Ikean halvat huonekalut, miksi huono asia?
Ei kiinnosta maksaa jostain työpöydästä 300 euroa kun Ikeasta saa 30 eurolla!
Kommentit (127)
Vierailija kirjoitti:
Jos huolella kasaa niin monet Ikean tuotteista on ihan ok. Saranat kun oli parempia niin ei ovet heti roikkuisi.
Se hyvä puoli näissä Ikean mööbeleissä on, että kun niihin kyllästyy, niin ne voi kuskata kaatopaikalle ilman tunnontuskia. Kunnon puusepäntyötä ei taas raaski heittää tunkiolle ihan noin vaan...
Se on kyllä ihan vaan huono asia, jos tavara on muutaman vuoden käytön jälkeen kaatiskelpoista. Miksi pitää ehdoin tahdoin yrittää hukuttaa maailma roskaan?
Vierailija kirjoitti:
Halpa melamiini on nimenomaan sitä, halpaa.Ikea-kultti on juuri sitä, ihmeellinen aivopesukultti.
itse ostan vain puusta tehtyjä kierrätettyjä huonekaluja, jotka kestää vuosikymmenestä toiseen. Teidän pahvista tehdyt ikealaiset ei kestä edes kolmea vuotta.
Ihan todistetusti kestää pitempään kuin kolme vuotta. En ole 5 vuoteen ees käynyt ikeassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla vanhimmat ikeat on yli 20 vuotta käytössä olleita. En nyt sanois että ovat huonoja.
Itse asiassa meilläkin oli keittiönpöytä jotain 20v vanha. Sanon oli kun annettiin se omaan kotiinsa muuttavalle tutulle nuorelle. Huomattavaa on huonekalun ikä ja se, että se on puusta tehty. Nykyään Ikean huonekalut on pahvista ja muovitetusta levystä. Sais tästäkin joku ottaa kopin kun ilmusta puhutaan eli Ikean ja muitten halpiskauppojen kertakäyttökulttuuri.
Ikeassa on paljon puusta tehtyjä huonekaluja. Ihan vaan tiedoksi. Mun perheessä on aina kierrätetty tavaraa, kertakäyttöjutut ei kuulu lainkaan meidän juttuihin.Ei edes vaikka ois halpoja, kyllä nekin käytetään loppuun asti tai vaihdetaan kaverin kanssa kuten muitakin tavaroita. Kaatikselle en ole koskaan käyttökelpoista tavaraa vienyt. Tuunaamalla voi uudistaa vaikka mitä.
Ektorp sohvan tuhoaminen oli 17 vuoden jälkeen ihan oma projektinsa. On hyvää tekoa oleva sohva!
Meillä Ikean huonekalut ovat kestäneet hyvin. Vanhimmat 20 vuoden takaa ja vieläkin päivittäin käytössä. Kestävät varmasti vielä seuraavat 20 vuotta.
Huonekalut ei ole mulle niin tärkeitä että maksaisin niistä yli 100e.
Lipastoissa on se ongelma että ne ohuet pahvilevyt eivät kestä laatikkojen pohjina, vaan taipuvat jos lipastoon laittaa yhtään enemmän tavaraa kuin jonkun yhden kevyen sukkaparin. Taipuneet pohjat estävät taas sen alla olevaa laatikkoa toimimasta.
Muuramen lipastoissa, joita Ikean lipastot "muistuttaa", oli tukevat laatikonpohjat. Ne hajosi ekana ihan muualta. Kannattaa kopioida kunnolla, jos kopioi.
Voisivat alkaa myymään tukevampia laatikkojenpohjia.
Sama juttu suomalaisilta kopioiduissa pussilakanoissa. S...tanan tunari-ruotsalaiset, niihin kuuluu tehdä ne aukot yläpäähän, että peiton saa suoristettua sinne sisälle!
Meillä on ja on ollut vaikka kuinka paljon ikeakalusteita ja ihan hyviä ne on. Ikea tuli tähän kaupunkiin vuonna 2012 ja suunnilleen niihin aikoihin on ostettu sieltä ekat tavarat, edelleen käytössä. Ja ne on muuten tosi helppo myydä eteenpäin, kun mitat ja tiedot on helposti löydettävissä Ikean sivuilta! Useampi ikealainen on tullut ostettua käytettynäkin. Samaa laatua saa muista kaupoista kalliimmalla, toki nyt sitten ihan aidosta puusta tehdyt kalusteet on parempia ja kestävämpiä mutta myös raskaampia ja hankalampia muuttaa. Meiltä löytyy sekä upeita vanhoja puisia kalusteita että Ikean lastulevyä, molemmille on minusta paikkansa. Ikealaisten etu on keveys ja monikäyttöisyys, usein muuttavalle erityisen hyvä valinta.
Jotkut tuntevat olonsa niin arvottomiksi, että nostavat arvoaan ostamalla vain kalleinta mahdollista, olipa kyseessä laukut, vaatteet tai huonekalut.
Raha ei tuo automaattisesti hyvää makua, joten moni rikas asuu leikkaussalissa. Moni ostaa halvalla kodikasta ja sisustaa hyvällä maulla.
Vierailija kirjoitti:
Lipastoissa on se ongelma että ne ohuet pahvilevyt eivät kestä laatikkojen pohjina, vaan taipuvat jos lipastoon laittaa yhtään enemmän tavaraa kuin jonkun yhden kevyen sukkaparin. Taipuneet pohjat estävät taas sen alla olevaa laatikkoa toimimasta.
Muuramen lipastoissa, joita Ikean lipastot "muistuttaa", oli tukevat laatikonpohjat. Ne hajosi ekana ihan muualta. Kannattaa kopioida kunnolla, jos kopioi.
Voisivat alkaa myymään tukevampia laatikkojenpohjia.
Sama juttu suomalaisilta kopioiduissa pussilakanoissa. S...tanan tunari-ruotsalaiset, niihin kuuluu tehdä ne aukot yläpäähän, että peiton saa suoristettua sinne sisälle!
Meillä on kaksi Ikean lipastoa, vanhemmassa pohjat on juuri tuolla tavalla notkollaan mutta uudemmassa on tukiraudat pohjissa ja kyllä kestää! Kehitystä on siis tapahtunut mutta hinta on edelleen edullinen :)
Minä olen ostanut Ikeasta paljon puisia huonekaluja, ovat hyviä, kestäviä ja edullisia. Sen sijaan teidät pahvia ja 30 euron paskaa ostavat tuomitsen ihmisinä, ostitte paskanne sitten Ikeasta, Jyskistä, Sotkasta taikka muualta. Samaten teidät, joiden pitää "päivittää" huonekalut 10 vuoden välein tai jopa useammin, kun puulaji tai malli menee muodista. Törkeän itsekästä ja luonnosta piittaamatonta käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Jos huolella kasaa niin monet Ikean tuotteista on ihan ok. Saranat kun oli parempia niin ei ovet heti roikkuisi.
Se hyvä puoli näissä Ikean mööbeleissä on, että kun niihin kyllästyy, niin ne voi kuskata kaatopaikalle ilman tunnontuskia. Kunnon puusepäntyötä ei taas raaski heittää tunkiolle ihan noin vaan...
Tässäpä kuvailit juuri syyn miksi halvat kalusteet ja tavarat on huono asia jota monet vastustaa. Ostetaan uutta ja trendikästä ja parin vuoden päästä kaatikselle kun muoti muuttuu. Siellä ne sitten lojuu mätänemässä vielä muutaman vuosikymmenen päästäkin kun ei muovipinnoitettu kaluste ihan hetkessä maadu. Jos tavara olisi kalliimpaa niin pitäisi vähän enemmän miettiä miten sitä kohtelee.
Vierailija kirjoitti:
Eihän kolmesataa euroa ole kuin pikkusumma, ei ehkä edes riitä laadukkaaseen pöytään. Huonekalut ostetaan, minä ainakin ostan, seuraavaksi kymmeneksi vuodeksi ainakin eteenpäin. Niiden pitää olla toimivia ja kestäviä materiaaleja. En minä ainakaan jaksa niitä romuja jotka hajoavat ja kokoajan pitää hakea uutta ja kuljettaa vanhaa pois.
Itse ostin kalliin sähköpöydän ja laatikoston. Eihän sitä tiedä vaikka kestäisi omassa käytössä loppuelämän. Ikävä ostaa kotikäyttöön tarkoitettuja huteria ja heikkolaatuisia tuotteita.
Aina se hinta ei suinkaan korreloi laadun kanssa. Eikä kaikki huonekalut ole sellaisessa kulutuksessa, että niiden täytyisi olla jykeviä ja maksimikestäviä.
Pitää osata tutkia huonekalu ja miettiä, mihin kulutukseen sen ostaa ja kestääkö ko. huonekalu siinä käyttötarkoituksessa.
Meillä on paljon Ikean huonekaluja ja totta on, että jotkut ovat hajonneet nopeasti. Yksi lipasto ja yksi nojstuoli? Toisaalta ezimerkiksi keittiön pöytämme oli umpikoivua, ja vaikka lakkaus kuluikin nopeasti, hioin pinnan ja lakkasin sen Osmo topoililla, ja se on kestänyt hienosti kovaa kulutusta 20 vuotta, lasten leikit, ruuanlaiton, perheen aterioinnit, kotitoimistotyön.
Kallax-kirjahyllyjä on kolme ja ne ovat ihan parhaita, halpoja ja muuntuvia, sisälle saa vaikka millaisia lokerikkoja, kaappeja ja vetolaatikoita.
Jakkarat toimivat ihan siinä missä muualtakin ostetut. Perustyöpöydät samaten. Yksi lipasto on ollut käytössä 20 vuotta.
Ei huonekaluista tee huonoa se, mistä se on ostettu. Melkein kaikisss huonekaluliikkeissä on myynnissä halpisversioita. Kääntäen: Ikeassakin on laadukkaita huonekaluja, kunhan osaat ne löytää ja maksat hiukan enemmän kuin viereisestä halvimmasta vaihtoehdosta.
Ikeasta on kiva ostaa siksi, että mallisto sopii ainakin minun silmääni, se on huokeaa ja heidän liikkeitään on kaksi lyhyellä etäisyydellä kodistani. Ja sieltä yleensä löytää hyvin sen, mitä etsii.
Nyt kun esikoseni viime viikolla muutti kotoa omaan kämppään, haimme melkein kaiken (kodinkoneita lukuunottamatta) tarvitsemamme Ikeasta. Kerralla löytyy kätevästi saman katon alta kaikki sohvasta yöpöytään, sängystä astioihin. Tämäkin on Ikean etu, samaa valikoiman laajutta ei muualla ole.
Usein halvoissa jutuissa on ongelmana
-laatu
-eettisyys
En silti väitä että Ikea pitäisi heittää romukoppaan. Sieltä saa halvalla kestävääkin tavaraa (meilläkin on) eikä kaikilla ole edes hirveästi vaihtoehtoja esim asuinpaikan, taloudellisen tilanteen tms takia. Hyvä toki olla kriittinen, kuten kaiken kuluttamisen kanssa.
Ikeassa on laadukasta tavaraa. Ja myös massiivipuista, ja kestävää. Meillä on vanhimmat Ikea-kalusteet nyt runsaat 20 vuotta, ja vaikka olemme ostaneet myös kalliimpia merkkejä, Ikea on aina varma paikka etsiä huonekaluja. Ovat kestäneet muuttoja mantereelta toiselle, monilapsisen perheen elämää jne. Sohvien elinikää lisää vaihdettavat päälliset. Se on ekologista. Kaatopaikalle ei meiltä ole mikään Ikea-kaluste joutunut.
Olen kuullut sanottavan, etteivät ne kestä kokoamista ja purkamista kuin kerran tai max. kaksi, mutta jos kokonaisena pystyy siirtämään paikasta toiseen esim. muutossa ilman että vääntyvät vinoon, niin sehän sitten riittää.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän Ikeassakin saa vaikka kuinka laadukasta kampetta, joika tietty maksaa enemmän kuin se halvin vaihtoehto. Silti sen laadukkaankin huonekalun hinta on usein alhainen verrattuna muiden liikkeiden tuotteiden hintoihin.
Kotonamme pääosa huonekaluista on ostettu Ikeasta. Kyllä se ykkösvaihtoehto on aina. Ruotsalaiset osaavat nämäkin hommat - ja monet muut.
😂 Mistä lähtien laadukkaat kalusteet on valmistettu lastulevystä? Muualla halvat kalusteet ovat lastulevyä, mutta Ikeassa ne kalliit ovat lastulevyä.
Ikeassa on tosin vielä heikompaa kalustetta, jota ei oikein muualta edes löydy. Eli sen kaikista heikoimman kalustemateriaalin lisäksi niissä on säästetty korvaamalla se lastulevykin paperikennolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän Ikeassakin saa vaikka kuinka laadukasta kampetta, joika tietty maksaa enemmän kuin se halvin vaihtoehto. Silti sen laadukkaankin huonekalun hinta on usein alhainen verrattuna muiden liikkeiden tuotteiden hintoihin.
Kotonamme pääosa huonekaluista on ostettu Ikeasta. Kyllä se ykkösvaihtoehto on aina. Ruotsalaiset osaavat nämäkin hommat - ja monet muut.
😂 Mistä lähtien laadukkaat kalusteet on valmistettu lastulevystä? Muualla halvat kalusteet ovat lastulevyä, mutta Ikeassa ne kalliit ovat lastulevyä.
Ikeassa on tosin vielä heikompaa kalustetta, jota ei oikein muualta edes löydy. Eli sen kaikista heikoimman kalustemateriaalin lisäksi niissä on säästetty korvaamalla se lastulevykin paperikennolla.
Totta! Olisi mielenkiintoista kuulla, mikä Ikean kaluste muka on laadukas, itse en sellaiseen ole törmännyt.
Mainostakaa nyt näitä Ikean kalusteita, kun näitä väitteitä Ikean kalusteiden korkeasta laadusta näkyy riittävän. Eli linkkiä näihin laadukkaisiin kalusteisiin.
Itse asiassa meilläkin oli keittiönpöytä jotain 20v vanha. Sanon oli kun annettiin se omaan kotiinsa muuttavalle tutulle nuorelle. Huomattavaa on huonekalun ikä ja se, että se on puusta tehty. Nykyään Ikean huonekalut on pahvista ja muovitetusta levystä. Sais tästäkin joku ottaa kopin kun ilmusta puhutaan eli Ikean ja muitten halpiskauppojen kertakäyttökulttuuri.