Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En löydä WORDISSA automaattista tavutusta?

Vierailija
13.10.2024 |

Opettaja haluaa esseen tekstiin automaattitavutuksen. Koskaan ennen ei ole kukaan ope pyytänyt, ja nyt olen youtubesta ja googlaamalla koittanut etsiä, ja tube-videossa se löytyy tuolta Asettelu-osiosta ihan Tavutus-nimellä, mutta ei minun Wordissa kyllä ole! Mistä ihmeestä sen nyt löydän, osaako kukaan auttaa? Kohta jo tunti kulunut tätä asiaa selvittäessä huoh..

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavutus: Word osaa tarvittaessa tehdä dokumentin tavutuksen automaattisesti. Tavutuksen saa päälle valitsemalla valintanauhan Sivun asettelu -välilehden ryhmästä Sivun asetukset löytyvän komentopainikkeen Tavutus alta valinnan Automaattinen, jolloin Word tavuttaa koko dokumentin kerralla.

by google

Vierailija
2/12 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wordissä on se haku-toiminto niin kirjoita siihen tavutus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mutta kun minulta ei löydy tuolta kyseisestä valikosta ollenkaan sitä Tavutus kohtaa! Eikä löydä wordin hakutoimintokaan

Ap

Vierailija
4/12 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ainakin multa löytyy Asettelu -> Sivun asetukset -> tavutus. Ethän tee sillä online versiolla?

Vierailija
5/12 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen, eli tässäkö ei sitten ole, voi puuh... Ap

Vierailija
6/12 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wordini on OneDrivessa eikä näy tuollainen "automaattitavutus" missään.

Vierailija
7/12 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen, eli tässäkö ei sitten ole, voi puuh... Ap

Se online-versio on ominaisuuksiltaan paljon huonompi. Meillä on koulussa ihan sanottu siitä että kaikki kirjoitustyöt kannattaa tehdä sillä oikealla ohjelmalla. Online-Word toimii lähinnä ryhmätöiden rakentamisessa.

Vierailija
8/12 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wordini on OneDrivessa eikä näy tuollainen "automaattitavutus" missään.

Lataat vain koulun sivuilta Office-paketin koneellesi, ellei sitä jo ole ja jatkat hommaa kunnon välineillä.

Vierailija
9/12 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Office paketti ainakin minulla on ihan koneella ja tässä Word, mutta tämä toimii onedrivessä, eikä minulla näy tuollaista tavutus kohtaa myöskään missään.

Vierailija
10/12 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Office paketti ainakin minulla on ihan koneella ja tässä Word, mutta tämä toimii onedrivessä, eikä minulla näy tuollaista tavutus kohtaa myöskään missään.

Avaa se tiedosto pöytätiedostoon eikä selaimeen, niin saat sen sieltä näkyviin. Ei siellä selainversiossa kannata mitään kirjoittaa, tekee ihan omia muokkauksia ja tekstin asettelut saattavat muuttua kesken työn. 

Vierailija
11/12 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on kyllä yhdessä kohdassa kohta Avaa työpöytäversiossa, mutta ei suostu avaamaan siihen..

Vierailija
12/12 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on one drivessä, ja minä kirjoitin wordin haku-kenttään tavutus ja siihen ohjelma antoi vastauksena Paras toiminta ja sen alla abc muuta tavutusta ja siitä saa nuolen kautta valittua automaattinen tavutus. Tavuttaa ainakin minulla kun kirjoitan jotain tekstiä lomakkeelle. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi