Mitä mieltä tämän naisen treffi-ilmosta?
Mies 45-54v, yli 180cm pitkä, huumorintajuinen, mukava, hellä, marjastaa, onkii, virvelöi, metsässä samoileva, tanssii(valssi, tango, humppa...), laulaa karaokea, ei oo sohvsperuna, ei tupakoi, ei käytä alkoholia, eikä muita aineita, tykkää koirista, auto ja ajokortti ois +, moottoripyörä++, mökkeilee, ei pieniä lapsia ku omat jo aikuisia. No, ku jottain etes näistä nii...
Kommentit (214)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitähä tuo akka voi tarjota miehelle? :D
Et ihan oikeasti osaa lukea sitä tuosta ilmoituksesta? Seuraa ihan arkiseen, tavalliseen elämään jossa käydään marjassa, syödään kalaa, käydään tanssimassa, ehkä laulamassa karaokea. Ei ole enää pieniä lapsia, vietetään ihan tavallista elämää.
Jos nuo ovat jotenkin outoja vaatimuksia niin ei ihme, että palstalla on niin paljon naisettomia miehiä.
Naiset eivät vissiin ihan tosissaan hae tiettyä ihmistä, vaan ketä tahansa joka tekee samoja asioita kuin hän.
Jos tuolle keskustelulinjalle lähdetään, niin tuohan on paljon siihen verrattuna, että miehille riittää, että saisi jonkun, Ei tarvitse edes olla samat mielenkiinnon kohteet.
Kertoisiko joku minulle, mitä nainen saa etsiä ja ilmoittaa mieheltä haluavansa/toivovansa. Kiitos.
Jokainen saa hakea ihan mitä haluaa, mutta en vain aiemmin ole ymmärtänyt että tässä on ihan oikea ero siinä miten mies ja nainen katsovat maailmaa. Mies hakee tietynlaista luonnetta ja ihmistä, yhteiset harrastukset plussaa. Nainen hakee yhteisiä harrastuksia, kiva luonne plussaa.
Itse en lähtisi noin rajusti yleistämään ja vetelemään rajoja yhden ilmoituksen perusteella. Sitä paitsi luulen, että yleisellä tasolla se on juurikin päinvastoin. Tyyliin miehet keskittyvät tekemiseen, naiset puhumiseen.
En lähtisi noin rajusti yleistämään ja vetelemään rajoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ihan oikeasti osaa lukea sitä tuosta ilmoituksesta? Seuraa ihan arkiseen, tavalliseen elämään jossa käydään marjassa, syödään kalaa, käydään tanssimassa, ehkä laulamassa karaokea. Ei ole enää pieniä lapsia, vietetään ihan tavallista elämää.
Jos nuo ovat jotenkin outoja vaatimuksia niin ei ihme, että palstalla on niin paljon naisettomia miehiä.
Naiset eivät vissiin ihan tosissaan hae tiettyä ihmistä, vaan ketä tahansa joka tekee samoja asioita kuin hän.
Jos tuolle keskustelulinjalle lähdetään, niin tuohan on paljon siihen verrattuna, että miehille riittää, että saisi jonkun, Ei tarvitse edes olla samat mielenkiinnon kohteet.
Kertoisiko joku minulle, mitä nainen saa etsiä ja ilmoittaa mieheltä haluavansa/toivovansa. Kiitos.
Jokainen saa hakea ihan mitä haluaa, mutta en vain aiemmin ole ymmärtänyt että tässä on ihan oikea ero siinä miten mies ja nainen katsovat maailmaa. Mies hakee tietynlaista luonnetta ja ihmistä, yhteiset harrastukset plussaa. Nainen hakee yhteisiä harrastuksia, kiva luonne plussaa.
Voi höpönpöpönpöpönpöppö. Oikeasti lopeta nyt jo aikuinen ihmisten tällaisten lapsellisten yleistysten esittöminen. Varsinkin kun luultavasti itse huudat täällä päivät pitkät miten ainoa merkitsevä asia naisessa on IKÄ ja PAINO.
Hmm, et kuitenkaan kiistänyt.
Minä en ole mistään iästä ja painosta puhunut, luuletko että tällä palstalla on vain kolme ihmistä?
Kiistän että se on noin kummankaan sukupuolen kohdalla että haetaan ihmistä harrastuksiin, vaan molempi sukupuoli hakee luonne edellä ja seuraavana tulee se yhteinen tekeminen. Tietenkin. Jo se että höpiset jotain noin typerää itsessään osoittaa että olet kirjolla ja ihmissuhteet on sulle puhdasta, pieleen menevää teorianmuodostusta. Siitä voit etsiä syytä miksi ei flaksi käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tietenkään voi puhua kaikkien naisten puolesta, vain itseni. Mutta ainakin minulle listani on tämä:
1. Samanlainen arvomaailma (tämä eliminoi käytännössä kaiken riitelyn, jos ollaan esim. rahankäytön yleisistä periaatteista samoilla linjoilla.)
2. Luonne. (Kuka sitä ärsyttävän ihmisen kanssa olisi? )
3. Yhteiset kiinnostuksen kohteet. (Koska parisuhde ei pitkään kestä, jos kumpikin liehuu vaan omissa menoissaan. Tietenkään KAIKEN ei tarvitse olla yhteistä, mutta joku yhteinen harrastus on hyvä olla.)
4. Seksuaalinen vetovoima. (Ilmeisistä syistä.)
Kaikkien näiden kohtien on täytyttävä, tietenkin, että suhde voi syntyä. Mutta jos ykköskohta ei osu, on turha kiinnittää edes huomiota kohtiin 2-4. Kyse ei siis ole mistään JOKO-TAI -jutusta, vaan SEKÄ-ETTÄ. Vaikka nuo numerojärjestykseen laitoinkin ja sillä tavalla tavallaan arvotin, totuus on ettei mitään noista voi tinkiä, tai suhteella ei ole tulevaisuutta. En pystyisi tuntemaan seksuaalista vetoa miestä kohtaan, jonka arvomaailma ei vastaa omaani, noin esimerkiksi.
Parisuhde on oikeasti ihmisen onnellisuuteen kaikkein eniten vaikuttava tekijä. Joten siinä ei pidä mennä tinkimään yhtään mistään. On parempi olla yksin kuin keskinkertaisessa suhteessa.
T: N42, 17 onnellista vuotta täydellisen miehen kanssa
Hyvä teksti, allekirjoitan mutta itsellä tärkeysjärjestys (miehenä) ehkä:
1. Luonne
2. Seksuaalinen vetovoima
3. Samanlainen arvomaailma
4. Yhteiset kiinnostuksen kohteet
Jos 1 ja 2 on kunnossa niin se kipinä on ja pysyy vaikka liehuttaisiin ihan eri harrastuksissa. Ei tarvitse olla kylki kyljessä 24/7, ei ehkä jopa ole terveellistäkään olla.
Erilainen arvomaailma, no kaikilla on loppujen lopuksi aika sama pohja arvoissa ja sitten pientä makuvaihtelua ohuena kalvona siinä päällä. Täytyisi olla jotain aika ekstriimiä että tulisi vaikeuksia. Tietysti tässäkin on yksilöllistä toleranssia ihmisillä, että kuinka tarkalleen ja prikulleen sen toisen ihmisen täytyy olla jostain omasta haavemaailmasta revitty.
Olen naisena samaa mieltä että yhteinen arvomaailma on tärkein asia ja seuraavana luonne. Vaikka mies olisi ok ihminen luonteeltaan, en silti pystyisi olemaan hänen kanssaan jos hän vaikka olisi kovin homovastainen. Tosin en usko että luonne voi edes olla tällaisella muuten kunnossa kuin korkeintaan rankan aivopesun jälkeen, esim. uskonnollisessa yhteisössä. Mutta siis arvomaailma karsii ensimmäisenä ja sitten jäljelle jäävistä ruvetaan miettimään luonnetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi höpönpöpönpöpönpöppö. Oikeasti lopeta nyt jo aikuinen ihmisten tällaisten lapsellisten yleistysten esittöminen. Varsinkin kun luultavasti itse huudat täällä päivät pitkät miten ainoa merkitsevä asia naisessa on IKÄ ja PAINO.
Minä en ole mistään iästä ja painosta puhunut, luuletko että tällä palstalla on vain kolme ihmistä?
Kiistän että se on noin kummankaan sukupuolen kohdalla että haetaan ihmistä harrastuksiin, vaan molempi sukupuoli hakee luonne edellä ja seuraavana tulee se yhteinen tekeminen. Tietenkin. Jo se että höpiset jotain noin typerää itsessään osoittaa että olet kirjolla ja ihmissuhteet on sulle puhdasta, pieleen menevää teorianmuodostusta. Siitä voit etsiä syytä miksi ei flaksi käy.
No toki kärjistin, mutta kyllä tätä palstaa kun lukee ja omn elämän kokemuksia kertaa niin ei hirveän kaukana kyllä tunnu olevan totuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Olen naisena samaa mieltä että yhteinen arvomaailma on tärkein asia ja seuraavana luonne. Vaikka mies olisi ok ihminen luonteeltaan, en silti pystyisi olemaan hänen kanssaan jos hän vaikka olisi kovin homovastainen. Tosin en usko että luonne voi edes olla tällaisella muuten kunnossa kuin korkeintaan rankan aivopesun jälkeen, esim. uskonnollisessa yhteisössä. Mutta siis arvomaailma karsii ensimmäisenä ja sitten jäljelle jäävistä ruvetaan miettimään luonnetta.
En takertuisi tuollaiseen, jos kyse olisi asiasta joka ei elämässä muutenkaan ole isossa roolissa. Itse en muista milloin olen edes käyttänyt sanaa "homo" viimeksi. Tietysti jos kumppanin perheeseen tai tuttavapiiriin kuuluu homoja, niin olisi aika vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En takertuisi tuollaiseen, jos kyse olisi asiasta joka ei elämässä muutenkaan ole isossa roolissa. Itse en muista milloin olen edes käyttänyt sanaa "homo" viimeksi. Tietysti jos kumppanin perheeseen tai tuttavapiiriin kuuluu homoja, niin olisi aika vaikeaa.
Olen eri kuin jolle vastasit, mutta minulle monet omaan arvomaailmaan liittyvät asiat ovat niin syvällä jossain sydämessä ja sielussa, että niitä ei voi ohittaa kumppaninkaan valinnassa. Ne eivät ole vain ajatuksia, mielipiteitä tai näkemyksiä, vaan vahvasti emotionaalisia asioita tai jopa jotain enemmän. (Vaikka minulla ei olisi edes mitään varsinaista henkilökohtaista kokemusta, traumaa tai kytköstä niihin.)
Arvot menevät tavallaan jopa seksuaalisen kemian ja yhteensopivuuden edelle, koska siinä vaiheessa, kun ja jos miehen arvomaailma muuttuu vastenmieliseksi, niin se mies muuttuu myös seksuaalisessa mielessä luotaantyöntäväksi. Ihan sama kuinka paljon olisivat lemmenkipinät lennelleet sitä ennen.
Muuten sopii muhun mutta en pidä koirista, enkä laula karaokea selvinpäin.
Tällaisesta ilmoituksesta tulee fiilis, että kovin syvällistä vuorovaikutusta ei suhteessa välttämättä kaivata, vaan juurikin yhdessä puuhastelua, siis konkreettista tekemistä.
Tai voihan sen niinkin ajatella, että käytäisiin treffiaikana vaikka lavatansseissa ja marjassa ja tutustuttaisiin, että olisiko syvemmälläkin tasolla jotain yhteistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei nyt joku n a t s iaatekaan ole kenenkään elämässä isossa roolissa, mutta en silti lähtisi seurustelemaan ihmisen kanssa joka pitäisi sitä hyvänä Ideana. Kyse on ihan perustavaa laatua olevista asioista, onko ok syrjiä jotain ihmistä täysin epärelevantin asian kuten seksuaalisuuden perusteella, niin kauan kuin ihminen ei seksuaalisuudellaan vahingoita ketään. Ja kuten joku jo kirjoittikin, kun miehestä paljastuu tällaisia asioita, hän muuttuu välittömästi epäseksikkääksi, joten arvot ajavat kirkkaasti seksuaalisen viehätysvoimankin ohi.
Tuo nainen on selvästi tyyppiä jalat maassa. Hän pitää eläimistä ja luonnossa kulkemisesta, mutta on myös rohkea ja sosiaalinen - laulaa karaokea, tanssii, ei ole sohvaperuna. Tähän jälkimmäiseen sosiaaliseen puoleensa hän hakee vastaavaa miestä, ja tällaisella miehellä on silloin myös riittävät sosiaaliset taidot että hän kykenee tulkitsemaan ilmoituksesta rivien välistä naisen luonteenpiirteitä, vaikkei niitä rautalangasta väännetäkään. Ilmoitus ei ole ikinä tarkoitettukaan herättämään ketjussa valittavien vaatimusautistien kiinnostusta. He eivät olisi millään lailla sopivia naiselle epäsosiaalisina ja arkoina sohvaperunoina.
Tässä on yksi oikein hyvä esimerkki ilmoituksesta, joka jättää melkein kaiken naiseen liittyvän tulkinnan varaan. Pitäisi vain yrittää lukea ja tulkita sieltä rivien välistä minkälainen nainen siellä ilmoituksen takana voisi mahdollisesti olla... Ja kun ne tulkinnat ja veikkaukset menee pieleen, niin sitten loukkaannutaan, kun "ei ne miehet koskaan mitään ymmärrä", tai haukutaan mies lyttyyn. Tai tuo ainakin näyttää olevan monien reaktio täällä olevien kommenttien perusteella (en tosin jaksanut kaikkia lukea).
Minulle ainakin olisi melkoinen turn off, jos ihminen ei osaa ilmoituksessa kertoa mitään itsestään. Vaikka niitä yhteisiä tekijöitä ja kiinnostuksen kohteita löytyisikin. Toki tämä nyt vain oli yhden naisen mielipide asiaan, mutta eihän tässä eroteltu, ketkä saavat vastata.
Vierailija kirjoitti:
Tuo nainen on selvästi tyyppiä jalat maassa. Hän pitää eläimistä ja luonnossa kulkemisesta, mutta on myös rohkea ja sosiaalinen - laulaa karaokea, tanssii, ei ole sohvaperuna. Tähän jälkimmäiseen sosiaaliseen puoleensa hän hakee vastaavaa miestä, ja tällaisella miehellä on silloin myös riittävät sosiaaliset taidot että hän kykenee tulkitsemaan ilmoituksesta rivien välistä naisen luonteenpiirteitä, vaikkei niitä rautalangasta väännetäkään. Ilmoitus ei ole ikinä tarkoitettukaan herättämään ketjussa valittavien vaatimusautistien kiinnostusta. He eivät olisi millään lailla sopivia naiselle epäsosiaalisina ja arkoina sohvaperunoina.
Mikä ihmeen autisti sä itse oikein olet, kun jankkaat sitä sanaa jatkuvasti? Ja ei, en todellakaan usko, että täällä on ketään muita, jotka noin puhuisivat. Koskaan ennen en ole kuullut tai nähnyt kenenkään edes maininneen mitään vaatimusautistia. Ihmeen koville voi näköjään ottaa se, että ilmeisesti oma ilmoituksesi saa rehellistä palautetta. Mitäpä jos vaan ottaisit neuvoista vaarin ja parantaisit tuota ilmoitustasi tuon ihme kitinän sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen autistivih-a sinulla oikein on? Tiedoksesi, me "kirjolla olijat", sekä miehet että naiset, pystymme vallan hyvin muodostamaan pysyviä parisuhteita.
Vierailija kirjoitti:
Autisti ei mitenkään välttämättä ole arka sohvaperuna. Minä esimerkiksi harrastan vapaasukellusta ja ultrajuoksua. Terkkuja tutuille, kaikki tunnistavat minut tästä yhdistelmästä.
Toisekseen on äärimmäisen loukkaavaa että jatkuvasti käytät autistia haukkumasanana jankutuksessasi.
Kumma miten kaikilla on nykyään oikeus ties mihin turvallisiin tiloihin ja olla oma itsensä, mutta meidän toisten neurologista poikkeavuutta saa käyttää leimakirveenä miten mielii.
N40, Aspergerin oireyhtymä
Vierailija kirjoitti:
Tiedän ihmisiä, jotka marjastamisen ja sienestämisen (tai ylipäätään ruoan hankkimisen) lisäksi eivät juurikaan tykkää liikkua luonnossa (tosin tämä ilmoituksen nainen todennäköisesti tykkää, koska tuota asiaa mieheltäkin toivoo). Minä taas liikun lähes päivittäin, vaikka en ikinä sienestä tai esim. kalasta. Marjoja saatan poimia pieniä määriä ja jotain villiyrttejä harvakseltaan. Mutta lähinnä se on sellaista fiilistelyä, toisinaan valokuvien napsimista.
Olen aina rakastanut tanssimista, käynyt lavoillakin ja monenlaisilla tanssitunneilla. Luonteeltani olen puolierakko. Minun exäni tykkäsi laulaa karaokea, mutta on introvertti ja aina viihtynyt paljon omissa oloissaan (myös parisuhteessa ollessaan).
Eläimistä tuossa ei puhuta mitään (en laskisi onkimista tai virvelöintiä eläinrakkaudeksi, ennemminkin päinvastoin).
Rivien välistä voi lukea oikein tai väärin. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei itsestään paljoa kertonut, listoissa ei ole mitään mielenkiintoista
Minun mielestä nainen kertoi paljonkin itsestään. Suoraan kopioituna: ". huumorintajuinen, mukava, hellä, marjastaa, onkii, virvelöi, metsässä samoileva, tanssii(valssi, tango, humppa...), laulaa karaokea, ei oo sohvsperuna, ei tupakoi, ei käytä alkoholia, eikä muita aineita, tykkää koirista, auto ja ajokortti ois +, moottoripyörä++, mökkeilee, ei pieniä lapsia ku omat jo aikuisia."
Eli nainen on mielestään huumorintajuinen, mukava, hellä, hän tykkää marjastaa, onkia, heittää virppaa, kulkea metsässä, tanssia, laulaa karaokea, on liikunnallinen, ei tupakoi ja raitis, ehkä omistaa koiran, viihtyy mökillä ja omat lapset ovat jo aikuisia. Monta riviä selkeää tekstiä.
Ei, vaan nuo oli vaatimuksia miehelle.
Jos olisin mies, jolla ei käy flaksi nettideittailussa, ottaisin tästä ketjusta opikseni ja tekisin oivalluksia siitä, kuinka naiset ajattelevat ja toimivat. Enkä tarkoita, että pitäisi vastata nimenomaan tuolle tai tuon kaltaisille naisille - ei tietenkään pidä, ellei kiinnostus herää eikä koe olevansa se, mitä hän etsii. Mutta ymmärtääkseni aika monen naisen mielestä tuo on ihan hyvä profiili. Kertoo, mistä ko nainen on kiinnostunut, millaista miestä hän etsii ja siinä samalla myös hänestä itsestään. Eikö yhdelläkään miehellä syty lamppu, että "pitäisiköhän minun tehdä saman tyylinen profiili"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei itsestään paljoa kertonut, listoissa ei ole mitään mielenkiintoista
Minun mielestä nainen kertoi paljonkin itsestään. Suoraan kopioituna: ". huumorintajuinen, mukava, hellä, marjastaa, onkii, virvelöi, metsässä samoileva, tanssii(valssi, tango, humppa...), laulaa karaokea, ei oo sohvsperuna, ei tupakoi, ei käytä alkoholia, eikä muita aineita, tykkää koirista, auto ja ajokortti ois +, moottoripyörä++, mökkeilee, ei pieniä lapsia ku omat jo aikuisia."
Eli nainen on mielestään huumorintajuinen, mukava, hellä, hän tykkää marjastaa, onkia, heittää virppaa, kulkea metsässä, tanssia, laulaa karaokea, on liikunnallinen, ei tupakoi ja raitis, ehkä omistaa koiran, viihtyy mökillä ja omat lapset ovat jo aikuisia. Monta riviä selkeää tekstiä.
"ei pieniä lapsia ku omat jo aikuisia."
Tämä oli itse asiassa ainoa kohta, jossa nainen kertoo jotain itsestään. Eli tiedämme naisesta vain sen, että hänellä on aikuisia lapsia. Kaikki muu oli toiveita miehen suhteen.
"Rivien välistä lukeminen" on puhdasta fantasiaa kun ihmistä ei oikeasti tunne. Sinun diagnoosisi taitaa olla tyhmyys.