Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olet 18v tyttösi kanssa kaupassa. Ostatko pyydettäessä lonkeroita?

Vierailija
06.08.2014 |

Olet 18-vuotiaan tyttösi kanssa kaupassa. Tyttö on jäämässä yksin kotiin, muu perhe lähdössä mökille. Tyttö pyytää Sinua ostamaan kuusi lonkeroa hänelle. Ostatko?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan tyttö ostaa ne itsekin jos on 18v?

Vierailija
2/19 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin juuri sama kai tuo on ostaa kerta itsekkin voi ne kuitenkin hakea. Mikä tässä ees oli pointti kun puhut täysi-ikäisestä ja noin pienestä määrästä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskaltaisi :) Jos tyttö tekstaisi esim kotoa "tuo mulle 6 lonkeroa kaupasta" niin tottahan toki. Mutta itse pitää maksaa!

Vierailija
4/19 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 00:44"]En uskaltaisi :) Jos tyttö tekstaisi esim kotoa "tuo mulle 6 lonkeroa kaupasta" niin tottahan toki. Mutta itse pitää maksaa!

[/quote]

Ja en siis uskaltaisi koska henkkariton tyttäreni ei menisi täysi-ikäisestä ja kassalla voisi syntyä ikävä tilanne...

Vierailija
5/19 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin

Vierailija
6/19 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan, kun kerran kaupassa ollaan.

Vierailija
7/19 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh? Miksei se voi itse ostaa?

Vai pyytääkö maksamaan? No, täsäkin tapauksessa voisin muutaman ostaa, olen itse 40 v ja äitini tarjoaa minulle välillä juotavaa ja puoletaan tarjoan hänelle, ei niin lasketa. 

En nyt toksi mihinkään bileisiin hankkisi lavallista lonkeroa, mutta miksen pari lonkeroa voisi täysi-ikäiselle tyttärelle tarjotakin.

Vierailija
8/19 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehkä jättäis sitä yksin kotiin, jos muut on lähdössä mökille. Ties missä kunnossa se koti olisi, kun palataan mökiltä. Tyttö saattaisi viattomasti pyytää pari kaveria kylään ja pian olis Facebook täynnä ilmoituksia, että meidän kämpillä on bileet ja aikuiset on poissa.

Vierailija
9/19 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä paitsi kuusi lonkeroa on ihan järkyttävä määrä! Olen vain kerran elämässäni juonut niin paljon ja päädyin nuoleskelemaan toimitusjohtajaa firman juhlissa, vaikka olin naimisissa. Kaksi lonkeroa on ihan maksimi, mitä voi kerralla juoda.

9

Vierailija
10/19 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö ei pyytäisi. Mutta voisin tuoda.

Vierailija
11/19 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuisi mm. omasta ja tyttären rahatilanteesta ja siitä, onko kyseinen tytär jatkuvasti pyytämässä minua maksamaan hänelle ylimääräisiä ja melko turhia juttuja.

Vierailija
12/19 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 00:48"]

En ehkä jättäis sitä yksin kotiin, jos muut on lähdössä mökille. Ties missä kunnossa se koti olisi, kun palataan mökiltä. Tyttö saattaisi viattomasti pyytää pari kaveria kylään ja pian olis Facebook täynnä ilmoituksia, että meidän kämpillä on bileet ja aikuiset on poissa.

[/quote]Oho... Meillä on lapset olleet ihan säännöllisesti yksin kotona 16 vuotiasta asti. Bileiden järjestely ja useamman kaverinkin kyllään pyytäminen on ollut tietysti kiellettyä. Satunnaisesti jo nuorempinakin. Miten te oikein olette kasvattaneet lapsenne, jos eivät ole luotettavia?

Alkoholi oli ei alaikäisinä... Ihan testimielessä ovat joskus yhden siiderin pyytäneet tuomaan kaupasta 18 täytettyään ja olen sen tuonut ja sanonut että ei oteta tavaksi.

Vierailija
13/19 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 00:50"]

Sitä paitsi kuusi lonkeroa on ihan järkyttävä määrä! Olen vain kerran elämässäni juonut niin paljon ja päädyin nuoleskelemaan toimitusjohtajaa firman juhlissa, vaikka olin naimisissa. Kaksi lonkeroa on ihan maksimi, mitä voi kerralla juoda.

9

[/quote]No sinun lutkahtavuutesi olisi varmaan ilman juomiakin ilmennyt, mutta kuusi lonkeroa ei todellakaan ole järkyttävä määrä.

Vierailija
14/19 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 00:53"]

[/quote]Oho... Meillä on lapset olleet ihan säännöllisesti yksin kotona 16 vuotiasta asti. Bileiden järjestely ja useamman kaverinkin kyllään pyytäminen on ollut tietysti kiellettyä. Satunnaisesti jo nuorempinakin. Miten te oikein olette kasvattaneet lapsenne, jos eivät ole luotettavia?

Alkoholi oli ei alaikäisinä... Ihan testimielessä ovat joskus yhden siiderin pyytäneet tuomaan kaupasta 18 täytettyään ja olen sen tuonut ja sanonut että ei oteta tavaksi.

[/quote]Missä tynnyrissä sinä olet kasvanut jos luulet että niitä nuoria "kasvatetaan luotettaviksi" bileiden ja kavereiden valitsemisenkin suhteen vielä jottei kukaan heistäkään puhu ohi suunsa tai päivitä faceen ja kohta on kuokkavieraat väkisin sisällä...

Vierailija
15/19 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuo juo ne kotonaan, ei mun luona.

Ostaisin

Vierailija
16/19 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 00:53"]

[/quote]

Mun kuopus oli 16-vuotiaana koiravahtina, kun olin pari viikkoa työmatkalla Floridassa. Ei ollut mitään bileitä pidetty sillä aikaa. Mullekin on tärkeää, että omiin lapsiin voi luottaa.

Vierailija
17/19 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Missä tynnyrissä sinä olet kasvanut jos luulet että niitä nuoria "kasvatetaan luotettaviksi" bileiden ja kavereiden valitsemisenkin suhteen vielä jottei kukaan heistäkään puhu ohi suunsa tai päivitä faceen ja kohta on kuokkavieraat väkisin sisällä...

[/quote]

Voin kertoa ihan omasta kokemuksestani, että omassa nuoruudessani 10v sitten yläasteikäisinä ne nuoret, joihin vanhemmat luottivat, olivat juuri niitä jotka eivät koskaan tuottaneet pettymystä. Liian tiukat rajat saaneilla oli älytön näyttämisen halu ja karkailivat kotoaan discoihin jne. Ne, joiden vanhemmat olivat hieman ulapalla itsekin viikonloppuisin, harhailivat öisin kaupungissa.. Olen sitä mieltä, että luottamus nuoreen on kaiken a ja o, muuten tulee ylilyöntejä. 

Vierailija
18/19 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 01:15"]

[/quote]

Mutta miten voi luottaa, jos teini toistuvasti pettää luottamuksen??

Voin kertoa ihan omasta kokemuksestani, että omassa nuoruudessani 10v sitten yläasteikäisinä ne nuoret, joihin vanhemmat luottivat, olivat juuri niitä jotka eivät koskaan tuottaneet pettymystä. Liian tiukat rajat saaneilla oli älytön näyttämisen halu ja karkailivat kotoaan discoihin jne. Ne, joiden vanhemmat olivat hieman ulapalla itsekin viikonloppuisin, harhailivat öisin kaupungissa.. Olen sitä mieltä, että luottamus nuoreen on kaiken a ja o, muuten tulee ylilyöntejä. 

[/quote]

Vierailija
19/19 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostaisi. Vanhemman ei tarvitse ostaa kotiinjäävälle nuorelle alkoholia. Ja en itse juo kuutta lonkeroa milloinkaan, niin tuskin haluaisin tuttärenikään juovan. Kotona voi luontevasti käyttää alkoholia kanssani kun minä käytän. Lasin viiniä tai saunasiiderin. En ymmärrä tuollaista juodaan kuusi lonkeroa mentaliteettia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä