Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ikean halvat huonekalut, miksi huono asia?

Vierailija
12.08.2021 |

Ei kiinnosta maksaa jostain työpöydästä 300 euroa kun Ikeasta saa 30 eurolla!

Kommentit (127)

Vierailija
101/127 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ostanut ja myynyt ties miten monta ikeakalustetta käytettynä, ihan hyvää perustavaraa ne on. Parempaa tai vähintään yhtä hyvää laatua ne on kuin muissa edullisia huonekaluja myyvissä liikkeissä (Jysk, Sotka jne). Etuna kilpailijoihin myös se, että kokoamisohjeet on oikeasti selkeät ja varaosia saa. Laadukkaat merkkikalusteet on sitten tietysti eri juttu, mutta niin on niitten hintakin.

Itse tykkään kun monet Ikean pöydät ja kaapit ovat purettavia. Pari olen muuttoa varten ostanut osiin ja varastoinut.

Vierailija
102/127 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikean huonekalut eivät todellakaan ole enää nykyään halpoja, mutta niiden laatu on yhä sitä mitä Ikealta odottaa. Kannattaa mieluummin ostaa Jyskystä. Hintataso suunnilleen sama ja heillä on hyviä tarjouksia jotka tekevät tuotteesta usein jopa Ikeaa halvemman. Jyskyn laatu on myös huomattavasti parempaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/127 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

boomerit on vaan kateellisia kun niiden nuoruudessa ei ollut noin helppoa ostaa halpoja hienoja huonekaluja. piti sinnitellä kirppisroskalla tai lahjoituksilla

Kuulepas boomerihullu, olemme ostaneet esim Muuramen lipastoja ja Aallon tuolit ja pöydät ja ne ovat toimineet 60-luvulta lähtien. Ei siis ole ollut tarvetta ostaa lastulevyrimpuloita muutaman vuoden välein. Köyhän ei ole koskaan kannattanut ostaa halpaa. Oltiin ilman ja säästettiin, kunnes oli rahaa ostaa laatua.

Ikävä tuottaa pettymys, mutta Muuramen lipastoissakin on lastulevyä, joten se siitä laadusta. Mistäkö tiedän? Omilla pojilla Muuramen pöydät ja laatikostot ovat olleet kovassa käytössä, ja maalipinnan alta tämä surullinen totuus paljastui. Sängyt sentään kestivät ja ovat yhäkin käytössä.

Vierailija
104/127 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä materiaalia nämä Ikean pöydät ovat? Pinta ainakin on paksua muovia, johon saa painaa poralla. Sitten menee läpi ja jotain jauhoa sisällä. Levyn paksuus 4cm, mutta ei paina paljo mitään.

Vierailija
105/127 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fidassa Ikean kaapistosta pyydettiin 125e. Oli toki valmiiksi koottu...

Vierailija
106/127 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä materiaalia nämä Ikean pöydät ovat? Pinta ainakin on paksua muovia, johon saa painaa poralla. Sitten menee läpi ja jotain jauhoa sisällä. Levyn paksuus 4cm, mutta ei paina paljo mitään.

Paksua muovia? Ohut(ei paksu) melamiinikalvo, kovalevy(muistuttaa kartonkia) ja sisimpänä paperikennoa. On kai ne keveitä, kun ovat lähes pelkkää ilmaa, tuo harva paperikennoa ei paina mitään.

Vierailija
107/127 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on näitä syntisen halpoja lack pöytiä. Niitä pahvisia kevyitä pöytiä, olen laittanut kahta väriä sekaisin olohuoneen pöydäksi ja siitä sitten voi tarpeen vaatiessa siirtää niitä snack-pöydiksi illanvietoissa kavereitten kanssa. Nämä ovat jo kymmenen vuotta vanhoja, eivätkä häpeä yhtään uusille pöydille. 

Joten..muuttuisiko mun elämä toiseksi, jos hakisin jostain askosta 200 euron olkkarin pöydän?

Vierailija
108/127 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikean huonekalut eivät todellakaan ole enää nykyään halpoja, mutta niiden laatu on yhä sitä mitä Ikealta odottaa. Kannattaa mieluummin ostaa Jyskystä. Hintataso suunnilleen sama ja heillä on hyviä tarjouksia jotka tekevät tuotteesta usein jopa Ikeaa halvemman. Jyskyn laatu on myös huomattavasti parempaa.

Sotkasta olen ostanut mattoja. Ne on parempia ja halvempia kuin kummastakaan jyskistä tai ikeasta, stemmasta olen ostanut kattolampun tarjouksesta ja askosta sohvan, ikeasta ostin työhuoneen kalusteet ja gigantista työtuolin 

Vierailija
109/127 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on näitä syntisen halpoja lack pöytiä. Niitä pahvisia kevyitä pöytiä, olen laittanut kahta väriä sekaisin olohuoneen pöydäksi ja siitä sitten voi tarpeen vaatiessa siirtää niitä snack-pöydiksi illanvietoissa kavereitten kanssa. Nämä ovat jo kymmenen vuotta vanhoja, eivätkä häpeä yhtään uusille pöydille. 

Joten..muuttuisiko mun elämä toiseksi, jos hakisin jostain askosta 200 euron olkkarin pöydän?

Tämä joidenkin pakonomainen säästäminen, jolla ei edes mitään säästä huvittaa. Moni ei tätä tunnu edes tajuavan, kuten tämän ketjun aloittajakaan. Rahat menee sitten johonkin noutokahveihin tai muuhun täysin turhaan.

Heitän vastakysymyksen: muuttuisiko sun elämä köyhemmäksi, jos tuloistasi jäisi parikymmentä senttiä vaan vähemmän muuhun käyttöön tai tilille säilöttäväksi?

Eli onko elämäsi kiinni siitä 20 sentistä, ja siksi et voi ostaa laadukkaampia ja tyylikkäämpiä tuotteita!

Vierailija
110/127 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä joidenkin pakonomainen säästäminen, jolla ei edes mitään säästä huvittaa. Moni ei tätä tunnu edes tajuavan, kuten tämän ketjun aloittajakaan. Rahat menee sitten johonkin noutokahveihin tai muuhun täysin turhaan.

Heitän vastakysymyksen: muuttuisiko sun elämä köyhemmäksi, jos tuloistasi jäisi parikymmentä senttiä vaan vähemmän muuhun käyttöön tai tilille säilöttäväksi?

Eli onko elämäsi kiinni siitä 20 sentis

Näköjään sana PÄIVÄSSÄ jäi pois. Eli siis 20 senttiä päivässä on se säästö, joka on mielestäsi olevinaan suuri.

Vierailija
111/127 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laatua Malesiasta.

Vierailija
112/127 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laatua Malesiasta.

Laadulla ei ole kotimaata. Meillä on Malesiassa valmistettu ruokaryhmä, joka on kumipuusta valmistettu. Laadussa ei mitään vikaa, vaikka oli kohtuuhintainen. Aivan toista laatua kuin nämä Ikean lelut.

Vierailija
113/127 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikean lipastot ja kirjahyllyt olleet jo käytössä yli 10 vuotta ja edelleen lähes kuin uudet. Ikean vaatekaapit  olleet jo 15 vuotta eikä mitään vikaa vieläkään. Eivät tosin halvinta ikeaa, mutta ikeaa kuitenkin. Jatkossakin ostan huonekalut sieltä. 

Vierailija
114/127 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli onko elämäsi kiinni siitä 20 sentis

Ei sun tarvitse meille kylään tulla, jos et kykene katsomaan ikean kalusteita. Nuo ovat hintaansa nähden älyttömän kestävät. Miksi maksaisin kympin sijaan 200 euroa, varsinkin jos nuo miellyttää mun omaa silmääni? Sisustan itseäni varten, en jotain nettitrollia varten 

Vierailija
115/127 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikean lipastot ja kirjahyllyt olleet jo käytössä yli 10 vuotta ja edelleen lähes kuin uudet. Ikean vaatekaapit  olleet jo 15 vuotta eikä mitään vikaa vieläkään. Eivät tosin halvinta ikeaa, mutta ikeaa kuitenkin. Jatkossakin ostan huonekalut sieltä. 

Ja syy tähän Ikean suosimiseen on?

Itse ostan milloin mistäkin. Ikeasta vähemmän, kun ne kalleimmatkin ovat moneen käyttöön liian huonoja.

Vierailija
116/127 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heitän vastakysymyksen: muuttuisiko sun elämä köyhemmäksi, jos tuloistasi jäisi parikymmentä senttiä vaan vähemmän muuhun käyttöön tai tilille säilöttäväksi?<

Ei sun tarvitse meille kylään tulla, jos et kykene katsomaan ikean kalusteita. Nuo ovat hintaansa nähden älyttömän kestävät. Miksi maksaisin kympin sijaan 200 euroa, varsinkin jos nuo miellyttää mun omaa silmääni? Sisustan itseäni varten, en jotain nettitrollia varten 

Siis se 0,2€ päivässä on se ongelma sinulle, eli et joko raski tai ei ole varaa ostaa mitä oikeasti haluat. Millainen pommi on sinun auto, vai eikö pakonomainen pihistely koske sitä?

Vierailija
117/127 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja syy tähän Ikean suosimiseen on?

Itse ostan milloin mistäkin. Ikeasta vähemmän, kun ne kalleimmatkin ovat moneen käyttöön liian huonoja.

Se että Ikea on lähellä, siellä on kiva kierrellä ja nähdä huonekalut livenä osana sisustusta ja tietenkin hinta, koska ylimääräistä rahaa ei juurikaan ole niin aina joutuu miettimään mihin rahansa laittaa, jotta ne riittävät elämiseen. Tyytyväinen olen ollut valintoihini. 

Vierailija
118/127 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ostin konttorituolin Sotkasta, naapuri luuli sen olevan Ikeasta ostettu, kun hänen tuoli oli sieltä. Katsoin Ikean sivulta kyseistä tuolia, tosiaan näytti ihan samalta, mutta Ikean hinta oli tupla maksamaani verrattuna.

Lähtöhinta oli molemmissa sama, mutta Sotka myy välillä kampanjahintaan.

Vierailija
119/127 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on melkein 25 vuotta vanha Ikean täyspuinen senkki. Ollut paras ja kaunein huonekalu kaikki nämä vuodet, ja kaunistuu vaan vuosien patinoimana. Ainoa huono puoli, että painaa 70 kiloa tyhjänä. 

Vierailija
120/127 |
28.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ostin konttorituolin Sotkasta, naapuri luuli sen olevan Ikeasta ostettu, kun hänen tuoli oli sieltä. Katsoin Ikean sivulta kyseistä tuolia, tosiaan näytti ihan samalta, mutta Ikean hinta oli tupla maksamaani verrattuna.

Lähtöhinta oli molemmissa sama, mutta Sotka myy välillä kampanjahintaan.

Tämä, jotkut luulevat saavansa Ikeasta halvemmalla, ja jättävät vertaamatta hintoja. Siksi itse ostan mistä sitten satun ostamaankin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän