YRITYS PÄÄLLÄ 2014 Plussanneet
Tässä olisi jatkoa yritys päällä 2014 kuumeilijoille, jotka ovat jo plussanneet.
Tervetuloa tänne keskustelemaan kaikesta raskauteen liittyvästä!
Oma esittely Olen 23- vuotias ja avomieheni/kihlattu 26- vuotias. Odotamme ensimmäistä lastamme<3 Yritys aloitettu kesäkuussa 2014. Olemme todella onnekkaita ja iloisia, että jo 3.kierrosta tärppäsi. Ehkäisynä aikaisemmin 3v e-pillerit ja 3v Nuvaring.
ELOKUUSSA PLUSSANNEET: Tepsuttelija, Jonsteri, Neppisnei, Ankinen, Tuulianniina, Vaimomamma, Johannanora91
Kommentit (256)
Molmmat nimiehdotukse kuullostaa hyvältä :)
ja vähän on. elikkäs pari viime yötä menny vähän katkonaisesti nukkuen kun ollut niin huono olo ja miköään asento ei tunnu hyvältä aamullakin heräätt huonoon oloon mutta vielä ei ole pönttöä tarvinnut halailla. Kaiken huippu o se kun mies lykkää käsivartensa vatsan päälle öisin nii pakko ottaa pois kun se ei niin mukavalta tunnu. Onko muilla tämmöistä?
kauhulla odotellessa tota pönttökautta jos se on tullakseen tosin se olisi jotakin edistystä kun muuten kumman oireetonta tää on.. Ja GrazyMay: pitääpä soittaa sinne kuhan kerkee nii saa senkin sitten etiäpäin kun muistaakseni se on sillee että kahdet menkat pitää olla pois ennenkuuin voi neuvolasta aikaa edes saada?
Tuli kyl tänä aamuna kauhee kaipuu omaan nyyttiin kun veljen vaimo laitto omasta pikkuisesta (2kk vanha) kuvia :') no onneksi meillekkin on oma tulossa kuhan on nyt vaan hyvät tarrasukat messissä :D
Huomenta!
Minusta on kivaa, että keskusteluissa on mukana odottajia, joiden laskettu aina on tulevan kevään ja kesän aikana. Saadaan aikaan monimuotoisempaa keskustelua. :) Kuumeilijan91 nimiehdotus kuulostaa hyvältä!
Nostelen tuota aiempaa kysymystäni seksin ja keskenmenon yhteydestä. Onko jollakin siitä faktatietoa? Tuntuu jotenkin kummalliselta, että ei voisi harrastaa seksiä raskauden alussa.
(.) Eilen illalla minulla oli voimakasta pahoinvointia ja etomista, vatsaa juili hieman. Mutta nyt aamulla ei ollut mitenkään hirvee olo ja aloin heti miettimään, että nytkö tämä oli sitten tässä, kun oireetkin alkaa helpottamaan. Väsymys on läsnä kyllä. Ahdistaa välillä tuo toukokuinen keskenmeno, vaikka järjen tasolla ymmärrän, että en voi itse tällä hetkellä tehdä mitään. On vain luotettava, että jotakin siellä tapahtuu ja kaikki menee niin kuin on tarkoitettu. Silti oli niin kova paikka tuo km keväällä, että pelottaa, joudunko kokmaan saman uudelleen. Huh! Otan vastaan neuvoja, jotta voisin vain olla ja nauttia raskaudesta. Senkin tajusin, että ensiraskaudenultrakaan ei takaa, että sikiöllä on kaikki hyvin seuraavanakin päivänä, joten en koe sen olevan ratkaisu tässä asiassa. En halua ravata ultrassa joka välissä, kun pelot valtaavat mielen. Hyvät neuvot ovat siis tarpeen! Kiitos, että täällä saa puhua myös peloistaan ja hieman aremmistakin asioista.
GrazyMay rv 4+5
Moi kaikki :)
Sain testiin haamun tiistaina 24.9. ja tänään 25.9. sain jo tummemman viivan. Uskallan siis ehkä liittyä teidän plussanneiden joukkoon, monta tuttua täällä onkin :) Mä luen myöhemmin tänään tarkemmin teidän kirjoitukset! :) Pelottaa ja jännittää keskenmenon jäljiltä, ei vielä voi uskoa tätä todeksi!
Kukkaistyttö88 yk7, km jk yk3, plussa 25.9. (DPO14), RV 4
GRAZYMAY: Me ollaan miehen kanssa harrastettu seksiä ihan normaalisti koko alkuraskaus :) Ja mitä tuohon varhaisultraan tulee niin eihän se takaa että kaveri on seuraavana päivänän vielä mukana mutta mua helpotti tieto siitä että ei oo esim tuulimuna tai kohdun ulkoinen. Myös lukumäärän halusin tietää koska suvussa paljon kaksosia. Meillä onneksi vaan yksi matkassa :D
Kukkaistyttö88: Kamalasti onnea plussasta ja tervetuloa tänne plussanneiden puolelle ! :) Kerro vähän teidän taustaa, ikää yms yms :)
Kuumeilija91 ja käppänä 7+6
Ihanaa Kukkaistyttö, hurjan paljon onnea ja tervetuloa joukkoon!! Katsoinkin aikaisemmin sinun laittaman kuvan, se on selkeä plussa mielestäni! Itse sain hieman haaleamman viivan sinä päivänä, kun menkat piti alkaa ja seuraavana päivä sain digiin raskaana 2-3 viikkoa, joten viivasi on ainakin tummempi kuin itse sain! :) Älä anna pelolle valtaa, se ei ole hyväksi, yritä uskoa ja luottaa, että kaikki menee hyvin. (Tiedän että vaikea toteuttaa), mutta yritä!! :) <3
Niiskuneitii 7+3
Ihanaa kun täällä on aktiivista porukkaa! Jotenkin hankala käsittää raskaana oloa kun ei voi höpötellä siitä vielä kuin miehen kanssa ja päällepäin ei näy mitään.
Haluan samaistua mm. Pitaatti sinun ajatuksiisi. Itselläni myös ylipainoa ja vaikka odotan jo kuudetta lastani niin jännitän neuvolaa juuri sen vuoksi. Neuvolantäti on sama kuin edelliskerralla joten tuttu tapaus olen hänellekin:). Edellisessä raskaudessa paino nousi yhteensä 2kg. Alkuraskaudessa pompsahti 7kg ja sen jälkeen aloin laihtumaan.. kuulostaa oudolle tiedän. Raskaus meni 41+6 viikoille ja tyttö painoi 4200g. Tupakoinnin lopetin positiiviseen testiin. Välillä pinna tiukalla myönnetään!
Minulla on yksi suuri huoli: olen käynyt jo ennen vauvan tekoyrittämistä pelkopolilla. Minulle siellä lupailtiin sectio mahdollisuutta jos raskaaksi tulen. Edelliset synnytykset ovat olleet kaikki sujuvia ja nopeita syöksysynnytyksiä. Viimeisin syntyi 15 minuutissa. Synnytyksen jälkeen sain kuitenkin verenmyrkytyksen ja olin teho-osaston potilas 10 pv. Pelkään kuollakseni että sama toistuu. Onneksi tulehdus ei tarttunut vauvaan koska vastasyntyneen kuolleisuus on 50%. Tulehdus (streptokokki) tarttuu vauvaan synnytyskanavasta. Aioin mainita pelostani ekalla nla käynnillä ja toivon että minut otetaan tosissaan. Tiedän alatiesynnytyksen ja section haitat ja hyödyt ammattinikin puolesta hyvin.
Onko muilla ollut pelkoindikaatiota sectioon?
Jonsteri taisit kysellä miten minulla kävi ilmi tm. Rv 8+ alkoi hyvin niukka, mutta selvästi verinen vuoto, joka runsastui selvästi kolmen päivän aikana. Yritin ajatella positiivisesti, mutta pelko keskenmenosta oli koko ajan mielessä. Kävin tk-lääkärillä, jolta ei lämpimiä sanoja riittänyt minulle ja siitä seuraavana päivänä naistenpolilla ultrassa todettiin raskaus tuulimunaksi. Se oli musertavaa kuulla. Sain tyhjennyslääkkeet kotia ja ne oli tarkoitus ottaa seuraavana päivänä. En niitä kuitenkaan kerennyt ottaa, kun tyhjennys tapahtuikin samana päivänä, kamalien kipujen ja supistusten siivittämänä. Kokemus oli tietenkin henkisesti todella rankka, mutta myös fyysisesti. En enään ikinä haluaisi kokea noin kovia synnytyskipuja, ellen saa siitä vauvaa syliin :(
Mutta ei tietenkään kukaan. Ja jos sen vielä uudestaan kokee, niin sillekään ei mitään mahda..
Joka päivä pelottaa, että jatkuukohan tämä raskaus. Vielä pitäisi muutama viikko odotella, ennen kuin voi varhaisultraan mennä, haluan varmuuden että kannan mukanani pientä elämää <3
Voisiko joku päivittää listaan lasketun aikani oikein?
Mama rv 4+2 la 2.6.2015
Kiitos kaikki :) Päivittääkö täällä listaa kaikki, vai vaan joku tietty henkilö? :)
Kukkaistyttö88 yk7, km jk yk3, plussa 25.9. (DPO14), rv 4+0 / la 4.6.2015
Kerron teille meistä lyhyesti: Esikoista siis odotetaan, minä 26-vuotias, mies 28-vuotias, Etelä-Suomesta ollaan, noin 8 vuotta oltu yhdessä, 3 vuotta naimisissa. Tämä tärppikierto oli seitsemäs, keskenmenon jälkeen kolmas. Keskenmenon sain viikolla 6. Oli tosi rankka paikka, ja siksi nyt pelottaa ja jännittää kovasti! Onneni kukkuloilla kuitenkin olen <3 Raskaudesta ei ole kerrottu kenellekään muulle, paitsi minun yhdelle ystävälleni, hän on itsekin raskaana. Kenellekään muulle ei kerrota kuin vasta sitten ultran jälkeen, onkos se sitten viikon 12 jälkeen. Musta on ihanaa, että joulu on tulossa, ajattelin vanhemmille näyttää ultrasta kuvan silloin jouluna, jos sinne asti päästään <3 Varhaisultraan aion kyllä mennä.
Kukkaistyttö88 yk7, km jk yk3, plussa 25.9. (DPO14), RV 4+0
Jonsteri on kovasti päivitellyt listaa, mutta kaikki toki saa päivittää :) itseltä ei onnistu, kun surffailen pädillä.. Ja siis kiitokset Jonsterille! :)
Lisäsin itseni ja korjasin MAMA -89:n la:n. Kiitos teille kaikille, ihanaa olla täällä <3
Eppi – rv 12+4 LA 3.4.2015
Vaimomamma 89-rv 11+4, LA 14.4.2015, Kerava, Hyvinkään Sairaala
Sheidi Sheidi-rv 11+1, LA 22.4.2015
Jonsteri-rv 9+4, LA 26.4.2015, Vantaa, Kätilöopisto
Nonnanpirpanat-rv 8+4, LA 2.5.2015 tai 3.5.2015
Neppisnei- rv 8+4, LA 3.5.2015
Ankinen- rv 8+2, LA 5.5.2015
Motheroffive- rv ?, LA 8.5.2015
Kuumeilija91- rv 7+6 LA 8.5.2015, Helsinki, Kätilöopisto
Johannanora91- rv 7+5, LA 9.5.2015, Porvoo, Porvoon Sairaala
Nienor- rv 7+4, LA 9.5.2015
Niiskuneitii- rv 7+3, LA 11.5.2015
Toiveikas Optimisti -rv 7+4, LA 12.5.2015
Pitaatti - rv 7+1, LA 13.5.2015, Tampere, TAYS
Misandei - rv 6+6, LA 15.5.2015
Nelekas – rv 6+4, LA 17.5.2015
Lilleke - 6+4, LA 17.5.2015
Tyynekerttu - 6+2, LA 19.5.2015
Huolestunut ensiyrittäjä - 6+0, LA 21.5.2015
Minihemuli - rv 6+6, LA 22.5.2015
Eliana90 - rv 7+0, LA?
Inkerikeri - rv 5+5, LA 23.5.2015
Pakkasukko - rv 4+6, LA 29.5.2015
Tiikerikuu - rv 4+5, LA 30.5.2015
GrazyMay - rv 4+5, LA 31.5.2015
Mama -89 - rv 4+2, LA 2.6.2015
Kukkaistyttö88 - rv 4+0, LA 4.6.2015
Poistin välit ja niitä vaan tuli lisää :(
Moi! Uus plussa! Kääk. 3+5 eli la 6.6.2015
Jänniä aikoja, kotona poika 9kk :O
Ihanaa, mut jännittää ja pelottaa ja ja ja. Toinen. Nyt jo?
26v, yhen lapsen äiti. Mies myös 26.
Mulla on takana keskenmeno, jonka jälkeen onnistunut raskaus mutta kamala hätäsektio. Joten vähän pelottaa kun sanottiin ettei saisi vuoteen tulla raskaaksi. Ohhoh. :D kiinnostaa myös se suljettu ryhmä jos joku perustaa. :)
Täälä tänään plussattu! :) Elikkä RV 4+0 LA 4.6.2014
Kuumelija91, kenen luo kävit Diacorissa varhaisultrassa ja maksoitko ihan oikeesti vaan 100e?
Itse olen myös menossa Fenedaan 1.10 ja halvin hinta pis 120e luokaa.
Mulla tähän asti kaikki OK, muita oireita ei juuri ole kuin pahoinvpintia silloin tällöin päivän aikana mutta se ei välttämättä liitty raskaudeen ollenkaan.
Eli ainoa merkki raskaudesta on vielkin vaan positiiviset raskaustestit. Pelko tuulimunasta ja keskeytyneestä keskeenmenosta on suuri.
Nelekas 6+4
Tervetuloa ja Onnea uusille tulokaille :)
Otin puheeksi ne ilmavaivat ja nyt ne on hävinnyt :D Aattelin eilen että joka tapauksessa niitä on joten lohdutan itteeni roska-ruualla ja ilmavaivat tänään hävinnyt :D Mutta vessassa käynti on lisääntynyt, tuntuu että puolen tunnin välin joudun käymään. Tänään kävin vähän pidemmän lenkin koiran kanssa ja loppu matkan kävelin jalat ristissä, tuntuu että kohta tulee housuun. :D
Tissit olit alussa tosi kipeet mut nyt viikolla 6+ ei enää niin paljon, pysty jopa nukkumaan :D
Tänään oli se tärkeä varhaisultra :) ja kaikki meni hyvin. Sydän sykkii ja oikeassa paikassa, yksi kappale. Kävin kuopiossa ultramammat, 91€ yhteensä. Mukaan tuli kuvia ja lausuntoja. :) Helpottaa sen verran että tiedä että toinen on kunnossa ja siellä se tosiaan köllöti:D
La muuttui päivällä eli Rv 6+3 ja LA 18.05.2015
Nelekas tasan 100,50e makso mutta sain ilmeisesti kela korvauksen vaikka ei olisi pitänyt :) diacor alppikatu ja gyne joka ultras oli nimeltään marja vilkki :) tosi kiva tyyppi
Nelekas tasan 100,50e makso mutta sain ilmeisesti kela korvauksen vaikka ei olisi pitänyt :) diacor alppikatu ja gyne joka ultras oli nimeltään marja vilkki :) tosi kiva tyyppi
Molmmat nimiehdotukse kuullostaa hyvältä :)
ja vähän on. elikkäs pari viime yötä menny vähän katkonaisesti nukkuen kun ollut niin huono olo ja miköään asento ei tunnu hyvältä aamullakin heräätt huonoon oloon mutta vielä ei ole pönttöä tarvinnut halailla. Kaiken huippu o se kun mies lykkää käsivartensa vatsan päälle öisin nii pakko ottaa pois kun se ei niin mukavalta tunnu. Onko muilla tämmöistä?
kauhulla odotellessa tota pönttökautta jos se on tullakseen tosin se olisi jotakin edistystä kun muuten kumman oireetonta tää on.. Ja GrazyMay: pitääpä soittaa sinne kuhan kerkee nii saa senkin sitten etiäpäin kun muistaakseni se on sillee että kahdet menkat pitää olla pois ennenkuuin voi neuvolasta aikaa edes saada?
Tuli kyl tänä aamuna kauhee kaipuu omaan nyyttiin kun veljen vaimo laitto omasta pikkuisesta (2kk vanha) kuvia :') no onneksi meillekkin on oma tulossa kuhan on nyt vaan hyvät tarrasukat messissä :D