YRITYS PÄÄLLÄ 2014 Plussanneet
Tässä olisi jatkoa yritys päällä 2014 kuumeilijoille, jotka ovat jo plussanneet.
Tervetuloa tänne keskustelemaan kaikesta raskauteen liittyvästä!
Oma esittely Olen 23- vuotias ja avomieheni/kihlattu 26- vuotias. Odotamme ensimmäistä lastamme<3 Yritys aloitettu kesäkuussa 2014. Olemme todella onnekkaita ja iloisia, että jo 3.kierrosta tärppäsi. Ehkäisynä aikaisemmin 3v e-pillerit ja 3v Nuvaring.
ELOKUUSSA PLUSSANNEET: Tepsuttelija, Jonsteri, Neppisnei, Ankinen, Tuulianniina, Vaimomamma, Johannanora91
Kommentit (256)
Tervetuloa uusille odottajille!
Päivät/viikot kuluu todella hitaasti. Täällä on vointi ollut hyvä, väsymys on aika mahdotonta. Rinnat on turvonneet varmaan yhden kuppikoon verran, kun tuntuu että ei mahdu enää kunnolla liiveihin ja ovat todella kipeät! :D Pahoinvointia ei ole havaittavissa, välillä yököttää, mutta ei muuta. Turvotus on myös ihan älytöntä, en tiedä sitten olenko syönyt kun hevonen! Housut puristaa ja on tosi pullea olo, mulla kyllä ei normisti ole mikään pyykkilauta vatsa vaikka normaali painoinen olen, eli "vatsa makkaroita" löytyy ennestään, liekö sillä jotain osuutta asiaan??!
JONSTERI kysyit yöunista jotain.. Mulla on ilmennyt sellaista, että jo ennen plussaa heräsin aamulla 5-7 välillä ihan pirteänä, jota jatkui muutaman viikon. Edelleen on yöunet omituisia, nyt sentään saa nukuttua vähän pitempään. Ja siis mulla ei ole aamuisin tarvetta herätä noihin aikoihin ja normaalisti heräilen myöhempään.
Jonsteri: Taitaa olla eri neuvoloissa eri tavat, mutta siis 4 tuntii vähintään pitäsi olla ettei oo käynyt vessassa. Joka kerta neuvolaan eka vessaan :D ja sitten seuraavalla keralla kuunnellaan jo sydänäänet :)
mulla on vähän turvotusta, varsinkin rinnat ja vatsa! Varsinkin kun olen ollut aina siro ihminen niin musta alkaa huomaa, että olen pöyristynyt. Mä en herää yöllä, mutta sisäinen kello herättää mut nyt aina puol 6.
Mites innoissaan teidän miehet ovat raskaudesta? Entäs kun vauva syntyy vaihtaako miehenne vauvalle myös vaipan? (:
meillä mies on innoissaan, silittelee vatsaa ja puhuu sille :D ja on lupautunut myös vaihtamaan vauvalle vaipan (:
Eilen starttasi 6. viikko...tuntuu että aika suorastaan matelee! Mitään kummempia oloja ei oikeastaan ole, pientä yökötystä vaan, ja tää turvotus :O On sellanen michelin-mies - olo. Ja väsyttää. Tissit on edelleen niin kipeet että yöllä kylkeä kääntäessä herää kipuun...kumpa tää helpottais edes vähän! Nää on myös kasvaneet/täyttyneet niin, että mä en kohta tiedä mistä joudun rintsikkani ostamaan -.- Hah, ja aamulla ei tarvi haaveilla unien jatkamisesta, koska on niin jäätävä pissahätä heti kun herää! :D
Eilen nukkumaan mennessäni säikähtelin jo vähän, mahassa tuntui sellaista outoa kipua, ja tuntui että kesti tosi kauan...pelotti jo et tähänkö tää raskaus loppui. Huh. Onneks ei kai ollut ilmaa ihmeempää.
Vitamiineista, mä ostin kanssa minisun mama-multivitamiinia, siinä pitäis olla aika kohdillaan nuo vitskut ja hivenaineet, ja muihin vastaaviin verrattuna oli aika edullinen.
Vaimomamma89: Meillä mies on ollut se "vauvakuumeilija" oikeastaan koko yhteiselon ajan...eli PITKÄÄN. :) Eli on kyllä innoissaan ja onnellinen, ja tiedän, ettei mun tarvi edes kysyä vaipanvaihdosta tms., ne on molempien hommia, ja varmasti mielellään kaikkea tekeekin :)
No, hyviä ja onnellisiakin asioita väsymyksen seasta; musta tuli maanantaina täti! :) Veljeni avovaimo synnytti kauan odotetun typykän <3
Meillä se eka neuvola tosiaan vasta kahden viikon päästä. Kai tässä vois alkaa niitä esitietolappusia täyttelemään. Kummaa, mulle ei kyllä puhelimessa sillon sanottu mitään tosta että pitäs olla pissaamatta joku tietty aika :O Ja meidän aika on siis ihan aamusta, klo 8 kieppeillä...
Hei.
Mä päätin varovaisesti palaillaan tänne, ne oliki valemenkat aamulla tein plussa testin <3
Meillä ollu ukon kaa puhetta enkä näillä puheilla usko sen vaihtava vaippoja mieli voi muuttua kun sen sisko saa vauvat ensi kuussa <3
Huolestunut Ensiyrittäjä RV 5+0 jos oikein kärryillä nyt oon ja La 21.5. Synnytys sairaala on tays jos on vauvalla hyvät tarrasukat
Hei
Sain plussan 1,5 viikko sitte eli nyt olis 5+4. Takana 2 km joten pelko on suuri mutta samalla yritän jotekin nauttia. Yritystä takana 2 kk
Näköjään loput tekstistä hävis:/
laskettuaika olis 17.05.2015
Eppi – rv 11+4, LA 3.4.2015
Vaimomamma 89-rv 10+4, LA 14.4.2015, Kerava, Hyvinkään Sairaala
Sheidi Sheidi-rv 10+1, LA 22.4.2015
Jonsteri-rv 7+6, LA 1.5.2015, Vantaa, Kätilöopisto
Nonnanpirpanat-rv 7+4, LA 2.5.2015 tai 3.5.2015
Neppisnei- rv 7+4, LA 3.5.2015
Ankinen- rv 7+2, LA 5.5.2015
Motheroffive- rv ?, LA 8.5.2015
Kuumeilija91- rv 6+6 LA 8.5.2015, Helsinki, Kätilöopisto
Johannanora91- rv 6+5, LA 9.5.2015, Porvoo, Porvoon Sairaala
Nienor- rv 6+4, LA 9.5.2015
Niiskuneitii- rv 6+3, LA 11.5.2015
Toiveikas Optimisti -rv 6+4, LA 12.5.2015
Pitaatti - rv 6+1, LA 13.5.2015, Tampere, TAYS
Misandei - rv?, LA 15.5.2015
Nelekas – rv 5+4, LA 17.5.2015
Tyynekerttu - 5+2, LA 19.5.2015
Huolestunut ensiyrittäjä - 5+0, LA 21.5.2015
Minihemuli - rv 5+6, LA 22.5.2015
Eliana90 - rv 6+0, LA?
Jee, ihanaa Huolestunut ensiyrittäjä, kun tulit takasin! :) Onneks oli valemenkat!
Pitaatti, onnea tädille! :) Ihania uutisia! Mulla on se neuvola huomenna klo 8 aamulla ja niinku Vaimomamma89 sanoi, niin samanlaiset ohjeet tuli myös meille, eli 4h pissaamatta ennen käyntiä. Tulee olemaan vaikeeta, mut pakko pystyä... :D
(.) Täälläki masu pyöreä ku pallo. Oon pitäny löysiä paitoja ja koko viikon on ollut legginsit ja hame. Mitkään housut ei enää mee. Tänään ajattelin kuulkaa töiden jälkeen käydä ostamassa parit ihan rehelliset mammahousut! Tähän on siis tultu täällä... :D
Pahoinvointi tuntuu pahenevan, mutta keskittyy kokoajan enemmän ja enemmän aamuun. Klo 7-11 on pahin aika ja oksettaa rajusti. Ruuhkajunassa töihin matkustaminen on vaikeinta. Tänään meinas tulla jo laatta ilman, että kerkiin vessaan. Onneks mulla on laukussa muovipussi siltä varalta mukana. Jos olis tullu laatta, niin olisin sanonu kanssamatkustajille, että "älkää pelätkö, ei tää oo tarttuvaa! Oon raskaana!"
Jonster rv 7+6 (neuvolaterkkarin mukaan rv 8+5)
Joo tosiaan, tiedän raskausviikkoni eli siis nyt on menossa rv 5+6.
Minä käytän Multivitan raskaus & imetys -vitamiinivalmistetta. Aloitin käyttämään vasta siinä vaiheessa, kun raskaus varmistui, vaikka nyt näin jälkikäteen olen monesta paikkaa lukenut, että varsinkin sen foolihappo pitäisi aloittaa jo raskautta yrittäessä. Noooh, parempi myöhään kuin ei milloinkaan :)
Minä uskon mieheni tulevan osallistumaan vauvanhoitoon ihan siinä missä minäkin. Ollaan jopa juteltu niin pitkälle, että sitten kun minä joskus lapsen ollessa vähän isompi menen töihin, mies jäisi muutamaksi kuukaudeksi hoitamaan lasta kotiin. Sitä ajatusta tukee tosi sekin, että miehen työ on kausiluonteista ja sen puitteissa olisi todella passelia jäädä välillä kotiin lasta hoitamaan. Mun "vauvamasua" mies ei kuitenkaan ole vielä mitenkään huomioinut. Jospa hän sitten, kun maha alkaa pömpöttämään enemmän. Silittely tuntuisi ihan kivalta :)
no meillä se mies jo kuvittelee mitä kaikkee hän touhuu ja haluis kauheesti poikaa jonka kanssa touhuta mutta vaipan vaihto tuntuu siltä ihan yliluonnolliselta, ja itelläni ei housut vielä kiristä, tosin käytän muutenkin jo valmiiksi ihan tosi löysiä housuja että jos on tiukemmat ni se kyl huomaa, ja se hikoomisen määrä yölläkin ja kun yöllä joudut juoksemaan vessassa nii miettii sitte miten voi olla käymättä ennen ekaa käyntiä, ehkäpä luonnistuu ehkä ei :D kattleee nut sitäkin tarkemmin :D. mulla on huono olo aamuisin ja iltaisin mutta laatta ei onneksi vielä ole ruvennut lentämään.
väsyttääkin tosi usein.. onneksi oon lomalla nyt nii voi "nauttia" tästä alkuraskaudesta ihan kotona leväten ei tarttee töiden takia ressata, voi vaan otttaa lunkisti ja katella miten anoppi silittileee ukon siskon vauvan vaatteita.. tekis aina nii mieli hipelöid niitä (ja niin teinkin tosin äitiyspakkauksen vaatteita mitä se sai, ja osa oli ihan kauheen värisiä mut sekin kai riippuu paketista)
Eppi – rv 11+4, LA 3.4.2015
Vaimomamma 89-rv 10+4, LA 14.4.2015, Kerava, Hyvinkään Sairaala
Sheidi Sheidi-rv 10+1, LA 22.4.2015
Jonsteri-rv 7+6, LA 1.5.2015, Vantaa, Kätilöopisto
Nonnanpirpanat-rv 7+4, LA 2.5.2015 tai 3.5.2015
Neppisnei- rv 7+4, LA 3.5.2015
Ankinen- rv 7+2, LA 5.5.2015
Kuumeilija91- rv 6+6 LA 8.5.2015, Helsinki, Kätilöopisto
Johannanora91- rv 6+5, LA 9.5.2015, Porvoo, Porvoon Sairaala
Nienor- rv 6+4, LA 9.5.2015
Niiskuneitii- rv 6+3, LA 11.5.2015
Toiveikas Optimisti -rv 6+4, LA 12.5.2015
Pitaatti - rv 6+1, LA 13.5.2015, Tampere, TAYS
Misandei - rv 5+6, LA 15.5.2015
Nelekas – rv 5+4, LA 17.5.2015
Tyynekerttu - 5+2, LA 19.5.2015
Huolestunut ensiyrittäjä - 5+0, LA 21.5.2015
Minihemuli - rv 5+6, LA 22.5.2015
Eliana90 - rv 6+0, LA?
Lisäsin Misandei noi sun raskausviikot. Ja tota listaa saa toki muutkin päivittää! :)
Meillä mies on myös tosi innoissaan, vaikkakin hänkin on sen pari kertaa joutunut pettymään ku edelliset odotukset meni kesken. Joka päivä se silittää mun masua ja sanoo ääneen, että toivottavasti tämä raskaus kestää. Ja on paljon toivonut tyttöä, joka olis samanlainen kuin minä. Minä taas aina sanon siihen, että toivon, että tulis pieni poika, joka on just niinku isänsä. Todellisuudessa meille kummallekin kelpaa kumpi vaan, kunhan tulis joku! :D
Koska tää vauvanhankintaprojekti on ollut tällainen "ikuisuusprojekti" kun ollaan monta vuotta jo yritetty, niin tässä vuosien aikana on tullut puhuttua paljonkin siitä millasia vanhempia me ollaan. Mun mies rakastaa lapsia ja on hoitanut ihan pieniä vauvoja tosi paljon enemmän ku minä, joten se ei pelkää kakkavaippoja ja pukluja. Minä sen sijaan vähän kavahdan niitä. Oonki yrittänyt sopia diiliä, että mies on se, joka vaihtaa kaikki vaipat ja hoitaa röyhtäyttämiset ja minä hoidan vauvan viihdyttämisen ja syöttämisen ja yöheräilyt. Todellisuudessahan se ei tuu menemään niin ja joudun yökkäillen vaihtamaan niitä vaippoja ja opettelemaan. :D
kyllä siihen aikanaan tottuu, voi usko pois. tosin minäkin olen pienestä pitäen ollut vauvojen kanssa tekemisissä ja tota kun oli tarpeeks vanha sai vaihtaa vaippoja ja olla pidempii aikoja lapsenvahtina, omat siskotkin oli välillä mulle sillee että miten voin tehdä mitä aina teinkin mut se meni jo niin rutiinilla, on ihan ikävä sitä vaipanvaihtoa kun olin serkkujenkin lapsenvahtina välillä
Minun mies sanoi että jää mielellään lapsen kanssa kotiin jos mä haluun lähtee töihin
Puhelimella jostain syystä jättää puolet teksista pois :/
Mies on tosi innokas, lupaa hoitaa ja auttaa mahdollisimman paljon :) Ensi viikolla on varhaisultra ja 6.10.14 eka neuvola :)
Pitäisiköhän minunkin uskaltautua tänne kirjoittelemaan epätodellisen oloni kanssa, 4 viikkoa tuli tänään täyteen -eli ihan alussa ollaan. Olin varma ennen testin tekemistä, että raskaana ollaan.
Ollaan mieheni kanssa täällä ihmetelty, että näinkö nopeasti se kuitenkin sitten kävi - ensimmäisestä kierrosta. ELi laskettuaika olisi tuolla 29.5 tienoilla.
Minulla on edellisestä suhteesta kaksi jo kouluikäistä lasta, miehelle tämä on ensimmäinen. Olen saanut asioita miettiessä huomata, että kyllä kai sitä itsensä saa ensisynnyttäjäksi luokitella kun ei enään mistään mitään muista :D
Toivotaan, että pikkuinen jaksaisi olla mahassa eikä menisi kesken. Olemme sopineet, että pidetään mahdollinen raskaus salassa muilta mahdollisimman pitkään. Näistä asioista olisi kuitenkin kova halu keskustella, eli siksi täällä sitä ollaan :)
Heippa, täällä pahoinvointi vaan jatkuu :/ toisaalta ihan kiva niin ehkä tuntuukin siltä että on raskaana :D Meillä on tänään varhaisultra, jännittää ihan kamalasti että onko siellä ketään, onko elossa tai montako on :D tähän kaikkeen saan tänään iltapäivällä vastauksen.
Mäkin käytän Multivitan raskaus ja imetys vitskuja :)
katkis rv 7+0 <3
Eppi – rv 11+5, LA 3.4.2015
Vaimomamma 89-rv 10+5, LA 14.4.2015, Kerava, Hyvinkään Sairaala
Sheidi Sheidi-rv 10+2, LA 22.4.2015
Jonsteri-rv 8+5, LA 26.4.2015, Vantaa, Kätilöopisto
Nonnanpirpanat-rv 7+5, LA 2.5.2015 tai 3.5.2015
Neppisnei- rv 7+5, LA 3.5.2015
Ankinen- rv 7+3, LA 5.5.2015
Kuumeilija91- rv 7+0 LA 8.5.2015, Helsinki, Kätilöopisto
Johannanora91- rv 6+6, LA 9.5.2015, Porvoo, Porvoon Sairaala
Nienor- rv 6+5, LA 9.5.2015
Niiskuneitii- rv 6+4, LA 11.5.2015
Toiveikas Optimisti -rv 6+5, LA 12.5.2015
Pitaatti - rv 6+2, LA 13.5.2015, Tampere, TAYS
Misandei - rv 6+0, LA 15.5.2015
Nelekas – rv 5+5, LA 17.5.2015
Tyynekerttu - 5+3, LA 19.5.2015
Huolestunut ensiyrittäjä - 5+1, LA 21.5.2015
Minihemuli - rv 6+0, LA 22.5.2015
Eliana90 - rv 6+1, LA?
Pakkasukko - rv 4+0, LA 29.5.2015
Voi Kuumeilija91, onnea sinne varhaisultraan! Toivottavasti saatte pelkästään hyviä uutisia! <3 Tervetuloa Pakkasukko! Joo, kyllähän tää on mahtavaa, kun tästä voi puhua muiden samassa tilanteessa olevien kanssa, kun ei halua vielä muiden. Töissä on ollut hirveä hinku kertoa jollekin, mutta jälkikäteen oon ollu tyytyväinen, että en kertonu. Mitähän vaan voi vielä tapahtua.
(.) Tänään aamulla oli ensimmäinen neuvolakäynti. Tosi kivan ja huumorintajuisen neuvolatädin saimme! Mies oli mukana ja saatiin tosi paljon kaikkea tietoa. Sitten mulle varattiin lähete ultraan kättärille (päivämäärä tulee postitse), verikokeeseen labraan viikon päästä ja sokerirasitustestiin. Aikamoista. Mun hemoglobiini oli 131 ja verenpaine 119/78, eli ihan hyvät kummatkin. Se pissanäytekin piti antaa ja siitä ei löytynyt mitään kummallista. Kaiken puolin mukava ja informatiivinen reissu. Sen käynnin innoittamana mieskin päätti kertoa äidilleen tästä raskaudesta. Mun vanhemmat ja sisarukset tietää jo. :)
Ai niin, neuvolantäti tuunas vähän mun raskausviikkoja ylemmäs, eli nyt olis 8+5 ja uusi LA on 26.4.2015. Syvällä sisimmässä luotan edelleen siihen mun laskentaan (jonka mukaan tänään on 8+0), mutta mennään nyt noilla neuvolan lukemilla. Parempihan se on, että olis vähän pidemmällä jo. ;)
Pitääköhän mun nyt poistua tuolta "Toukokuiset" ryhmästä, kun mun LA siirtyki huhtikuun puolelle? :D
Olis kiva kuulla Epistä... Ootko jo käynyt ultrassa? :)
Jonsteri rv 8+5, LA 26.4.2015
JONSTERI ei ainakaan mun mielestä tarvi poistua kun olet alusta asti siellä ollu ! :) oishan sunkin kurja mennä huhtikuisiin kun on ollut alusta asti toukokuisissa. :)
hei, mitäs tänne kuuluu?
mitään oireita naisilla? mulla ainosataa väsy, vessassa juokseminen,heikotus välill ja kireyden tuntua vatsassa
Rv 5+5 ja oireet: tissit kipeenä, janottaa, jatkuva vessassa käynti, koko ajan pitää napostella jotain muuten alkaa heikottaa ja tiedenkin väsymys. Yöllä hankala nukkua, vähän väliä heräilen ja aamulla herään aikaisin, Vaikka sais nukkua aamulla pitkään niin ei vaan nukuttaa.
Eppi – rv 11+3, LA 3.4.2015
Vaimomamma 89-rv 10+3, LA 14.4.2015, Kerava, Hyvinkään Sairaala
Sheidi Sheidi-rv 10+0, LA 22.4.2015
Jonsteri-rv 7+5, LA 1.5.2015, Vantaa, Kätilöopisto
Nonnanpirpanat-rv 7+3, LA 2.5.2015 tai 3.5.2015
Neppisnei- rv 7+3, LA 3.5.2015
Ankinen- rv 7+1, LA 5.5.2015
Kuumeilija91- rv 6+5 LA 8.5.2015, Helsinki, Kätilöopisto
Johannanora91- rv 6+4, LA 9.5.2015, Porvoo, Porvoon Sairaala
Nienor- rv 6+3, LA 9.5.2015
Niiskuneiti- rv 6+2, LA 11.5.2015
Toiveikas Optimisti -rv 6+3, LA 12.5.2015
Pitaatti - rv 6+0, LA 13.5.2015, Tampere, TAYS
Misandei - rv?, LA 15.5.2015
Nelekas – rv 5+3, LA 17.5.2015
Tyynekerttu - 5+1, LA 19.5.2015
Minihemuli - rv 5+5, LA 22.5.2015
Eliana90 - rv 5+6, LA?
Tervetuloa Misandei ja Tyynekerttu! :) Tuo toukokuisten suljettu ryhmä ei ole kovin aktiivinen, eli varmaan sen takia hyväksyntä kestää. Täällä on keskustelu ollut vähän aktiivisempaa. Tiedätkö Misandei sun raskausviikkoja?
Epillä varmaan jo eka ultra lähenee? Tuu kertomaan uutisia tänne innokkaille perässä hiihtäjille, kun oot käynyt, jookos? :)
(.) Mulla ei mitään uutta oikeestaan. Pahoinvointia edelleen, joka näyttää nyt keskittyvän enemmän aamuun. Jälleen heräsin yöllä klo 3:48 pirteenä ja siihen, että oli kauhea nälkä! Sit ei auttanut kun syödä jotain ja mennä takasin sänkyyn. Aamulla piti taas halata pönttöä ja muutama eka tunti töissä oli tuskaa. Syöminen helpottaa selkeästi. Tissit kipeet edelleen ja turvotusta havaittavissa. Ei oikeastaan muuta. Illalla täytetään miehen kanssa niitä neuvolan esitietolomakkeita ja päihdekyselyjä. Ylihuomenna sitten onkin se eka neuvolakäynti. Jännää! :)