Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YRITYS PÄÄLLÄ 2014 Plussanneet

31.08.2014 |

Tässä olisi jatkoa yritys päällä 2014 kuumeilijoille, jotka ovat jo plussanneet.

Tervetuloa tänne keskustelemaan kaikesta raskauteen liittyvästä!

Oma esittely Olen 23- vuotias ja avomieheni/kihlattu 26- vuotias. Odotamme ensimmäistä lastamme<3 Yritys aloitettu kesäkuussa 2014. Olemme todella onnekkaita ja iloisia, että jo 3.kierrosta tärppäsi. Ehkäisynä aikaisemmin 3v e-pillerit ja 3v Nuvaring. 

ELOKUUSSA PLUSSANNEET: Tepsuttelija, Jonsteri, Neppisnei, Ankinen, Tuulianniina, Vaimomamma, Johannanora91

Kommentit (256)

Vierailija
101/256 |
19.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin eli varhaisultra takana. Siis aivan ihana kokemus ! Gyne oli aivan ihana ja en saa näitä ihania lauseita pois korvistani: "raskaus on kohdunsisäinen" "yksi elävä alkio" "ei voisi normaalimpi raskaus olla" siellä se pikku sydän jyskytti ruudulla <3 siinä hetkessä en herkistynyt mutta nyt kun kirjotan tätä niin melkeen herkistyn :D muutama kuvakin saatiin matkaan. 

Ultrassa alkion koko vastasi rv 6+5 mutta sitä osasinkin odottaa kun oli ovis muutaman päivän myöhässä. En kähde sitä tänne muuttamaan kun ei oo virallisesti muutettu :) selvii sit "ekassa" ultrassa.

suosittelen varhaisultraa kaikille stressaaville, omalta sydämmeltä putosi suuri kivi :)

102/256 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten varhaisultraan pääsee, jos ei ole mitään ongelmia ollut edellisten raskauksien kanssa? Vain yksityisen terveydenhuollon kautta?

Rv 6+1. Viime yönä heräsin helvetilliseen alavatsakipuun. Tähän asti mahassa ei ole ollut turvottelun lisäksi mitään kipuja. Kipua kesti yöllä ehkä 15 min. Kippurassa istuin sängynlaidalla, kun en pystynyt makaamaan. Mielessä kävi jo keskenmenokin... Sitten se kipu vaan loppui. Netistä lukemani perusteella tälläinen alavatsakipu on normaalia raskauden ensimmäisellä kolmanneksella. Onko muilla ollut tämmöistä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
103/256 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tuommoisia kipuja tänä aamuna ne tosin onneks loppui.
Tänään vähän huono olo ja sillee jaksais mitään tehdä mut onneksi mies on kotona ja ymmärtää, mut eilen oli tosi hämmentävää kun mä raivosi sille ihan tyhmästä jutusta mistä en normaalisti.. Piti jälkikäteen kyll pyytää anteeksi

Vierailija
104/256 |
20.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varhaisultraan täytyy varata aika yksityiseltä. Itse kävin alppikadun diacorissa ja hinnaksi tuli 100e :)

ja suositellaan tietty että viikkoja olisi jo silloin 7-8.

105/256 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eppi – rv 12+1 LA 3.4.2015

Vaimomamma 89-rv 11+1, LA 14.4.2015, Kerava, Hyvinkään Sairaala

Sheidi Sheidi-rv 10+5, LA 22.4.2015

Jonsteri-rv 9+1, LA 26.4.2015, Vantaa, Kätilöopisto

Nonnanpirpanat-rv 8+1, LA 2.5.2015 tai 3.5.2015

Neppisnei- rv 8+1, LA 3.5.2015

Ankinen- rv 7+6, LA 5.5.2015

Motheroffive- rv ?, LA 8.5.2015

Kuumeilija91- rv 7+3 LA 8.5.2015, Helsinki, Kätilöopisto

Johannanora91- rv 7+2, LA 9.5.2015, Porvoo, Porvoon Sairaala

Nienor- rv 7+1, LA 9.5.2015

Niiskuneitii- rv 7+0, LA 11.5.2015

Toiveikas Optimisti -rv 7+1, LA 12.5.2015

Pitaatti - rv 6+5, LA 13.5.2015, Tampere, TAYS

Misandei - rv 6+3, LA 15.5.2015

Nelekas – rv 6+1, LA 17.5.2015

Tyynekerttu - 5+6, LA 19.5.201

Lilleke - 5+5, LA?

Huolestunut ensiyrittäjä - 5+4, LA 21.5.2015

Minihemuli - rv 6+3, LA 22.5.2015

Eliana90 - rv 6+4, LA?

Pakkasukko - rv 4+3, LA 29.5.2015

Hei Lilleke! Lisäsin sun tohon listalle omine lupineni. Jos haluat siitä pois, niin sano vaan! :)

(.) Kävin perjantaina ostamassa äitiysfarkut. Ovat niin ihanat, että ovat nyt kolmatta päivää putkeen päällä! Ihana, kun ei purista mistään. Vielä ne farkkuhaalarit haluan hankkia, mutta vasta siinä vaiheessa, kun kerron laajemmin tyypeille tästä raskaudesta.

Lauantaina olo oli aamusta saaakka aika hyvä ja oli tosi kiireinen päivä täynnä ohjelmaa myöhään iltaan saakka. La-su välisenä yönä nukuin vaan 7h, koska sunnuntai-aamuna oli heti ohjelmaa ja sen jälkeen onkin ollut sitten tosi huono olo. Koko sunnuntain oksetti, väsytti... ja se jatkuu näköjään tänäänkin. Mietin just, että olikohan toi la liian rankka päivä ja 7h yöunet liian lyhyet. Normaalisti nukun sen 9h yössä ainakin. Viime yönä nukuinkin sitten sen 11h, koska yritin tasata univajetta, mutta nytkin töissä jatkuvasti haukotuttaa, oksettaa... vaikea keskittyä, turvottaa, ruoka ei maistu.

Viikon päästä verikokeeseen ekaa ultraa varten. Uskoisin, että sen jälkeen tulee ilmoitus siitä ultra-ajasta. Jos ei tule, niin soitan kättäriin ja kysyn pitääkö se varata itse. Lähete sinne on jo mennyt perjantaina neuvolasta.

-Jonsteri rv 9+2

106/256 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan olla listalla, La 17.05.2014 ;) Nyt sis menossa rv 6+1 ja olo se vaan pikkuhilja pahene. Jonkinlainen kuvotus pari viimeistä päivä ollut koko ajan päälle. Olo helpottaa kun syön kaurapuuro aamulla :D ja kävely ulkona. Kun taas ruokalistalta pitää jättää pois apelsiini ja omena, samantien alkaa turvottaa. Toiv. kovin paljon se olo ei pahenee :)

Olen hakenut myös kouluun, monimuoto opiskeluun koska vapaa aika on paljon. Sanoin irti itteeni työpaikasta missä en viihtynyt ja työntekijöiltä vaaditiin liikaa, en vaan jaksanut enää. Se oli miehen kanssa yhteinen päätös. Onko kukaan muu ajatellut jatkaa samalla opiskelua?

107/256 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eppi – rv 12+1 LA 3.4.2015

Vaimomamma 89-rv 11+1, LA 14.4.2015, Kerava, Hyvinkään Sairaala

Sheidi Sheidi-rv 10+5, LA 22.4.2015

Jonsteri-rv 9+1, LA 26.4.2015, Vantaa, Kätilöopisto

Nonnanpirpanat-rv 8+1, LA 2.5.2015 tai 3.5.2015

Neppisnei- rv 8+1, LA 3.5.2015

Ankinen- rv 7+6, LA 5.5.2015

Kuumeilija91- rv 7+3 LA 8.5.2015, Helsinki, Kätilöopisto

Johannanora91- rv 7+2, LA 9.5.2015, Porvoo, Porvoon Sairaala

Nienor- rv 7+1, LA 9.5.2015

Niiskuneitii- rv 7+0, LA 11.5.2015

Toiveikas Optimisti -rv 7+1, LA 12.5.2015

Pitaatti - rv 6+5, LA 13.5.2015, Tampere, TAYS

Misandei - rv 6+3, LA 15.5.2015

Nelekas – rv 6+1, LA 17.5.2015

Lilleke - 6+1, LA 17.5.2015

Tyynekerttu - 5+6, LA 19.5.2015

Huolestunut ensiyrittäjä - 5+4, LA 21.5.2015

Minihemuli - rv 6+3, LA 22.5.2015

Eliana90 - rv 6+4, LA?

Pakkasukko - rv 4+3, LA 29.5.2015

Lilleke, sorry tuosta raskausviikkojen väärin laskemisesta! :) Nyt on päivitetty myös sun LA. Näköjään menette Nelekas -nimimerkin kanssa samoissa päivissä! Jännää! :) Onnea opiskeluun! Toivottavasti pääset kouluun! Mulla alkoi myös pahoinvointi raskausviikolla 6. Ja valitettavasti se on myös pahentunut vaan kokoajan. Toivon, että olis ohi viimeistään silloin raskausviikolla 12. Nähtäväksi jää... :D

108/256 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään menossa 7+2 ja eka neuvolakäynti ohi :) oli kiva neuvolan täti, oli helppo jutella. Aikaa meni yli tunti, kartotettiin meidän molempien terveydentila, elämäntavat ja käytiin yleisesti läpi tätä jatkoa. Ensi viikolla on neuvolalääkärille aika ja ymmärsin niin, että hän katsoisi ultraäänellä että kaikki on kunnossa.

Itsellä oli sekä hemoglobiini että verenpaine ihan hyvät, paino oli noussut tässä parin viikon sisällä kaksi kiloa. Ei terkkari sitä ihmeemmin kommentoinu, itse en odottanut painon nyt jo nousevan :D vaikka selkeesti kyllä vatsan turvotus lisääntyy.

Oireet on muuten ihan samana pysyneet, eilen ja tänään pahoinvointia on kyllä ollut enemmän. Vielä ei ole tarvinnut oksentaa, toivottavasti ei tarvitsekaan. Ai niin, jos kaikki menee hyvin, niin synnytyssairaala on PHKS.

109/256 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei vähän omanaipailen täällä, siis rv menossa mutta mitään tommosta huonoa oloa ei näy, vain ainoastaa kauhee vädy ja kiryden tuntu vatsassa ja iltaisin mun vatsa on kuin pallo,
Mä ite ajattelin kyl mennä kouluun jos pääsen kattelee sitä sitten. ensi viikolla jos sinne neuvolaankin soittelis. kun turha sinne näin aikaisin on soittaa? 

Vierailija
110/256 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa, täällä huono olo edelleen jatkuu (ja oksentelu), nyt ollu muutamia päiviä ihan järkyttäviä kohdun kasvukipuja, onko muilla kokemusta? tuntuu ihan kamalilta menkkakivuilta :(

Kuumeilija91 rv 7+4

111/256 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eppi – rv 12+2 LA 3.4.2015

Vaimomamma 89-rv 11+2, LA 14.4.2015, Kerava, Hyvinkään Sairaala

Sheidi Sheidi-rv 10+6, LA 22.4.2015

Jonsteri-rv 9+2, LA 26.4.2015, Vantaa, Kätilöopisto

Nonnanpirpanat-rv 8+2, LA 2.5.2015 tai 3.5.2015

Neppisnei- rv 8+2, LA 3.5.2015

Ankinen- rv 8+0, LA 5.5.2015

Kuumeilija91- rv 7+4 LA 8.5.2015, Helsinki, Kätilöopisto

Johannanora91- rv 7+3, LA 9.5.2015, Porvoo, Porvoon Sairaala

Nienor- rv 7+2, LA 9.5.2015

Niiskuneitii- rv 7+1, LA 11.5.2015

Toiveikas Optimisti -rv 7+2, LA 12.5.2015

Pitaatti - rv 6+6, LA 13.5.2015, Tampere, TAYS

Misandei - rv 6+4, LA 15.5.2015

Nelekas – rv 6+2, LA 17.5.2015

Lilleke - 6+2, LA 17.5.2015

Tyynekerttu - 6+0, LA 19.5.2015

Huolestunut ensiyrittäjä - 5+5, LA 21.5.2015

Minihemuli - rv 6+4, LA 22.5.2015

Eliana90 - rv 6+5, LA?

Pakkasukko - rv 4+4, LA 29.5.2015

Kuumeilija91: Mulla on kans välillä noita kohdun kasvukipuja. Eilen illalla tuntui vahvasti nukkumaan mennessä ja yöllä, kun heräsin pissalle. Sitten oli vaikea enää nukahtaa, kun muutenkin pyöri kaikki asiat päässä.

Huolestunut ensiyrittäjä: Mun maha on kans ihan pallo. :D Mullaki neuvolassa todettiin, että paino noussut aika tanakasti, vaikka mä oksentelen joka ikinen päivä. Mä en oo pystynyt syömään oikeen mitään makeeta, mut varsinkin pasta on maistunut ja oon juonu TOSI paljon tuoremehuja ja syöny hedelmiä. Niissähän on aika paljon hedelmäsokeria. Mulla on äitiyshousut jalassa ja töissä oon pitänyt löysiä paitoja. En usko, että menee kauaa, että joku jo tajuu tästä mun mahasta. Näytän jo siltä, että olisin vähintään 4kk pitkällä! :D

(.) Mulla on tää viikko ihan hullu ja tosi paljon hommia aamusta iltaan ja se alkoi stressaamaan yöllä. Yritin puhua itselleni rentouttavia ajatuksia, mut kaikki vaan pyöri päässä, vaikka en oo mitään stressaajatyyppiä.  Mun mies stressaa mua siitä, etten syö muka tarpeeks. Se varmaan on huolissaan sen takia, kun joutuu kuuntelemaan mun oksentelua joka aamu. Kyllä mä silti oon syönyt kokoajan, vaikkakin vähän valikoiden ja pienempiä annoksia.

Onks kellään muulla ollu nyt raskauden aikana niin, että nälkä tuntuu ihan ku fyysisenä kipuja ja se saattaa tulla ihan yllättäen? Tuntuu siis siltä, kuin joku löis yhtäkkiä nyrkillä vatsaan, kun iskee se nälän tunne? Viimeistään silloin, kun tulee se tuntemus, niin on aina pikasesti hakenut jotain ruokaa ja se on helpottanu heti. Mun sisko sano, että sillä oli sama silloin kun se odotti.

Vierailija
112/256 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

JONSTERI Nälän tunne on kyllä ihan eri levelillä raskaana ollessa :D tuntuu että kokoajan on nälkä. Nälkä herättää aamuyöllä kovana kipuna, mutta oon kyllä liian laiska noustakseni mitään syömään :D Vessassa tulee yön aikana käytyä 2-3 kertaa ja yön aikana juon n. 0,5litraa vettä.

Mielitekona on mullakin tuoremehut, varsinkin omenamehu :) Makeeta ei tee yhtään mieli, pelkkää suolasta. Turvotuksen ansiosta saanut myös pari kiloa lisää painoa (normaalisti paino n. 54 kg eilen illalla täydellä vatsalla ja turvotuksella vaatteet päällä 58kg xD voi ei!)

niin ja voisin nukkua 24/7 ! :D

Mutta kyllä sitä on kaikista oireista huolimatta onnellinen että perheeseen tulee ensimmäinen vauva <3 :)

113/256 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oireet mielestäni kovin vähäisiä..Väsymystä ei ole lainkaan, myöskään mitkään hajut ei tee pahaa, eikä ole mielialavaihteluita :O Ainoina oireina on rintojen arkuus, nippailut ja repäisykivut alavatsalla jos teen äkkinäisen liikkeen tai nauran yhtäkkiä, pahoinvointia esiintyy vain niinä päivinä kun on töitä ja aamulla tulee aina oksennus, mutta tänään vapaapäivä ja olo täysin normaali :O

114/256 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin tekee kauheesti mieli ruokaa mut ei mitää suolaista vaan kaiken makeeta ja mä en uskalla ees mennä vaalle jos oikeesti nousee paino jo tässä vaiheessa raskautta. Mun lähimmät kaverit (jotka tiesi jo yritysvaiheesta) tietävät raskaudesta. Joko te jotka olette pidemmällä olette kertoneet useammalle vai oletteko "jos huomaa nii huomaa" tekniikalla?

115/256 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolestunut ensiyrittäjä: Mä oon kertonu vasta mun vanhemmille ja sisaruksille ja parille tosi läheiselle kaverille. Edellisissä raskauksissa, jotka meni kesken oli ärsyttävää se, että ehdin kertoa vaikka kenelle ja sit piti keskenmenon jälkeen miettiä, että kenelles kaikille sitä pitää nyt kertoa keskenmenosta ja kuunnella voivotteluita ja tyhmiä kysymyksiä. Yks työkaveri, jolle laitoin sähköpostin keskenmenosta silloin ei ollut saanut sitä viestiä ja tuli pari viikkoa keskenmenon jälkeen kyselemään, että mikäs sun vointi on ja oli ihan hämmentynyt, kun kerroin, että pikkuhiljaa alan päästä surusta yli. Sit ilmeni, ettei se tiennyt mistä puhun ja piti face-to-face kertoa sille keskenmenosta. Ai että ärsytti, kun en olis halunnu puhua koko asiasta! :/ Seki tyyppi (mies) meni tosi vaikeeks siitä. Sen takia, pidän tiedon raskaudesta tosi pienessä piirissä ainakin sinne np-ultraan saakka.

Kuumeilija91: Munkin mieliteko on omenamehu! :) Varsinkin yks mehu mitä saa Lidlistä kylmäkaapista... joku organic apple juice, joka on tosi kirpeetä. Myös karpalomehua oon juonu tosi paljon. Löysin S-Marketista sellasta tosi tuhtia sokeritonta 100% karpalomehua, mitä blandataan vedellä. Se on tooosi kitkerää, mut ihanaa! :D Ja mulla on sama toi, että kesken yötä tulee se järkyttävä nälkä. Mun on ollut pakko käydä syömässä jotain pientä, tai vähintään käydä juomassa se omenamehulasillinen. Mut kaikki mitä silloin yöllä syö tulee kyllä sitten aamupahoinvoinnin mukana ylös, kun herää vaikka neuvolatädin mukaan sen yösyömisen pitäis auttaa pahoinvointiin. :/

Johannanora91: Joillain ei oireita tuu niin vahvasti, kun muilla. Oo onnellinen, että ei tarvi pitkin päivää halailla pönttöä. Mullakin on pahoinvointi (oksentelu) keskittynyt aika pitkälti aamuun. Illalla saattaa olla huono olo, mutta ei sellanen, että laatta lentäis. Mäki oon huomannut, että pahoinvointi on vapaapäivinä paljon lievempää. Voisko se johtua siitä, kun silloin voi nukkua pitkään, eikä ole (työ)stressiä?

Vierailija
116/256 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varovaisesti ilmoittaudun mukaan :) Plussasin dpo 11 ja 13 ja digin teen vielä tässä joskus, kunhan päätän miehellekin kertoa asiasta.. ;)

Ovulaatiosta laskettuna tänään viikkoja olisi kasassa tasan 4, näin ollen la olisi 2.6.15. Olen pian 25 v. tämä on minulle kolmas raskaus, edellinen vain paljastuikin tuulimunaksi rv 8+. Nyt jännittää, hermostuttaa ja pelottaa jatkuuko tämä raskaus tai onko sisälläni edes mitään elävää. Esikoinen on reilun vuoden ikäinen, elämäni suurin rakkaus <3 Ja onhan tuo mieskin rakas :)

Minulla alkoi oireet pari päivää ovulaation jälkeen. Ihmettelin sitä suuresti, ja mietin, että mikähän minussa on vialla. Rintoja aristi, huono ja etova olo, kamala väsymys, päänsärky, menkkajomotus ym. Sitten oireet yhtäkkiä katosi ja oli pois kaksi päivää ja taas palasivat entistä voimakkaampina. En enään malttanut odottaa menkkoja vaan hain apteekista herkän testin, mihin ekan plussan sain :)

Mama rv4

117/256 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eppi – rv 12+2 LA 3.4.2015

Vaimomamma 89-rv 11+2, LA 14.4.2015, Kerava, Hyvinkään Sairaala

Sheidi Sheidi-rv 10+6, LA 22.4.2015

Jonsteri-rv 9+2, LA 26.4.2015, Vantaa, Kätilöopisto

Nonnanpirpanat-rv 8+2, LA 2.5.2015 tai 3.5.2015

Neppisnei- rv 8+2, LA 3.5.2015

Ankinen- rv 8+0, LA 5.5.2015

Kuumeilija91- rv 7+4 LA 8.5.2015, Helsinki, Kätilöopisto

Johannanora91- rv 7+3, LA 9.5.2015, Porvoo, Porvoon Sairaala

Nienor- rv 7+2, LA 9.5.2015

Niiskuneitii- rv 7+1, LA 11.5.2015

Toiveikas Optimisti -rv 7+2, LA 12.5.2015

Pitaatti - rv 6+6, LA 13.5.2015, Tampere, TAYS

Misandei - rv 6+4, LA 15.5.2015

Nelekas – rv 6+2, LA 17.5.2015

Lilleke - 6+2, LA 17.5.2015

Tyynekerttu - 6+0, LA 19.5.2015

Huolestunut ensiyrittäjä - 5+5, LA 21.5.2015

Minihemuli - rv 6+4, LA 22.5.2015

Eliana90 - rv 6+5, LA?

Pakkasukko - rv 4+4, LA 29.5.201

Mama -89 - rv 4+0, LA 1.6.2015

Tervetuloa Mama -89! Lisäsin sut tohon listaan, jos sulle vaan ok? :) Mä testasin ite elokuussa dpo 12:na ja tuli heleä plussa (haamu), mut kuitenkin ihan plussaksi tulkittavissa oleva. Sen jälkeen oon testaillu 3 kertaa vielä myöhemmin ja aina on tummentunut viivat. Kyllä sullaki ne tosta tummenee. Ja onneks olkoon! :)

Mulla aika samanlainen tausta, nimittäin edellinen keskenmeno (mulla on ollu 2) oli myös tuulimuna, joka selvisi varhaisultrassa rv 8+5. Sitten sain viikon päälle lääkäriajan kättärille ja tyhjennyslääkkeet otin rv 9+5. Nyt oon menossa rv 9+2, joten kieltämättä noi ikävät jutut pyörii mielessä. Toivottavasti sulla kuitenkin menee kaikki hyvin, kuten mullakin! Mitään viitteitä ei toistaseks oo ollut, että mikään olis pielessä. Raskausoireet on aika vahvat, mitään vuotoja ei oo ollut ja mitä on muiden odottavien kanssa täällä jutellut ja huomannut, niin aika samanlaisissa fiiliksissä. Vertaistuki auttaa!

Selviskö sun tm varhaisultrassa? Aiotko tällä kertaa mennä varhaisultraan? Me päätettiin mun miehen kanssa, että tällä kertaa ei mennä varhaisultraan vaan odotetaan np-ultraan. Tuli sieltä mikä uutinen tahansa. Myös sen verran on taloudellisesti tiukkaa, että ajateltiin säästää se 150€, vaikka kyllähän sen varmuus tois aika paljon mielenrauhaa. No onneks mun ei tarvii odottaa, kun "enää" se kolmisen viikkoa, että kuulee onko siellä pikkunen kyydissä. :)

118/256 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Mama munkin puolesta, vaikk mull koskaan ei oo keskenmenoja ollut, nii silti pelottaa kun tää on turhan oireetonta vaikka se onkin jokaisella yksilöllistä. öisin on sitten se pahin kun herää yöllä nälkään ja vessahätään.. mut toivotaan kaikille oikein hyviä tarrasukkia. Jotkut mun läheisimiistä ystävistä joille kerroin ne shokkeeras et miten mä näin nuorena ja tuomitsi mut aika raskaalla kädellä., sen jälkeen on ollu vähän vaikkee kommunikoida niide kanssa.. kun siis ikä niitä painaa kun oon vasta 20 ja kuulemma lapsia ei kannata näin aikaisi hommata. onneksi on tää ryhmä miss kukaan ei tuu tuomitsemaaan vaan saa tarvitsemaansa tukea.. 

119/256 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan kaikki odottajat!

Mä uskaltaudun varovasti myös mukaan. Tein lauantaina 20.9 CB:n digitestin ja sain tuloksen raskaana 1-2. Tuolloin oli dpo12 ja nyt mun laskujeni mukaan olen rv 4+2. Hirvittää ja jännittää hieman. Takana on toukokuussa koettu keskenmeno ihan ekan kolmanneksen lopussa ja nyt uusi ihme on toivottavasti tuolla masussa. Oireita aloin tuntea heti 2 päivää oviksen jälkeen ja osasin epäillä plussaa menkkajuilimisien, iltapaleluiden ja väsymyksen perusteella. Rinnat on hieman turvonneet, mutta eivät vielä kovin arat. Vatsassa juilii, aamuisin etoo (vielä en ole oksentanut) ja iltaisin paha olo yllättää myös. Edellisessä raskaudessa en voinut ollenkaan pahoin ja aavistelin koko ajan, että se raskaus ei pääty onnellisesti. Jälleen kerran kroppani oli oikeassa. Tosin se ei tarkoita, että kaikille, jotka eivät voi pahoin, käy kuten minulle. Teen työtä kropallani ja olisin ehkä hieman hämmentynyt, jos en osaisi sitä kuunnella ja lukea.

Nyt odotan siis esikoistani ja olen onnesta soikea uuden raskauden myötä. Vatsaa turvottaa, kuten ilmeisesti monilla muillakin, mutta otan ilolla kaikki oireet vastaan. <3

HUOLESTUNUTENSIYRITTÄJÄ: älä sä piittaa siitä, mitä muut tuumii sun lapsen saamisista. Jokainen tekee omat valintansa. Mä halusin 22-vuotiaana jo lapsia,oli mies ja oltiin naimisissa, mutta hän ei halunnut.  Erohan siitä tuli. Nyt, vasta 33-vuotiaana olen esikoisestani haaveillut mieheni kanssa. Niin kauan sai etsiä, sitä oikeaa, joka haluaa elämältä muutakin kuin pelkkää juhlimista. :) Joten nauti, kun olet nuori ja sinulla on mies, joka myös haluaa lapsia. :)

JONSTERI: Mä en olisi uskonut, että näin pian liityn sun perässäsi tänne. Toivotaan molemmille paljon tarra- ja liimasukkaa. :) Mua on huolestuttanut nuo rinnat, kun ne ei ole niin arat kuin ekassa raskaudessa. Onko susta se outoa tai merkki jostain? Sulla on kohta ultrat ja kaikki! :) Miten jännää!!Mä yritän vaan ottaa iisisti ja jatkaa eloa normaalisti, jotta viikot kuluis ja pääsisin vaikka ensiultraan kurkkaamaan, onko meidän pieni edes olemassa tuolla. :)

Tuosta raskauden julkituomisesta.......me ollaan kerrottu vanhemmille ja kahdelle hyvälle kaveripariskunnalle + mun 3 parasta ystävää tietää. En ajatellut myöskään tehdä samaa virhettä, että sanoisin etukäteen asiasta, sillä jouduin sitten toukokuisen keskenmenon jälkeen ihmisille selittämään sataan kertaan saman asian. Toisaalta se helpotti, toisaalta se tuntui todella pahalta. Mä niin toivon, että meidän kaikkien pikku ihmeet pysyvät kyydissä. :)

GrazyMay rv 4+2

120/256 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin se laskettu aika olisi 31.5.2014 <3 Jos joku haluaa sen listaan lisätä. :)