YRITYS PÄÄLLÄ 2014 Plussanneet
Tässä olisi jatkoa yritys päällä 2014 kuumeilijoille, jotka ovat jo plussanneet.
Tervetuloa tänne keskustelemaan kaikesta raskauteen liittyvästä!
Oma esittely Olen 23- vuotias ja avomieheni/kihlattu 26- vuotias. Odotamme ensimmäistä lastamme<3 Yritys aloitettu kesäkuussa 2014. Olemme todella onnekkaita ja iloisia, että jo 3.kierrosta tärppäsi. Ehkäisynä aikaisemmin 3v e-pillerit ja 3v Nuvaring.
ELOKUUSSA PLUSSANNEET: Tepsuttelija, Jonsteri, Neppisnei, Ankinen, Tuulianniina, Vaimomamma, Johannanora91
Kommentit (256)
Mulla ainoot muutokset rinnoissa on että ne on mun mielestä paljon pinkeemmät/kovemmat miten sen nyt selittäis :D ja nännit on kipeet :) kiitos kun jaksoit päivittää listan Jonsteri.
Ei voi muuta sanoa kun, että joka päivä tulen onnellisemmaksi kun raskaus vain jatkuu. Menen päivä kerrallaan tosin edellinen meni kesken jo aikasemmin. Joten toivoa on paljon, että kaikki meneekin hyvin (: tämä tuleva mamma voi aamulla todella pahoin ja sitten se hetken helpottaa ja taas :D mutta se taitaa kuulu tähän (: mun rinnat on alkanut turvota suunnattomasti! Ens viikolla olisi jo neuvola, mikä kaikista hassua että neuvolatäti on mun äidin ystävä tajusin sen jälkeenpäin heh!
Asustellaan Keravalla, synnyttämään lähdetään Hyvinkään sairaalaan.
Mitä ootte kuinka pitkälle uskaltaa tehdä vatsalihaksia jumpassa? Tuo jumppa missä käyn on aika rankka, mutta mitä kaikke sitä uskaltaa tehdä raskaana..
Hei tein ryhmän toukokuisille 2015 jos sinne halukkaat löytäisivät? Olisko helpompi jutella siellä? Olen vähä pihalla tän vauvan kanssa ku oon käyttäny vau.fi:tä enemmän mutta ne ei tykkää eses fb ryhmän vihjailusta (sit vaik myöhemmin) ni aattelin yrittää tänne :)
Jes LÖLLIS, laitoin liittymispyynnön sinne ryhmään :) seurailen kuitenkin täälläkin, mutta varmaan jatkossa aktiivisempi tuolla suljetussa ryhmässä :) kunpa saatais vaan sopivasti porukkaa sinne :)
Kiva Löllis, laitoin myös pyynnön tuonne ryhmään, parempi siellä ehkä jutskailla, kun täällä kaikkien "nähtävillä" :)
Tulen nyt laittamaan lusikkani soppaan, vaikken olekaan vielä itse plussannut, toivottavasti ette pahastu tällaisesta taustapirusta.
Minusta olisi mahtavaa jos juttu jatkuisi myös tässä ketjussa, ideahan oli nimenomaan koota useampi odottelija tähän, vaikka lasketut ajat osuisivatkin eri kuukausille. Niin että juttu voi jatkua tuttujen nimimerkkien kanssa, vaikka eri kohtaa raskautta oltaisiinkin. Minä ainakin olen tykännyt käydän näitä juttuja lukemassa jo ennen omaa plussaa, katsoa mitä muille kuuluu ja mitä toivottavasti on itsellä vielä edessä.
Totta kai noissa omien kuukausien ryhmissäkin voi jutella, toivoisin vain että tässäkin ketjussa kirjoiteltaisiin kuulumisia :)
t: toivottavasti kohta omaa toukovauvaa odottava Dimou
Hei!
Minäkin tulen tälle puolelle vaikka en ole vieläkään satavarma, että olenko oikeesti raskaana....
Mitä mieltä te olette siitä, että liuskatestt näyttävät päiväpissasta paljon selvämpää viivaa kun aamupissasta? Aika erikoista.... Eilen aamulla tein liuskan - tooosi haalea viiva näkyy. 4h päästä tein uuden...viiva näkyy selvämmin. Tänään aamulla tein uuden...ja taas tosi heikosti näkyy viiva. 2,5h päästä (just äsken ) tein uudelleen liuskan ja nyt näkyy jo selvämmin taas. Apteekin omaa ei valitettavasti ehtinyt eilen ostaa, yritän myähemmin käydä apteekissa.
Tässä mun ekat 2kpl apteekin testeja, toissapäivänä ja eilen tehtyä....ihan kuin ois pikkuisen tummentunut.
Ja tässä liuska 1h sitten tehty:
Montako testiä te oote tehneet? Saitteko heti tumman viivan?
Mä en jotenkin ennen usko kun testiviiva ja kontrolliviiva ovat yhtä tummia :S
Edell. kk mukaan mulla olisi tänään vasta 3+6
Nelekas: Kyllä mä ainakin nään selkeät viivat! :) Itse sain mielenrauhan kun tein digi testin, kun menkat päivän vai kaksi myöhässä ja testi näytti raskaana 2-3 vko:a :) ja tuota digi testiä ennen sain haalean, mutta selkeän viivan. Testaa uudestaan, kun menkat on myöhässä. Varovaiset onnittelut! :)
Varovaiset onnittelut nelekas :) kyllä tuo plussalta näyttää mutta sinuna vielä odottaisin että menkat on myöhässä ! Ja tervetuloa joukkoon :)
Lähetin kanssa pyynnön tuonne ryhmään. :)
Tänne ei mitään uutta. Pahoinvointi tuntuu hiljalleen pahenevan. Tasaista menoa ja ajan kulumisen odottelua lähinnä nyt vain.
Neppis ja pieni 5+6
Hei elikkä plussa täälläkin tosin heikkona mutta kuitenkin, rv 4+0 ja L.A 21.5 <3
ja tarinaa mä olen 20 v ja mies 25 yritetään esikoisa jos tää nyt pysyis matkassa <3
Onnea, Huolestunut Ensiyrittäjä!!!
Itsekin toivon, että pikkuinen pysyy tällä kertaa mukaana loppuun asti. Ja mielestäni toukokuu on vuoden ihanin kuu synnyttää lapsi. Olen aina halunut juuri kevätvauvaa.
Esikoinen on myös syntynyt toukokussa 2011 ja jos kaikki menee hyvin niin, sisaruksilla tulee olemaan syntymäpäivät hyvin lähekkäin (mulla antaa LA 17.5 ja esikoisella on 22.5 synttäripäivä) :)
Mulla pitäisi menkat alkaa viimeistään ti, joten vielä pari päivää jännittää.... ajoittain vatsassa menkkamaista juilintaa. Googlasin ja se pitäisi olla alkuraskaudessa ok, mutta silti hirveesti pelottaa...että alkaako menkat ja vessassa pelottaa, että onko tullut verta housuihin....mutta yritän olla rauhallinen ja onnelinen:)
Täällä viikkoja 10+0. La taisi olla 3.4 :)
Mistä ryhmästä puhutte? miten sinne pääsee?? :)
Eppi – rv 10+1, LA 3.4.2015
Vaimomamma 89-rv 9+1, LA 14.4.2015, Kerava, Hyvinkään Sairaala
Sheidi Sheidi-rv 7+5, LA 22.4.2015
Jonsteri-rv 6+3, LA 1.5.2015, Vantaa, Kätilöopisto
Nonnanpirpanat-rv 6+1, LA 2.5.2015 tai 3.5.2015
Neppisnei- rv 6+1, LA 3.5.2015
Ankinen- rv 5+6, LA 5.5.2015
Motheroffive- rv ?, LA 8.5.2015
Kuumeilija91- rv 5+3 LA 8.5.2015, Helsinki, Kätilöopisto
Johannanora91- rv 5+2, LA 9.5.2015, Porvoo, Porvoon Sairaala
Nienor- rv 5+1, LA 9.5.2015
Niiskuneiti- rv 5+0, LA 11.5.2015
Toiveikas Optimisti -rv ?, LA 12.5.2015
Nelekas – rv 4+1, LA 17.5.2015
Huolestunut Ensiyrittäjä – rv 4+2, LA 21.5.2015
Päivitin listan. Tervetuloa Nelekas, Huolestunut Ensiyrittäjä ja Eppi! :) Eppi onkin ehtinyt meistä jo pisimmälle. Olis kiva tietää Eppi sun tän hetken oireista? Eli mitä on odotettavissa? :)
Mä haluan kans jatkaa vielä tässä ryhmässä ennen siirtymistä mihinkään salaiseen ryhmään.
).( Juttelin eilen yksillä synttäreillä 8kk raskaana olleen naisen kanssa (kertomatta kuitenkaan hänelle, että odotan itse) ja hän sanoi, että on joutunut olemaan sairaslomalla koko raskauden pahoinvoinnin takia. Tuli ihan kauhea olo, kun mulla tää on niin hirveetä tää pahoinvointi, että tuntuu siltä, että töissä on ihan mahdoton olla. Mitäs jos tää jatkuu loppuun asti?! :o No hyvä ainakin tietää, että sairaslomaa myönnetään tästäkin syystä.
Toistaiseksi kukaan ei oo mun tietääkseni arvannut töissä, että oon raskaana. Ravaan sellaisten osastojen vessassa oksentamassa, missä mua ei tunneta. Poistun vessasta silloin, kun tiedän ettei kukaan ole juuri oven takana näkemässä kuka sieltä tulee ulos. Ihan kauheeta... Hirveen paha olo kokoajan. Ei tekis mieli syödä mitään, kaikki öklöttää, mutta kuitenkin syön, koska sen jälkeen tulee vähäksi aikaa parempi olo. *huoh* Ja tää tajuton väsymys. Kumpa nämä oireet loppuis viimeistään ekan kolmanneksen jälkeen. :/ Toisaalta otan lohtua näistä vahvoista tuntemuksista, koska ainakin mun kroppa on vahvasti sitä mieltä, että raskaana ollaan! :D
Mä meinaan kans mennä Kättärille synnyttämään :)
Moikka!
Täällä tulis yks lisää mukaan. Ikää löytyy parin päivän päästä 26, mieheni on 29. Yritetty on tässä enemmän ja vähemmän tammikuun puolivälistä saakka, jolloin jätin pillerit pois.
Plussan tein menkkojen ollessa päivän myöhässä 4.9., oli tosin niin haalea viiva, että tein seuraavana aamuna uuden...ja sama juttu. Vielä lauantaiaamuna piti tehdä, ja hieman tummempi viiva tuli, joten hyväksyin vastauksen :D
Tiesin kylläkin jo ennen ekaa testiä, etten ole "yksin" ;) Oireet oli niin selkeät, ja poikkeavat normiolotiloista. Lämpöä mulla oli ollut jo melkein 2 viikkoa, heilui siinä 36,2-37,2 välillä. Ja mun normaalilämpö on siis aika matala, aina tasan 36,1. Tissit oli kanssa ollu tosi kipeät ja jotenkin täyden ja painavan tuntuiset.
Ja sitten oli vaan "se tunne".
Eilen soitin neuvolaan, saatiin eka aika 2.10. Ärsyttää odotella! Tänään kävin labrassa kilpirauhastesteissä...niitäkin tuloksia kuulee sitten neuvolakäynnillä.
Mulla ei ihmeempiä oireita ole kai ollut, välillä tulee sellasta kuvotusta ja yökkäilyä, mutta laatta ei onneks ole lentänyt...masussa välillä sellasta kummallista tunnetta, nippailuja jne. Lämpö on koholla edelleen ja tissit kipeät ja jättimäiset -.- Ja vitutusta sun muuta kiukkua välillä, mut ei taida raskauden piikkiin mennä.
Esikoista siis odotellaan täällä. Taustaa vielä sen verran, yhteiseloa mieheni kanssa pian 10v josta naimisissa reilu 4v. Ja mähän olin ihan varma hyvin hyvin pitkään, etten koskaan halua lapsia...mut niin se mieli vaan muuttuu :D
Mutta tässä sitä nyt toivotaan, että tää pieni pysyis mukana. Onnea muille odotukseen! :)
Ai niin, ja laskurin mukaan LA olis sitten 13.5.2015 :)
Eppi – rv 10+2, LA 3.4.2015
Vaimomamma 89-rv 9+2, LA 14.4.2015, Kerava, Hyvinkään Sairaala
Sheidi Sheidi-rv 7+6, LA 22.4.2015
Jonsteri-rv 6+4, LA 1.5.2015, Vantaa, Kätilöopisto
Nonnanpirpanat-rv 6+2, LA 2.5.2015 tai 3.5.2015
Neppisnei- rv 6+2, LA 3.5.2015
Ankinen- rv 6+0, LA 5.5.2015
Kuumeilija91- rv 5+4 LA 8.5.2015, Helsinki, Kätilöopisto
Johannanora91- rv 5+3, LA 9.5.2015, Porvoo, Porvoon Sairaala
Nienor- rv 5+2, LA 9.5.2015
Niiskuneiti- rv 5+1, LA 11.5.2015
Pitaatti - rv?, LA 13.5.2015
Nelekas – rv 4+2, LA 17.5.2015
Huolestunut Ensiyrittäjä – rv 4+3, LA 21.5.2015
Tervetuloa Pitaatti! Mitkä sun raskausviikot on? Ja tiedätkö missä aiot synnyttää? Onko sulla muuten ollut noista lämpöilyistä johtuvaa vilun tunnetta? Mulla on nimittäin ollu plussauksesta asti ihan älyttömän kylmä kokoajan, mut en oo mitannu lämpöjä missään vaiheessa, niin en tiiä johtuisko siitä. Sunnuntaina otin untuvatakin käyttöön, vaikka ulkona oli säätiedotuksen mukaan joku 20 astetta ja aurinko paistoi. Silti halusin mennä lämpimästi, ku ärsyttää jatkuva paleleminen. :D
Mulla on ollu myös huimausta, joka mukavasti menee käsi kädessä tän jatkuvan pahoinvoinnin kans. Mittasin mun verenpaineen sunnuntai-iltana ja se oli jotain 106/65. Eli ihan älyttömän matala. Onko kellään muulla ollut samaa?
Vaimomamma 89-rv 8+5, LA 14.4.2015
Sheidi Sheidi-rv 7+2, LA 22.4.2015
Jonsteri-rv 6+0, LA 1.5.2015, Vantaa, Kätilöopisto
Nonnanpirpanat-rv 5+5, LA 2.5.2015 tai 3.5.2015
Neppisnei- rv 5+5, LA 3.5.2015
Ankinen- rv 5+3, LA 5.5.2015
Kuumeilija91- rv 5+0 LA 8.5.2015, Helsinki, Kätilöopisto
Johannanora91- rv 4+6, LA 9.5.2015, Porvoo, Porvoon Sairaala
Nienor- rv 4+5, LA 9.5.2015
Niiskuneiti- rv 4+4, LA 11.5.2015