Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä tämän naisen treffi-ilmosta?

Vierailija
13.08.2021 |

Mies 45-54v, yli 180cm pitkä, huumorintajuinen, mukava, hellä, marjastaa, onkii, virvelöi, metsässä samoileva, tanssii(valssi, tango, humppa...), laulaa karaokea, ei oo sohvsperuna, ei tupakoi, ei käytä alkoholia, eikä muita aineita, tykkää koirista, auto ja ajokortti ois +, moottoripyörä++, mökkeilee, ei pieniä lapsia ku omat jo aikuisia. No, ku jottain etes näistä nii...

Kommentit (214)

Vierailija
121/214 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono, koska siinä ei kerrota yhtään mitään naisesta itsestään. Miksi kukaan kiinnostuisi sinusta vaikka kaikki osuisikin?

Tulee kuva, että toiselle on vaatimuksia vaikka kuin, mutta itsellään ei ole mitään annettavaa.

Vierailija
122/214 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huono, koska siinä ei kerrota yhtään mitään naisesta itsestään. Miksi kukaan kiinnostuisi sinusta vaikka kaikki osuisikin?

Tulee kuva, että toiselle on vaatimuksia vaikka kuin, mutta itsellään ei ole mitään annettavaa.

Esimerkki hyvästä naisen ilmoituksesta, kiitos. Tee vaikka ilmoitus minulle, vaikka avoliitossa olevana en uutta miestä olekaan etsimässä. Mitä minun kannattaisi kirjoittaa. Lähtökohta on, että olen xx-vuotias ja haen suunnilleen ikäistäni, vapaata, lapsensa jo tehnyttä tai vela-miestä (jolla ei myöskään ole enää pieniä lapsia) noin 200 km etäisyydeltä. Olen korkeasti koulutettu ja teen koulutustani vastaavaa työtä. Harrastan matkustamista, yhdistystoimintaa, opiskelua, koiria ja retkeilyä. Olen savuton mutta käytän alkoholia. Etsin luonnollisesti kumppania, jolla olisi samoja mielenkiinnon kohteita ja riittävän samanlainen elämäntapa.

Mitä minä saan ilmoitukseeni laittaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/214 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkki hyvästä naisen ilmoituksesta, kiitos. Tee vaikka ilmoitus minulle, vaikka avoliitossa olevana en uutta miestä olekaan etsimässä. Mitä minun kannattaisi kirjoittaa. Lähtökohta on, että olen xx-vuotias ja haen suunnilleen ikäistäni, vapaata, lapsensa jo tehnyttä tai vela-miestä (jolla ei myöskään ole enää pieniä lapsia) noin 200 km etäisyydeltä. Olen korkeasti koulutettu ja teen koulutustani vastaavaa työtä. Harrastan matkustamista, yhdistystoimintaa, opiskelua, koiria ja retkeilyä. Olen savuton mutta käytän alkoholia. Etsin luonnollisesti kumppania, jolla olisi samoja mielenkiinnon kohteita ja riittävän samanlainen elämäntapa.

Mitä minä saan ilmoitukseeni laittaa?

No jopas siellä älähdettiin...

Ai mitä saat laittaa? No, ihan luule mitä itse haluat.

Tässä nyt kysyttiin mitä mieltä ollaan aloituksen ilmoituksesta ja annoin siihen rehellisen vastaukseni perusteluineen. Jos ei miellytä, niin voivoi, ei ole minun ongelmani.

Vierailija
124/214 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä näitä vaatimusautisteja oikein piisaa? Vai yksi ja sanako hokee koko ajan samaa asiaa? Tämä palsta on kyllä vastauksista päätellen varsinainen autistien kokoontumisajo. Ja mitä tulee mökkeihin, niin maaseudulla suurella osalla ihmisistä on joku kytkös mökkiin, joko omaan tai suvun. Näin myös itselläni, ja about kaikilla tutuillani. Itse en omista mökkiä mutta on kaksikin joilla voin halutessani käydä.

Vierailija
125/214 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-kymppinen nainen voi periaatteessa vaatia ihan mitä tahtoo (ei tarvitse tyytyä) ja tämä fiksu nainen ymmärtää että tuskin kaikkea saa.

Vierailija
126/214 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee mieleen, että tämä on provo. On niin ristiriidassa nuo jutut, mitä "nainen" haluaa.

Metsässä samoilevat naiset ja kalamiehiä arvostavat naiset harvemmin piittaavat moottoripyörämiehistä -vaikka tosi monella eräjormalla kyllä sellainenkin löytyy. Samoin karaoke ja tanssitaitotoivomus ei oikein osu yhteen noiden muiden kanssa.

Ja hemmetin outoa mainita pituus, mutta ei mitään muuta ulkonäkövaatimusta. Joko niitä listataan enemmän, tai ei yhtään.

Muutenkin tuon ikäiset naiset jo tietää, että miehen harrastuksilla ei ole niin väliä, vaan samanlaisella arvomaailmalla. Toki se usein poikii sitten samantapaisia harrastuksiakin.

Ihminen, joka on mahdotonta profiloida, on ihminen, jonka palsta-u-li on keksinyt omassa pikku päässään.

Vierailija
127/214 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä näitä vaatimusautisteja oikein piisaa? Vai yksi ja sanako hokee koko ajan samaa asiaa? Tämä palsta on kyllä vastauksista päätellen varsinainen autistien kokoontumisajo. Ja mitä tulee mökkeihin, niin maaseudulla suurella osalla ihmisistä on joku kytkös mökkiin, joko omaan tai suvun. Näin myös itselläni, ja about kaikilla tutuillani. Itse en omista mökkiä mutta on kaksikin joilla voin halutessani käydä.

No, jos moni kerta on jo tulkinnut tuon ilmoituksen "vaatimuslistaksi", niin siinä todennäköisesti on sitten myös perää. Kuulostat tosi lapselliselta kiukutteluinesi ja autistileimauksinesi. Jos pyydetään mielipiteitä, niin sitten pitää myös varautua, että niitä tulee. Kestä kuin aikuinen.

Vierailija
128/214 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akkojen kriteerit ei oo sit yhtää epärealistiset. :D Ehei! :D Kyl yksin on nii paljo helpompaa, ku ei tarvii rasittaa itteesä kumartelemalla naisille. Kukaa jaksa kattoo tommosta "mie ansaitse parhaan mahdollisen miehen" -naista päivääkään.

Elät aika erikoisessa maailmassa, jos tuo listaus on mielestäsi "paras mahdollinen mies" -settiä, tai kohtuuttomia vaatimuksia.

Ulkoilmaihminen, joka tykkää myös tanssia ja laulaa karaokea? Ei lainkaan harvinaista. Toki se on harvinaista, että karaokea lauletaan täysin selvin päin.

Useimmilla aikuisilla ihmisillä on auto käytössä, eli sitä voisi pitää default oletuksena, ja tällä vaatimattomalla naisella se oli erityistä plussaa.

Naisella ei ollut mitään vaatimuksia miehen koulutuksen tai sosioekonomisen aseman suhteen, tai ulkonäön. Ainoa ulkonäkökriteeri oli pituus, mikä indikoi että nainen on itse pitkä myös, eikä tahdo itseään lyhyempää miestä -jos kyse olisi turhamaisuudesta, olisi mainittu muutakin ulkonäköön liittyvää.

Kannattaa myös ymmärtää, että lapsentekoiän ohittaneen naisen ei tarvitse enää tyytyä mihinkään, kun ei ole kiire saada siittäjää. Voi valita olla yksin, jos ei löydy sitä itselle täydellistä miestä.

15 onnellisen avioliittovuoden jälkeen neuvoni parisuhdetta etsiville on, että tavoitelkaa kuuta taivaalta älkääkä tyytykö mihinkään. Kumppanin löytäminen voi vähän kestää, mutta voi veljet että se odotus palkitaan.

Vierailija
129/214 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kosahtaa tuohon tanssitaito vaatimukseen. Akka on ilmeisesti itse pyylevä karaoketäti joka samalla jakaa paheksuvia katseita kaljajuottoloissa.

Tanssitaito on nykymiehellä ihan hukassa. Tuon ikäluokan miehistä osa vielä osaa. Suuri plussa.

En ymmärrä, miksi se tanssitaito/taidon puute on kumppanissa niin tähdellistä. Ettehän varmaan vaadi miestä olemaan haka kaikissa muissakaan jutuissa, mistä itse tykkäätte ja joissa olette taitava. Suurin osa yhteisestä ajasta ei kuitenkaan kulu tanssien, ruusuilla tai muutenkaan, joten pitäisi olla ihan toissijainen seikka.

Minä olen nainen, joka ei tanssi. Eksäni (jota en tavannut netissä tai tinderissä) tanssi ja tykkäsi käydä lavatansseissa. Koko yhdessäoloaikamme oli enemmän vai vähemmän kompromissia, koska hän olisi halunnut käydä useammin tansseissa ja minä taas viettää enemmän viikonloppuja yhdessä (asuimme eri kaupungeissa eli tapasimme yleensä vain viikonloppuisin ja lomilla).

Ikävää. Mutta tuollainen tilannehan voi syntyä minkä tahansa muunkin harrastuksen myötä, mikä toista kiinnostaa ja toista ei.

Vierailija
130/214 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luetun ymmärtämisessä ja tekstin tulkinnassa täytyy olla vikaa, jos ei ymmärrä, että nainen luettelee omia harrastuksiaan, joista joitakin toivoo myös miehen harrastavan. Tykkää käydä mm. lavatansseissa.

Lukekaa kirjoja, niin ymmärrätte paremmin mitä ympärillä tapahtuu.

Mutta ei kerro itsestään mitään ihmisenä. Hittoako minua lämmittää se että hän tykkää lavatansseista?

Otatko minut mieheksesi koska keräilen postimerkkejä?

Ei hän varmaan sinua haluakaan lämmittää vaan miestä, joka tuossa kohtaa innostuu huomatessaan, että tarjolla on tanssimisesta pitävää seuraa.

Eli ei haeta niinkään parisuhdetta, vaan harrasteluseuraa?

Vierailija
131/214 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaatimuslista on, mutta itsestään ei kerro mitään. Ohi.

Ei voi mitään, jos et ole lukutaitoinen, eikä itsellesi tärkeää ole yhteiset arvot tai vapaa-ajan harrastukset.

Eihän tuosta ilmoituksesta naisen arvomaailma käy ilmi. Tupakoimattomuus ja alkoholittomuus kyllä, mutta ei niistä paljon voi vielä päätellä.

-Eri

Kyllähän tuosta ilmoituksesta käy hyvinkin selvästi ilmi naisen arvomaailma. Autisteille ei tietenkään vihjeet riitä, mutta sille asialle nyt ei voi mitään tehdä kun tärkein puuttuu eli halu ymmärtää ja suhtautua positiivisesti. Sellaista ilmoitusta ei olekaan joka näille kelpaisi, kun todellisuudessa etsitään syytä pysyä kotona nillittämässä verkkoon. Kun itsekin tietävät että on turha edes yrittää eikä halua kehittää sosiaalisia taitoja ole.

No minä en ole kyllä mitenkään autistinen. :) Olen viisikymppinen nainen, jota varsin tunneälykkäänäkin pidetään.  Mielestäni tuossa ilmoituksessa kerrotaan lähinnä vapaa-ajan vietosta ja harrastuksista, asioista, joista ilmoituksen kirjoittanut nainen on kiinnostunut. Saan kuvan aika käytännön- ja luonnonläheisestä ihmisestä. Pitäisikö tämän kertoa automaattisesti jotain arvoista? Mitä ne arvot sitten ovat? Ihminen voi vaikkapa marjastaa monista eri syistä.

Se, että toivoo mieheltä terveellisiä elämäntapoja, voi kertoa niiden arvostamisesta, mutta myös esim. aiemmista pettymyksistä. Kenties molemmistakin, ja vielä jostain muustakin.

Ylipäätään eri ihmiset näyttävät käsittävän arvot eri tavalla, siis ihan jo käsitteenä ilmeisesti. Joku sanoo arvoikseen esim. perheen ja ystävät. Tällä hän tarkoittaa varmaankin, että ne ovat hänelle erittäin tärkeitä asioita, joita hän tietenkin myös arvostaa. Minäkin arvostan ja pidän läheisiäni totta kai erittäin tärkeinä, mutta minulle arvot ovat silti jotain laajempaa ja abstraktimpaa. Esim. oikeudenmukaisuus on itselleni tärkeä arvo. Arvoista kertoo mielestäni paljon myös esim. se, mitä poliittista puoluetta henkilö kannattaa/äänestää. 

Vierailija
132/214 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mitähä tuo akka voi tarjota miehelle? :D

Et ihan oikeasti osaa lukea sitä tuosta ilmoituksesta? Seuraa ihan arkiseen, tavalliseen elämään jossa käydään marjassa, syödään kalaa, käydään tanssimassa, ehkä laulamassa karaokea. Ei ole enää pieniä lapsia, vietetään ihan tavallista elämää.

Jos nuo ovat jotenkin outoja vaatimuksia niin ei ihme, että palstalla on niin paljon naisettomia miehiä.

Naiset eivät vissiin ihan tosissaan hae tiettyä ihmistä, vaan ketä tahansa joka tekee samoja asioita kuin hän.

Jos tuolle keskustelulinjalle lähdetään, niin tuohan on paljon siihen verrattuna, että miehille riittää, että saisi jonkun, Ei tarvitse edes olla samat mielenkiinnon kohteet.

Kertoisiko joku minulle, mitä nainen saa etsiä ja ilmoittaa mieheltä haluavansa/toivovansa. Kiitos.

Jokainen saa hakea ihan mitä haluaa, mutta en vain aiemmin ole ymmärtänyt että tässä on ihan oikea ero siinä miten mies ja nainen katsovat maailmaa. Mies hakee tietynlaista luonnetta ja ihmistä, yhteiset harrastukset plussaa. Nainen hakee yhteisiä harrastuksia, kiva luonne plussaa.

Vierailija
133/214 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaatimuslista on, mutta itsestään ei kerro mitään. Ohi.

Ei voi mitään, jos et ole lukutaitoinen, eikä itsellesi tärkeää ole yhteiset arvot tai vapaa-ajan harrastukset.

Eihän tuosta ilmoituksesta naisen arvomaailma käy ilmi. Tupakoimattomuus ja alkoholittomuus kyllä, mutta ei niistä paljon voi vielä päätellä.

-Eri

Kopioi tänne ilmoitus, josta näkee selkeästi ja kaikille ymmärrettävästi ilmoituksen kirjoittajan arvomaailma.

No en edes tiedä, miten paljon ihmiset kertovat arvoistaan treffi-ilmoituksissaan noin yleensä, mutta voihan niistä kertoa eri tavoin. Esim.:

- millaisia asioita, ilmiöitä, ihmisiä jne. arvostaa, kunnioittaa ja/tai ihailee.

- mitä pitää elämässä tärkeänä ja arvokkaana

- millainen oma maailmankatsomus/elämänkatsomus/ihmiskäsitys on

- millaisiin periaatteisiin tai ohjenuoriin oman elämänsä/omat valintansa perustaa

- millainen on oma unelmaelämä tai unelmamaailma tai -yhteiskunta

- mitä puoluetta äänestää

- millaiseen hyväntekeväisyyteen tai vapaaehtoistoimintaan osallistuu tai haluaisi osallistua

On varmaan muitakin vaihtoehtoja, mutta nämä nyt tulivat nopeasti mieleen. :)

Vierailija
134/214 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ihan oikeasti osaa lukea sitä tuosta ilmoituksesta? Seuraa ihan arkiseen, tavalliseen elämään jossa käydään marjassa, syödään kalaa, käydään tanssimassa, ehkä laulamassa karaokea. Ei ole enää pieniä lapsia, vietetään ihan tavallista elämää.

Jos nuo ovat jotenkin outoja vaatimuksia niin ei ihme, että palstalla on niin paljon naisettomia miehiä.

Naiset eivät vissiin ihan tosissaan hae tiettyä ihmistä, vaan ketä tahansa joka tekee samoja asioita kuin hän.

Jos tuolle keskustelulinjalle lähdetään, niin tuohan on paljon siihen verrattuna, että miehille riittää, että saisi jonkun, Ei tarvitse edes olla samat mielenkiinnon kohteet.

Kertoisiko joku minulle, mitä nainen saa etsiä ja ilmoittaa mieheltä haluavansa/toivovansa. Kiitos.

Jokainen saa hakea ihan mitä haluaa, mutta en vain aiemmin ole ymmärtänyt että tässä on ihan oikea ero siinä miten mies ja nainen katsovat maailmaa. Mies hakee tietynlaista luonnetta ja ihmistä, yhteiset harrastukset plussaa. Nainen hakee yhteisiä harrastuksia, kiva luonne plussaa.

Voi höpönpöpönpöpönpöppö. Oikeasti lopeta nyt jo aikuinen ihmisten tällaisten lapsellisten yleistysten esittöminen. Varsinkin kun luultavasti itse huudat täällä päivät pitkät miten ainoa merkitsevä asia naisessa on IKÄ ja PAINO.

Vierailija
135/214 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et vain osaa lukea rivien välistä, onko asperger-diagnoosi?

Vierailija
136/214 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en lähtisi noin rajusti yleistämään ja vetelemään rajoja yhden ilmoituksen perusteella. Sitä paitsi luulen, että yleisellä tasolla se on juurikin päinvastoin. Tyyliin miehet keskittyvät tekemiseen, naiset puhumiseen.

Vierailija
137/214 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisilla on autismin vastakohta, miksikö sitä sitten kutsuisi. Taudin kuvaan kuuluu, että vieraan ihmisen tekstistä luetaan itse luotuja merkityksia, tunnelmia, mielikuvia ja luotetaan niihin satavarmana totuutena, vaikka käsitys on puhtaasti omaa tulkintaa lukuunottamatta niitä asioita, jotka tekstissä on spesifisesti mainittu faktana. Tautiin kuuluu myös jumittuminen yksittäisiin sanoihin ja ilmauksiin ja niille omien tulkintojen, merkitysten ja yhteyksien luominen. Mielikuvitus on kiva juttu, mutta ihmisestä tekstin takana et voi koskaan tietää pelkällä omalla tulkinnalla.

Vierailija
138/214 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä että jos ilmoituksen jättänyt nainen on hyvännäköinen, niin voisin laittaa viestiä.

Jos ei ole hyvännäköinen, niin en vaivautuisi.

Vierailija
139/214 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tietenkään voi puhua kaikkien naisten puolesta, vain itseni. Mutta ainakin minulle listani on tämä:

1. Samanlainen arvomaailma (tämä eliminoi käytännössä kaiken riitelyn, jos ollaan esim. rahankäytön yleisistä periaatteista samoilla linjoilla.)

2. Luonne. (Kuka sitä ärsyttävän ihmisen kanssa olisi? )

3. Yhteiset kiinnostuksen kohteet. (Koska parisuhde ei pitkään kestä, jos kumpikin liehuu vaan omissa menoissaan. Tietenkään KAIKEN ei tarvitse olla yhteistä, mutta joku yhteinen harrastus on hyvä olla.)

4. Seksuaalinen vetovoima. (Ilmeisistä syistä.)

Kaikkien näiden kohtien on täytyttävä, tietenkin, että suhde voi syntyä. Mutta jos ykköskohta ei osu, on turha kiinnittää edes huomiota kohtiin 2-4. Kyse ei siis ole mistään JOKO-TAI -jutusta, vaan SEKÄ-ETTÄ. Vaikka nuo numerojärjestykseen laitoinkin ja sillä tavalla tavallaan arvotin, totuus on ettei mitään noista voi tinkiä, tai suhteella ei ole tulevaisuutta. En pystyisi tuntemaan seksuaalista vetoa miestä kohtaan, jonka arvomaailma ei vastaa omaani, noin esimerkiksi.

Parisuhde on oikeasti ihmisen onnellisuuteen kaikkein eniten vaikuttava tekijä. Joten siinä ei pidä mennä tinkimään yhtään mistään. On parempi olla yksin kuin keskinkertaisessa suhteessa.

T: N42,  17 onnellista vuotta täydellisen miehen kanssa

Vierailija
140/214 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi höpönpöpönpöpönpöppö. Oikeasti lopeta nyt jo aikuinen ihmisten tällaisten lapsellisten yleistysten esittöminen. Varsinkin kun luultavasti itse huudat täällä päivät pitkät miten ainoa merkitsevä asia naisessa on IKÄ ja PAINO.

Hmm, et kuitenkaan kiistänyt.

Minä en ole mistään iästä ja painosta puhunut, luuletko että tällä palstalla on vain kolme ihmistä?