Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YRITYS PÄÄLLÄ 2014 Plussanneet

31.08.2014 |

Tässä olisi jatkoa yritys päällä 2014 kuumeilijoille, jotka ovat jo plussanneet.

Tervetuloa tänne keskustelemaan kaikesta raskauteen liittyvästä!

Oma esittely Olen 23- vuotias ja avomieheni/kihlattu 26- vuotias. Odotamme ensimmäistä lastamme<3 Yritys aloitettu kesäkuussa 2014. Olemme todella onnekkaita ja iloisia, että jo 3.kierrosta tärppäsi. Ehkäisynä aikaisemmin 3v e-pillerit ja 3v Nuvaring. 

ELOKUUSSA PLUSSANNEET: Tepsuttelija, Jonsteri, Neppisnei, Ankinen, Tuulianniina, Vaimomamma, Johannanora91

Kommentit (256)

121/256 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä eka neuvola varattu maanantaille :) Jännittää jo valmiiksi, vaikka ei kai siellä vielä kuunnellakkaan mitään?

Mietin tuota ryhmää tuolla joka on toukokuussa synnyttäville. Mitenhän sinne pääsisi mukaan? Kun olen siihen liittynyt, mutta kuitenkaan jutut ei minulle näy:/ eikö sitten ole ryhmään hyväksytty vai missä vika?

Vierailija
122/256 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa meidän joukkoon uudet odottajat!! Ihanaa saada tänne lisää tulevia mammoja jakamaan ajatuksia! :)

Täällä on ollu jäätävä flunssa jo useamman päivän, raskausoireet sekoittunut tähän flunssaan. Ainoa mistä tietää, että taitaa liittyä raskauteen on se, kun yskii niin meinaa joka kerta lentää oksu, mutta ei onneksi ole kuitenkaan tarvinnut pönttöä halailla. Rinnat on edelleen todella arat, mietin jo nukkumista liivien kanssa, kun sattuu niin pirusti kun kylkeä kääntää. Onko muilla ollut samoja tuntemuksia rintojen kanssa?

Neuvola on viikon kuluttua, kiva mennä juttelemaan kaikesta, kun eka raskaus :) siitä mä en tykkää, kun heti otetaan jotain verikokeita, mutta kaiken kestän tämän ihanan asian takia! Ultraa joutuu odottaa tod.näk lokakuun loppuun, tosi paljon jännittää että kaikki olisi hyvin..

grazymay: en olisi huolissaan rintojen tuntemuksista, mulla ei ainakaan ollut ensimmäisinä päivinä plussasta juuri mitään kipua rinnoissa. Vasta n. rv 5+ eteenpäin alkoi kipeytymään.

pakkasukko: johtuisiko siitä, että ryhmän perustaja ei ole käynyt sivuilla, muut eivät pysty hyväksymään ryhmään, kuin ylläpitäjä. Harmillista jos näin on, että uudet ei pääse mukaan.

NiisKuuneitii 7+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
123/256 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa ku uuttaa porukka tulee lisää :) ja jännää että Jonkun kanssa on LA sama aika :D Nyt torstaina on varhaisultra, saa nähdä mihin suuntaan LA siirtyy tai onko sitä ollenkaan (erilaisia ajatuksia päässä) Mies ei pääse mukaan mutta toiv saa olla puhelin päälle että toinekin kuulis jotain :)

Seuraava raskaus oire on tullut, ilmavaivat :/ Tuntuu että koko ajan pitää päästä "jotain" ulos :D Onneksi mies ei ole arkisin kotona mutta itteeni häiritse tosi paljon. Olen jättänyt omput, apelsiinit, rypälet pois mut silti jatkuu. Mistä johtuu?

124/256 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippahei!

Täällä 27-vuotias mahdollisen esikoisen odottaja ilmoittautuu varovaisen toiveikkaana mukaan! Plussasin samana päivänä kuin GrazyMay eli 20.9. ja sillloin oli menossa kp 29/28. Sen jälkeen olen tehnyt joka päivä testin kun en millään meinaa uskoa tätä vieläkään todeksi! Eli jos testit todella pitää paikkansa niin nyt olisi menossa rv 4+3 ja laskettu aika olisi 30.5.2014.

Oireina on ollut kipeät ja hiukan turvonneet tissit sekä jatkuva pissahätä ja jano! Heräilen keskellä yötä vessaan kun rakko on niin täynnä että sattuu ja aamulla viimeistään kuudelta on taas päästävä vessaan :D Maha on myös aika sekaisin ja turvoksissa, mutta taitaa liittyä enemmän tähän raskaudesta jännäämiseen kuin itse raskauteen. Eilen aamulla en kyllä saanut aamiaista millään alas kun oli jotenkin ällö olo, mutta tänään on taas ollut koko päivän ihan normi fiilis. Mutta eikös pahoinvointi ala todenteolla yleensä vasta joskus rv 6-8 tienoilla?

Plussauksesta ei toistaiseksi tiedä kuin mies ja aivan lähimmät ystävät jotka tiesivät myös yrityksestä. Pohdin kovasti kertoisinko vanhemmille ja appivanhemmille ensi viikonloppuna kun ollaan silloin näkemässä kaikkia. Olisi kyllä ihanaa kertoa mahdollisimman pian, koska mahdollinen vauva on molempien vanhemmille ensimmäinen lapsenlapsi. Toisaalta taas pelottaa aivan hirveästi että menee kesken tai että raskaus paljastuu ekassa ultrassa tuulimunaksi, ja siksi en haluaisi tehdä asiasta vielä kovin isoa numeroa. Se on nimittäin varmaa, että kun isovanhemmat kuulevat asiasta niin alkaa aivan mahdoton vauvahössötys :)

Niin joo, menin jo varaamaan höhlänä ekan neuvolankin kun neuvolan nettisivuilla sanoittiin että voit olla yhteydessä heti kun testi näyttää plussaa. Sain ajan rv 8:lle eli lokakuun puoliväliin. Vasta ajan varaamisen jälkeen tuli mieleen että oishan sitä tietty voinu odottaa pari viikkoa, ettei tartte sitten mennä perumaan aikaa jos käy huonosti. Noh, eipä auta muu kuin toivoa ja rukoilla että pieni pysyisi matkassa. <3

Pakkasukko ja GrazyMay meillähän on lasketut ajat ihan peräkkäin! Saako udella missä päin Suomea meinasitte synnyttää? Siis KUN me kaikki selvitään sinne toukokuulle pienet matkassa :) Itse asun pääkaupunkiseudulla joten valinnanvaraa riittää (Kättäri, Naistenklinikka, Jorvi) ja päätös tehdään sitten joskus kun on sen aika.

Onko muuten kenelläkään antaa vinkkejä että mikä noista pääkaupunkiseudun sairaaloista on paras paikka synnyttää?

Terveisin

Tiikerikuu rv 4+3, la 30.5.2014

125/256 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

JONSTERI: Kävin tänään Lidlistä ostaa tuota omenaa mehuu, ja että se oli hyvää :D Vedin melkee koko purkin kerralla :D

Täällä ensi ensimmäinen neuvola ja siitä tasan neljän viikon päästä ultra, kamalan pitkä aika vielä sinne :/ Onneksi on tuo neuvola, vaikka siellä ei nyt mitään varmistukkaan, mutta kiva päästä juttelemaan tästä raskaudesta jonkun kanssa ihan kunnolla, jotenkin ihanaa että jonkun työ on varta vasten jutella kanssani tästä:D Tuntuu, että miestäkin välillä kylläsyttään tää mun kauhee vauva ja raskaus hössötys, vaikka vauvaa odottaakin, mutta harvemmin nuo miehet on samalaisia hössöttäjiä kuin me naiset :D Nyt menossa rv 7+3

126/256 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista, kun pähkäilin rintojani, jotka siis eivät ole läheskään niin arat kuin ekassa raskaudessa.

PAKKASUKKO: Mä ymmärsin et se ryhmä on suljettu, joten kai se sit tarkoittaa sitä, että vain perustaja voi kutsua sinne, keitä itse haluaa. En myöskään kuulu tuohon ryhmään. Tuolla meidän jännääjien ryhmässä oli niin aktiivista keskustelua ja pidin siitä tosi paljon, että kannustettiin toisiamme. Minusta nämä ekat 3 kuukautta on tosi jännittävää ja pelottavaakin aikaa, joten kaikki tuki on tarpeen. :)Kiitos, että te olette täällä!

TIIKERIKUU: Meillä tosiaan on LA:t aivan perätysten sun ja Pakkasukon kanssa. Mä asun myös pääkaupungissa ja vaihtoehdot synnyttää on ihan nuo samat kuin sulla. :) en tosin ole uskaltanut miettiä vielä sinne asti. Yritän edetä päivä kerrallaan ja nauttia jokaisesta minuutista raskaana ollessa. Sen tuo km opetti, että lapsem syntymä tai ylipäätään se, että tulee raskaaksi on ihme. Vielä mutkikkaampi tie on edessä ennen synnytystä. :) Olen niin kiitollinen tästä toisesta mahdollisuudesta. <3

Miten te muut onnistutte elämään liikaa kelailematta tätä raskautta? Miten onnistutte keskittymään muihin asioihin? Mulla se on ollut hankalaa! :) Haluaisin kauheesti höpötellä vauvoista ja suunnitella tulevaa, mutta en uskalla. Silti tämä asia pyörii päässä koko ajan.

GrayzyMay rv 4+3

Vierailija
127/256 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

GRAZYMAY: Mulla ei oo rinnat yhtään arat, ainoastaan nännit on kipeät jos niihin koskee, eilen mies sano ensimmäistä kertaa että ihanku olis vähän myös turvonneet. Mutta ei oo ainakaan vielä tehny mitään kasvupyrähdystä. Mulla oli noina noi rv 4-5 myös sitä aikaa että halusin ajaa kaikki keskustelut aina raksuateen ja vauvajuttuihin enkä pystyny ajattelemaan mitään muuta :D Mutta kyllä siihen sitten tottuu ja ensihuuman jälkeen osaa jatkaa samaa elämää mitä oli ennen raskautta. Tottakai raskautta ja vauvaa ajattelee joka päivä, mutta se ei ole enää niin pakkomielteistä ainakaan mulla. :) kyllä se siitä, ja tottakai saa nyt hehkuttaa kun on raskautumisesta onnellinen ! :)

Kävin eilen kirpparilla siskon kanssa ja ostin sieltä pari vaatetta. Mietin kyllä kahteen kertaan et tuottaako tää nyt huonoa onnea mutta päädyin silti hankkimaan kun oli niin halpoja ihania :) Kauheen vaikeeta ostaa unisex vaatteita ! Shoppailu olis niin paljon helpompaa kun tietäis vauvan sukupuolen :)

Vierailija
128/256 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut kirjotusvirheistä :D niin innoissani täällä näpyttelen :D

Kuumeilija91 rv 7+5

129/256 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!  Tulen mukaan ketjuun, vähän kävin kirjoittelemassa jo tuolla vauvakuumeen puolella, mutta en kovin monesti kuitenkaan.   Laskeskelin että menossa olisi nyt rv 5+4.   Olo on aika oireeton ja epätodellinen, vähän kuin en raskaana oliskaan. No rinnat on selvästi kasvaneet ja vähän arat, mutta muuten ei vielä mitään. 

Sain ensin pari haamua mammaksin liuskatesteillä viimeviikon alussa, ja ostin vielä Apteekin oman, jolla selvempi plussa tuli sitten perjantaina 19.9. 

Ennestään meillä on jo muutama lapsi, joten ihan outoa ei ole, mutta voi niin jännää. Nuorin on tällä hetkellä 3 vuotta, joten tuntuu että kauan sitten oli se raskaus ja vauva-aika :D  LA olisi laskurien mukaan 23.5.  Sekin on jännää että meille tulee (?!!) kevätvauva.  Aiemmat kolme on syntyneet  kesällä tai loppuvuodesta. 

Neljättä kun odottaa tuntuu että moni asia menee uusiksi, alkaen viisipaikkaisen auton vaihtamisesta isompaan..  ja haluaisin laittaa melkein kaikki vauvatarvikkeet= kaukalon, vaunut jne uusiksi, mutta koitan jättää niiden miettimisen lähemmäs loppuraskautta. 

Vauvanvaatteita mullakin tekis mieli jo hankkia..  Paikalliselta face-kirpulta bongasin ihanuuksia, mutta ei viitsi vielä sieltä ostella, kun paljastuisi kavereille :D   Yksi ystäväni on myös raskaana, niin haluaisin hänellekin ostella/ommella lahjoja.. Pahastuisitteko vauvalahjoista vaikka raskaus ei ole vielä edes puolivälissä? 

On kuitenkin yli pahimman riskiajan eli yli 12 viikkoa.  No voin toki kysyä häneltäkin, mutta miten te ajattelisitte? 

Eli mulle saa laittaa Inkerikeri rv 5+4  La 23.5.

(ja toki myöhemmin voin itsekin päivitellä listaa)

Vierailija
130/256 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

INKERIKERI: Mun sisko tilas jo mulle pari vaatetta, joku kuulemma suosittu merkki me&i(?) :D ja en pahastunut :) senkun ostaa lisää vaan :D

131/256 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika matelee, vaikka nyt viikkoja kasassa "jo" 7+0 :) Ensi viikon torstaina olis se eka neuvola...jännittää, eikä malttais sitäkään odottaa!

Me ollaan raskaudesta kerrottu molempien äideille, mun isoveljelle ja miehen veljille (3kpl) ja tietysti näitten kaikkien poikien puolisot tietävät. Ja sitten kaikki ne ihmiset, joille anoppini on mennyt juoruamaan... >:/ Omille pikkusisaruksilleni kerron kun on enemmän kerrottavaa.

Ajatukset tosiaan myllertävät laidasta laitaan, ja raskaus ja vauva on jatkuvasti mielessä...mutta sen verran taitaa itselläni se epätodellinen olo häiritä iloa ja onnea :D Uskoisin siis, että eka neuvola auttaa jonkin verran, mutta odotan kovasti sitä ekaa ultraa. Silloin kun pääsee näkemään ja kuulemaan, että siellä tosiaan on joku, sen uskoisin olevan se isoin juttu, millä saa tietynlaisen mielenrauhan.

Täyttelin jo vähän niitä neuvolan esitietolappuja, ja kun tässä on muutenkin mielessäänkin listannut asioita, niin on kyllä ristiriitaiset fiilikset. Mä jännitän niitä kilpirauhastestin tuloksia paljon. Lisäksi kaikki "kauhukertomukset" ilkeistä neuvolantädeistä ja lääkäreistä (itselläni on reilusti ylipainoa). Huoh. Mitähän muuta vielä. Niin, tosiaan, tupakointi. Olen kyllä vähentäyt niin paljon saatuani tietää olevani raskaana, että ehkä pääsen irti jo tämän viikon aikana. Haluan painottaa, että tiedostan nämä riskit kyllä, enkä toivo lynkkausmeininkiä. Olen itse ollut raskausajan tupakointia vastaan aina, ja olen edelleen. Toitotin, kuinka lopetan seinään, kun plussa ilmestyy...muttei se mennytkään niin. Yritin kyllä, parikin kertaa, mutta järkyttävät pulssin jyskytykset ja kammottava olo "pakotti" toiseen vaihtoehtoon, eli vähitellen lopettamiseen. Apuna olen käyttänyt nikotiinitonta sähkötupakkaa, koska en missään nimessä halua korvikkeen sisältävän lähes samoja myrkkyjä kuin itse tupakan. En siis usko pääseväni nikotiiniriippuvuudesta eroon käyttämällä nikotiinia korvikkeena...Olo on alkanut helpottua, ja koska läheisten tuki tässäkin asiassa on ollut suuri apu, tiedän onnistuvani.

Vaikka meillä olikin yritystä takana jo useita kuukausia, tammikuusta asti, ja tämä oli ihana ja toivottu asia, ihmettelin kyllä todella, että näin kävi. Olin siis lähinnä jo ajatellut, että ehkä en voi tulla raskaaksi, ylipainon takia. Aloittelinkin jo laiharia, joka päättyi lyhyeen, kun tajusin oireiden viittaavaan raskauteen. Niin kai se menee, että kun "lakkaa ajattelemasta" koko asiaa, niin sitten se tapahtuu. Näin meillä siis kävi.

Tämä palsta on ollut suurena apuna, kun itselläni ei sellaisia ystäviä ole, joiden kanssa voisin tästä puhua ja purkaa tuntojani. Tosin, nyt tuntuu kuin olisin "porukan pahis" huonoine elämäntapoineni.

Oireista sen verran, että suurta muutosta ei ole oikein mihinkään suuntaan. Tissit on aivan hel*etin kipeät, ja varsinkin yöllä kun kääntyilee - tai kun herää siihen kipuun, kun mies unissaan kourii -...Taytynee käydä ostamassa jotkut rintsikat, joilla on hyvä nukkua. Kuvotusta on edelleen päivittäin, mutta vieläkään en ole oksentanut. Menkkamaisia kipuja on ollut vaihtelevasti, ilmeisesti kohdun kasvukipua siis. Pariin otteeseen on ollut todella kovaa kipua, mutta helpottanut sitten onneksi.

En tiedä mistä johtuu, mutta aina, kun ajattelen meidän tulevaa vauvaa/lasta, ajattelen tyttöä. Todella outoa, koska en ainakaan tietoisesti toivo juuri nimenomaan jompaakumpaa. Sattuipa silmääni myös juttuja siitä, että muutama päivä ennen ovista alulle laitettu on todennäköisemmin tyttö (kuten meillä). No, tämä jää nähtäväksi, tietenkin. Onko muilla tälläistä? Vai toivotteko nimenomaan tyttöä/poikaa?

Intoilusta vielä sen verran, että kuten olen aiemmin todennut, kärsivällisyys ei ole mun juttu :D Mä olen aivan valmis jo hakemaan pinnasängyt ja kasan vaatteita ja kaikkea ihanaa pikku vauvakamaa...mutta järki on onneksi sen verran mukana, että odotetaan nyt, että tietyt asiat varmistuu ja päästään muutenkin pidemmälle... :)

Pahoittelut superpitkästä jorinasta, mutta omaa oloa helpotti taas purkaa ajatuksiaan...

Tsemppiä ja hyvää vointia kaikille odottelijoille!

Pitaatti 7+0

Vierailija
132/256 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitaatti: Mulla oli aika sama ton tupakan kanssa. Olin aina ajatellu että en pysty polttamaan enää yhtäkään tupakkaa sen jälkeen ku plussaan, noh toisin kävi. Onneksi kuitenkin tuli raskauspahoinvointi ja tupakan haju alko ällöttämään ja aika tasan rv 6 lopetin sen seinään. kohta tulee 2 viikkoa savuttomana, välillä tekee mieli pistää tupakaksi, varsinkin jos kaikki vit*ttaa mutta sitten ajattelee että kuinka huono olo sen tupakan jälkeen tulee, niin se auttaa ettei polta edes sitä yhtä hatsia.

En aijo myöskään raskauden jälkeen jatkaa polttamista :) kerran kun pääsee irti niin miksi aloittaa uudelleen :)

Kuumeilija 7+5

133/256 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eppi – rv 12+3 LA 3.4.2015

Vaimomamma 89-rv 11+3, LA 14.4.2015, Kerava, Hyvinkään Sairaala

Sheidi Sheidi-rv 11+0, LA 22.4.2015

Jonsteri-rv 9+3, LA 26.4.2015, Vantaa, Kätilöopisto

Nonnanpirpanat-rv 8+3, LA 2.5.2015 tai 3.5.2015

Neppisnei- rv 8+3, LA 3.5.2015

Ankinen- rv 8+1, LA 5.5.2015

Motheroffive- rv ?, LA 8.5.2015

Kuumeilija91- rv 7+5 LA 8.5.2015, Helsinki, Kätilöopisto

Johannanora91- rv 7+4, LA 9.5.2015, Porvoo, Porvoon Sairaala

Nienor- rv 7+3, LA 9.5.2015

Niiskuneitii- rv 7+2, LA 11.5.2015

Toiveikas Optimisti -rv 7+3, LA 12.5.2015

Pitaatti - rv 7+0, LA 13.5.2015, Tampere, TAYS

Misandei - rv 6+5, LA 15.5.2015

Nelekas – rv 6+3, LA 17.5.2015

Lilleke - 6+3, LA 17.5.2015

Tyynekerttu - 6+1, LA 19.5.2015

Huolestunut ensiyrittäjä - 5+6, LA 21.5.2015

Minihemuli - rv 6+5, LA 22.5.2015

Eliana90 - rv 6+6, LA?

Inkerikeri - rv 5+4, LA 23.5.2015

Pakkasukko - rv 4+5, LA 29.5.2015

Tiikerikuu - rv 4+4, LA 30.5.2015

GrazyMay - rv 4+3, LA 31.5.2015

Mama -89 - rv 4+1, LA 1.6.2015

Jee! Lista kasvaa! :) Tervetuloa GrazyMay, Tiikerikuu ja Inkerikeri! Lisäsin teidän listalle. :)

Synnytyssairaaloista: Jos olette päättäneet missä aioitte synnyttää, niin kertokaa niin lisätään se myös listalle. Olis se hauskaa törmätä tuttuihin "nimimerkkeihin" sitten synnytyssairaalassa. :)

Suljetusta Toukokuisten ryhmästä: Sinne voi kuka tahansa laittaa liittymispyynnön, mutta mä luulen, että ainoa joka niitä pyyntöjä voi hyväksyä on nimimerkki Löllis, joka sen on perustanu. Korjatkaa toki, jos olen väärässä. Siellä ei ole niin paljon keskustelijoita kuin täällä ja aika hitaasti tulee päivityksiä, joten se ei ole niin ottanut tuulta alleen.

Pitaatti: Älä huoli. Ei meistä kukaan ole täällä tuomitsemaan ketään muuta. Meillä on kaikilla omat paheemme. Itse teen liikaa töitä (tiedän sen) ja en ole antanut itselleni tarvittavaa lepoa. Kierrossa, jossa raskauduin join viiniä ja jotain snapsejaki elokuun rapujuhlilla viikko/pari ennen plussausta. Tiesin toki, että on mahdollista, että olen tulossa raskaaksi, mutta kun on 3 vuotta yrittänyt ja pettymyksiä ollut kuukausi toisensa perään, niin ihan joka kuussa ei ole vaan pystynyt elää niinkuin "olisi raskaana". Siskoni lohdutti minua sanoin "it's not real until it's real". Tiedän, että moni varmasti paheksuu tätä, mutta täällä ryhmässä meidän on tarkoitus olla toistemme tuki, ei tuomareita. :)

Neuvolasta ja ylipainosta: Mullakin on ylipainoa, ainakin lievästi, mutta neuvolatäti ei sanonu siitä mitään. Ei sanallakaan. Eikä myöskään tuominnut, kun sanoin etten juurikaan harrasta mitään liikuntaa. Mies luetteli kaikki urheiluharrastuksena ja ei mun iloks saanut mitään papukaijamerkkiäkään siitä. :D

(.) Aamulla halailtiin taas pönttöä, niinkuin joka aamu. Pitkälle päivään on ollut huono olo, mutta nyt alkaa helpottamaan. Onnistuin kuitenkin syömään vähän lounasta klo 11 aikaan ja äsken vähän eväitä. Raskaus pakottaa kyllä syömään, kun se nälän tunne on niin käsittämättömän kova sitten kuin se iskee. Ikinä mulle ei ennen raskautta ollut tällasta.

134/256 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

JONSTERI: Kiitos listan päivityksestä! :)

Mä olen Jonsterin kanssa samaa mieltä siitä, että ei täällä ole tarvetta tuomitsemiselle. Meistä jokainen tekee varmasti sen minkä osaa, pystyy ja jaksaa. Mä olen myös polttanut tupakkaa, tosin ennen tätä tärppikiertoa vähensin sen vain niihin kertoihin, kun oltiin juhlissa tai ulkona. Lopettaminen plussan jälkeen kokonaan oli siis helpompaa ja näin ollen jo ennen positiivista testiä olin jo tietoisesti päättänyt tehdä stopin asialle. Ystäväni, joka sai terveen lapsen, tupakoi 2 savuketta päivässä, sillä oli polttanut aina ja paljon. Lääkärin mukaan sikiölle vaarallisempaa olisi olleet nuo äidin vieroitusoireet kuin ne 2 tupakkaa päivässä. Eihän sitä suositella, mutta jokainen tekee kuten kokee parhaaksi, eikä sitä muiden kannata arvostella. Mä syön ihan liikaa sokeria omasta mielestäni ja se pitäisi nyt kitkeä pois. Pikku hiljaa yritän jättää sen kokonaan pois.

Neuvola & urheilu: En uskalla haaveilla vielä neuvolasta. Kävin edellisessä km raskaudessa siellä ja muistissa on aika hyvin kaikki mitä siellä tehdään. Ajattelin, että jos pieni pysyy 8 viikolle asti matkassa niin sitä ennen varaan ajan, jotta ehditään ottaa verikokeet ennen np-ultraa. Urheilua haluan harrastaa, mutta hieman pelottaa, menenkö liiallisuuksiin. Viime keväänä tein pitkiä n. 20-35km pyörälenkkejä, ilman kipuja ja ihan hyvin jaksoin, mutta kesken meni silti. Pelottaa, että jos reuhdon niin paljon kuin haluan niin kaikki ei mene hyvin.

Seksi on alkanut myös pelottaa. Viimeksi viikonloppuna tuli pientä ruskeaa vuotoa paperiin seksin jälkeen. Vatsaan koskee ja sitä supistelee orgasmin jälkeen. Pelkään, että keskenmeno voi tulla tästäkin syystä. Onko jollakulla tästä tietoa enemmän, tarkoitan ihan fakttatietoa? Luin, että seksi ei voi aiheuttaa keskenmenoa, mutta voi saada kohdun supistelemaan.

Vielä kysymys, onko muilla juuri testin tehneillä vatsa jotenkin sekaisin? En kyllä koe aineenvaihduntaani omakseni tällä hetkellä saatikka vatsantoimintaa. Tämän oireen lisäksi väsymys jatkuu huumaavana, vessassa ravaaminen on jatkuvaa, aamuisin ja nälkäisenä jäätäviä etomiskohtauksia, vielä en ole halaillut kaakelia. Rinnat ei ole edelleenkään kipeytyneet. Toivottavasti pian kipeytyisivät, sillä sekin olisi jokin merkki siitä, että siellä kohdussa jotakin tapahtuu. Vihlaisuja vatsalla tuntuu aika ajoin.

GrazyMay rv 4+4 (joka oli laskenut päivällä pieleen....)

135/256 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

GrazyMay: mulla oli tosi pitkää vatsa ihan sekasin, siis se oli ihan kauheata, mut mäkin täällä vuottelen jos noita oireita rupeis enemmä tulee ku nyt ei oikein oo muuta kun etovaolo ja väsymys.. 
Pitaatti: me ei utuomita ketää, kuten aikaisemmin tullut jo esille, mikä tässä ryhmässä on niin ihanaa <3 mutta siis jos et tupakointia voi lopettaa nii kyl se helpottuu siitä. mulla kun mies polttaa nii nykyisin en ihan jheti halailemaan mene kun on tupakilla käynyt. 

Synnytyssairaala: sitä sen verran että Tampereella asutaan ja tuolla tampereen sairaalassa kanssa synnytetään, toivottavasti pikkuinen pysyy matkassa
Jonsteri: mullakin ylipainoa, joten itelläkin pelko että neuvolatäti rupee nipottaa painonpudottamisesta tms... oispa mulllakin noin mukava täti joka ei napottais kiloista

Ja ON: tänään harvinaisen väsynyt. tehnyt kauheesti makeaa mieli.. kauheeta vaan ajatella miten tässäkin lihoo kun syö hulvattomasti. ilmavaivoja on enemmä kuin tarpeeksi, ja ilman vesi pulloa mä vrm asuisin keittiössä 
Huolestunut ensiyrittäjä rv 5+6 

136/256 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suljetusta toukokuisten ryhmästä: Ryhmä on varmaan jäänyt hiljaiseksi sen takia, kun varmaan puoliakaan meistä ei ole hyväksytty mukaan. Itsekin jo pari viikkoa sitten pyysi lupaa ryhmään, mutta hyväksymistä ei näy eikä kuulu. Voisimmekohan perustaa jonkun toisen suljetun ryhmän, johon pääsisivät meistä kaikki mukaan ja siellä suljetussa ryhmässä nyt olevat ja mukaan haluavat? Tarvitsisimme vaan aktiivisemman ylläpitäjän (ehdotan Jonsteria), jotta se toimisi. Minä ainakin tykkäisin suljetusta ryhmästä enemmän, koska pienemmällä todennäköisyydellä kukaan tuttu lukisi juttuja. Minä itse ainakin olen bongannut aikaisemmista keskusteluista ja odotusryhmistä tuttujani, joten miksei joku voisi bongata minuakin. Kuitenkin haluaisin pystyä keskustelemaan täällä niistä aroistakin aiheista, joita ei kaikille kavereille tee mieli kertoa.

Jeee, pahoinvoinnin suhteen on nyt ollut jo muutama hyvä päivä enkä ole huomannut sitä ollenkaan. Se pahoinvointi mitä mulla on ollut, on ollut lähinnä sellaista etovaa nälän tunnetta, johon syöminen auttaa hetken. Muutamana aamuna heräämisen jälkeen on ollut todella heikko olo, hädin tuskin pystyssä jaksanut olla, mutta syöminen korjannut heti tilanteen. Massuunkaan ei ole koskenut moneen päivään. Kahdessa viikossa painoa tullut +1kg, mutta todellakin olen syönyt kokoajan viime päivät.

Neuvolasta soittivat ja aikaistivat ensimmäistä käyntiä muutamalla päivällä. Reilu viikko enää siihen :)

137/256 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, missä vaiheeessa se eka neuvola kannattaa varailla? kun itellä ei mitää käryä miten ja milloin se hommataa, vähä untuvikko siihen suhtee... 
Mulle ainakin käy tuo suljettuki ryhmä kuhan sinne pääsee kaikki halukkaat ja tää ihana ilmapiiri ja kaikki säilyy mikä on ollut täällä tänne saakka :) 

138/256 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolestunutensiyrittäjä: Sä voit soitella sinne milloin vain susta itestä hyvälle tuntuu. :) Jos tää on sun ensimmäinen kerta ikinä neuvolassa, niin kyllä ne laittaa sen käynnin reilusti ennen  sitä 10 viikkoa ja saat kaikki tarvittavat lähetteet sieltä mukaasi. Mä oon vaan puoli vuotta sitten siellä jo käynyt ja muistissa on kaikki nuo jutut niin nyt ei ole itsellä niin kovaa hoppua sinne mennä kuin ihan just ennen sitä 10 viikkoa, jos sinne asti päästään. Mut ei kannata sen 10 viikon jälkeen varailla vaan kuitenkin hyvissä ajoin ennen sitä, sillä ne seeruminäytteet ennen np-ultraa (joka on n.viikolla 12) pitää saada otetuksi, jotta tuo np-ultra on sitten luotettava. Muuta hoppua sinne neuvolaan ei ole, paitsi jos tarvitset ja kaipaat ohjeita ravinnon, hammashoidon ja liikunnan suhteen raskausaikana. :)

Samaa mieltä tuosta suljetusta, Mullekkin sopii suljettu ryhmä, mut kuitenkin olisi kiva puhua avoimesti tuntemuksistaan. En ole kamalasti täällä varonut sanomisiani, mut jos joku tuttu täällä heiluu, niin on voinutkin tunnistaa mut. :)

139/256 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eppi – rv 12+4 LA 3.4.2015

Vaimomamma 89-rv 11+4, LA 14.4.2015, Kerava, Hyvinkään Sairaala

Sheidi Sheidi-rv 11+1, LA 22.4.2015

Jonsteri-rv 9+4, LA 26.4.2015, Vantaa, Kätilöopisto

Nonnanpirpanat-rv 8+4, LA 2.5.2015 tai 3.5.2015

Neppisnei- rv 8+4, LA 3.5.2015

Ankinen- rv 8+2, LA 5.5.2015

Motheroffive- rv ?, LA 8.5.2015Kuumeilija91- rv 7+6 LA 8.5.2015, Helsinki, Kätilöopisto

Johannanora91- rv 7+5, LA 9.5.2015, Porvoo, Porvoon Sairaala

Nienor- rv 7+4, LA 9.5.2015

Niiskuneitii- rv 7+3, LA 11.5.2015

Toiveikas Optimisti -rv 7+4, LA 12.5.2015

Pitaatti - rv 7+1, LA 13.5.2015, Tampere, TAYS

Misandei - rv 6+6, LA 15.5.2015

Nelekas – rv 6+4, LA 17.5.2015

Lilleke - 6+4, LA 17.5.2015

Tyynekerttu - 6+2, LA 19.5.2015

Huolestunut ensiyrittäjä - 6+0, LA 21.5.2015

Minihemuli - rv 6+6, LA 22.5.2015

Eliana90 - rv 7+0, LA?

Inkerikeri - rv 5+5, LA 23.5.2015

Pakkasukko - rv 4+6, LA 29.5.2015

Tiikerikuu - rv 4+5, LA 30.5.2015

GrazyMay - rv 4+5, LA 31.5.2015

Mama -89 - rv 4+2, LA 1.6.2015

Misandei, hyvä idea toi suljettu ryhmä ja toki voin perustaa sellaisen. Mutta mitä mieltä olette ryhmän nimestä? Tässä keskustelussa on mukana huhtikuisia, toukokuisia ja jo kesäkuisiakin. Pitäiskö olla tyyliin "Yritys päällä plussanneet - suljettu ryhmä" tms.? Jos on vaan uusi Toukokuiset -ryhmä, niin sitten kaikki ei pääse mukaan ja se on vähän nihkeetä. Ideoita?

Ketkäs täällä mainitsikaan niistä ilmavaivoista? Aikaisemmin ei ole kauheesti ollut, mutta nyt viimeiset pari päivää on kyllä ilmaa aika paljon, enkä oo oikeastaan ruokavaliosta muuttanut mitään. Täytyy siis varmaan liittyä tähän raskauteen.

Grazymay: Hyvä kun kysyit tuosta seksin harrastamisesta raskauden aikana. Muakin kiinnostais tietää. Sitä ne kättärillä toitotti kummankin keskenmenon yhteydessä, että seksi on turvallista raskaana ja se ei voi aiheuttaa keskenmenoa, mut silti askarruttaa...

(.) Tänään ekaa kertaa viime lauantai-aamun jälkeen EN oksentanut ennen töihin lähtöä. Yökin kyllä voimakkaasti hampaita pestessä, mutta laatta ei lentänyt. Siitä johtuen nyt on ihan muutenki hyvä fiilis, vaikkakin väsyttää aika tanakasti. Sain jo kaksi mandariiniakin syötyä. Mites muut voi tänään?

Vierailija
140/256 |
25.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pahoinvointi on ottanut lähteäkseen :) Viimeksi oksensin MAANANTAINA =) vähän ollut aamulla etovaa oloa mutta lähtenyt heti kun on jotain saanut syötyä.

Tavallaan ite haluisin pelkkien toukokuisten ryhmässä olla mutta ehkä se että kaikki täältä pääsee mukaan on parempi vaihtoehto :)

Mites ryhmän nimeksi vaikka Kevät/Kesämasut 2015 tms :)

Kuumeilija 7+6