Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuolema

Puutarhuri
12.08.2021 |

Oletko sinut kuoleman kanssa vai pelkäätkö?

Kommentit (308)

Vierailija
121/308 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävällisesti kirjoitti:

Polttohautaus koska tuhka nopeammin muuttuu maaksi. Maasta olet tullut ja maaksi pitää sinun tulevan sanoo pappikin.

Olet jo ajatellut valmiiksi, olethan myös tiedon välittänyt jälkeen jääville?

Moni asia on helpompi, kun tietää mitä asianomainen on toivonut.

122/308 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen tahtoni kertonut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/308 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kauneimpia hautaiskukkia ovat valkoinen ruusu ja tumman sinipunainen eustoma. Valkoinen eustoma myös ja oikein tummanpunainen ruusu. Jotain luonnonkukkia mukaan, jos kesä. Mitäs kukkia teillä tulee mieleen?

Vierailija
124/308 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika turhaa murehtia asioita, joita kukaan ei voi muuttaa.

Vierailija
125/308 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielot, kurjenkellot

Valkoiset terttuneilikat

Vierailija
126/308 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää muuta kuin sitä että joutuisin kuolemaan kovissa tuskissa. Tosin olen päättänyt päättää asiasta itse sitten kun aika on, joten ei pelota, odotan enemmänkin innolla että tämä turhanpäiväinen raskas taival loppuu

Vierailija
127/308 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanerva, ruosteenvärinen terthuneilikka

Vierailija
128/308 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidatteko itse läheisten hautoja? Mitä kukkia laitatte?

Vai onko haudat seurakunnan hoidossa?

Mikä on kaunein tai yksi kauneimmista hautajaisvirsistä?

Omat: Päivä vain ja hetki kerrallansa, Kiitos sulle Jumalani

Vierailija
129/308 |
10.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polttohautaus, ei hautajaisia eikä kuolinilmoitusta lehteen. Aikuiselle lapselleni olen kaiken kertonut.

Vierailija
130/308 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Śrīla Bhaktivinod Ṭhākur

Durlabha mānava-janma

...

saṁsār’ ‘saṁsār’, kori miche gelo kāl

lābha nā koilo kichu, ghaṭilo jañjāl [2]

(2) Elämä toisensa jälkeen on kulunut tässä aineellisessa maailmassa, kaikki aikani on mennyt hukkaan (materialistisen perhe-elämän orjuudessa). En ole saanut yhtään mitään ja olen kokenut vain ongelmia ja huolia.

...

e deho patana ho’le ki robe āmār?

keho sukha nāhi dibe putra paribār [4]

(4) Mitä minulle jää jäljelle, kun tämä ruumis kaatuu kuolleena maahan? Silloin eivät poikani eivätkä rakkaimmat läheiseni pysty antamaan minulle minkäänlaista onnea.

garddabher mata āmi kori pariśram

kāra lāgi’ eto kori, nā ghuchilo bhram [5]

(5) Teen joka päivä kovasti töitä kuin aasi, ja silti ihmettelen, kenen vuoksi yritän niin kovasti? Olen edelleen niin monien illuusioiden vallassa!

dina jāy michā kāje, niśā nidrā-baśe

nāhi bhāvi maraṇa nikaṭe āche bose [6]

(6) Tuhlaan jokaisen päiväni turhiin ja merkityksettömiin asioihin, ja yöni kuluvat unen vallassa. Enkä ajattele hetkeäkään koko vuorokauden aikana, että kuolema on aina läsnä.

bhālo manda khāi, heri, pari, chintā-hīna

nāhi bhāvi, e deho chāḍibo kon dina [7]

(7) Elän huoletonta elämää: syön, ulkoilen, pukeudun haluamallani tavalla, mutta en ajattele sitä, että jonain päivänä minun on luovuttava tästä kehosta.

deho-geho-kalatrādi-chintā abirata

jāgiche hṛdoye mor buddhi kori hoto [8]

(8) Sydänparkaani piinaavat jatkuvat huolet toimeentulostani ja huolet, jotka johtuvat kehostani, kodistani, vaimostani, sukulaisistani ja julkisista velvollisuuksistani. Nämä huolet aiheuttavat minulle kärsimystä ja tuhoavat järkeni.

hāy, hāy! nāhi bhāvi — anitya e saba

jīvana bigote kothā rohibe vaibhava? [9]

(9) Voi, voi! Miten valitettavassa tilanteessa olenkaan! Olen uppoutunut näihin ongelmiin ajattelematta, että ne ovat lyhytaikaisia ja katoavat pian unholaan. Mitä aineelliselle omaisuudelleni tapahtuu kuolemani jälkeen?

śmaśāne śorīra mama poḍiyā rohibe

bihaṅga-pataṅga tāy bihāra koribe [10]

(10) Kun ruumiini heitetään polttohautausmaalla olevaan kuoppaan, se vain makaa siellä liikkumattomana. Varikset, korppikotkat, muurahaiset ja madot kerääntyvät paikalle ja herkuttelevat sillä!

kukkur sṛgāl sob ānandita ho’ye

mahotsava koribe āmār deho lo’ye [11]

(11) Kulkukoirat ja shakaalit iloitsevat, juhlivat ja herkuttelevat ruumiillani.

je deher ei gati, tāra anugata

saṁsār-vaibhava āro bondhu-jon jata [12]

(12) Katsokaa, tämä on tämän aineellisen ruumiin lopullinen kohtalo! Ja hämmästyttävää on, että kaikki maalliset saavutukseni, kotini, perheeni ja ystäväni tulevat kokemaan saman kohtalon!

...

q7

Vierailija
131/308 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Srila Bhakti Sundar Govinda Dev-Goswami Maharaj

...

Henkinen maailma on rajaton. Kukaan ei voi määrittää sen alkua ja loppua, se ulottuu todellisuuden läpi loputtomasti, ja on rajaton kooltaan. Myös muita maailman osia pidämme rajattomina, kuten aineellista maailmaa, joka myös on rajaton. Me pidämme aineellista maailmaa rajattomana, koska me, pikkuruiset sielut, olemme merkityksettömässä asemassa. Havaintokykymme on rajallinen, mutta Jumalallisella todellisuudella ei ole rajoja.

Tällä hetkellä olemme tässä ehdollistetussa, rajoitetussa osassa aineellista maailmaa, mutta tämä ei ole todellinen kotimme. Henkinen maailma on todellinen asuinpaikkamme. Meillä on kyky tietoiseen olemassaoloon, henkiseen olemassaoloon tässä maailmassa.

Myös kristinuskossa Jeesus ei myös kertonut ihan kaikkea, koska häntä ei olisi ymmärretty oikein. Raamatussa (Johannes 16 - Raamattu 1992 (KR92) - RAAMATTU.FI)

on teksti, jossa sanotaan:

”Paljon enemmänkin minulla olisi teille puhuttavaa, mutta te ette vielä kykene ottamaan sitä vastaan”.

Elikkä tieto tuotiin eri kansoille eri aikoina juuri sen mukaan, jota ihmiset juuri sillä hetkellä pystyisivät omaksumaan.

"Ajan ja paikan tuolla puolen"

Kirja

A. C. Bhaktivedanta Swami Prabhupāda

Bhagavad Gītā A.C. Bhaktivedanta Swamin alkuperäistekstillä ja kommentaareilla varustettu Bhagavad-gītā kuten se on. Jälleensyntyminen ja paljon muuta.

https://www.antikvaari.fi/naytatuote.asp?id=3314507

Toinen mahdollisuus, kertomus rajakokemuksesta:

https://www.antikvariaatti.net/tuotteet/39730

Vierailija
132/308 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää omaa kuolemaani, sillä olen antanut elämäni Jeesukselle. Sen sijaan minua pelottaa paljon niiden ihmisten kohtalo, jotka varoituksista ja kehotuksista huolimatta eivät ota vastaan Jeesusta elämäänsä.

Tuossa videossa eräs kristitty kertoo kokemuksistaan siitä, kun hänelle näytettiin millainen on se paikka, jossa ei ole lainkaan Jumalan läsnäoloa, eikä siis lainkaan rakkautta. Pahinta on, että ihmiset menevät tähän paikkaan vapaaehtoisesti.

Vastapainoksi voi todeta, että Jeesukseen uskovilla on asiat kuoleman jälkeen enemmän kuin hyvin, kuten oheisista kuvauksista voi päätellä: https://armo.info/blogi/kategoria/Taivaskokemuksia/

Jokainen voi itse päättää kummassa paikassa haluaa ikuisuuden viettää.

Vierailija
133/308 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolema pelkää minua.

Vierailija
134/308 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Śrī Īśopaniṣad

Mantra yksi:

Kaikki tässä maailmankaikkeudessa, olipa se sitten elollista tai elotonta, on Hänen vallassaan ja kuuluu Hänelle. Siksi jokaisen tulisi käyttää vain sitä, mikä on välttämätöntä ja mikä on myönnetty hänen osuudekseen, eikä kajota mihinkään muuhun, ymmärtäen hyvin, kenelle kaikki kuuluu

Srila Bhakti Sundar Govinda Dev-Goswami Maharaj

...

Henkinen maailma on rajaton. Kukaan ei voi määrittää sen alkua ja loppua, se ulottuu todellisuuden läpi loputtomasti, ja on rajaton kooltaan. Myös muita maailman osia pidämme rajattomina, kuten aineellista maailmaa, joka myös on rajaton. Me pidämme aineellista maailmaa rajattomana, koska me, pikkuruiset sielut, olemme merkityksettömässä asemassa. Havaintokykymme on rajallinen, mutta Jumalallisella todellisuudella ei ole rajoja.

Tällä hetkellä olemme tässä ehdollistetussa, rajoitetussa osassa aineellista maailmaa, mutta tämä ei ole todellinen kotimme. Henkinen maailma on todellinen asuinpaikkamme. Meillä on kyky tietoiseen olemassaoloon, henkiseen olemassaoloon tässä maailmassa.

Myös kristinuskossa Jeesus ei myös kertonut ihan kaikkea, koska häntä ei olisi ymmärretty oikein. Raamatussa (Johannes 16 - Raamattu 1992 (KR92) - RAAMATTU.FI)

”Paljon enemmänkin minulla olisi teille puhuttavaa, mutta te ette vielä kykene ottamaan sitä vastaan”.

Elikkä tieto tuotiin eri kansoille eri aikoina juuri sen mukaan, jota ihmiset juuri sillä hetkellä pystyisivät omaksumaan.

Kirja

Bhagavad Gītā A.C. Bhaktivedanta Swamin alkuperäistekstillä ja kommentaareilla varustettu Bhagavad-gītā kuten se on. Jälleensyntyminen ja paljon muuta.

Tämä pehmeäkantinen kirja kertoo ikuisesta viisaudesta, jota suuret ajattelijat ovat opettaneet kautta aikojen.

https://www.govindam.fi/tuote/ajaton-viisaus/

The Transcendental Vibration

https://www.youtube.com/watch?v=M1ViPiqRKVw

jn

Vierailija
135/308 |
14.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirja

Tämä pehmeäkantinen kirja kertoo ikuisesta viisaudesta, jota suuret ajattelijat ovat opettaneet kautta aikojen.

https://www.govindam.fi/tuote/ajaton-viisaus/

The Transcendental Vibration

https://www.youtube.com/watch?v=M1ViPiqRKVw

4

Vierailija
136/308 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi Herra jos mä matkamies maan...

Vierailija
137/308 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pelkää omaa kuolemaani, sillä olen antanut elämäni Jeesukselle. Sen sijaan minua pelottaa paljon niiden ihmisten kohtalo, jotka varoituksista ja kehotuksista huolimatta eivät ota vastaan Jeesusta elämäänsä.

Tuossa videossa eräs kristitty kertoo kokemuksistaan siitä, kun hänelle näytettiin millainen on se paikka, jossa ei ole lainkaan Jumalan läsnäoloa, eikä siis lainkaan rakkautta. Pahinta on, että ihmiset menevät tähän paikkaan vapaaehtoisesti.

Vastapainoksi voi todeta, että Jeesukseen uskovilla on asiat kuoleman jälkeen enemmän kuin hyvin, kuten oheisista kuvauksista voi päätellä: https://armo.info/blogi/kategoria/Taivaskokemuksia/

Jokainen voi itse päättää kummassa paikassa haluaa ikuisuuden viettää.

Entä jos kumpikaan vaihtoehto ei kiinnosta? En tajua ihmisiä, jotka haluavat hengailla tuonpuoleisessa tekopyhän narsistin seurassa. Paholainen on sentään rehellisesti sitä, mitä on.

Vierailija
138/308 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämä on ollut hankala joten toivoisin jotain hyvää elämääni. sen jälkeen voin olla sinut kuoleman kanssa.

❤️

Vierailija
139/308 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ian Pretyman Stevenson (31. lokakuuta 1918 – 8. helmikuuta 2007) oli kanadalainen biokemisti, psykiatri ja parapsykologi. Hän työskenteli Virginian lääketieteellisessä korkeakoulussa viidenkymmenen vuoden ajan ja psykiatrian osaston johtajana 1957-1967, Carlsonin psykiatrian professorina vuosina 1967-2001 ja psykiatrian professorina vuodesta 2002 lähtien kuolemaansa asti.

Hän loi tutkijana laajan uran, jonka aikana hän syventyi muun muassa psykosomatiikkaan, kuolemanrajakokemuksiin ja jälleensyntymään. Hän haastatteli ja keräsi tarinoita pienistä lapsista, joiden väitettiin muistavan edellisiä elämiään. Hän matkusti laajasti neljänkymmenen vuoden ajan ja tutki yli kolmentuhannen lapsen tapausta ympäri maailmaa, [1] Hänen kantanaan oli, että eräitä fobioita, epätavallisia kykyjä tai sairauksia ei voitu täysin selittää perinnöllisyyden tai ympäristön selitysmalleilla. Hän uskoi, että reinkarnaatio antoi kolmannen selityksen. [2][3] Stevenson piti myös lasten kertomuksia edellisissä elämissään saamistaan haavoista, jotka muistuttavat heillä nyt olevia syntymämerkkejä, osoituksena jälleensyntymän puolesta. Hän dokumentoi yli kaksi sataa syntymämerkkiä ja syntymävikaa, jotka korreloivat lasten kertomusten kanssa[1]

Vaikka haluaisi, niin ei kuole. Kuolee ainoastaan fyysinen keho. Kun ikuinen sielu on irtaantunut ruumiistaan fyysisen kuoleman jälkeen, niin hän huomaa, että elää. Sielu ei tuhoudu ei vedessä, ei tulessa, eikä millään muulla konstilla. Pitää vaan syntyä uudestaan ja uudestaan.

Saṃsāra (sanskritiksi संसार 'läpikulku; eteneminen monien vaiheiden kautta').

"Raamatusta on karsittu kaikki kohdat, jotka liittyvät jälleensyntymiseen ja paljon muutakin".

Nikean kirkolliskokoukset jne. teit muutoksia raamattuun poliittisista syistä. Alkuperäisestä kristinuskon sanomasta ei ole jäljellä enää mitään.

re

Vierailija
140/308 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi voi, kahden viikon päästä hyvän ystävän hautajaiset. Etsin lausetta kauan, valitsen kukat huolella häntä ajatellen. Sidon kukat itse, viimeinen rakkauden teko hänelle. Voi sitä kyynelten määrää, yritän lukea lauseen laskiessamme kukat.

Onneksi on isävainaan nenäliina lohtuna