuhteen pitää olla voimia ja iloa tarjoava asia, ei niitä kuluttava eli sellainen, missä pitää pelätä, epäillä ja kytätä.

Niin, sellainen voimia ja iloa tarjoava asia se usein onkin jopa monia vuosia, kunnes sitten yhtäkkiä tapahtuu jotain... Vaikkakin kumppani muuttuu oudoksi ja poissaolevaksi, alkaa läpräämään luuria jatkuvalla syötöllä, kantaa puhelinta jopa vessaan ja suihkuun mukaan (mitä ei ole ennen tehnyt), kääntää näytön ainq alaspäin (ei ole ennen tehnyt), pitää koko ajan äänettömällä (ei ole ennen tehnyt) eli jatkuva puhelimen piilottelu. Kuitenkaan et saa mitään vastauksia kysymällä ja kaikki on ikään kuin hyvin, vaikkei kuitenkaan ole... Yleensä siellä puhelimessa sitten on jotain mitä salailee.

Minun aviomieheni ja lapseni isä petti minua jo ennen kuin kännykät tulivat yleisesti käyttöön, saati että niissä olisi ollut pikaviestisovelluksia. Asia selvisi minulle vasta useita kuukausia eromme jälkeen.

Minulle riitti, että en enää ollut onnellinen hänen kanssaan, vuorovaikutus ei toiminut, luottamus ei toiminut, hän vältteli läheisyyttäni jne. Siinä kohtaa suhteemme oli tullut tiensä päähän, ei siinä enää tarvittu mitään vakoilua tai kyttäämistä.

Vierailija
267/286 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no onneton amatööri käyttää sitä ykkösluuria naisille viestittelyyn, sellaiset joutaakin jäädä kii.

Soveltuvin osin samaa mieltä kanssasi.

Jos on niin hölmö tai välinpitämätön ettei jälkiään peittele, niin itseään saa syyttää käryn käydessä.

...vaikka kyllä yhdelläkin luurilla pärjää, ei siihen toista luuria välttämättä tarvita.

Kaikkia niksejä tosin ei kannata paljastaa täällä, se olisi vähän kuin omaan pesään paskomista...

Vierailija
268/286 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan monella pettäjällä on ollut kanttia vetää kumppaninsa oikeuteen puhelimen selaamisesta?

Olisi ihan mielenkiintoista tietää.

Vierailija
269/286 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan monella pettäjällä on ollut kanttia vetää kumppaninsa oikeuteen puhelimen selaamisesta?

Olisi ihan mielenkiintoista tietää.

Aika moni, jolla on riitaisa ero. Ja niitähän piisaa.

Tosin ei tarvitse itse vetää oikeuteen, riittää, kun ilmoittaa poliisille.

Vierailija
270/286 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olin kanssa näitä naiveja perheenäitejä, jotka uskoivat että parisuhde perustuu luottamukseen ja vapauden antamiseen toiselle. Ei kyttäystä, ei stalkkausta - kannustin tapaamaan ystäviä. Sitten yhden kerran tapahtui jotain, joka sai minut varuilleni. Mies selitti asian parhain päin ja uskoin. Epäilys jäi, kun tuli tilaisuus katsoin puhelimen. Siitä alkoi ketju, joka johti eroon. Selvisi, että petti eikä tosiaan ollut eka suhde avioliittomme aikana. Tunsin itseni tyhmäksi isolla T:llä. Enää en ikinä luota mieheen sokeasti. Kaikki pettää sopivan tilaisuuden tullen, paitsi ehkä pelkurit, jotka pelkäävät niin paljon yksinoloa, että eivät uskalla pettää. Näitäkin on, mutta sellaisen kanssa harva haluaa olla muista syistä.

Itse uskon ja haluan uskoa, että eivät kaikki petä ”sopivan tilaisuuden tullen”. On miehiäkin (ei toki koske kaikkia miehiä) joilla ei omatunto ja toisesta välittämisen määrä anna periksi pettämistä. Itse esimerkiksi en ikinä pettäisi em. syistä. Moni mies pettää, mutta uskon itse että eivät kaikki.

Vierailija
271/286 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

en jaksanut lukea koko ketjua mutta vieläkö ap antaa miehelleen piparia

hyvä konsti on miehen tullessa töistä imaista kassit tyhjiksi ja tunnustella suussaan onko sitä mälliä yhtä paljon kuin ennen ja samalla haistellaan karvoista haiseeko tupakka esim

Vierailija
272/286 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olin kanssa näitä naiveja perheenäitejä, jotka uskoivat että parisuhde perustuu luottamukseen ja vapauden antamiseen toiselle. Ei kyttäystä, ei stalkkausta - kannustin tapaamaan ystäviä. Sitten yhden kerran tapahtui jotain, joka sai minut varuilleni. Mies selitti asian parhain päin ja uskoin. Epäilys jäi, kun tuli tilaisuus katsoin puhelimen. Siitä alkoi ketju, joka johti eroon. Selvisi, että petti eikä tosiaan ollut eka suhde avioliittomme aikana. Tunsin itseni tyhmäksi isolla T:llä. Enää en ikinä luota mieheen sokeasti. Kaikki pettää sopivan tilaisuuden tullen, paitsi ehkä pelkurit, jotka pelkäävät niin paljon yksinoloa, että eivät uskalla pettää. Näitäkin on, mutta sellaisen kanssa harva haluaa olla muista syistä.

Itse uskon ja haluan uskoa, että eivät kaikki petä ”sopivan tilaisuuden tullen”. On miehiäkin (ei toki koske kaikkia miehiä) joilla ei omatunto ja toisesta välittämisen määrä anna periksi pettämistä. Itse esimerkiksi en ikinä pettäisi em. syistä. Moni mies pettää, mutta uskon itse että eivät kaikki.

Naiset pettää ihan samoin.

Vierailija
273/286 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun puhelinta ei lueta, siinä on pin-koodi, enkä itse lue toisen puhelinta. Jos on kysyttävää, passaa kysyä suoraan. 

Vierailija
274/286 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun puhelinta ei lueta, siinä on pin-koodi, enkä itse lue toisen puhelinta. Jos on kysyttävää, passaa kysyä suoraan. 

Kerrotko totuuden suoraan?

Vierailija
275/286 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä vaikka pettäisi?

Vierailija
276/286 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä vaikka pettäisi?

Kynnysmatoille ei olekaan, mutta muille saattaa olla.

Vierailija
277/286 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyntimies-Mynttinen kirjoitti:

...vaikka kyllä yhdelläkin luurilla pärjää, ei siihen toista luuria välttämättä tarvita.

Kaikkia niksejä tosin ei kannata paljastaa täällä, se olisi vähän kuin omaan pesään paskomista...

Oon nyt lueskellu näitä sun juttuja tässä ja yhdessä toisessa ketjussa. :(

Olet kuvottava limanuljaska!

ei mulla muuta...

Vierailija
278/286 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän että miehellä on paljon naiskavereita, kerran kysyin mitä puhuvat keskenään ja miksi puhelimensa on aina lukossa. Pyysin näyttämään whatsappinsa. Olen kuulemma sairas ym.

Itse näyttäisin puhelimeni jos mies sitä pyytäisi, mutta en näe tarvetta lukita puhelinta parisuhteessa. Minulle on alkanut tulla ikävä tunne tästä, tosin jos jotain olisi meneillään en mitenkään saisi tietää. Entisessä suhteessa minua on petetty ja siksi olen skeptisempi nykyään. En luota kehenkään 100%, varsinkaan miehiin.

Vierailija
279/286 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi stalkkaatte ettekä puhu suoraan huolistanne? Jos toinen ei välitä huolesta, ei ehkä kannata olla yhdessä muutenkaan, viesteili muille tai ei.

Vierailija
280/286 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolison puhelimen katselua on pidettävä yhtä rikollisena kuin kirjesalaisuuden rikkomista. Jokaisen henkilökohtainen asia!

Sitähän se onkin. Ketjussahan linkitettiin muutama sivu sitten uutiseen, jossa kerrottiin kuinka joku oli saanut lähes 4000 korvausvaatimukset (sakko, korvaus + oikeudenkäyntikulut) luettuaan ex-puolisonsa sähköposteja. Kyseessä on rikos.

Taskurahoja totuudesta.

Onko kariutunut avioliittokin taskurahoja totuudesta, että puoliso olikin uskollinen? Jos, niin ei kun selvittämään sitä totuutta vaan. Voihan siinä vaikka jäädä voitolle, riippuen omaisuuden jakautumisesta ja avioehdosta. 

On, koska olen kaikissa tapauksissa rutkasti saamapuolella.

No sinä et kyllä tuolla asenteella edes ansaitse uskollista ja kunnioittavaa puolisoa.