Ikean halvat huonekalut, miksi huono asia?
Ei kiinnosta maksaa jostain työpöydästä 300 euroa kun Ikeasta saa 30 eurolla!
Kommentit (127)
Huono laatu ja joka ikinen mööpeli pitää itse koota. Laatu ja hinta ei oikein natsaa
Olevinaan niin woke mutta ei tiedä mihin paskaan tuokin ruotsalainen pulju on pistänyt kätensä.
Rikos woket on hellyyttäviä!
Huonoa on ne jotka on huonoa laatua, tai jos halpuus saa ihmiset vaihtamaan sisustustaan tarpeettoman usein (ylikulutus). Ja tietty voi miettiä tosiaan sitä, miten paljon työntekijät ovat saaneet palkkaa, onko ympäristöasiat otettu huomioon jne.
Mutta nämä eivät koske vaan Ikeaa, vaan kaikkea halpatuotantoa. Eikä kaikki kamat Ikeassakaan ole pahvia ja paskaa laatua.
Lisätään vielä että meilläkin on Ikeaa, koska aina ei vaan ole ollut varaa tai mahdollisuuksia etsiä huonekaluja käytettynä tai puusepän valmistamina. Ikeat on meille ostettu samalla periaatteella kuin muutkin sisustusjutut, eli että ne käytetään loppuun ja että niiden pitää kestää vuosikausia. Ja näin on käynytkin.
Ikea ei ole enää edes kovin halpa. JYSK on paljon halvempi
Mikä siinä on vaikeaa googlata? Ikean toiminnasta on asiaa netissä, ettei tarvitse kysyä joltain ummikko-Pirkolta täällä. Pwlottaako kenties, että oppii jotain ja maailmankuva muuttuu?
Vierailija kirjoitti:
Ikea hankkii/hakkaa puuta Romanian ikimetsistä, myös Natura-suojelualueilta.
https://www.markkinointiuutiset.fi/artikkelit/uusi-selvitys-vaittaa-ike…
Ikea mainostaa vastuullisuuttaan ja kiistää syytteet laittoman puun käyttämisestä, mutta ei päästä tutustumaan tuotantoketjuunsa.
https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000010543191.html
Tämä!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lipastoissa on se ongelma että ne ohuet pahvilevyt eivät kestä laatikkojen pohjina, vaan taipuvat jos lipastoon laittaa yhtään enemmän tavaraa kuin jonkun yhden kevyen sukkaparin. Taipuneet pohjat estävät taas sen alla olevaa laatikkoa toimimasta.
Muuramen lipastoissa, joita Ikean lipastot "muistuttaa", oli tukevat laatikonpohjat. Ne hajosi ekana ihan muualta. Kannattaa kopioida kunnolla, jos kopioi.
Voisivat alkaa myymään tukevampia laatikkojenpohjia.
Sama juttu suomalaisilta kopioiduissa pussilakanoissa. S...tanan tunari-ruotsalaiset, niihin kuuluu tehdä ne aukot yläpäähän, että peiton saa suoristettua sinne sisälle!
Uudemmissa Ikean lipastoissa on metallivahvikkeet pohjissa ja vanhoihin saa ilmaiseksi varaosina Ikeasta sellaiset. Ainakin Malm-lipastoihin. Ja sitten ne kestääkin ihan eri lailla. Sanoisin että harvassa kaupassa noin hyvä palvelu on.&
Ei niissä mitään metallivahvikkeita ole. Poikkeus on juuri Malm-lipasto, joita hajosi ihan solkenaan, joten niitä oli pakko vahvistaa. Onko se hyvää palvelua, jos myydään niin huonolaatuisia tuotteita, että niitä joudutaan jälkikäteen vahvistamaan?
Vierailija kirjoitti:
Mulla vanhimmat ikeat on yli 20 vuotta käytössä olleita. En nyt sanois että ovat huonoja.
Mun lapsenlapsella on huoneessa hylly, Ivar, joka ostettiin meille 43 vuotta sitten täällä Saksassa. Se oli valkoiseksi maalattuna ensimmäisen asuntomme kirjahyllynä, sitten siniseksi maalattuna poikani huoneessa kotonamme, sitten mustana hänen poikamiesasunnossaan - ja nyt beigenä pojantyttären huoneessa. Puuta, ei pahvia, kestänyt hiomiset ja maalit. Kyllä on hyvää laatua!
Lastemme puinen kerrossänky jaettiin kahdeksi erilliseksi, hiottiin ja maalattiin, ja nyt ne ovat jo 20 vuotta olleet entisessä lasten- eli nykyisessä vierashuoneessamme ja toimivat erinomaisesti. Ei Ikeasta ole pakko ostaa pahvia tai muovia!
Vierailija kirjoitti:
Huono laatu ja joka ikinen mööpeli pitää itse koota. Laatu ja hinta ei oikein natsaa
Et vissiin oo hirveemmin muista huonekalufirmoista mitään tilannut? Ihan kaikki ne pitää nykyään itse koota. Ostettiin Vepsäläiseltä tamminen ruokapöytä: koko 90x260.. arvaappa paljonko se pöytälevy painaa? Ihan itse päästiin kiinnittämään jalat ja kääntämään paikoilleen, 2500€ pöytä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla vanhimmat ikeat on yli 20 vuotta käytössä olleita. En nyt sanois että ovat huonoja.
Muutettiin kesäkuun viimeinen viikonloppu, paljon Ikea-huonekaluja mukana. Kaikki tulivat ehjinä ja hyväkuntoisina uuteen kotiin.
Sellainen juttu vaan, että muuttopojat totesivat meidän vinyyli-, CD- ja DVD-levyjen hyllyköstä, että tää on sitä parempaa Kallaxia, siis ilmeisesti painavampaa ja tukevampaa kuin nykyinen. Emme viitsineet sanoa, että se onkin Expeditiä, ostettu vuonna 2011. Nimenvaihdoksen myötä taisi myös muuttua laatu.
Vierailija kirjoitti:
Piti meidän itse laittaa jalat ja käsinojat Vepsäläiseltäkin ostettuun sohvaan. Kaikki ne tulevat enemmän tai vähemmän koottavina nykyisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän Ikeassakin saa vaikka kuinka laadukasta kampetta, joika tietty maksaa enemmän kuin se halvin vaihtoehto. Silti sen laadukkaankin huonekalun hinta on usein alhainen verrattuna muiden liikkeiden tuotteiden hintoihin.
Kotonamme pääosa huonekaluista on ostettu Ikeasta. Kyllä se ykkösvaihtoehto on aina. Ruotsalaiset osaavat nämäkin hommat - ja monet muut.
😂 Mistä lähtien laadukkaat kalusteet on valmistettu lastulevystä? Muualla halvat kalusteet ovat lastulevyä, mutta Ikeassa ne kalliit ovat lastulevyä.
Ikeassa on tosin vielä heikompaa kalustetta, jota ei oikein muualta edes löydy. Eli sen kaikista heikoimman kalustemateriaalin lisäksi niissä on säästetty korvaamalla se lastulevykin paperikennolla.
Ostin Ikealta sohvapöydän, joka on paperilla päällystettyä pahvia. Halusin erittäin kevyen pöydän ja sellaisen sain. Ei siihen muutamassa vuodessa ole tullut edes käytön jälkiä. Parikymmentä vuotta vanhoissa kokopuisissa Ikean hyllyissä ja tv tasossa näkyy jonkin verran jälkiä.
Minulla on parikin ikean kalustetta, jotka muuten oikein hyviä, mutta niihin on tehty järjetön tekninen ratkaisu, joka tuskin edes säästää kustannuksia.
Lipaston laatikkojen pohja on 3 millin kovalevyä. Laatikkoon ei voi laittaa mitään. Edes neulepuseroa. Muuten laatikon pohja roikkuu alemman laatikon sisällä.
Jalkalampun pylväsosa on kiinni jalustassa niin pienellä ruuvilla, että koko vehje taipuu varjostimen painosta vinoon asentoon. Siis yhdellä ruuvilla.
Eikö ne testaa näitä ollenkaan itse, vaan kaikki suoraan kiinasta kauppaan ja myyntiin?
Ostin Ikeasta 50e työpöydän ja siitä lähti maalit jo heti ekan vuoden aikana.
Siis eihän ne huonoja ole, jos vaan kestäisivät. Ei kaikki tosin Ikealla huonoa ole. Esim mun 20e maksanut ruokapöytä on yhä priimakunnossa, mutta on ihan eri materiaalia kun ne niiden työpöydät.
Jos aikoo ketjuista eikä puusepältä ostaa niin se on taivaan sama eettisesti ajateltuna mistä kalusteensa hankkii. Ne Iskun ei ole sen kestävämpiä eikä vihreämpiä.
Vierailija kirjoitti:
Ikea ei ole enää edes kovin halpa. JYSK on paljon halvempi
Ja laatu siellä Jyskissä on paljon paskempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän Ikeassakin saa vaikka kuinka laadukasta kampetta, joika tietty maksaa enemmän kuin se halvin vaihtoehto. Silti sen laadukkaankin huonekalun hinta on usein alhainen verrattuna muiden liikkeiden tuotteiden hintoihin.
Kotonamme pääosa huonekaluista on ostettu Ikeasta. Kyllä se ykkösvaihtoehto on aina. Ruotsalaiset osaavat nämäkin hommat - ja monet muut.
😂 Mistä lähtien laadukkaat kalusteet on valmistettu lastulevystä? Muualla halvat kalusteet ovat lastulevyä, mutta Ikeassa ne kalliit ovat lastulevyä.
Ikeassa on tosin vielä heikompaa kalustetta, jota ei oikein muualta edes löydy. Eli sen kaikista heikoimman kalustemateriaalin lisäksi niissä on säästetty korvaamalla se lastulevykin paperikennolla.
Ostin Ikealta sohvapöydän, joka on paperilla päällystettyä pahvia. Halusin eri
Ne pahvipöydät on kyllä ihmeellisen hyviä ja kestäviä hintaansa ja käytettyyn materiaaliin nähden. Ei ne kovia iskuja tai jalkojen vääntämistä kestä, mutta normaalissa käytössä toimii. Ja on kevyt ja tarvittaessa helppo kuljettaa kun ruuvaa jalat irti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs siinä jos tykkää pahvihuonekaluista.
Mulla oli Ikean pahvipöytä. Kesti älyttömän hyvin vaikka oli täynnä painavaa tavaraa. Sitten kun ostin uuden pöydän, tuo pahvipöytä oli helppo sahata pieniin osiin että sain sen kuljetettua jäteasemalle pikkuautolla.
Meillä on myös ollut semmoinen pahvipöytä opiskeluajoista saakka... Siis lähemmäs 15 vuotta. Viimeiset 9v se on palvellut lastenhuoneen pöytänä joten ei kovin kevyellä käytöllä edes. Nyt lapset sai yhden jalan irti, mutta liimalla sen sai korjattua ja edelleen pelittää. Rumahan se on, mutta ihmeellisen kestävä ja hintaahan sillä oli aikanaan joku 5 euroa.
Itkeä, vai nauraa?
Ostaako ihmiset paskaa, ja vielä korjaa sitä?
Niin, ajatella, jotkut vielä nykyäänkin korjaa tavaroitaan eikä heitä suoraan kaatikselle.
Niiden valmistuksessa käytetään epäeettistä thankittua materiaalia. Mm tuhotaan monimuotoisuuden kannalta korvaamattomia metsiä