Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos lapsi menee kouluun ja olet kotona, heräätkö katsomaan, että saa aamutoimet tehtyä ja kouluun mentyä?

Vierailija
12.08.2021 |

Meillä on miehen kanssa tästä erimielisyyttä.
Kun itse saisit töittesi (esim. iltavuoro tai arkivapaa) takia nukkua arkena pidemään, mutta lapsi menee kouluun, niin heräätkö laittamaan sen lapsen kouluun?
Mulla on tapana herätä aina seitsemältä, jos lapsista jompikumpi menee kasiksi kouluun. Laitan aamupalan ja katson, että lähtevät kouluun.
Miehen mielestä näin ei pitäisi tehdä. Hän on sitä mieltä, että tämä on paapomista.
Miten teillä toimitaan?
Jos ei tarvitse työn takia herätä itse aikaisin, ja saisit kouluaamuina nukkua, niin käännätkö kylkeä vai heräätkö laittamaan lapsen kouluun?

Kommentit (113)

Vierailija
81/113 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se lapsi oikein laitetaan kouluun?

No mietipä sitä.

Vierailija
82/113 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin lapsille laitetaan aamupala ja vien autolla kouluun, jos on huono sää.

Lapsesi läskistyvät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/113 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu lapsesta ja iästä. Jos on vaikka tottunut siihen ei ole kyse paapomisesta. Jos itselläni vain pari vapaapäivää viikolla, en nousisi laittamaan kouluun, jos iän puolesta ei välttämätöntä. Pitää sitä jotain vapaa aamuja olla.

Monet työttömätkin vanhemmat nousevat ylös ja laittavat kouluun, vaikka ei ehkä välttämätöntä, mutta jos lapset haluavat niin miksi ei. Sitäpaitsi vähän pitää valvoa, että ei nuku pommiin tai muuten myöhästy. Näin minä teen, mutta toki olen alkanut ottamaan tavan, että pari päivää viikossa eli la su, ei tarvitse herätä samaan aikaan kun lapsi. 

Mies aina vinoilee, että nukun joka päivä myöhään, johon joudun korjaamaan, että ihan 5pvä viikossa kuitenkin viim.7.20 herään.

Mutta ei hän itsekään herää lapsia kouluun lähettämään, vaikka olisi lomalla pidempääkin. Ei se haittaa itseäni tosin. Mutta tosiaan ei jotenkin tajunnut tuota, vaikka useasti selitin että en mä täällä kouluaamuina mihinkään kymppiin nuku. En edes ysiin tai kasiin. 

Tietenkin, jos lapsi joutuu menemään joka aamu itsenäisesti, ei sitä perään katsomista tarvitse samalla tavalla, jos on tottunut kun katsotaan perään. Ei se paapomista kuitenkaan ole, jos ei itse sänkyyn jää makaamaan, kun lapsi lähtee kouluun 

Tuo on taas sitä, että teet niin tai näin, niin teet väärin. Jos laitat kouluun niin turhaan paapot ja jos et, olet laiska surkimus. Toinen lapsista ei oikein tarvitse mitään auttamista, mutta on tottunut siihen, että heipat sanon ainakin ovella. Joskus teemme pikakertauksen kokeeseen tai muuta aamulla. 

Vierailija
84/113 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks kaikki vanhemmat herää? Oli koululaiset minkä ikäisiä tahansa. 

Minulle on keitetty aamupuurot, niin toki tein aamupalaa lapsillenikin. Kai tämäkin juttu periytyy suoraan alenevassa polvessa.

Vierailija
85/113 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiks kaikki vanhemmat herää? Oli koululaiset minkä ikäisiä tahansa. 

Minulle on keitetty aamupuurot, niin toki tein aamupalaa lapsillenikin. Kai tämäkin juttu periytyy suoraan alenevassa polvessa.

Ei herää.

Vierailija
86/113 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsille on opetettu, ettei nukkuvaa herätetä "turhan takia" ja että pitkään nukkuminen ei ole laiskuutta tai noloa vaan elintärkeää, niin lapsille kuin aikuisillekin. En herää puoli seitsemältä saattelemaan seiskaluokkalaista koulutielle, jos omat työt antaa nukkua pidempään. Vastaavasti lapsetkin saa nukkua niin pitkään kuin haluavat, kunhan koulu tulee hoidettua. Toinen haluaa vapaaehtoisesti herätä hyvissä ajoin, jotta jää aamulla aikaa leikkiä, kun taas toinen herää 20 min ennen lähtöä. Välittämistä osoitetaan runsaasti sitten koulun ja töiden jälkeen, kun vietämme joka päivä paljon aikaa perheenä. 

Lapsuudenkodissani vanhemmat heräsi ja lähti töihin reilusti ennen minua. Rakastin noita hiljaisia aamuja omassa yksinäisyydessäni. 

Vierailija
87/113 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin.

Laitan myös aamiaisen lukiolaiselle joka aamu.

Itse lähdin kylmästä talosta yksiksesi kouluun. Se oli ankeaa.

Vierailija
88/113 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kotirouva, kun lapset olivat jo lukioikäisiä. Pidin itsestään selvänä, että nousen ensimmäisenä aamulla ylös ja laitan kunnollisen aamupalan kaikille, myös miehelleni. Söimme yleensä kaikki yhdessä aamiaista ja kerrattiin kuka tulee ja menee mihinkin ja mihin aikaan päivän kuluessa, tarvitaanko kyytejä jne.

Miksi olisin jäänyt sänkyyn lorvimaan, siitähän päivä lähti mukavasti käyntiin.

Vierailija
89/113 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuudelta ylös kesät talvet vaikka olisi tullut iltavuorosta puoli 11 kotiin illalla ja olisi menossa uusiksi iltaan. Paskamaista. Mutta kun se mukula ei siitä lähde sitten mihinkään jos ei käy käskemässä ylös eikä syö mitään jos ei aamiaista laita. 

Vierailija
90/113 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan teinin kanssa molemmat aamuäreitä iltavirkkuja,tytöllä  menisi varmasti hermo jos menisin kesken meikkausessionsa halimaan  ja vaatisin  keskustelua.D  Nousen,otan aamulääkkeet,käyn huikkaamassa "hyvää koulupäivää!" ja menen takaisin sänkyyn.

Vierailija
91/113 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan teinin kanssa molemmat aamuäreitä iltavirkkuja,tytöllä  menisi varmasti hermo jos menisin kesken meikkausessionsa halimaan  ja vaatisin  keskustelua.D  Nousen,otan aamulääkkeet,käyn huikkaamassa "hyvää koulupäivää!" ja menen takaisin sänkyyn.

Mistä ihmeestä keksit tähän nyt keskustelut ja halimiset??? 

Vierailija
92/113 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmeestä keksit tähän nyt keskustelut ja halimiset??? 

Monihan tuossa kirjoitti että aamu on parasta aikaa käydä kuulumiset läpi,pysyä kartalla mitä nuorelle kuuluu.

Vierailija
93/113 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään, en passatakseni vaan seuran vuoksi. Osoittaakseni että lapsi on tärkeä.  Ellei nyt joku poikkeustilanne olisi että on nukkunut tosi huonosti ja tarvitsee sitä unta, mutta voihan sitä toisaalta mennä sitten takaisin sänkyyn kun lapsi on lähtenyt. 

Vierailija
94/113 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä herään siihen aikaan että olemme aamupalalla yhdessä ellen ole ollut yöllä töissä.

Vierailija
95/113 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei puhuta aamulla,eikä myöskään tolle mun muksulle, Kumpikin vihaa aamuja ja vaeltaa äristen kuin MuumiMörkö pitkin kämppää.Mä teen  yövuoroja ja sen jälkeen kun muksu aloitti vitosluokan,on saanut hoitaa itse itsensä kouluun. TIetää että äidin pitää nukkua.Toki sitten saa herättää jos on kipeä tai jotain. Ja mä puolestani annan sen nukkua viikonlppuisin vaikka puoleenpäivään.

Mun exä,se oli aamuvirkku ja suuttutti aina meidät molemmat repimällä kesälomallakin verhoja auki aamulla klo 10. Sitten jos oltiin jossain lomalla,ex meni ekojen joukossa aamupalalle ja me muksun kanssa raahauduttiin sinne haukotellen just ennen kuin tarjottavat kerättiin pois.Yleensä ex oli tässä vaiheessa jo mielenospituksellisesti ottanut hatkat hotellista kun loukkaantui meidän nukkumisesta.Me kuulemma pilattiin sen loma. No,se pilas meidän loman.

Vierailija
96/113 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herääminen on ihanaa. Nuoreni muuttavat  pian pois kotoa, mutta herään edelleen aina kun mahdollista eli silloin kun työni ei estä, nauttimaan hetkistä. Katselen ikkunasta vielä loittonevaa selkää, kun nuori menee menoihinsa. En tahdo olla vanhempi, joka ei ole nähnyt tätä paljon, sillä lapset on päästettävä itsenäistymään!

Vierailija
97/113 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä herään aina. Laitan aamiaisen, eväät, tsekkaan sään jne.

Jokainen syö ja laittautuu omaan tahtiinsa. 

Mitään yhteistä aamiaista ei sinällään ole.

Teinejä jo.

Vierailija
98/113 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ainakin herään. En nyt passaa liikoja, mutta jutustelen aamupalan lomassa ja heipat lähtiessä. Iltavuoro ei ole syy makoilla. 😅 3-vuorotyössä voisi olla tilanne, että on just mennyy nukkumaan, niin silloin lapsi saisi pärjätä itse niinä aamuina.

Jos pääsee töistä klo 22 ja on kotona noin klo 23, siitä sitten syömään ja suihkuun ja uni tulee joskus aamuyöllä niin ei ole mikään syy nukkua aamulla ? Minä nukuin en todellakaan noussut aamulla kun olin myöhään töissä.

Vierailija
99/113 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai herään.

Vierailija
100/113 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole paapomista. Saat tehdä miten haluat. Itse en todellakaan herää.