Puolison puhelimen tutkiminen
Puoliso on liikkuvassa työssä, jossa tapaa jatkuvasti vastakkaisen sukupuolen edustajia. Nyt kesän aikana hänen käytöksensä on alkanut muuttua ja työpäivätkin ovat olleet hiukan pidempiä. Ja varsinkin puhelinkäyttäytyminen on erilaista. Tekstareita satelee tiuhaan ja niihin vastaillaan. Aikaisemmin yleensä aina hän kertoi kuka viestitteli ja mitä, esim. kaveri pyytelee kylään jne. mutta nyt viestittelystä ei mainita sanallakaan. En ole koskaan ollut utelias enkä mustasukkainen, mutta kun minuun on huomiota riittänyt viime aikoina vähemmän, on tullut mieleen että pitäisikö minun salaa tutkia hänen puhelimensa viestit? Tiedän, että jos vain kysyn asiasta häneltä suoraan ei hän vain vähättelisi asiaa.
Kommentit (286)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä nuo, jotka oikein vouhkaavat yksityisyydestään ja kuinka urkkiminen on rikos ja pahempaa, kuin pettäminen ovat niitä, joilla on oikeasti siellä puhelimessa salattavaa. Flirttiviestejä muilta, kuin kumppanilta tms. Minun puhelimessani ei ole mitään, josta mieheni voisi pahastua, joten en näe syytä miksi suuttuisin oikein kovin, jos hän menisi katsomaan, koska tuli vaan sellainen tunne jostain(?), että piti. Samoin, jos hän pyytäisi näyttämään, niin näyttäisin. Häntä tuskin kiinnostaa minun ja äitini väliset viestit tai minun ja parhaan ystäväni "Maijan" väliset viestit, vaan nimenomaa joidenkin toisten miesten viestit.
Niin ja mikäs sen näppärämpää kuin tallettaa sen kuuman latinorakastajan puhelinnumero nimellä "Äiti" luuriin. Kas, kun on helppoa olla "avoin". Sanoo vaan sitten tarpeen tullen, että äidin viestejä et saa katsoa. Katso vaan kaikki miehet.
Totta vie mulla on salattavaa puhelimessani. Tietenkin aidosti salaisten työasioiden lisäksi myös yksityistä viestintää monien ystävien ja muiden tahojen kanssa, joka on luottamuksellista ja kirjesalaisuuden piirissä. Sisältäen kahdenvälisiä asioita, esimerkiksi ystävien henkilökohtaisia arkojakin asioita, joita ei ole tarkoitettu kenellekään muulle kuin minulle.
Eiköhän kumppanisi tiedä ystäväsi, joten miksi hän menisi sellaisia viestejä lukemaan, ellei ole syytä epäillä, että ystävyys on "ystävyyttä". Hän myös varmasti tietää mitkä viestiketjut koskee työasioita eikä varmasti niitäkään mene availemaan. Hän myös varmasti tuntee sukulaisesi.
???
Minulla on erikseen priva- ja työsuhdeluuri. Ei kumppanini tiedä tai muista läheskään kaikkia ystäviäni, joiden kanssa pidän yhteyttä satunnaisesti, vaikka emme tapaa, tai joita tapaan vain työmatkoilla. (Ja ihan omaa sukupuoltani olevista ystävistä, vain ystävistä, on nyt kyse.)
Mitä työluuriin tulee, niin mistä ihmeestä hän tietäisi pelkästään lähettäjän nimen lukemalla, mitkä viestiketjut koskevat työasioita?
Nyt oli kyllä kaiken kaikkiaan hyvin outo kommentti.
Puolison puhelimen katselua on pidettävä yhtä rikollisena kuin kirjesalaisuuden rikkomista. Jokaisen henkilökohtainen asia!
Vierailija kirjoitti:
Puolison puhelimen katselua on pidettävä yhtä rikollisena kuin kirjesalaisuuden rikkomista. Jokaisen henkilökohtainen asia!
Sitähän se onkin. Ketjussahan linkitettiin muutama sivu sitten uutiseen, jossa kerrottiin kuinka joku oli saanut lähes 4000 korvausvaatimukset (sakko, korvaus + oikeudenkäyntikulut) luettuaan ex-puolisonsa sähköposteja. Kyseessä on rikos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä nuo, jotka oikein vouhkaavat yksityisyydestään ja kuinka urkkiminen on rikos ja pahempaa, kuin pettäminen ovat niitä, joilla on oikeasti siellä puhelimessa salattavaa. Flirttiviestejä muilta, kuin kumppanilta tms. Minun puhelimessani ei ole mitään, josta mieheni voisi pahastua, joten en näe syytä miksi suuttuisin oikein kovin, jos hän menisi katsomaan, koska tuli vaan sellainen tunne jostain(?), että piti. Samoin, jos hän pyytäisi näyttämään, niin näyttäisin. Häntä tuskin kiinnostaa minun ja äitini väliset viestit tai minun ja parhaan ystäväni "Maijan" väliset viestit, vaan nimenomaa joidenkin toisten miesten viestit.
Niin ja mikäs sen näppärämpää kuin tallettaa sen kuuman latinorakastajan puhelinnumero nimellä "Äiti" luuriin. Kas, kun on helppoa olla "avoin". Sanoo vaan sitten tarpeen tullen, että äidin viestejä et saa katsoa. Katso vaan kaikki miehet.
Totta vie mulla on salattavaa puhelimessani. Tietenkin aidosti salaisten työasioiden lisäksi myös yksityistä viestintää monien ystävien ja muiden tahojen kanssa, joka on luottamuksellista ja kirjesalaisuuden piirissä. Sisältäen kahdenvälisiä asioita, esimerkiksi ystävien henkilökohtaisia arkojakin asioita, joita ei ole tarkoitettu kenellekään muulle kuin minulle.
Eiköhän kumppanisi tiedä ystäväsi, joten miksi hän menisi sellaisia viestejä lukemaan, ellei ole syytä epäillä, että ystävyys on "ystävyyttä". Hän myös varmasti tietää mitkä viestiketjut koskee työasioita eikä varmasti niitäkään mene availemaan. Hän myös varmasti tuntee sukulaisesi.
???
Minulla on erikseen priva- ja työsuhdeluuri. Ei kumppanini tiedä tai muista läheskään kaikkia ystäviäni, joiden kanssa pidän yhteyttä satunnaisesti, vaikka emme tapaa, tai joita tapaan vain työmatkoilla. (Ja ihan omaa sukupuoltani olevista ystävistä, vain ystävistä, on nyt kyse.)
Mitä työluuriin tulee, niin mistä ihmeestä hän tietäisi pelkästään lähettäjän nimen lukemalla, mitkä viestiketjut koskevat työasioita?
Miksi hän katsoisi työsuhdepuhelintasi? Senhän on oltava sellaisen lukituksen takana, ettei ulkopuoliset sinne pääse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
???
Miksi hän katsoisi työsuhdepuhelintasi? Senhän on oltava sellaisen lukituksen takana, ettei ulkopuoliset sinne pääse.
Älä minulta kysy, kysy tuolta, joka kirjoitti "Hän myös varmasti tietää mitkä viestiketjut koskee työasioita eikä varmasti niitäkään mene availemaan." Hänhän tässä kuvitteli, että työsuhdepuhelinta voi selailla ja sieltä kyllä tunnistaa, mitkä ovat työ- ja mitkä yksityisasioita. Minä vain jatkoin hänen hypoteettista pohdiskeluaan.
Mutta hyvä, että joku edes myöntää, että työlaitteisiin ei todellakaan pidä päästää ketään. Ei edes mustasukkaista puolisoa.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä suhde on finito jo epäilyksen orastaessa. Ellen pystyisi luottamaan kumppaniini ja olisi tarve tutkia kännykkää, ei olisi mitään mieltä enää jatkaa suhdetta. Minusta olisi tullut ikävä kyttäävä äm mä eli olisin vieraantunut itsestäni.
Vaikka toinen antaisi epäilykselle oikeasti aihetta? Ei se nyt ihan niinkään ole, että luotto on 100% tai sitten pettäminen. Ei kuitenkaan kannatta selviltä merkeiltä silmiään ummistaakaan, vaikka lähtökohtaisesti tietysti pitää luottaa. Sitä vain pitää olla myös sen luottamuksen arvoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en tajua tuota urkkimishimoa. Jos en luottaisi puolisooni, niin silloin jo pelkkä luottamuksen puute olisi syy erota. Ihan sama onko pettänyt vai ei. Mielestäni jokaisen, jolle tulee edes mieleen urkkia puolison puhelinta, pitäisi erota sen puhelimen sisällöstä riippumatta, koska suhteesta puuttuu luottamus ja kunnioitus.
Ei muuta, jatkakaa ikuista vääntöänne.
Ei se ole niin mustavalkoista. Ei ole välttämättä kyse siitä, etteikö luottaisi, mutta joku asia on saanut aavistelemaan jotain... Joku ristiriitainen kertomus vaikka pikkujoulujen jälkeen saattaa yhtäkkiä herättää epäilyksiä eikä sieltä toiselta välttämättä tule mitään kunnollista vastausta, vaikka ihan suoraa kysyykin. Kuitenkin asia jää vaivaamaan ja jotenkin se pitää tarkistaa... Tämä voi tulla vaikka yli 10 vuoden suhteen jälkeen eikä ennen ole ollut mitään epäilyksiä tai mustasukkaisuutta. Yleensä ne pettämiset alkaakin ristiriitaisista kertomuksista eikä se toinen pysty myöntämään, vaan jatkaa kirkkain silmin valehtelua ja puhuu vielä lisää itseään pussiin... Vaikea se on ilman todisteita heittää pitkä suhde roskiin.
Tilanne on yleensä juurikin tämä. Luottamusta on ja yhteinen elämä. Kuitenkin jossain vaiheessa tulee epäily jostain, yleensä syynä on toisen muuttunut käytös. Omalla kohdalla aloin epäillä 15 vuoden jälkeen ja löytyipä puhelimesta flirttailuviestejä toisen naisen kanssa. Ilmeisesti ei ollut vielä mennyt pidemmälle se juttu, mutta jo pelkkä selän takana pelaaminen oli mielestäni todella epäkunnioittavaa ja rumaa. Emme eronneet, mutta se 100% luottamus, mikä aikaisemmin oli, on iäksi kadonnut. Tiedän, että mieheni on kykenevä minulle valehtelemaan päin naamaa ja jopa pelaamaa selän takana toisen naisen kanssa. En aio tämän takia perhettä rikkoa, mutta kyllä tällainen aina jälkensä jättää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en tajua tuota urkkimishimoa. Jos en luottaisi puolisooni, niin silloin jo pelkkä luottamuksen puute olisi syy erota. Ihan sama onko pettänyt vai ei. Mielestäni jokaisen, jolle tulee edes mieleen urkkia puolison puhelinta, pitäisi erota sen puhelimen sisällöstä riippumatta, koska suhteesta puuttuu luottamus ja kunnioitus.
Ei se ole niin mustavalkoista. Ei ole välttämättä kyse siitä, etteikö luottaisi, mutta joku asia on saanut aavistelemaan jotain... Joku ristiriitainen kertomus vaikka pikkujoulujen jälkeen saattaa yhtäkkiä herättää epäilyksiä eikä sieltä toiselta välttämättä tule mitään kunnollista vastausta, vaikka ihan suoraa kysyykin. Kuitenkin asia jää vaivaamaan ja jotenkin se pitää tarkistaa... Tämä voi tulla vaikka yli 10 vuoden suhteen jälkeen eikä ennen ole ollut mitään epäilyksiä tai mustasukkaisuutta. Yleensä ne pettämiset alkaakin ristiriitaisista kertomuksista eikä se toinen pysty myöntämään, vaan jatkaa kirkkain silmin valehtelua ja puhuu vielä lisää itseään pussiin... Vaikea se on ilman todisteita heittää pitkä suhde roskiin.
Tilanne on yleensä juurikin tämä. Luottamusta on ja yhteinen elämä. Kuitenkin jossain vaiheessa tulee epäily jostain, yleensä syynä on toisen muuttunut käytös. Omalla kohdalla aloin epäillä 15 vuoden jälkeen ja löytyipä puhelimesta flirttailuviestejä toisen naisen kanssa. Ilmeisesti ei ollut vielä mennyt pidemmälle se juttu, mutta jo pelkkä selän takana pelaaminen oli mielestäni todella epäkunnioittavaa ja rumaa. Emme eronneet, mutta se 100% luottamus, mikä aikaisemmin oli, on iäksi kadonnut. Tiedän, että mieheni on kykenevä minulle valehtelemaan päin naamaa ja jopa pelaamaa selän takana toisen naisen kanssa. En aio tämän takia perhettä rikkoa, mutta kyllä tällainen aina jälkensä jättää.
En pystyisi elämään tuollaisessa suhteessa. Jos luottamus on mennyt eikä sitä ole edes halua uudestaan rakentaa, niin silloin on helpompi lopettaa. Ja ihan pitkällä elämänkokemuksella tämän kerron, olen itse aikoinani (jo ennen kuin kännykät yleistyivät) eronnut ja jäänyt pienen lapsen yh:ksi mieluummin kuin elänyt onnettomassa avioliitossa.
Minulle parisuhteen pitää olla voimia ja iloa tarjoava asia, ei niitä kuluttava eli sellainen, missä pitää pelätä, epäillä ja kytätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitähän se onkin. Ketjussahan linkitettiin muutama sivu sitten uutiseen, jossa kerrottiin kuinka joku oli saanut lähes 4000 korvausvaatimukset (sakko, korvaus + oikeudenkäyntikulut) luettuaan ex-puolisonsa sähköposteja. Kyseessä on rikos.
Taskurahoja totuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taskurahoja totuudesta.
Onko kariutunut avioliittokin taskurahoja totuudesta, että puoliso olikin uskollinen? Jos, niin ei kun selvittämään sitä totuutta vaan. Voihan siinä vaikka jäädä voitolle, riippuen omaisuuden jakautumisesta ja avioehdosta.
no onneton amatööri käyttää sitä ykkösluuria naisille viestittelyyn, sellaiset joutaakin jäädä kii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taskurahoja totuudesta.
Onko kariutunut avioliittokin taskurahoja totuudesta, että puoliso olikin uskollinen? Jos, niin ei kun selvittämään sitä totuutta vaan. Voihan siinä vaikka jäädä voitolle, riippuen omaisuuden jakautumisesta ja avioehdosta.
On, koska olen kaikissa tapauksissa rutkasti saamapuolella.
Mä en edes tiedä, onko mun mies tutkinut mun puhelinta. Itse en ole hänen puhelinta tutkinut. En kyllä tykkäisi, jos mun mies lukisi mun ja siskoni viestinvaihtoa kun on siskolle arkoja asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noinhan se alkoi, ex-puolisoni pettäminen nimittäin. Aluksi viattomia flirttailuviestejä, asiasta mainitessani tuli tylyjä kommentteja, että "kyllähän kavereita saa olla". Juu, niin fyysisiin pettämisiinhän ne etenivät. Sinuna lähtisin kävelemään, enkä odottelemaan, mitä tuleman pitää.
Olen tutkinut tänään puolisoni puhelimen. Kuka heittää ekan kiven minua kohti?
Vierailija kirjoitti:
Kannattiko? Onko nyt hyvä mieli? Koetko, että arvostat ja rakastat puolisoasi? Entä oletko hänen arvostuksensa ja rakkautensa arvoinen? Onko parisuhteenne sinulle ilon ja voimien lähde? Entä puolisollesi?
Aika järkyttävää kuinka jotkut oikeuttavat rikoksiaan vaikka millä: minun exäni petti minua, joten voin pahoinpidellä kenet vaan, aikaisempi kumppani ei ollut luotettava joten voin rikkoa viestintäsalaisuutta, traumatisoiduin joskus kauan sitten joten voin ajaa päin punaisia jne. Selityksiä riittää. Vastuuttomia rikollisia.
Tutkin puolisoni puhelimen, siitä päädyttiin avioeroon, syystä....
Vierailija kirjoitti:
Sulla on ilmeisesti lupa siihen. Mulla on lupa mutta ei tarvetta tutkia.
Sinähän vallan mainio epeli olet, ilmoitit täysin normaalin mielipiteen asiattomaksi.
Ehdottaisin sinulle, voisitko mennä tuonne ketjuihin , joissa ihan oikeasti solvataan ihmisiä esim. Maisa torppa, janita lukkarinen jne. Ketjut. Siellä on kuule todellista rikoksen merkit täyttävää solvausta. Siitä voisi olla monelle iloa, jos siirtyisit täältä muualle.
-eri